Колеги май много ви раздразних с тая моя печка!
От въпрос "колко харчи",то стана ........ маани маани.
Обач е е много ГОТ,сега като се кача и вътре Африка!
![:tongue:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/tongue.gif)
Шшшт, ти да мълчиш! Фърли лимонката и взе да гледаш сеир...
Ми на конкретния ти въпрос във вторник ще има и конкретен отговор.
Закачил съм една печка на масата за сухи тестове.
Не за започнали все още щото именно сухи не е полезно да са - трябва да импровизирам един затворен воден кръг че си е емало бабата иначе - ще вляза в статистиките на пожарната
Ще засека точно колко смуче за един час в реални условия.
Едно е на книжка, друго е в експлоатация.
А дебелите книги казват буквално следното:
Бензиновото вебасто ( BBW 46 ):
Full load: 0.63 l/h
Part load: 0.23 l/h
Нафтовото вебасто ( DBW 46 ):
Full load: 0.58 l/h
Part load: 0.29 l/h
Обаче ми направи счепатление следното - тея кюмбета май нямат някаква специална дозираща система за горивото.
Нито бензиновите, нито дизеловите.
Може да имат жигльор някъде вътре, обаче от горивната помпа директно през една тръбичка и в горивната камера.
На
последната от снимките на
top, извитата под 90 градуса тръбичка над черния кръгъл капак.
Там влява "тунджата"
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Печката на запорожеца си има цял отделен дозатор както на старите нафтови печки.
Той си има поплавъкова камера, поплавък и иглен клапан, жигльор определящ количеството гориво, електромагнитен клапан през който се пуска дозираното гориво в камерата...
Помпата служи само за да пълни дозатора.
При "модерните" няма такова нещо, странна работа...
Имам спомени че зазовата печка след лабораторни замервания направи около 80 или 100гр/час.
А и горивната помпа на зазовата печка ми се струва много по-добра като замисъл.
Тя самата си прави импулси за да работи без да разчита на някаква пиклива електроника.
И най-важното е че в зависимост от нужния дебит на гориво ( примерно горивопровода или дозатора е празен ) честотата на импулсите е по-голяма.
Демек много по-бързо ще подкачи гориво - сама си регулира дебита в зависимост от нуждата.
Тука гледам електрониката май клати помпата непрекъснато с константни импулси, някъде с около 1Hz.
Ама не знам в кой режим го гледах.
Ще видим и ще докладвам във вторник впечатления