Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Има ли пазар в България за W223


  • Please log in to reply
51 мнения по тази тема

#31 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 август 2024 - 17:17

Стискаме си ръцете!

Задни комфортни седлаки са две, не три, централната конзола между предните седалки продължава без прекъсване чак до задните облегалки.

За спортния режим само на ДВГ не мога да се съглася - при нужда от голяма мощност всичко на куп се пуска, а зареждането на батерията остава на заден план, примерни когато пускаш по инерция. Нещо като при S63 E performance. Само, че там е 640+200 коня...

За да постигнеш рейнджа трябва оптимални условия - изключен климатик, фарове, всички консуматори, външна 25°С, без байри, и ръждив пирон на педала на гаста.

Извинявай ама 10° в никоя вселена не е 30%.

Слайдерите на никого не харесват, ще върнат старите копчелъци рано или късно.

За богатите хора тук и по европата бъркаш тотално. В БГ има много хора със страшно много пари. И не си купуват шестаци. На 63-ки се хвърлят.Станаха повече от гоуфовете. Уау е за форума. За нашенските богаташи е силен компромис - осмаците са много на мода.

Мир:)
В следващия пост ми е отговора към теб, че пиша от телефона и не знам защо се публикуваха така.

Този пост е редактиран от Brozestian: 20 август 2024 - 17:22

  • 0

#32 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 август 2024 - 17:20

За мен най-уникалното на тази кола не е хайтека, а е управлението. Вози отлично, дори само с адаптивния еърматик без актив боди, и стои като залепена за пътя. Особено със завиващ заден мост откъм пътно поведение не ти се кара нищо друго. Шлеп с пълен контрол и в завой все едно законите на физиката работят много слабо.
Завиването отзад прави концепцията за маневриране и завиване по различен начин. Преди да свикнеш лесно можеш да вземеш някой бордюр на по-остър завой. Но както казах след като ѝ свикнеш, не ти се кара нищо друго.

30% е съотношение към преден мост. Тоест ако предният е константа и завива на 100% то задният завива 30%. Което пак е приблизително, но е хубав пример за френски начин на мислене. Може би сега ще ти е по ясно , защо не ми се занимава с тежката френска бюрокрация, а търся вариант в България. Но си прав, в България за такъв тип кола, ще се търси 8ак с всички екстри (до колкото могат да се дефинират, защото списъка е огромен).
Още повече че за краткото си съществуване, всяка година излиза по нещо ново като опция.
Когато я поръчваш нова, ако започнеш да поръчваш екстри, не е много трудно колата да удвои цената си.
Само прожекторните фарове по спомен бяха 6-7к евро +.

Не бих казал че 6ака е компромис, може би ентри левъл при големите батковци. Честно казано не е кой знае колко бърза доколкото 0-100 под 6 секунди може да се нарече бавно, но определено си върши работата при "бързо" шофиране.
Не казвам агресивно, тя се усеща че не е мислена за такова.
Сега не оспорвам 580 без "е" отзад, което е осмака в 223, той е класа отгоре.
За мен (за моята работа)задължителните екстри бяха дълга база, максимум завиващ заден мост, панорама (която пак се управлява със слайдер) и хибрид, заради данъка.

За богатите тук можем да спорим, "имането" не се изразява в коли... А в яхти, частни самолети, замъци и други подобни безумия. Колите са супер и хипер карс, или директно колекции. Знам защото работя предимно с такъв тип клиенти. Ес класите дори не са пари за семки.
Това и дефинира пазара тук. В този ценови диапазон е ориентирана богата средна класа. Както казах във Франция е най-големият дял на бизнес типа частен шофьор под наем в Европа, има няколко фирми с по 300-400 коли от този клас. Този клас е обобщен към услугата, но сегментно не е. Имам предвид Е класа, Ве класа и ЕС класа(която е ентри левъл за премиум услуга).
Тоест има пазар предимно сред колегите ми, но по закон сме ограничени да ползваме до 7 годишни коли (с някои изключения), което означава че след като я изплатиш е добре да я продадеш, освен ако няма да си я пазиш.


Но нека да се върна на темата...

Не постигнахме съгласие за ограничението на завиващия заден мост при 4матик-а, което според мен е заради 4х4. Всеки знае че 4матик-а винаги е завивал по-малко. Имам Ве класа екстра лонг на задно и когато я сменя с 4матик разликата е осезаема.
Кажи според теб коя е причината при ЕС класата с 4матик, задния мост да завива по-малко?


И да се опитам да довърша недостатъците.
Постоянното пищене на асистентите го споменах и мисля, че след 15на години ще ѝ трябва не диагностик, а компютърен програмист да я ремонтира.
За всички 223ки произведени до март 2023 (това по спомен) имаше сервизна акция за ъпдейт на централната конзола.
На мен ми го направи веднъж, директно гасне. И естествено не можеш да контролираш нищо. Та я вкарах и оттогава не имало проблеми, само чат пат някои датчици искат рестарт. Гасиш, палиш и се оправят.

IMG-20240621-175403.jpg

IMG-20240621-175359.jpg


Постоянните писъци за какви ли не драми. Засича ако караш прекалено дълго с една ръка и започват съобщенията да си сложиш и двете ръце на волана... Или пък да му пренастроиш позицията, че ти скрива клъстера.

IMG-20240623-174205.jpg

Материалите.
Стелките са пълен ташак. Вестници. Нищо общо с дебелите стелки от 2000ата и 90те.
Моята вече е скъсана... Около едната закопчалка, от много сваляне и слагане.

Някои пластмаси са от разпродажба в алиекспрес.
Мокетът в багажника личи, че е евтин.

Механизма за отваряне на вратичката за зареждането, все едно вратичката за резервоара престана да се затваря.
Мисля такива проблеми имаше и при 213ките.
Смениха я гаранционно мисля механизма е китайски.

Миналият месец ми се напука уплътнението на задната врата. Да колата е черна, горещо е, често седи на слънце по много...но за мен това не е основателна причина , по скоро и каучука сигурно е от алиекспрес.

IMG-20240701-153836.jpg

Някои колега ми спомена, че и при боите дори пестели. Самата боя е по-тънък слой вече, говорим за микрони, но все пак.
  • 0

#33 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 август 2024 - 19:04

Браво на колегата Brozestian за хубавите снимки и споделените снимки и впечатления.
У мен се затвърждават няколко наблюдения:

1. Колите стават все по-сложни
2. Асистиращите ситеми са направени като за пълни идиоти и в повечето случаи повече пречат - миналата година lane assist-a на друга марка почти ме доведе до лудост. Така и не намерих откъде се изключва. В дъжда, на стеснената лента на магистралата в ремонт, между ТИР-а и мантинелата, нямах време да ровя из менютата. Просто стисках зъби и волана за да не позволя на lane assist-a да ме забие в мантинелата;
3. За сметка на многото функционалности, качеството на материалите се влошава - важното е на клиентите да се предлагат много функционалности, визуално интериора и екстериора да изглеждат добре докато са нови, без непременно да са много здрави или издръжливи;
4. Идеята е, след изтичане на лизинговия период, клиентът да върне "старата" кола и да вземе нова - никой производител не иска 20 години да карате същата кола и да не купите нова. От една страна, добре изглеждащите стари модели в движение са атестат за качеството на марката, но от маркетинг гледна точка това са пропуснати продажби на нови модели, а продажбите движат икономиката напред, или поне такова е схващането.
5. Идеята е не да притежаваш, а да бъдеш дългосрочен ползвател на автомобила. За съжаление отново можем да разделим Европа на Западна и Източна. Ако в Западна Европа можеш да си позволиш смислена нова кола за не много пари на изплащане (съотносено към стандарта на живот), то по-на изток и по-специално у нас, офертите не са така добри и за същите пари трябва да гледаш някоя Фиеста, Шкода нещо си или Пежо/Ситроен, като опциите за двигател са 3-цилъндъра бензин със ил без турбо или най-много 4-цилиндров дизел, но задължително с двигател, не по-голям от 1.6.

Затова и пазарът на употребявани автомобили в България е с по-голям оборот от този на нови, като отново е изключително ценово ориентиран. Аз съм човек, който си поддържа добре автомобилите и осъзнавам, че при препродажба губя много пари, защото обикновено средната цена на пазара е 1.5-2 пъти по-ниска от това, което съм вложил като първоначална инвестиция и поддръжка.
Купувачът гледа да купи възможно най-евтината, с най-много екстри, и на най-малко километри кола. Като резултат, продаваните автомобили са все на 150-200 хил. км, независимо от реалния пробег. Има огромен брой Франкенщайни, събрани от няколко коли и т.н.

Като заключение, от една страна България би била чудесен избор за препродажба на автомобил заради силния вторичен пазар, от друга страна пазарът е ориентиран към по-бюджетни или компромисни екземпляри.

Мерси за мнението, напълно съм съгласен!

Еската не е сложна, тя е направо шифър който трябва да разкодираш. Според мен към нея трябва да върви и психолог, който да ти лекува паник атаките в които те вкарва.

В трафик тип пълзене с 3-5 км/ч е една постоянна манифестация на предупрежденията. Включват се камери отляво, отдясно, предупредителни съобщения: внимавай неравен път, внимавай легнал полицай, внимание зона 30 км/ч, внимание кръгово, тит тит тит.
Бях стигнал до там да питам в дилърството дали мога да си платя да спрат всичко софтуерно. Казаха ми че трябвало разрешение блабла и не съм звънял обратно.


Аз съм много голям фен на 80те, 90те и може би началото на 2000та година.

Не мисля че добре окомплектована кола от тези поколения отстъпва кой знае колко на последното поколение.
Да нямат динамиката при една и съща мощност, нямат същата икономия на гориво, нямат цифровите възможности на новите автомобили.
Но имат в пъти повече ресурс, а качеството е несравнимо.

Трябва да разчистя няколко от личните ми автомобили и следващата която мисля да използвам доживот за daily driver, ще бъде чиста механика.
Реално от екстрите на мен ми трябват ел. стъкла, огледала, климатик, темпомат, шибедах, подлакътник. Автоматик, без да е задължителен.

И ще започна търсене най-вероятно на 123ка комби, с OM617. Не ме интересува че е невървящ харчещ и няма части.
Все още се намират запазени с горните екстри за около 20к евро

Този пост е редактиран от Brozestian: 20 август 2024 - 19:08

  • 1

#34 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 21 август 2024 - 00:19

И ще започна търсене най-вероятно на 123ка комби, с OM617

 

Повечето са вече реконструирани на катафалки.


  • 0

сесшисе ?


#35 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 август 2024 - 12:49

Бе баш в Америка при теб изпадат такива екземпляри. В момента в немското мобиле има 10на обяви, една от която е американка и е перфектна. 18к евро.
  • 0

#36 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 510 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 21 август 2024 - 13:26

Комбито незнам, но това кърши вратове:

 

1-4.jpg


  • 0

сесшисе ?


#37 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 825 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 21 август 2024 - 15:11

"Кажи според теб коя е причината при ЕС класата с 4матик, задния мост да завива по-малко?"

Защо си мислиш така, че не може?
Кой ти каза?

В момента правя S500 дълга, шестак мотор, 4х4, 2021 г. и задния мост си завива на 10°.
  • 0

#38 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 825 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 21 август 2024 - 16:10

Между другото твоята започва с 223168, нали?
Има същата, по същото време, 4х4.
Защо си мислиш, че 4х4 са излезли на пазара доста по късно.

Този пост е редактиран от prokopi69: 21 август 2024 - 16:11

  • 0

#39 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 август 2024 - 21:00

prokopi69

Да така започват цифрите. Така ми казаха от дилъра тогава, а и понеже беше еуфория изгледах един тон клипове и четох къде ли не. Сигурен ли си че завива на 10 градуса, а не на 4.5?

Казах за хибрида, а не за модела като цяло. Когато подготвяхме през 2021 офертата, нямаше вариант 580е 4матик. Появи се 23та. Иначе 4матик при всички останали модели си го има до колкото знам от ден първи.
  • 0

#40 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 август 2024 - 21:10

Комбито незнам, но това кърши вратове:

1-4.jpg

Съгласен, но аз винаги за лични автомобили купувам само комбита.
Ето снимки от обявата на тази която я гледам, преди да я е купил някой и да са я изтрили..
Чак се замислих.
dce4845b-2291-4fe0-aadd-ef9ab59ba30e.jpg

fc6d4e62-f69e-4719-bcd6-ea4c0150231e.jpg

Този пост е редактиран от Brozestian: 21 август 2024 - 21:24

  • 0

#41 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 825 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 август 2024 - 08:56

"Сигурен ли си че завива на 10 градуса"

Да, сигурен съм, гледам го на компа.

Иначе виж какво намерих в гугала.

Прикачени файлове


  • 0

#42 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 август 2024 - 11:04

"Сигурен ли си че завива на 10 градуса"

Да, сигурен съм, гледам го на компа.

Иначе виж какво намерих в гугала.


Добре, научих нещо ново.:)
Какво ѝ правиш ако не е тайна?
И възможно ли е също така ако завива на 4.5 да се препрограмира на 10?


Иначе виждам, че гледаш в Германия.
При мен поръчката беше през първата половина на 21, а колата пристигна юни 22. Та първата половина на 21 както казах, опцията беше само задно... То дори и на прикачения файл се вижда, че 4матик-а излиза 6 месеца по-късно... Значи франсетата са наистина бавни..
Възможността тук беше да я поръчам 22ра 4матик и да пристигне 23та...
  • 0

#43 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 825 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 август 2024 - 21:54

Сменям и електрическото турбо.

Да, може.
  • 0

#44 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 256 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 август 2024 - 23:42

На колко км е?
  • 0

#45 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 825 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 23 август 2024 - 08:02

80 000 km
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни