За мен най-уникалното на тази кола не е хайтека, а е управлението. Вози отлично, дори само с адаптивния еърматик без актив боди, и стои като залепена за пътя. Особено със завиващ заден мост откъм пътно поведение не ти се кара нищо друго. Шлеп с пълен контрол и в завой все едно законите на физиката работят много слабо.
Завиването отзад прави концепцията за маневриране и завиване по различен начин. Преди да свикнеш лесно можеш да вземеш някой бордюр на по-остър завой. Но както казах след като ѝ свикнеш, не ти се кара нищо друго.
30% е съотношение към преден мост. Тоест ако предният е константа и завива на 100% то задният завива 30%. Което пак е приблизително, но е хубав пример за френски начин на мислене. Може би сега ще ти е по ясно , защо не ми се занимава с тежката френска бюрокрация, а търся вариант в България. Но си прав, в България за такъв тип кола, ще се търси 8ак с всички екстри (до колкото могат да се дефинират, защото списъка е огромен).
Още повече че за краткото си съществуване, всяка година излиза по нещо ново като опция.
Когато я поръчваш нова, ако започнеш да поръчваш екстри, не е много трудно колата да удвои цената си.
Само прожекторните фарове по спомен бяха 6-7к евро +.
Не бих казал че 6ака е компромис, може би ентри левъл при големите батковци. Честно казано не е кой знае колко бърза доколкото 0-100 под 6 секунди може да се нарече бавно, но определено си върши работата при "бързо" шофиране.
Не казвам агресивно, тя се усеща че не е мислена за такова.
Сега не оспорвам 580 без "е" отзад, което е осмака в 223, той е класа отгоре.
За мен (за моята работа)задължителните екстри бяха дълга база, максимум завиващ заден мост, панорама (която пак се управлява със слайдер) и хибрид, заради данъка.
За богатите тук можем да спорим, "имането" не се изразява в коли... А в яхти, частни самолети, замъци и други подобни безумия. Колите са супер и хипер карс, или директно колекции. Знам защото работя предимно с такъв тип клиенти. Ес класите дори не са пари за семки.
Това и дефинира пазара тук. В този ценови диапазон е ориентирана богата средна класа. Както казах във Франция е най-големият дял на бизнес типа частен шофьор под наем в Европа, има няколко фирми с по 300-400 коли от този клас. Този клас е обобщен към услугата, но сегментно не е. Имам предвид Е класа, Ве класа и ЕС класа(която е ентри левъл за премиум услуга).
Тоест има пазар предимно сред колегите ми, но по закон сме ограничени да ползваме до 7 годишни коли (с някои изключения), което означава че след като я изплатиш е добре да я продадеш, освен ако няма да си я пазиш.
Но нека да се върна на темата...
Не постигнахме съгласие за ограничението на завиващия заден мост при 4матик-а, което според мен е заради 4х4. Всеки знае че 4матик-а винаги е завивал по-малко. Имам Ве класа екстра лонг на задно и когато я сменя с 4матик разликата е осезаема.
Кажи според теб коя е причината при ЕС класата с 4матик, задния мост да завива по-малко?
И да се опитам да довърша недостатъците.
Постоянното пищене на асистентите го споменах и мисля, че след 15на години ще ѝ трябва не диагностик, а компютърен програмист да я ремонтира.
За всички 223ки произведени до март 2023 (това по спомен) имаше сервизна акция за ъпдейт на централната конзола.
На мен ми го направи веднъж, директно гасне. И естествено не можеш да контролираш нищо. Та я вкарах и оттогава не имало проблеми, само чат пат някои датчици искат рестарт. Гасиш, палиш и се оправят.
Постоянните писъци за какви ли не драми. Засича ако караш прекалено дълго с една ръка и започват съобщенията да си сложиш и двете ръце на волана... Или пък да му пренастроиш позицията, че ти скрива клъстера.
Материалите.
Стелките са пълен ташак. Вестници. Нищо общо с дебелите стелки от 2000ата и 90те.
Моята вече е скъсана... Около едната закопчалка, от много сваляне и слагане.
Някои пластмаси са от разпродажба в алиекспрес.
Мокетът в багажника личи, че е евтин.
Механизма за отваряне на вратичката за зареждането, все едно вратичката за резервоара престана да се затваря.
Мисля такива проблеми имаше и при 213ките.
Смениха я гаранционно мисля механизма е китайски.
Миналият месец ми се напука уплътнението на задната врата. Да колата е черна, горещо е, често седи на слънце по много...но за мен това не е основателна причина , по скоро и каучука сигурно е от алиекспрес.
Някои колега ми спомена, че и при боите дори пестели. Самата боя е по-тънък слой вече, говорим за микрони, но все пак.