Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
264 мнения по тази тема

#16 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 октомври 2022 - 14:10

Мда, 272 с проблемния балансиращ вал :)

При мен мотора е правен, мисля че в Германия, ама не в Мерцедес.

То като цяло, ако имаш инструменти и знаеш как да зацепиш веригата не е кой знае каква философия да се оправят тези проблеми. Кофтито е, че двигателя - вън :) макар че и това не е някаква болка.

Проблемният балансиращ вал гледам са му ударили някаква промоция в Мерцедес, та е към 100-тина евро в Германия  (A2720302872) https://originalteil....de/welle-21085

Комплект верига + обтегачи и т.н. ляга към 400-450 евро

Авансиращите колела са по-голяма цифра, ама пък ако се хванеш да правиш както трябва - пак не е кой знае колко.

Последно като гледах - всичко общо излизаше около 2500, без цената за труд.

 

Голяма реклама му направи един пич в СС - "а, то тоя мотор ако не е оправян толкова километри не може да изкара" :) /официално на 258.000, неофициално - нямам представа, не можело да се "хване", еърбега обаче е на около 7000 часа/.

 

Иначе, сега пак сам трябва да си оправям ръчната + изгнилото по генрацията, просто тези, които питам - или нямат време, или не им се занимава.

Та, ще има - "на канала" :) 

 

п.с.

Пак ще използвам случая да поздравя майката на онзи, който е решил да набута механизма за ръчната над кардана, и да не остави подход отъм купето.....

 

И на мен хубаво ми викаха - вземи си една C класа, ама аз бях решил да е CLS.

Поне на който го продам след година-две ще се радва... и да му сдаде нещо, няма да е скрит дефект а няма да съм го видял.... макар че 20 годишен котурник, нормално да се троши.


  • 0

#17 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 октомври 2022 - 17:06

Ръчната е оправена - беше изпуснал механизма. Отново поздрави за този, който е решил да го набута там, без достъп откъм купето.

Сменени са и всички ръждясали елементи по генерацията, но ето този комплект, който го дават за CLS - не става! - https://bit.ly/3gLZdnn

 

Та се наложи да се престъргва на струг, за да влезе.

Вътрешният му отвор е 55мм, а тръбите са 60.5мм. Едва ли има CLS с тръби 55мм, но може и да има - знае ли човек?

Отделно, едната от скобите трябва да има ръб, който да смачка уплътнителният пръстен.

 

 

Разбира се, във всички сайтове, където продават такива неща са си "измили ръцете" със следното:

 

 

за диаметър на тръба [mm]:
55 mm
допълващ артикул /допълваща информация:
диаметърът на тръбата се установява на автомобила

 

 

Та, ако не стане.... сам си си виновен :)

 

Скобите бяха преработени, и всичко си пасна както трябва.

Прикачени файлове


  • 0

#18 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 декември 2022 - 19:10

Който знае какво означава това на снимката.... ще ми съчувства :) 

 

Прикачени файлове


  • 0

#19 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 26 декември 2022 - 19:28

Е нали пишеш, че е правен.
Преди колко километра е "правен"?
Чека свете ли?
  • 0

#20 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 26 декември 2022 - 19:31

Е нали пишеш, че е правен.
Преди колко километра е "правен"?
Чека свете ли?
Имаш ли документи за ремонта - да им го върнеш.
Ако е правен ремонт няма начин пак да е за ремонт.
  • 0

#21 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 декември 2022 - 20:01

Правен е - сменян балансиращ вал и верига.
Преди около 60-70.000км
Дефазиращите колела не са пипани, оставени са си старите, и за сега е мръднало само едно.
Иначе чек не свети, ама не мисля и да го оставям да светне. Хванах го случайно, докато си гледах “живи данни” че понякога градусите подскачат за част от секундата извън нормата. И си викам - я да видя аз на око какво става, шайбата на 305 градуса и…. Това е положението :)

Цената му е доста добра на това колело…. :) направо мамата си евало.
Поне е на лесното място - десен изпускателен вал. Сменя се без даже да се сваля капака на клапаните :)
Но и да се сваля все тая - знам поредността на затягана, моменти и градуси, имам инструменти.

Чакам си частите, и го подхващам…. След празниците.
Чудя се дали да не сменя и двете колела направо… макар, че това което е зацепено на веригата си е ОК, мръднало е другото.

Този пост е редактиран от dkmi123: 26 декември 2022 - 20:06

  • 0

#22 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 26 декември 2022 - 23:58

"Дефазиращите колела не са пипани, оставени са си старите"

Сигурен ли си?
Ако да - защо не са сменени?
Те и други работи се сменят...
  • 0

#23 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2022 - 00:08

Не са сменяни заради цената вероятно.

Даже говорих с човек в сервиз - масово сменяли само вал + верига, и останалото - старото.

Няма как да питам за тая кола кой какво и защо е сменял.... може и да не е оправяна, а да са ме излъгали, ама на мотора му личи, че е отварян.

То ще си покаже скоро :)


  • 0

#24 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 27 декември 2022 - 09:57

По принцип се сменя вал, 4 колелета, 4 сензора (има замяна на номмер) и софтуер (ако има).

За този проблем верига не се сменя.
  • 0

#25 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2022 - 10:34

Нямам представа какво и как, проблемът е че трябва и през мен да минава…
И като гледам, който го е правил изобщо не е жалил силикона за капаците :)
Сензорите са ми на БОШ новите, магнитите са силвърстарски.
  • 0

#26 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 27 декември 2022 - 17:21

Колега, по мотора с оглед сложността нежеланието за издънка скоро и желанието да остане в семейството е най-добре да ползваш САМО оригинални компоненти.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#27 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 27 декември 2022 - 18:19

Е, то нищо сложно няма в този мотор.
Даже мотора е елементарен.

"оригинални резервни части" звучи добре, но всъщност "оригиналните" сензори са произведени от Бош. Ще се учудиш колко неща са от външни фирми. Елмагнитите, ако не се бъркам, са произведени от Пиърбург.

Сега...ако на някой му се иска, няма лошо, бълъци много.
  • 0

#28 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2022 - 21:08

Не не, 430 лева (нещо подобно беше) няма как да дам за "оригинален датчик" :) 

Ясно ми е това за оригиналните части :) че са BOSCH, VDO, INA, HELLA и така нататък. И само емблемката на Мерцедес, БМВ или някоя друга им вдига цената поне с 50%...

БОШ-овете бяха 60 или 80 лева.

За магнитите ми дадоха цена около 100 лв/брой, и за това поръчах двата от СС. Иначе в Германия ми излязоха 25 евро броя, ама не доставят до България.

 

Ще сменя и другите магнити + датчици, но нека първо оправя мотора.

Поръчах колелото за изпускателния вал, след празниците ще отворя всичко да погледна избягало ли е и това на всмукателния, и ако е - поръчвам и него.

Тука се усложнява малко, щото трябва да откачам обтегача на вериата, което значи нов (не ми се правят експерименти да презацепвам стария...)

 

Освен изпускателното колело съм поръчал и 2-те импулсни.

Ще видим и каква ще е цената на А2720505347 в СС, но като гледам че е около 600 еврака тук - https://originalteil...rcedes-benz.de/ при нашите ще е малко повечко.... и вероятно ще го поръчвам и него от Латвия.

 

Не знам дали не е добре да сменя и 2-те "клапи" или както та им е името (тия дето се навиват на вала, и се задействат от магнита водят ги VENTIL немците) - A2720500578 и A2720500478 дава ми ги по 66 евро парчето в Германия, не знам нашите колко са ги надули обаче.

 

Като цяло обичам всичко да си ми е наед.

Въпреки, че не свети чека, и че на колкото "майстори" кажа какво ще правя - всеки ме убеждава как на колата нищо и няма, и не пречи и така да се кара...

А най-уникалната идея беше - "кво ще се занимаваш да я правиш, я дай да отворим капака и тия колела да ги завъртим малко колкото да не дава грешка, и продавай".....

Поне като дойде време за продажба, ще съм с чиста съвест че няма да излъжа купувача, и ако нещо му се строши - ще се е строшило защото му е дошло времето, а не щото съм го вртнал колкото да я продам :) 


  • 0

#29 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2022 - 21:21

Колега, по мотора с оглед сложността нежеланието за издънка скоро и желанието да остане в семейството е най-добре да ползваш САМО оригинални компоненти.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ползвам - Bosch, VDO, Hella, Behr, Meyle, INA.

Доста неща съм накупил и от СС. Но на някои части доста надуват цените.

Тези с надутата цена си ги поръчам от Гърция, Латвия или Англия на около 50 до макс 70% от цената в СС.

Например, за дефазиращо колело 1500 лева просто няма начин да дам... не е реално просто, и не е рентабилно.

Аз двете ще ги взема за 1200 някъде....

 

Иначе, специално в този случай няма отваряне на двигател, най-много да сваля капака на клапаните и валовете, ако се стигне до смяна на дефазатора на всмукателния вал.

От дясната страна е, няма и кой знае какво разкачане на периферия.


  • 0

#30 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 28 декември 2022 - 09:39

Ползвам - Bosch, VDO, Hella, Behr, Meyle, INA.
Доста неща съм накупил и от СС. Но на някои части доста надуват цените.
Тези с надутата цена си ги поръчам от Гърция, Латвия или Англия на около 50 до макс 70% от цената в СС.
Например, за дефазиращо колело 1500 лева просто няма начин да дам... не е реално просто, и не е рентабилно.
Аз двете ще ги взема за 1200 някъде....

Иначе, специално в този случай няма отваряне на двигател, най-много да сваля капака на клапаните и валовете, ако се стигне до смяна на дефазатора на всмукателния вал.
От дясната страна е, няма и кой знае какво разкачане на периферия.

дай парт номера имще пазаруваш с моя профил . Отстъпката е много приятна за джоба :) Въобще няма да мислиш за алтернативни ментаци с неясен произход


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни