Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a
Започната от dkmi123, 19 авг 2022 - 09:50:38
364 мнения по тази тема
#346
Публикувано 25 август 2025 - 10:49
Вчера разглобих единия моторен компютър, който правеше проблем и презапоих процесора. Да видим какво ще покаже
#347
Публикувано 26 август 2025 - 12:44
Подозираш, че някоя от спойките на процесора прави проблем ли?
За М271/М272/273 съм чувал. че се опичат ЕКУ-тата заради мястото където са разположени.
Интересно дали и при по-старите, М112/М112 го има този проблем.
#348
Публикувано 26 август 2025 - 14:11
Да, спойките на процесора страдат,
Платката обаче е залепена ужасно здраво за корпуса, и явно при разлепянето съм прецакал нещо.
Разположили са го върху двигателя, обмислям да купя някоя инсталация втора ръка заедно с букси и т.н. И да го преместя под жабката, или под волана - има достатъчно място.
Платката обаче е залепена ужасно здраво за корпуса, и явно при разлепянето съм прецакал нещо.
Разположили са го върху двигателя, обмислям да купя някоя инсталация втора ръка заедно с букси и т.н. И да го преместя под жабката, или под волана - има достатъчно място.
#349
Публикувано 28 август 2025 - 07:12

Това ли е компютъра на двигателя? Може би не трябва да се мести, защото тия ребра отгоре служат за охлаждане?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#350
Публикувано 28 август 2025 - 09:36
Подозираш, че някоя от спойките на процесора прави проблем ли?
За М271/М272/273 съм чувал. че се опичат ЕКУ-тата заради мястото където са разположени.
Интересно дали и при по-старите, М112/М112 го има този проблем.
При М112/113 ЕКУто е прибрано при SAM модулите и няма как да се опече.
#351
Публикувано 28 август 2025 - 11:16
Повярвай, опича се
Това ли е компютъра на двигателя? Може би не трябва да се мести, защото тия ребра отгоре служат за охлаждане?
Sent from my iPhone using Tapatalk
За три години сменям 4 компютъра с един и същи проблем.
Първия го смених малко след като взех колата, изкара година и половина.
Лошото е, че всички са втора ръка. Нов е към 3000 лева, и е нерентабилно за тази кола.
Сега намерих един от 2010-а година кола, ще слагам него.
Иначе, даде ли ESP Inoperative + разни други глупости за дросел и педал на газта - 99% е компютър.
Прикачени файлове
#352
Публикувано 28 август 2025 - 13:17
При М112/113 ЕКУто е прибрано при SAM модулите и няма как да се опече.
Привет, Сами! Радвам се да те видя ![]()
При САМ модулите не е толкова горещо, но пак е топло, все пак е в моторния отсек, макар и малко встрани и в пластмасова кутия.
Интересно защо са решили на М271/М272/ М273 са решили да е такава локацията на моторното ECU.
Повярвай, опича се
За три години сменям 4 компютъра с един и същи проблем.
Първия го смених малко след като взех колата, изкара година и половина.
Лошото е, че всички са втора ръка. Нов е към 3000 лева, и е нерентабилно за тази кола.
Сега намерих един от 2010-а година кола, ще слагам него.
Иначе, даде ли ESP Inoperative + разни други глупости за дросел и педал на газта - 99% е компютър.
На един приятел 209-ката, 200 компресор има такива симптоми - фантомкни грешки, които се появяват и изчезват, термо-датчик, дросел, но най-много ме усъмни че ЕСП-то понякога няма комуникация с моторния комп. Аз мислех, че при него е от газовата, но явно си е самият моторен комп.
#353
Публикувано 28 август 2025 - 14:18
Явно глупаво са го измислили мястото на компютъра при положение, че М272 и М273 работят и на по висока температура. Скоро четох някакъв руски форум и имаше ръководство как да се понижи с малко работната температура на М272 като махат една от пружините на термостата, беше от тоя тип с букса и електронно управление.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#354
Публикувано 28 август 2025 - 14:37
Привет, Сами! Радвам се да те видя
При САМ модулите не е толкова горещо, но пак е топло, все пак е в моторния отсек, макар и малко встрани и в пластмасова кутия.
Интересно защо са решили на М271/М272/ М273 са решили да е такава локацията на моторното ECU.
На един приятел 209-ката, 200 компресор има такива симптоми - фантомкни грешки, които се появяват и изчезват, термо-датчик, дросел, но най-много ме усъмни че ЕСП-то понякога няма комуникация с моторния комп. Аз мислех, че при него е от газовата, но явно си е самият моторен комп.
Не се бях замислял, че може да е от газовата...
Ама нямам идея тя изобщо бърка ли нещо по CAN-a? Освен, ако не е закачена по OBD.
Ако и с новия компютър започне да дава подобни симптоми - ще погледна и газовата.
Иначе думне ли това, че ESP-то няма комуникация - веднага записва и дросел, понякога и педал на газта.
Няколко човека, които с това се занимават ми казват - няма какво друго да е, освен компютър. Даже се заиграх, и разглобих половината кола да проверя CAN буксите (навряни са на всевъзможни места) - всичко им е ОК.
Другото е, че при първото палене за деня - пали една идея по-трудно. Запали ли веднъж - вече няма проблем, следващото палене е от четвърт оборот, както се казва.
Горивните помпи са ми чисто нови, от Силвърстар. Не са ментета. Смених ги, защото започна да гори предпазителя.
Работи малко зле на бензин като цяло, на газ нямам никакви проблеми, възможно е дюзите да правят парчета - поръчал съм 6 нови, пак оригинални, чакам ги.
Ще сменя и свещите, а може би и бобините.
Иначе компютъра съм рещил да го местя в куперо (под жабката или под волана), ама да видим кога ще ми остане време да се занимавам, че си е бая работа.
#355
Публикувано 28 август 2025 - 17:28
То според мен проблема е че след време термопастата вътре в ЕКУто се втвърдява и губи способността си за топлопроводимост. От там води до прегряване на компонентите вътре и получаването на прецакване на спойките по платката.
#356
Публикувано 28 август 2025 - 17:59
То няма термопаста, платката е залепена със силикон за корпуса.
Процесора не се опира в коспуса.
Процесора не се опира в коспуса.
#357
Публикувано 01 септември 2025 - 18:17
Поръчах си безоловна паста за запояване с малко по-висока температура на топене, както и разните му там шаблони (stencil) специално за този чип.
Ще се пробвам да презапоя, а в същото време си поръчах и "нов" компютър - намерих такъв от 2010-а кола със същия мотор. Хубавото на тези компютри е, че са малко "универсални", и стават за всичко що е M272.
Естествено, си иска кодиране, ама това си се подразбира.
Само за отключването - нямам подходящ софтуер и програматор да го направя без да отварям компютъра, ама нямам и намерение да купувам - все пак не се занимавам професионално с това.
Ползвам си едно SOFI SP8 за целта - върши ми перфектна работа, дори се закачам за чипа без да го разпоявам. Един дъмп, запивам си бекъп на firmware-a, после пиша модифицирания, компа в колата, минавам през обучение за да се "оторизира", и това е.
Имам два компа с бъгнат процесор (единия не си хваща ЕСП-то, другия - ламбда сондите), поне ще имам върху какво да експериментирам да презапоявам процесорите.
Единия имаше и гръмнал електролитен кондензатор - бая беше надут, сменен е с нов с висока работна температура, съответните микрофаради и ESR.
Като цяло не е кой знае колко сложна процедурата, просто трябва да се внимава много при отделянето на платката от корпуса.
#358
Публикувано 03 септември 2025 - 11:18
И така, сагата продължава:
Проблемът вероятно не е в компютъра - с 4 различни компютъра, единия с презапоен процесор е същата работа, а днес стана по-зле:
Колата направо умря, след което запали и започна да се изфорсира както си седи на място.
Записва дроселова клапа, но... едва ли е от нея, тъй като е БОШ на 2 години, не вярвам да каталяса за толкова малко време.
Иначе, същите грешки както преди: ESP Inoperative, и авариен режим. И винаги, когато даде грешката с ESP - записва и дроселова клапа, след което - или не мога да подам газ, или се форсира самостоятелно.
Петък заминава на ремонт, а като се върне от ремонта - заминава в mobile.bg, поне ще я продам с чиста съвест че съм отстранил всичко нередно, каквото се появи в последствие - да си се спасява новият собственик.
И тъй като проекта за слагане на нов двигател отпада - продавам сглобеният двигател.
https://www.olx.bg/d...olx_pro_listing
Мисля да взимам като на баща ми дъртата Ц класа - C200 Kompressor, 2000-2002 година с M111, обаче ще търся автомат.
Това чудо няма убиване. Близо милионник е сигурно, от 2012-а до сега му е сменен 1 датчик на разпределителния вал, верига и гарнитура глава, и няма никакви други проблеми.
Прикачени файлове
#359
Публикувано 03 септември 2025 - 21:57
Отдавна мислех да напиша че трябва да помислиш за мобилен.бг....
#360
Публикувано 03 септември 2025 - 22:17
Ами утре ще наснимам и качвам.
Поне оправих проблема - оказа се дросела.
Бош, на 2 години - пистите на потенциометрите изтъркани.
Поне оправих проблема - оказа се дросела.
Бош, на 2 години - пистите на потенциометрите изтъркани.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни




Виж ГАРАЖА







