Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал за около година:
1. Дроселова клапа /седмица след като взех CLS-a/.
Колата ме "остави" на един парикинг, та се наложи да я карам на платформа до гаража.
Предните "майстори" са си оставили ръцете: сменяли са дросела и са го пренатегнали. И четирите болта му бяха превъртяни. Естествено, е сменен с втора употреба, който не работи както трябва.
Просто си висеше на болтовете, омазан със силикон. Като свлаих смукателя му нарязах 8мм резби, сега е с нови болтове и чисто нов дросел (BOSCH).
Отделно, самият колектор не беше затенат, та хем е хвърлял навън гориво, хем е смукал яко въздух.
Резултат: от 17-19/100 градско, падна на 12-13.
2. Дискове с накладки - дискове Zimmermann, накладки - АТЕ /това е по-скоро обслужване, не ремонт/
3. Казанче за водата - течеше.
4. Гарнитури на маслено тяло - и там някой е пипал, и там имаше превъртял болт. В случая има доста по-дълга резба в блока, та нещата се оправиха с малко по-дълъг от оригиналния болт /губенето на масло падна до около 800мл на 10.000км от МНОГО на 1.000км :)/
5. Буксите на всички датчици по двигателя - бяха прегорели, и се чупеха само при допир.
6. Рециклиране на фарове
7. Нова лайсна под чистачките, че тая течеше.
8. Теч в багажника (като завали отзад се завъждаха шарани) - ново уплътнение + нови пластмасови елементи. Ремонт и на част от ел. инсталацията в багажника, че беше леш.
9. Нова навигация (Dynavin), оригиналната нямаше да я сменя, ако имаше актуални карти за нея....
10. Възстановяване на keyless паленето (беше изтръгната буксата); Остава да оправя дръжките на вратите
11. Сменен "кантар" на предна дясна седалка
12. Смяна на радиатор + маркучи за охлаждане на скоростната кутия + обслужване на скоростната кутия (тук сам се вкарах във филм.... та пак бях на платформа, тоя път до силвърстар)
13. Смяна на клапана за парното, не знам как точно се казва - намира се в средта под механизма за чистачките
14. Смяна на "маслен сепаратор" (A2720160134), стария ми се разпадна в ръцете.
15. Поръчка на нов ключ
Горе-долу е това
Парите не съм ги смятал, предполагам са около половината от колкото дадох за колата /то само радиатор+скорости ми легна 3000/...
Ако ги сметна - може би щях да купя нещо доста по-ново, ама както и да е. То там не, че пак няма да има ремонти....
Всичко е подменяно с оригинални части, освен гарнитурите на масленото тяло (те са елринг), теча на масло беше доста сериозен, и не можех да чакам 4-5 дни доставка от силвърстар.
Остава:
Да отида до силвърстар да ми обновят софтуера на кутията (много радко записва turbine speed sensor, според тях има шанс да се оправи с нов софтуер, преди да отидем на смяна на платка)
Профилактична смяна на ламбда сондите - не ги записва, но като ги гледам - не са сменяни никога, а съм на близо 300.000км (уж не е връщан километража, последно в Германия 2011-а е бил на обслужване на 110.000км, а и според човека в силвърстар не е връщан)
Оправяне на keyless бутоните на вратите;
Понякога бутоните за управление на лявото огледало не работят - те направо ще се сменят;
Ключалката на багажника - ключа върти, но не отключва. Ще се сменя.
Dynamic-a на шофьорската седалка и разните масажи и т.н. си бачкат, ама STAR-a вика, че имало теч в системата, та ще гледам и това
Нови LED крушки за плафоните (и сега съм с LED, светят си, в STAR обаче хваща грешка);
Целта на цялото занимание е:
При сканиране на тоя дърт CLS да не излиза нито една грешка.
Като цяло предните двама собственици в България само са карали, и при някакъв по-сериозен проблем - са продавали