Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 мнения по тази тема

#46 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 януари 2023 - 12:40

Развитие:

Диагнозата е - балансиращ вал :) 

 

Сменян е предния път на около 120.000 км, сега е на 280.000 та явно.... толкова си издържат.

Авансиращото колело, което изостава го смених - същата работа е и с новото, ама нали винаги се почва от най-елементарното. Старото го разглобих - оказа се, че му няма нищо.

Та, ще има доста заигравка - смяна на гумички на клапаните, замислям се за шлайф глава + основно почистване, че бая нагар има...

И, ще се сменя и верига направо. Като се прави да се прави.

 

Отделно ще се правят и скорости, че...

 

2204 The signal from component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is not available.

2205 Component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is defective.
 
 
СС искат първо да обновяват софтуер, като не казват цена, ами... "240 лева на час"... 
 
Не знам - старото масло ли да връщам (обслужена е  преди няма и 2000 км в Силвърстар), или да и пусна направо ново.... 

  • 0

#47 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 28 януари 2023 - 10:08

Става златна, купи си втора уп едни скорости за 1000лв и си спести мъките. С мотора… капризен е и обслужване - 2-3хил лв по малко ще е нещо пропуснато. Кво да ъпдейтваш на кола 2004 в сс … най близкия диагностик ще я кодира. Тва ще е работа за час


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#48 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 януари 2023 - 11:15

Няма смисъл да купувам скорости;
Просто ще изпратим платката на варненци и ще я отремонтират.
Маслото е на няма и 2000км, мисля да не го сменям.

Иначе, мотора - ще се сменя вал + верига + водачи на веригата + гумички на клапаните + деата семеринга на коляновия вал.
Обмислях и шлайф на глава и клапани, ама няма да е.

Частите /верига, вал, водачи, обтегач/ излизат към 700€ ако ги взема от силвърстар, и около 500€ ако ги взема от Германия.
Понеже сме много по-богати от немците, тук някои неща за на двойни цени :)

Чакам си офертата за части+труд от Грозданов, разбрали сме се за към края на февруари да работят по таратайката ми.
Нямам намерение да продавам - няма възможност да взема нещо по-ново, съответно по-добре да дам едни 4000 лева примерно за всичко, и да си я оправя.
А и откакто работя 100% от вкъщи - не карам повече от 200-300км на месец, че да сменям кола.
Иначе преди бяха 70-80 км на ден :)
  • 1

#49 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 февруари 2023 - 22:12

Та, на 25.02 влиза в бокса /при Грозданов в Пловдив/.... за смяна на балансиращ вал + верига + успокоители, гарнитури, гумички на клапани, семеринги на колянов вал, масла, хидравлики, датчиците по разпр. валове + магнитите и т.н.

Всичко ще се сменя с оригинални части.

Чудя се и един датчик на колянов вал да сменя, няма му нищо ама е на кофти място и ако се издъни в последствие... ще псувам smile.png

Нямам абсолютно никакво намерение да продавам или да купувам нещо друго, така че реших да си оправя проблемите.

А и с този проблем, който се хваща лесно, и е скъпичък - не мисля, че ще я купи някой. Трябва да разчитам, че няма да гледат на диагностика, а да излъжа някой няма как да стане.

 

 

В момента - върви си както трябва, не свети чека, но записва грешно положение на разпределителния вал.

Веднъж дава само изпускателен, веднъж само всмукателен, веднъж и двата - както му дойде....

Вдигна малко разхода, нямам идея дали има общо тая работа с валовете. Вероятно има, от 13 градско отиде на 18 /газ/.

За макс седмица ми обещаха да е готово всичко. 

 

После предстои и ремонт на платката на кутията, но се чудя направо нова дали да не взема, че не нещо невъзможно скъпо.

около 2000 лева, ако върна старата.... 


Този пост е редактиран от dkmi123: 13 февруари 2023 - 22:12

  • 0

#50 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 март 2023 - 23:01

Изобщо не е пипан мотора, а уж трябваше да е оправян :)

Строшеният успокоител на веригата хубаво, че го пипнахме на време, преди да е направил беля.

 

Надраните цилиндри.... колкото и да не ми се иска, за сега си остават надрани. 

Или ще търся блок, който да се отремонтира, или ще си ремонтирам моя, ама не сега. Че идва дебело...

 

 

п.с.

Само някой да не каже "ама що ще го правиш"... отговорът е - щото нямам намерение да продавам колата :) 

А и тя си е непродаваема де, бая съм налял в нея... ама пък си ме кефи.

А ако някога реша да я продавам, който я купи поне няма да е излъган, че е поддържана винаги на 100%.

Прикачени файлове


  • 1

#51 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 08 март 2023 - 07:41

Нищо им няма на цилиндрите :) ще изкарат още 100хил.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#52 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2023 - 08:08

Абе те може и да изкарат, ама живот и здраве догодина ще се правят и те :)

Иначе, мотора беше доста зле. 

Вече ще е една идея по-добре - нов балансиращ вал, верига, успокоители, зъбно колело на колянов вал,

шлайф на глава, гумички на клапаните.

Ударихме към 4к :) ама кво да се прави... трябва да се случват нещата.


  • 1

#53 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 08 март 2023 - 13:30

Има по-големи бутала на Mahle, ако надиранията са под 0.1мм в дълбочина блока може и да се поправи. После обаче трябва да се хонингова по като за alusil блок - тук вече може и да е трудно да се намери кой да го направи с гаранция в България.

 И Alusil ризи се продават от Колбеншмидт - ако е само на 1-2 цилиндъра може и да си заслужава. Но една риза е 700лв...

 Ако ще се спасява - аз лично бих търсил двигател втора употреба без надирания - или пък само блок здрав.

 Изобщо M272 и M273 са разочарование като двигатели за мен... а пък за следващата генерация съвсем.


  • 1

#54 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 март 2023 - 15:16

Абе те може и да изкарат, ама живот и здраве догодина ще се правят и те smile.png

Иначе, мотора беше доста зле. 

Вече ще е една идея по-добре - нов балансиращ вал, верига, успокоители, зъбно колело на колянов вал,

шлайф на глава, гумички на клапаните.

Ударихме към 4к smile.png ама кво да се прави... трябва да се случват нещата.

Поне знаеш, че нещата са направени както трябва.

При мен миналата година, ревизия на М112 удари 2к и може би малко отгоре.

И то не, че беше наложотилено нещо, ами реших да променя формата на горивните камери.

 

Колко ти гори CLS-a в града? Много се чудих между 350 и 500 и накрая взех 500. Харесва ми, но честно казано очаквах малко по-нисък разход.


  • 0

#55 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2023 - 19:00

13-14 градско, може и 15 да стигне.
Зависи от карането. Това на газ, а на бензин с около литър надолу.
Извънградско е падал до 10, макар никой да ме ми вярва :)
  • 0

#56 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2023 - 19:04

Има по-големи бутала на Mahle, ако надиранията са под 0.1мм в дълбочина блока може и да се поправи. После обаче трябва да се хонингова по като за alusil блок - тук вече може и да е трудно да се намери кой да го направи с гаранция в България.
 И Alusil ризи се продават от Колбеншмидт - ако е само на 1-2 цилиндъра може и да си заслужава. Но една риза е 700лв...
 Ако ще се спасява - аз лично бих търсил двигател втора употреба без надирания - или пък само блок здрав.
 Изобщо M272 и M273 са разочарование като двигатели за мен... а пък за следващата генерация съвсем.


И аз се замислям за нов блок.
Ще видим какво ще стане като му дойде времето, сега не го мисля :) ще си карам така.
  • 0

#57 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 март 2023 - 11:35

 Ако ще се спасява - аз лично бих търсил двигател втора употреба без надирания - или пък само блок здрав.

 

 

 

Цял двигател няма да купувам, освен ако не реша да мина на 500 :) само че, и те си имат своите дертове, та ще си правя моя.

Нов блок (т.е. втора употреба) в добро състояние е почти невъзможно да се намери, така че минаваме на варианта с "ризи"...

Тъй като мотора беше под всякаква критика, и ми коства доста повече от предвидените разходи - този ремонт ще почака до по-добри времена.

Вече поне ще съм спокоен, че някой сериозен "фал" няма да има... /знам, че се пише фаУл :), ама да е по-разговорно.../

Че с тоя строшен водач, кой знае къде щях да хвърля мотор.

 

Направена е пълна ревизия на мотора, според това което мога да си позволя сега - сменен балансиращ вал + верига + успокоители + обтегач + зъбното колело на коляновия вал + двата семеринга на вала + гумички на клапани + шлайф глава + нова водна помпа.

Както и сменени датчици на платката на кутията, че от време на време влизаше в авариен режим.

Все още е при Грозданов колата, предполагам тези дни ще си я взема.

 

Като му дойде времето, ще има - нови бутала/сегменти, основни и биелни лагери, маслена помпа и т.н.

Поне да знам, че мотора е 100% изряден.

За ризите ми казаха - 1200 лева за 6-те цилиндъра.

Смятам ги към около 6000 за този ремонт, знам че е стара кола, и според някои не си заслужава, ама както вече казах - поне за сега нямам никакво намерение да я продавам.


  • 0

#58 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 март 2023 - 22:17

Днес си взех колата, доста са я изпипали хората.

Двигателят свети като нов. Вече няма проблеми, ама... то е сменен половината двигател де :) 

Дразни ме това, че се наложи да го затворим без да оправим надраните цилиндри, но и на тях ще им дойде времето.

 

Та, след няколко месеца ще има пълна промяна, както се казва - бутала, сегменти, основни+биелни лагери и клапани.

Да си е както трябва.... за момента, ще си се кара така.


  • 1

#59 keeepwalking

keeepwalking

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C200 1995
    W212 E350 2010
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 март 2023 - 08:37

Какви са са симптомите на надрани цилиндри? Масло ли почва да гори?


  • 0

#60 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 март 2023 - 13:08

Какви са са симптомите на надрани цилиндри? Масло ли почва да гори?

 

Да, гори масло и припушва бяло от време на време.

Откъм горенето при мен поне до сега беше към 2-3 литра на 10.000 км., което никак не е малко. Логично, би следвало да има и повишен разход на гориво.

Отделно, със сигурност компресията не е в нормите, но моята не съм я мерил, щото няма смисъл. То е ясно, че няма да е ОК :)

 

М272/М273 го имат този проблем че надират цилиндри. Не знам има ли изобщо от тези двигатели на повечко километри да не е надран.

 

Другия път като го закарам за тоя ремонт, се разбрахме че ще сменим всичко - бутала, клапани, лагери и т.н.

В случая проблемът беше в "центровката", оказаха се два строшени водача за веригата, износена зъбчатка на колянов вал + износен балансиращ вал.

Бюджета свърши, за това казах на хората да затварят двигателя така, пък ще го мислим на по-късен етап.

Прикачени файлове


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни