Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#271 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 15 May 2024 - 17:58

И аз като се разчетох - си е доста голям филм, и сигурно няма да се вкарвам в него smile.png

 

На сегашния му дойде ред за обслужване, и грам не ми се занимава. Мислих да го закарам в СС за смяна на маслото, ама няма да е: беше спрял да пипа масло, сега пак е почнал. Не знам на какво се дължи.

Дори не ми беше извадило съобщение, че маслото е намаляло, а беше не минимума, за няма и 10к километра долях към литър, и иска още.

Мисля да му взема и един нов датчик за ниво на маслото, че тоя явно е забил. То тоя мотор явно е на доизживяване, като падне нивото на маслото и store-ва грешки за ваносите, така го хванах в момента че иска масло.

Не знам дали е свързано с ниско ниво на маслото, или от датчик (уж са БОШ), ама маркировките са си на място, пък от време на време записва incorrect position като stored. Не пали чека.


Edited by dkmi123, 15 May 2024 - 17:59 .

  • 0

#272 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 June 2024 - 12:05

Пристигнаха ваносите, и тръгнах да зацепвам веригата.

 

Всички белези на зъбните колела съвпадат, но от дясно - като сложа импулсните колела и има леко разминаване в техните белези.

Пробвах и със старите ваноси, т.е. оригиналните - работата е същата.

Обтегача на веригата НЕ е поставен.

Доколкото знам - е нормално от ляво да има известно изоставане, ако не е натегната веригата?

Само че не разбирам как точно се получава така, че белега на ваноса излиза, а този на импулсното колело - не....

 

Та, въпроса ми е - трябва ли да се притеснявам от това разминаване?

 

 

Ето как изглежда от ляво:

 

Attached File  left.jpeg   169.75K   4 downloads

 

Така са от дясно белезите на ваносите:

 

Attached File  r-vanos.jpeg   179.77K   4 downloads

 

А така са от дясно белезите на импулсните колела:

 

 

Attached File  r-pulse.jpeg   182.31K   4 downloads


  • 0

#273 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,579 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 19 June 2024 - 14:59

Нямам опит с М272/М273, но нещата изглеждат по-сложни от м112/м113 с тези подвижни авансатори. Знам, че има едни допълнителни зъби, които се приплъзват напред от пружината като ги отделиш.


  • 0

#274 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 June 2024 - 17:14

Мисля, че до някъде ми се изясниха нещата... в лявата страна на двигателя - при зацепването като се наглася вала за да влезе на ваноса - почти не е под напрежение.

Докато в дясно - и двата вала са под напрежение, и са леко повдигнати нагоре. Като се сложи капака (понеже гениите са решили лагерите да са вградени в капака) - нещата си идват /уж/ на мястото....

Проблемът не е във веригата - там всичко си идва на място, а самото импулсно колело мърда /а то реално си мърда заедно с вала при отместването му от ваноса/.

 

Не съм натегнал обтегача на пружината, както и не съм освободил самите ваноси, не е сложен и капака.... дано след като направя всичко това - да има някаква промяна :)


  • 0

#275 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 June 2024 - 17:53

Добавка:

Навих един стар обтегач на веригата (малко е счупен, но за пробата върши работа), и всичко си дойде на мястото.

Има съвсем леко отместване на белезите (под 1мм), за което навсякъде пишат - ще се компенсира от хидравличния обтегач при първоро палене на двигателя.

Дано по-скоро му дойде времето на това първо палене, но като цяло не остана кой знае какво - трябва да купя към 40 болта за капаците на валовете (по 7.20 са баси болтовете), както и нова демпферна шайба и тялото на масления филтър. После качвам и паля :) 


  • 0

#276 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,579 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 20 June 2024 - 12:03

Демпфер сменях и аз, както и водна помпа. М113 има 24 болта общо на капаците на клапаните - 6 дълги и 18 къси, не знам защо на м273 са толкова много, но ако валовете лагеруват в капаците, това донякъде обяснява бройката.

 

И на м113 десният вал е под напрежение и като махнеш ангренажното колело бяга по часовника, иначе каток натегнеш обтегача леко се връща.


  • 0

#277 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 20 June 2024 - 12:51

Ами, на този напрежението на десните валове си е доста - шайбата е на 40 градуса, от ляво валовете са свободни, а от дясно - има клапани, които са почти напълно отворени.

Има все още съвсем леко разминаване, и пак се разминава само импулсното колело, докато всички останали белези са си ОК. Надявам се това да се компенсира като заработи двигателя, и всичко се напълни с масло.

Все пак - и ваноси, и обтегачи и т.н. всичко е хидравлично, и зависи от налягането на маслото.

 

 

И продължават да ме питат - "що не си вземеш нещо по-ново, ами се занимаваш".... ми щото ми е интересно да се занимавам :) 

То е ясно, че в даден момент ще дойде време за нещо по-ново. 

За сега съм си доволен - даже и с надрани цилиндри си върви, пипа масло по около 1.5 литра на 10.000 км, ама това не ме бърка - аз и без това на 10.000 го сменям.

 

Иначе болтовете - позиция 50.

Дават ги по 18 на капак.... а доколко е ОК лагерите да са вградени в капака е леко спорно. Ама все пак е изкарало 20 години, значи е ОК.

 

 

Attached File  Screenshot 2024-06-20 at 13.46.10.png   467.02K   7 downloads


  • 0

#278 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 21 June 2024 - 09:52

Трябват ми такива клапани - 2 входящи и 2 изходящи.

Старите са си ОК, но ще ги сменя.

 

Kolbenschmitd добре ли са?

 

https://www.autodoc....chmidt/17245243

 

Оригиналните са по 200 лева парчето, и не мисля че има смисъл.

То е като с ваносите - оригиналния е на INA с щампа на Мерцедес.... 1400 лева бройката в СС, а ИНА  без щампа Мерцедес - са по 400. Разбора се, не в България - тук им искат 900-1200.


  • 0

#279 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 25 June 2024 - 14:26

Чат-пат ми записва Incorrect position на двата входящи вала.

Белезите съвпадат.... като причина виждам, че може да са соленоидите на ваносите, ама те пък са нови от СС, с новия part номер.

 

Като казвам, че записва чат-пат: имам предвид веднъж на месеца я запише, я не. Понякога записва само десен вал, понякога - само ляв, понякога - и двата.

Т.е. ако имаше някакво несъответствие - не би ли следвало да запише всичко (входящи и изходящи), и да ги записва постоянно?

 

Възмножно ли е да е от датчиците на валовете? И 4-те са сменени с BOSCH. Не знам доколко може да им се има вяра.

Пазя си старите, оригинални. Нов оригинален е над 300 лева.... боша са по 80.

 

На "живи данни":

на празен ход на моменти бяга с по няколко градуса (имам предвид 1-2 градуса от зададените стойности), но и това го прави на моменти. Няма както се казва pattern, по който да я хвана кога го прави.

Адаптацията на двигателя си минава без никакви проблеми. Като му пусна адаптация (learn in after engine replace) - може да не запише нищо с месеци. 

 

Не пали чек, върви си добре - не се усеща нито загуба на мощност, нито нищо.

Т.е.: ако нямах диагностика да хвана, че записва грешка - нямаше да знам, че има нещо нередно.


Edited by dkmi123, 25 June 2024 - 14:28 .

  • 0

#280 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 503 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 25 June 2024 - 16:15

Ей поздравления за добре свършената работа !!

Беше дълъг процес !!


  • 0

сесшисе ?


#281 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 26 June 2024 - 01:17

А, то това още е стария двигател :) ще го дочупя, и качвам новия….
  • 0

#282 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 820 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 26 June 2024 - 11:50

Трябва да смениш името на темата: от "малка", на "голяма".
  • 0

#283 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 394 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 26 June 2024 - 12:21

Е, то така се получи :) да видим кога ще полеем новия двигател :) 

 

Все пак, някаква идея - каква може да е причината при съвпадащи всички белези - да записва Incorrect Position на валовете?


  • 0




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users