Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#256 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 12 April 2024 - 22:39

Чакам си частите от СС от 2-ри :) 

Вероятно се бавят, щото миналия петък пуснах още една поръчка, и им казах - като се събере всичко тогава... 

Че имаше един маркуч дето беше станал твърд все едно е пластмасов, та поръчах и него.


  • 0

#257 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 14 April 2024 - 13:22

Тая верига май няма да я бъде…. Пренатягането си е казало думата.

https://youtube.com/...SemCAJ_lDNUr8QY
  • 0

#258 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 15 April 2024 - 08:21

Ти не викна ли нова верига?

Важното е валът да е здрав. Сигурен съм, че като сложиш новата верига нещата ще си дойдат на мястото.


  • 0

#259 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 15 April 2024 - 14:20

Днес я поръчах, старата я закачих колкото да видя дали е ОК.....

Двоумях се между INA (100 лева) и сивърстар-ска за 400, в крайна сметка я взех от СС.

 

Единия водач е леко износен, ама на тоя етап няма да отварям капака, че си е бая играчка, а и в гаража нямам условия за това.

Абе, не е станало кой знае каква беля от пренатягането.... 

 

Attached Files


Edited by dkmi123, 15 April 2024 - 14:25 .

  • 0

#260 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 April 2024 - 13:08

Водачът, мисля, че е нормално да има леко износване.

 

Има някакъв процес на напасване между водача и веригата и след това би трябвало да се износва доста по-малко.

 

В смисъл, че дори да сложиш отново чисто нов обтегач и нова верига, пак ще се износи горе-долу до това положение.

 

А това в края липсващо парче ли е? Ако е липсващо парче, може би е хубаво да го смениш и да потърсиш къде е парчето.


Edited by Subsonic, 16 April 2024 - 13:09 .

  • 0

#261 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 16 April 2024 - 18:16

Няма липсващо парче.
Днес разглобих ваноса, почистих го - сега сработва доста леко. Преди заяждаше малко.
Поръчах му и нова пружина - с гаранция старата е омекнала…
Стана малко исторически тоя ремонт, ама то изникнаха неща дето не бяха предвидени - плана беше смяна на гарнитурата на главата + гумички на клапаните…
Гарнитурата и гумичките са елринг, всичко останало е от силвърстар, ама нищо нямят в наличност та още чакам части.
Оставил съм CLS-а на бащата, той горкия свикнал на разход 9-10…. Сега не го знам как кара, ама под 18 не му пада :)
Аз като карам макс 14-15 ми дава градско.

Ааа, и снимка имам от него :) от предния път като караше явно се поотпуска.
  • 1

#262 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 April 2024 - 10:28

Е, едва ли 1.8-2.0 компресор дава 9-10 при същото каране :)

 

Щом е взел да се поотпуска и да го снимат, събирай му неговата :)


  • 0

#263 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 17 April 2024 - 11:02

Абе на дълго като кара си настъпва :)
Събирането е за 2 часа работа, после обаче трябва да черпи… обещал съм му яйца във въздуховодите на климатика ако не вземе 1 бутилка качествено уиски….
  • 0

#264 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 18 April 2024 - 11:42

Чакането за части е най-дразнещото нещо... Ако не искаш да ползваш ментета се чака като за световно, уж официално представителство - за един болт или един маркуч се чака по 4-5 дни....

Не им разборам логиката, ама при всички официални е така. И с БМВ-то като бях съм чакал по 10 дена за някакъв марлуч или датчик.

И като тръгнеш да правиш някакъв малко по-дълъг ремонт - винаги излиза нещо непредвидено, и нещо дето става за да кажем 1 ден орива на 2 седмици.


  • 0

#265 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 April 2024 - 23:58

Готов е. Само още не са му сожени декоративните пластмаси по двигателя.

Разбира се, оставих си подписа върху капака :) 

 

 

Attached File  IMG_3827.jpeg   190.71K   4 downloads


  • 1

#266 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    ex-W201 190E 2.0
    ex-W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Posted 20 April 2024 - 16:49

Така де, след тая нечовешка сага...


  • 0

#267 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 520 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 21 April 2024 - 02:11

това не ми пролича на М112


  • 0

сесшисе ?


#268 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 21 April 2024 - 12:11

Да, това е леко отклонение от темата :) M111.955, на бащата дъртата Ц-класа.

Сменях гарнитурата на главата + верига + гумички на клапаните + шлайф на клапаните.

Разбира се, не мина без инцидент: забравих да източа антифриза, и откачих маркуча на водната помпа..... ама това не е чак такъв проблем :)

 

В момента след ремонта - мотора не трепва.

Преди 30.000 км е сменяна верига - не са ресетнали обтегача, а са го навряли както е, в резултат на което - беше с пренатегната верига, която е станала леш, а и е кофти марка - някакво febi. Сега я поръчах от Силвърстар, няма нищо общо със старата. Със старата бягаше на 25-26 градуса, с новата се зацепва на около 23, при допуск 20-27, като на стар мотор 20 градуса сигурно и няма как да се случат.

Изпускателния вал трябва да е на 25-30 градуса, при мен е на около 26-27, не мога да преценя точно. Преди отиваше на малко след 30.

 

Този мотор поне се "зацепва" супер елементарно, като специалния инструмент за зацепване спокойно се заменя от 2 бургийки по 6мм, с които се заключват валовете.....

 

М272-ката е доста напред също:

Мотора е събран, остана да му поръчам 2-та ваноса на изпускателната страна + демпферна шайба, и е готов за монтаж.

Боли ме сърцето, че трябва да дам и към 300 лева за болтовете на капаците, ама кво да се прави, 40 болта по малко над 7 лева бройката......

Той не ми е спешен, за това съм решил да отделям по около 500 лева на месец максимум, и малко по малко го събирам.

 

2 ваноса на INA по около 300, демпферна шайба и тя около 300, болтове 300, нов корпус на масления филтър + охладителя (NISSENS) е към 200.... разни други неща като излязат със сигурност ще ги докарам към 1500-2000 сигурно.


  • 0

#269 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 402 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 14 May 2024 - 09:50

Някой виждал ли е / праил ли е M272 със supercharger?

Гледам из ютуб, и насам-натам по форумите, че руснаците го правят това упражнение - ама не дават подробности какво още е сменяно по двигателя, освен да му забие supercharger-a....

Според мен ще иска биели и бутала. И не знам за колко време ще издуха алусила от цилиндрите :) 


  • 0

#270 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 15 May 2024 - 16:40

Основният проблем е степента на сгъстяване, според мен. М113К е доста разреден спрямо астматичния си брат, поне 1.5 степени.

 

Не бих слагал компресор на неразреден мотор, въпреки че китовете, предлагани от Kleeman навремето са били точно това.

 

Ако погледнем пак м113, дюзите на компресорния вариант са двойно по-големи като капацитет, 430 cc/min спрямо 216 cc/min. И управлението на компресора май е по MAP, не по MAF, но може и да греша.

 

ЗА EV-6 дюзите на м113 е лесно, има откъде да се вземат големи братчета, но за Siemens-Deкa EV-14 няма почти никакво инфо, поне за Мерцедес. Гледах някакви BMW мотори от този период, в които също са ползвани, защото ми беше любопитно М272 дюзите с какъв капацитет са и не намерих никакво инфо. Предполагам, че са в порядъка 240-260 cc/min, т.е. трябва да търсиш нещо 500-600 cc//min. Може би EV-14 от М156 или М275 ще свършат работа, но ми изглеждат различни отпред.


Edited by Subsonic, 15 May 2024 - 16:41 .

  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users