Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
45 мнения по тази тема

#1 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 09:50

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал за около година:

 

1. Дроселова клапа /седмица след като взех CLS-a/.

Колата ме "остави" на един парикинг, та се наложи да я карам на платформа до гаража.

Предните "майстори" са си оставили ръцете: сменяли са дросела и са го пренатегнали. И четирите болта му бяха превъртяни. Естествено, е сменен с втора употреба, който не работи както трябва.

Просто си висеше на болтовете, омазан със силикон. Като свлаих смукателя му нарязах 8мм резби, сега е с нови болтове и чисто нов дросел (BOSCH).

Отделно, самият колектор не беше затенат, та хем е хвърлял навън гориво, хем е смукал яко въздух.

Резултат: от 17-19/100 градско, падна на 12-13.

2. Дискове с накладки - дискове Zimmermann, накладки - АТЕ /това е по-скоро обслужване, не ремонт/

3. Казанче за водата - течеше.

4. Гарнитури на маслено тяло - и там някой е пипал, и там имаше превъртял болт. В случая има доста по-дълга резба в блока, та нещата се оправиха с малко по-дълъг от оригиналния болт /губенето на масло падна до около 800мл на 10.000км от МНОГО на 1.000км :)/

5. Буксите на всички датчици по двигателя - бяха прегорели, и се чупеха само при допир.

6. Рециклиране на фарове

7. Нова лайсна под чистачките, че тая течеше.

8. Теч в багажника (като завали отзад се завъждаха шарани) - ново уплътнение + нови пластмасови елементи. Ремонт и на част от ел. инсталацията в багажника, че беше леш.

9. Нова навигация (Dynavin), оригиналната нямаше да я сменя, ако имаше актуални карти за нея....

10. Възстановяване на keyless паленето (беше изтръгната буксата); Остава да оправя дръжките на вратите

11. Сменен "кантар" на предна дясна седалка

12. Смяна на радиатор + маркучи за охлаждане на скоростната кутия + обслужване на скоростната кутия (тук сам се вкарах във филм.... та пак бях на платформа, тоя път до силвърстар)

13. Смяна на клапана за парното, не знам как точно се казва - намира се в средта под механизма за чистачките

14. Смяна на "маслен сепаратор" (A2720160134), стария ми се разпадна в ръцете.

15. Поръчка на нов ключ

 

Горе-долу е това :)

Парите не съм ги смятал, предполагам са около половината от колкото дадох за колата /то само радиатор+скорости ми легна 3000/...

Ако ги сметна - може би щях да купя нещо доста по-ново, ама както и да е. То там не, че пак няма да има ремонти....

Всичко е подменяно с оригинални части, освен гарнитурите на масленото тяло (те са елринг), теча на масло беше доста сериозен, и не можех да чакам 4-5 дни доставка от силвърстар.

 

Остава:

Да отида до силвърстар да ми обновят софтуера на кутията (много радко записва turbine speed sensor, според тях има шанс да се оправи с нов софтуер, преди да отидем на смяна на платка)

Профилактична смяна на ламбда сондите - не ги записва, но като ги гледам - не са сменяни никога, а съм на близо 300.000км (уж не е връщан километража, последно в Германия 2011-а е бил на обслужване на 110.000км, а и според човека в силвърстар не е връщан)

Оправяне на keyless бутоните на вратите;

Понякога бутоните за управление на лявото огледало не работят - те направо ще се сменят;

Ключалката на багажника - ключа върти, но не отключва. Ще се сменя.

Dynamic-a на шофьорската седалка и разните масажи и т.н. си бачкат, ама STAR-a вика, че имало теч в системата, та ще гледам и това

Нови LED крушки за плафоните (и сега съм с LED, светят си, в STAR обаче хваща грешка);

 

 

Целта на цялото занимание е:

При сканиране на тоя дърт CLS да не излиза нито една грешка.

Като цяло предните двама собственици в България само са карали, и при някакъв по-сериозен проблем - са продавали :)

 


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8402 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 10:24

Ако вземеш китайска клавиатура за бутоните, ще ти дъни грешка. На 2 коли взимам китайски и после прехвърлям оригиналната платка.

Но да... доста честен обзор на драмите със занемарена, стара кола. Радвам се на ентусиазма. Правих сходни простотии с МИНИ-то, а то дори не беше толкова занамерано. 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 641 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 10:42

Спийд сензора ако забива чат пат грешка, защо не преслушаш Софтелектроник ?


  • 0

#4 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 11:47

Спийд сензора ако забива чат пат грешка, защо не преслушаш Софтелектроник ?

 

Цената на рециклираната платка, която ще ми сложат в Силвърстар, ако се наложи не е нещо фрапантно, дори казаха, че ще изкупят старата.

А и първо се започвало от обновяване на софтуера (беше около 140 лева, ако не се лъжа) и ако това не помогне - чак тогава се минавало на хардуера :)


  • 0

#5 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 11:58

Ако вземеш китайска клавиатура за бутоните, ще ти дъни грешка. На 2 коли взимам китайски и после прехвърлям оригиналната платка.

Но да... доста честен обзор на драмите със занемарена, стара кола. Радвам се на ентусиазма. Правих сходни простотии с МИНИ-то, а то дори не беше толкова занамерано. 

 

Няма китайски неща, само LED крушките са китайци

На задния плафон няма грешка, на предния - има.

 

А, забравих и че сменях и страничните огледала заради изгорели нагреватели.

А на лявото му беше заминал и dim-ерът, дясното няма такава екстра...

 

Фаровете са /дългите/ с ОСРАМ LED, със адаптери за закрепяне във фара, и модули да не дава грешки (не съпротивления);

Късите са с osram xenarc intense blue или както там им беше името :) 7000к, но ще ги сменям с 6200.


  • 0

#6 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2022 - 14:12

На халогените или ще вземя по-жълти ЛЕД-ове, или ще върна халогенките.

С тия бели вярно изглежда по-красиво, ама при дъжд/мъгла нищо не се вижда.

 

Въпросните canbus модули за ОСРАМ-ките според аутопро не стават за мерцедес, писах мейл на OSRAM - и напълно неочаквано ми отговориха, че няма проблем и че стават за почти всички коли с H7. Какво значи "почти всички" нямам идея, но при мен няма дерт.

 

В последствие - Аутопро ми продадоха  модулите с уговорката - ако не тръгнат няма да ги връщам....

Самите адаптери, с които се закрепя крушката във фара ги поръчах от ebay, щтото в България не ги намерих никъде.

Прикачени файлове


  • 0

#7 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 август 2022 - 23:00

Малко update:

 

Сменях свещи (колата при първото палене се няколко секунди се чудеше дали да запали, после се оправяше) - като махнах бобините, три от свещите ги отвих буквално на ръка. Т.е. изобщо не бяха стегнати.

Сега новите свещи си ги затегнах както трябва, и проблемите при паленето изчезнаха.

 

Направи и друг проблем, та ще сменям моторен компютър: случва се на заграля кола да "забие" - угасва обикновено при спиране, изписва "ESP Inoperative", и педала за газта не работи. Като запалиш - се форсира сама.

Грешките, които показва са в дросела или педала, дросела е сменен с чисто нов на Бош миналата година, т.е. няма как да е от него.

Искаше адаптация на дросела - пускам я, уж минава, и пак казва че иска адаптация. Всичко минава успешно като поизстине малко....

На празен ход се форсира без да натискам газта.  На "живи данни" виждам, че в момента на форсиране - педала на газта си седи на "0%", а дросела "играе". 

Като изтрия грешките - се оправя, и после може да не направи проблем няколко дни, дори няколко месеца.

Смених педала с чисто нов HELA, за да изключа и него като виновник, въпреки че едва ли е от педала.

Всички кабели от буксата на педала и дросела до ECU-то са проследени, и са си ОК.

 

В понеделник (т.е. може да се каже - днес) - ще ходя (в Автоцентър Грозданов в Пловдив) да ми клонират компютъра в друг, та да видим...

Говорихме само по телефона, човека с който говирих още като му казах симптомите се усъмни в компютъра... т.е. съвпадна с моето мнение smile.png

 

Надявам се и този проблем да изчезне след смяната на компютъра.

 

Тъкмо ще взема и оферта за ремонт на Keyless дръжките smile.png

 

Прикачен файл  mberr.jpg   251,96K   9 Брой сваляния


Този пост е редактиран от dkmi123: 28 август 2022 - 23:05

  • 0

#8 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 септември 2022 - 21:14

Горните проблеми са решени със смяна на моторния компюър.

Първия, с който пробвахме не стана - колата вървеше, но не искаше да мине адаптации на валовете.

Светваше чека за "изоставащ" вал, въреки, че всички контролни стойности бяхв а норма, т.е. "в зелено".

Намерих компютър с абсолютно същия номер като моя, и нещата "заспаха".

 

Старият компютър го разглобих - два електролитни кондензатора са дали фира.

И точно чипа, който управлява дроселоваата клапа :)

Поръчани са части, ще си го оправя и до оставям за резерва.


  • 1

#9 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2022 - 09:55

Не е като да няма фактурки smile.png

 

За 1 година около 7000 лева.... тва нещо се троши повече от БМВ-то, което имах, в момента и пак е в бокса smile.png

Замина АБС пръстена, реших да сменям и двата отзад, после следва отпред.

 

И като замине тоя пръстен не просто "светва" АБС, ами се започва:

ESP Inoperative

ABS Inoperative

Run flat indicator inoperative

 

колата си ускорява сама от 30 до 40 км/ч без да даваш газ

И за капак - изчезва "хидравликата" на волана, и става супер тежък....

 

 

Та, изцяло нови главини + предпазните пластини + тампони + два АБС датчика.... а, да и шенкели, ама тях ги взех на старо, щото по 700 евра на парче няма как да дам.

"новите" са си лъскави, нямат ударено, криво и т.н.

 

Всичко отива на още + 1000 лева към горните :)

 

И като финал, ми се откачи жилото на ръчната... а те гениите са набутали механизма над кардана.

В купето няма оставен капак, за да се достигне отгоре, та сега ще свалям и генерация. Абе, ужас smile.png

 

/имах някакви надежди, че под конзолата, дето е между двете задни седалки има капак, ама.... няма smile.png /

 

 

 

 

Прикачен файл  IMG_0419.jpeg   122,33K   7 Брой сваляния

 

Прикачен файл  IMG_0490.jpeg   196,96K   7 Брой сваляния


Този пост е редактиран от dkmi123: 06 октомври 2022 - 10:04

  • 1

#10 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 октомври 2022 - 09:23

Одисеята продължава smile.png

Следва премахването на този гнилоч + смяна на фланците.

Както и насторйка на ръчната.

Ако се наложи да се сваля кардан - ще се сменят и каретата направо.... заедно с нови болтове.

/каквото и да сменям слагам нови болтове после, малко боли че е 30-40 лева един болт, ама.../

 

Прикачен файл  IMG_0476.jpeg   160,21K   6 Брой сваляния

 

Прикачен файл  IMG_0479.jpeg   82,28K   6 Брой сваляния

 


  • 0

#11 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 337 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 11 октомври 2022 - 13:33

Може и да не съм дочел някой от постовете по-горе, но истински се учудвам на търпението, нервите и средствата, които колегата dkmi 123 влага във привеждането в кондиция на този автомобил. Може и аз да съм изкривен, но ако всичко това трябваше да го преживея, то отдавна да съм продал колата или да съм си намерил подходящ клон, на който да си окача въжето. Моля само да бъда разбран правилно, не се заяждам а само си мисля, че крайния резултат няма да си заслужават усилията и вложеното време...


  • 0

#12 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 октомври 2022 - 15:53

Може и да не съм дочел някой от постовете по-горе, но истински се учудвам на търпението, нервите и средствата, които колегата dkmi 123 влага във привеждането в кондиция на този автомобил. Може и аз да съм изкривен, но ако всичко това трябваше да го преживея, то отдавна да съм продал колата или да съм си намерил подходящ клон, на който да си окача въжето. Моля само да бъда разбран правилно, не се заяждам а само си мисля, че крайния резултат няма да си заслужават усилията и вложеното време...

 

Принципно и аз знам, че "наливам" повече от нормалното, и вместо да си взема нещо по-ново се занимавам, ама.... повечето при мен е мерак да съживя нещо умряло :) /за БМВ-то например, Е46 дедо го бях взел за 6000 лева набутах към 14-15.000 за 3 години, и го продадох за 4000.... там се стигна и до разглобяване на скоростна кутия :) /

 

Най-големият и най-скъпият ремонт (3000 еднократно) си го причиних сам, и за това е редно да бъде изваден от горните сметки, но все пак са си дадени пари де.

А и специално тук - голям плюс за Силвърстар Пловдив, че от трупа, който им закарах ми върнаха кола в движение :) 

 

Колата МНОГО си е страдала от предните "майстори", които са я пипали:

Имаше много превъртяни болтове по двигателя, напр. и 4-те болта на дросела бяха превъртяни, и лепени с някакво лепило. Съответно - взимаше яко въздух, и естествено - светва чека + разход 18-20/100. Оправи се като свалих колектора, нарязах нови резби (отиде на 8мм..);

Превъртени болове на масленият охладител - добре, че резбите в блока са по-дълги, та стана с по-дълги болтове, без пренарязване на резба. Иначе там нарязването на резба ще е филм.

 

Последно, като правих задницата - имаше крив шенкел + криви болтове, някои от които презатегнати (НИКОГА не съм виждал "майстор" да ползва динамометричен ключ.... питах един защо, той ми каза - "те тия стойности на затягане ги дават колкото да ги има, иначе не са важни");

Доста болтчета ядоха шлайфа, та слагах нови. И имаше МНОГО ръжда. Ама като казвам много, значи наситина много :) Не знам какво е правена и къде и как е карана.... ама беше тотален леш.

 

Та, на колата и няма нищо, най-общо казано: всичко, което се случва в момента е резултат от "майстори".

Без ръждите по изпускателната система, макар че не съвсем: това трябваше да е забелязано или от "майстор" или при преглед, ама на - то никой не гледа. То ще падне гърнето още малко, ама що да му обръщаме внимание??? :) 

Сега така или иначе трябва да го свалям, за да наглася ръчната (още веднъж поздрави за майката на тоя, който го е измислил без достъп откъм купето....);

 

Каквото мога да си направя сам - си го правя. Не, че нямам издънки, ама.... си ми е интересно да се занимавам.

Ако всичко това трябваше да го правят "майстори" - нямаше да мога да го понеса чисто финансово.

И, ако някой си върши добре работата - заслужава си парите, като гледам каква хамалогия е, особено ходовата част. 

Само че повечето са на принципа "то тва не ти трябва", и "ама нали стана, кво значение има че тая предпазната ламарина не съм я монтирал"

 

/кто бях ударил БМВ-то "майстора", който ми го изправя беше изхвърлил корите отдолу, системата за измиване на фаровете - всичките и маркучи, както и алуминиевите защитни ламарини, дето са отдолу между генерацията и купето, защото "те са сложени колкото да ги има, и по принцип само пречат, тя колата ще върви и без тях". Та, си ги взимах от боклуците, където ги беше хвърлил. А системата за измиване на фаровете било "голяма глупост, която всички хора махали, а аз съм искал да си я слагам обратно".... кората по двигателя не се слагала "за да може като ти текне масло от някъде да капе и да го видиш, че тече"..../


  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4351 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 14 октомври 2022 - 14:35

Аз също харесвам нещата да се правят както трябва.

 

Проблемът с употребяваните автомобили е, че не знаеш какви капани ти е заложил предишния собственик.

 

Но пък предимството е по-достъпна цена на части и че можеш да си конфигурираш или модифицираш автомобила по собствен избор (съгласно законовите изисквания).


  • 0

#14 dkmi123

dkmi123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 октомври 2022 - 18:35

В моя случай на предишния собственик капаните са му заложени от “майсторите”.
В багажника в една папка с документи намерих фактури за около 3500, човека си е оправял колата съвестно, ама е попаднал на кофти майстори :)
  • 0

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4351 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 17 октомври 2022 - 09:58

Това е друг голям проблем, че не всеки може да ремонтира тези автомобили, каквото и да си мисли.

И разбира се, че цените се надуват според марката - щом кара Мерцедес, ще плаща по две!

219 отдавна ми хваща окото, но ако тръгна да сменям колата, бих си взел w204 с голям мотор и ръчни скорости - 280/300, нищо че е с м272. Мисля, че има цели 2 обяви в българското Мобиле :)


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни