Хубавото на този вид тунинг - смяна на шайбата на коляновия вал е, че има вече готови шайби, които се продават и смяната става за 20 мин . Надявам се на дългосрочна работа на мотора и компресора, както при колегата който ги прави - той кара вече 5 год безпроблемно!
ролка компресор тунинг
Започната от
kopoev1
, 05 мар 2022 - 14:30:48
25 мнения по тази тема
#16
Публикувано 10 март 2022 - 10:55
#17
Публикувано 10 март 2022 - 22:38
Ама ти продължаваш да не четеш.Корава тиква се оказваш.Ами чета други форуми, предимно американски и немски....! Все едно да те питам - възможно ли е да не си чел в американския форум за ремап на соленоидите в скоростната кутия на Мерцедес....?!?! Освен това ме интересуваше дългосрочния ефект от тунинга , а не теоретични статии кое как може да стане....! Исках да се получи като в истинските форуми......да се споделят впечатлени от вече случили се неща и от хора ,които са минали по този път! Но не се плучи......!
Що не питаш в ам.и немс.форуми дето четеш?
Една тема под теб имаше човек който продължава да си тунингова цлк-то и преди години започна със шайбите.
И не е само той,но хората дето се занимаваха с тия шайби отдавана ги няма.
Просто тая дейност е много стара.
И да,наистина машините издържат и няма проблеми с моторите,само да са що годе читави.
Карай смело!
#18
Публикувано 11 март 2022 - 09:42
Не знам кой не чете, ама колегата който ми направи шайбата наистина вече не е във форума. По негови думи причината да не пише вече тук е точно тази - много теоретици критикари и малко хора които наистина нещо са правили ! Към днешна дата неговия тунинг е доста напреднал, не са само шаайби, ролки, кулери и генерации....!
Другото което явно не четеш е ,че ме интересуваше дългосрочния ефект от тунинга....тоест трябва да е направено преди години! Разбира се ,че написаното е от преди 5 год ....точно това е целта!
Ама явно е по-важно да се правим на професори и всичко да се критикува, вместо да се споделя опит.....!
Живи и здрави!
Този пост е редактиран от kopoev1: 11 март 2022 - 09:44
#19
Публикувано 11 март 2022 - 10:36
Колеги, да запазим добрия тон. В днешно време сме свикнали да очакваме информацията бързо и наготово. Не изключвам и себе си от общото.
Опитах се да намеря една карта на М45 за да видя в каква зона на ефективност работи компресора при повишаване на оборотите. Не знам колкко е диаметъра на стоковите шайби за да изчисля с колко оборота се върти компресора сток при 6000 оборота на мотора.
Ето една тема в немски форум.
https://www.mbslk.de...c=84752&forum=5
Тук общо взео казват, че при вдигане дебита и бууста от 0.4 на 0.8, ефективността спада от 65% на 50%. За съжаление на старите карти (М45 и другите от ген. 5) Eaton не дават паразитната мощност, както на новите си карти. Освен това старите дават дебита в кубични метра на час, а новите в килограми на час.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от Subsonic: 11 март 2022 - 10:37
#20
Публикувано 11 март 2022 - 10:54
Ролката на компресора заводско е 82мм и при намаляне на 67мм съотношението на оборотите на колянови вал спрямо компресора се променя от 2,34:1 (192/82) до 3,36:1 (225/67). Това прави 43,5% повишаване на оборотите на компресора, разбира се производителността му не расте правопропорционално с 44%. Но при 6500U/min на мотора, чарджърът се върти с почти 22000 оборота при 15000 заводско!
#21
Публикувано 11 март 2022 - 12:50
Ама ти продължаваш да не четеш.Корава тиква се оказваш.
Що не питаш в ам.и немс.форуми дето четеш?
Една тема под теб имаше човек който продължава да си тунингова цлк-то и преди години започна със шайбите.
И не е само той,но хората дето се занимаваха с тия шайби отдавана ги няма.
Просто тая дейност е много стара.
И този форум четях до скоро и всичко съм прочел по тази тема
https://mercedes-bul...m/forum/tuning/
Разбира се по същите причини като колегата Vento , не влизам в него ,тъй като професорите и рекламите ми дойдоха в повече...!
Надявам се, да си разбрал идеята на темата.....пък ако не си, здраве! Безаварийни пожелавам!
#22
Публикувано 11 март 2022 - 16:50
Ролката на компресора заводско е 82мм и при намаляне на 67мм съотношението на оборотите на колянови вал спрямо компресора се променя от 2,34:1 (192/82) до 3,36:1 (225/67). Това прави 43,5% повишаване на оборотите на компресора, разбира се производителността му не расте правопропорционално с 44%. Но при 6500U/min на мотора, чарджърът се върти с почти 22000 оборота при 15000 заводско!
Да, аз затова пуснах втората графика, на която в червено се виждат линиите на празитна или консумирана мощност, макар че не е за този компресор.
При 14 000 оборота и 1.4 съотношение на налягането, паразитната мощност е 12 KW. При 20 000 и съотношение на налягането 1.8, имаме 30 KW. Явно разтъргването на изхода променя нещата в някаква степен.
Без да се пробва няма как се да се разбере какъв е реланият ефект, аз съм с две ръце за промените.
Този пост е редактиран от Subsonic: 11 март 2022 - 16:51
#23
Публикувано 11 март 2022 - 18:49
Колегата от който купих шайбата за коляновия вал / той изработва и ролката за компресора/ твърди, че има огромен ефект. Той го е направил преди 5 години и казва, че няма проблеми, но трябва и отвора на триъгълника да се разшири, както и нов по-голям охладител! Той е описал подробно всичко.....
#24
Публикувано 11 март 2022 - 20:08
Мислех доста дали да напиша отговор, защото няма да ти хареса и ще натрупаш негативизъм към мен, но все пак съм длъжен да отворя очите на някои и да изложа моите възгледи и опит.Не ти написах в началото че съм пробвал понеже и аз като повечето ползващи този тунинг го усещах осезаемо и се хвалех какви коне вади и тем подобни глупости докато не започнаха да ме препарират несериозни коли.Всъщност каквото и да си говорим времената на ускорение и диностенда казват най реално какво се случва и понеже бях започнал да го предлагам като услуга в сервиза си този тунинг на клиенти, реших да се откажа точно поради тези разочарования от клиентите.А сега вече е още по лошо, качвам колата на диното и почват рев и сълзи ебаси ама що така и търсят причина, а тя е че тази духалка е малка и колкото и да я натягаш няма дебит, т.е.кислород а без кислород няма конье пък нека си има усещане.Не ми се спори кой какво е постигнал,виждал съм бисери от порядъка на 270кс и тем подобни ама времената са като за кола със 100кс надолу.Щом те кефи дерзай, не очаквай нещо кой знае какво каквото и да модваш дори метаноловата инжекция не би ти помогнала вече за турбо и азот не говорим там няма нищо общо с този компресор.Имам над 50 интервенции над компресорни мерцедеси и над 10 счупени Итъна от експерименти и над 15 успешни ремонти над М62ки и затова надявам се да не ме помислиш че те хейта, просто опита ми ме отказа, бих сложил ролка и не бих се занимавал с друго, кулери и портвания пълни усложнявания за незадоволителни резултати.Все пак ако искаш след труда ти публикувай времена от Драги или Динографика на гуми при доказан стенд или може и двете и ще отвориш очите на много хора с истинските резултати.
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят NTN-LX1 с помощта на Tapatalk
#25
Публикувано 11 март 2022 - 23:00
Имам някакво Де Жа Вю....! Изобщо нямам намерение да правя състезателна кола или да изкаравам някакви луди коне, а просто с най-малко усилие и пари да живне малко кола, която гори много, а върви малко....! Попитах за впечатления от такъв вид намеса дали изкарва дълго и има ли негативни последици......... ! Между другото дино стенда показа точно това което очаквах...!
Сега се сетих защо/ или заради кого/ не влизам във другия форум на Мерцедес! Ама явно и тук дерибействате.....!!?Живи и здрави!
#26
Публикувано 14 март 2022 - 09:29
Не се сърди, просто хората се опитват да бъдат рационални
Иначе аз напълно те разбирам. Понякога и аз правя неща, които изглеждат отстрани напълно безмислени като съотношение резултат-ресурси, но са си важни за мен.
Ще се радвам да чета за развитието на темата /ако има такова/.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни