Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

4-matic За и противРешил съм да мина на 4-matic


  • Please log in to reply
44 мнения по тази тема

#16 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 май 2021 - 07:35

За това попитах - "на какво казваш раздатка?"

Ако видиш раздатка на ML или G класа, ще разбереш за какво питам. Въпроса ( и отговара ми ) беше леко ироничен...
  • 0

#17 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 22 май 2021 - 13:26

Ако си взимаш до 350ка няма смисъл 4х4 … над 230-250 кс според мен си е задължително да е 4матик. Ако един ремонт в повече на 2-4г те плаши значи не си за тази система


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 май 2021 - 19:41

Прокопи, как е направено там? Като при а4/а6 ли? Директно от кутията тръгва задния кардан ли? Без отделна раздатка по средата на колата? (много лаишки зададен въпрос, но мисля ме разбра).
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 май 2021 - 23:36

При Ауди има една много добре направена, работеща, здрава, почти нечупима система. Средния диференциал е Торсен, гениално решение за леки коли (за джипове не става), работещ прекрасно, не се обслужва, не се износва...абе при Ауди системата е великолепна.

При W212 - накрая на кутията има нещо...по скоро разпределител на въртящ момент, който е част от кутията. От Мерцедес са взели странното решение да не се предлагат части за него, освен семеринги. Задното каре на предния кардан не е на кардана, а в кутията?!?!? И като се счупи, а то се чупи, купуваш кутия. Лагери не се предлагат?!?!? Е, майсторчетата в гаража слагат някакви...

Нататък - предния кардан е скъп, но пък се троши като солета. И натрошава всичко около себе си - кутия, мотор, ауспуси, сонди, сензори...

Предния диф е хванат към картера и от вибрации картера протича. Айде сваляй мотора...

Лявата полуоска минава през картера и лагерува в него?!?! Като се разбие лагера, мотора долу, нова полуоска, картер.....

И това за какво - два дена на ски, където снега е разчистен, а ако прохода е затворен, чичко милиционер не пуска даже и Унимог. Довода с мощноста също издиша - карам коли с 500-600 коня само на задно, не е грижа.

Ако найстина живееш в планината, купи си Ауди, или най добре джип.

Това сме го дъфкали и преди - лека кола Мерцедес 4х4 - бегай далеко.
  • 4

#20 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 май 2021 - 10:51

Евала човек, страхотно обяснение.

При GLK същата конфигурация ли е?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#21 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 май 2021 - 13:33

За съжаление - да.
GLK е на базата на 204, GLC - на 205.
Това са си леки коли, 4х4, повдигнати.
GLC има и на въздух.
Иначе са по практични возила от 212 например...
  • 0

#22 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 май 2021 - 16:22

Ясно, оставам си с опцията за GLA или Q5.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#23 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 24 май 2021 - 17:14

Ако колата ще ти бъде евридейка, и ще я караш зимата, 4matic естествено е за предпочитане.


  • 0

сесшисе ?


#24 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 24 май 2021 - 17:22

Единственото ми съображение е, че постоянното 4x4 с отворени дифове и контрол на буксването през ESP, e много смислено на песъчливи терени, и като поведение на пътя. (зимата е прекрасно също).

Обаче си е лакомо, завърташ всичко едновременно и въпреки че не са бензинояди, не са и най-икономичните коли.

Не те разбирам

Така или иначе всики полуоски се въртят.

Защо мислиш че трябва повече да харчи? 

Аз не виждам причина това да е така.


  • 0

сесшисе ?


#25 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 24 май 2021 - 17:28

Раздатка....на какво казваш раздатка?

Често на третия диф му викат раздатка :)


  • 0

сесшисе ?


#26 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 май 2021 - 17:40

Върти механични части, колкото и да е, имаш малък % загуби, дори и в движение. При тръгване и ускорение при ниска скорост, където гори най-много всяка кола, също завърта всичко.
Като моето ауди куатро и не куатро имат едни 10% разлика в разхода в реалния живот.
Същото се наблюдава и при B7 и B6. При по-старите модели нямам преки наблюдения.
Никога не съм задълбавал над историята с разхода. Просто съм го приел за даденост. Не е зле в моя случай. Бензиновото турбо е много смислен мотор.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#27 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 май 2021 - 17:57

Често на третия диф му викат раздатка :)


Често в раздатката (раздатачна кутия) изобщо няма диференциал.
  • 0

#28 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 24 май 2021 - 19:58

4 задвижващи колела 1 двг, има най-малко 3 диф-а


  • 0

сесшисе ?


#29 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 24 май 2021 - 19:59

Върти механични части,

При всички възможни технологий всичко се върти, нама начин да се избегне.


  • 0

сесшисе ?


#30 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 май 2021 - 20:53

4 задвижващи колела 1 двг, има най-малко 3 диф-а


Явно не си запознат много с техниката...

При всички възможни технологий всичко се върти, нама начин да се избегне.


Има разбира се, ти Гугъл нямаш ли?
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни