4-matic За и противРешил съм да мина на 4-matic
Започната от
sssaaa
, 20 май 2021 - 15:31:52
44 мнения по тази тема
#16
Публикувано 22 май 2021 - 07:35
За това попитах - "на какво казваш раздатка?"
Ако видиш раздатка на ML или G класа, ще разбереш за какво питам. Въпроса ( и отговара ми ) беше леко ироничен...
Ако видиш раздатка на ML или G класа, ще разбереш за какво питам. Въпроса ( и отговара ми ) беше леко ироничен...
#17
Публикувано 22 май 2021 - 13:26
Ако си взимаш до 350ка няма смисъл 4х4 … над 230-250 кс според мен си е задължително да е 4матик. Ако един ремонт в повече на 2-4г те плаши значи не си за тази система
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#18
Публикувано 22 май 2021 - 19:41
Прокопи, как е направено там? Като при а4/а6 ли? Директно от кутията тръгва задния кардан ли? Без отделна раздатка по средата на колата? (много лаишки зададен въпрос, но мисля ме разбра).
#19
Публикувано 22 май 2021 - 23:36
При Ауди има една много добре направена, работеща, здрава, почти нечупима система. Средния диференциал е Торсен, гениално решение за леки коли (за джипове не става), работещ прекрасно, не се обслужва, не се износва...абе при Ауди системата е великолепна.
При W212 - накрая на кутията има нещо...по скоро разпределител на въртящ момент, който е част от кутията. От Мерцедес са взели странното решение да не се предлагат части за него, освен семеринги. Задното каре на предния кардан не е на кардана, а в кутията?!?!? И като се счупи, а то се чупи, купуваш кутия. Лагери не се предлагат?!?!? Е, майсторчетата в гаража слагат някакви...
Нататък - предния кардан е скъп, но пък се троши като солета. И натрошава всичко около себе си - кутия, мотор, ауспуси, сонди, сензори...
Предния диф е хванат към картера и от вибрации картера протича. Айде сваляй мотора...
Лявата полуоска минава през картера и лагерува в него?!?! Като се разбие лагера, мотора долу, нова полуоска, картер.....
И това за какво - два дена на ски, където снега е разчистен, а ако прохода е затворен, чичко милиционер не пуска даже и Унимог. Довода с мощноста също издиша - карам коли с 500-600 коня само на задно, не е грижа.
Ако найстина живееш в планината, купи си Ауди, или най добре джип.
Това сме го дъфкали и преди - лека кола Мерцедес 4х4 - бегай далеко.
При W212 - накрая на кутията има нещо...по скоро разпределител на въртящ момент, който е част от кутията. От Мерцедес са взели странното решение да не се предлагат части за него, освен семеринги. Задното каре на предния кардан не е на кардана, а в кутията?!?!? И като се счупи, а то се чупи, купуваш кутия. Лагери не се предлагат?!?!? Е, майсторчетата в гаража слагат някакви...
Нататък - предния кардан е скъп, но пък се троши като солета. И натрошава всичко около себе си - кутия, мотор, ауспуси, сонди, сензори...
Предния диф е хванат към картера и от вибрации картера протича. Айде сваляй мотора...
Лявата полуоска минава през картера и лагерува в него?!?! Като се разбие лагера, мотора долу, нова полуоска, картер.....
И това за какво - два дена на ски, където снега е разчистен, а ако прохода е затворен, чичко милиционер не пуска даже и Унимог. Довода с мощноста също издиша - карам коли с 500-600 коня само на задно, не е грижа.
Ако найстина живееш в планината, купи си Ауди, или най добре джип.
Това сме го дъфкали и преди - лека кола Мерцедес 4х4 - бегай далеко.
#20
Публикувано 24 май 2021 - 10:51
Евала човек, страхотно обяснение.
При GLK същата конфигурация ли е?
#21
Публикувано 24 май 2021 - 13:33
За съжаление - да.
GLK е на базата на 204, GLC - на 205.
Това са си леки коли, 4х4, повдигнати.
GLC има и на въздух.
Иначе са по практични возила от 212 например...
GLK е на базата на 204, GLC - на 205.
Това са си леки коли, 4х4, повдигнати.
GLC има и на въздух.
Иначе са по практични возила от 212 например...
#22
Публикувано 24 май 2021 - 16:22
Ясно, оставам си с опцията за GLA или Q5.
#23
Публикувано 24 май 2021 - 17:14
Ако колата ще ти бъде евридейка, и ще я караш зимата, 4matic естествено е за предпочитане.
сесшисе ?
#24
Публикувано 24 май 2021 - 17:22
Единственото ми съображение е, че постоянното 4x4 с отворени дифове и контрол на буксването през ESP, e много смислено на песъчливи терени, и като поведение на пътя. (зимата е прекрасно също).
Обаче си е лакомо, завърташ всичко едновременно и въпреки че не са бензинояди, не са и най-икономичните коли.
Не те разбирам
Така или иначе всики полуоски се въртят.
Защо мислиш че трябва повече да харчи?
Аз не виждам причина това да е така.
сесшисе ?
#25
Публикувано 24 май 2021 - 17:28
Раздатка....на какво казваш раздатка?
Често на третия диф му викат раздатка
сесшисе ?
#26
Публикувано 24 май 2021 - 17:40
Върти механични части, колкото и да е, имаш малък % загуби, дори и в движение. При тръгване и ускорение при ниска скорост, където гори най-много всяка кола, също завърта всичко.
Като моето ауди куатро и не куатро имат едни 10% разлика в разхода в реалния живот.
Същото се наблюдава и при B7 и B6. При по-старите модели нямам преки наблюдения.
Никога не съм задълбавал над историята с разхода. Просто съм го приел за даденост. Не е зле в моя случай. Бензиновото турбо е много смислен мотор.
Като моето ауди куатро и не куатро имат едни 10% разлика в разхода в реалния живот.
Същото се наблюдава и при B7 и B6. При по-старите модели нямам преки наблюдения.
Никога не съм задълбавал над историята с разхода. Просто съм го приел за даденост. Не е зле в моя случай. Бензиновото турбо е много смислен мотор.
#27
Публикувано 24 май 2021 - 17:57
Често на третия диф му викат раздатка
Често в раздатката (раздатачна кутия) изобщо няма диференциал.
#28
Публикувано 24 май 2021 - 19:58
4 задвижващи колела 1 двг, има най-малко 3 диф-а
сесшисе ?
#29
Публикувано 24 май 2021 - 19:59
Върти механични части,
При всички възможни технологий всичко се върти, нама начин да се избегне.
сесшисе ?
#30
Публикувано 24 май 2021 - 20:53
4 задвижващи колела 1 двг, има най-малко 3 диф-а
Явно не си запознат много с техниката...
При всички възможни технологий всичко се върти, нама начин да се избегне.
Има разбира се, ти Гугъл нямаш ли?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни