Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

4-matic За и противРешил съм да мина на 4-matic


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 sssaaa

sssaaa

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 84 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Big City
  • Автомобил:
    Mercedes W124
    Мерцедес W124
    Мерцедес W210
    Мерцедес W211
    Мерцедес W205

Posted 20 May 2021 - 15:31

Здравейте!

Първият Мерцедес беше 124ка

малка лайсна,широка лайсна

210,211 и сега да мина на W212

   Никога не съм шофирал 4Х4,

освен AUDI A6 ,но беше през лятото

С Мерцедесите,не съм имал проблеми

със затъване.... и т.н.

Искам да мина на W212 защото чувам,че

е най здравата след 124та.,та идеята ми е:

С 4Матик ли да купя или без?

Много ли е по скъпо облужването?

Предполагам,че не вдига разхода,защото

включва само когато буксува.

Та,заслужава ли си 4Матик-а?

 


  • 1

#2 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 973 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Posted 20 May 2021 - 15:45

Зависи дали ти трябва 4х4. В идеалния случай сигурно е по-добре но сигурно е по-скъпа за поддръжка.
Колко е здрава W212 не знам но със сигурност не е 124 и 210.
Аз лично бих предпочел само на задно но не ползвам 4х4.
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 20 May 2021 - 15:52

Нищо ти няма и само на задно, въпреки че за мен е ограничаващ фактор.

Със сигурност за 2-3те дни в годината, когато е кофти времето, можеш да не я вадиш.

От там нататък, зимата си ограничен да ходиш по планините. Или поне не с тази кола.

 

Аз лично, предвид нашите условия на шофиране, предпочитам 4х4.

Следващото е височината на купето:

212 си е доста дълга кола, т.е. дори и леко повдигната от 4-Матика, пак има големи предпоставки да затъне, като подпре корема някъде.

 

Ако огромна част от времето го прекарваш по нормални пътища и не ходиш никъде зимата на почивка... то няма и смисъл от 4-Матик.

Другата опция, ти си я преценяш.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 20 May 2021 - 16:03

Всичко се определя от това колко и къде ще я караш колата. Ако не си запален фен на зимните спортове и не живееш в Балкана, то няма смисъл от 4х4, а от хубави (наистина хубави) зимни гуми, които се сменят на 4 години. Аз лично имам нужда от 4х4 и както са казали колегите, обслужването е по-скъпо. Най-малкото гумите ги взимаш по 4, а не по 2 наведнъж. Отделно масла на диф, окачване и прочие. Разликата в разхода е пренебрежимо малка (1-1,5 литра), че да се замисляш за нея. Нямам наблюдения върху 212-ки, но определено не е толкова здрава като 124-ката. Най-малкото има десетки модули и ел. простотии, които неминуемо ще си заминат в един момент, докато при 124-ката механиката преобладава.

Ако караш из софийските улици през зимата, то нямаш нужда от 4матик. 190-та ми е само на задно, но зимните гуми не са Н-та употреба и зимата си я карам из софийските улици, е вярно не ходя и на Алеко да карам нощно, въпреки, че съм виждал смелчаци с разни 124-ки, 210ки и тн. само на задно до горе.


Edited by Klimfilt, 20 May 2021 - 16:09 .

  • 0

#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 20 May 2021 - 17:39

1.Това е поредната тема.Има такива,може да четеш.
2.Зависи от това какво искаш ти.Как караш,колко караш,къде караш и най-вече дали си със широки пръсти или си стиснат.Всяка екстра в повече е предпоставка за даване на повече $.
3.Аз съм за това винаги една от колите ми да е 4х4.

За 124 и 212 няма какво да коментирам :).
Най хубавите коли са новите служебни :)

Edited by daimler1, 20 May 2021 - 17:41 .

  • 3

#6 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 20 May 2021 - 22:23

В днешни дни 4х4 не е това, което беше. Тоест, ако преди е било сравнително ненужна екстра за масовия потребител вече става стандарт с новите варианти. Дори куатро на Ауди пуснаха така нареченото куатро плюс, ако не се лъжа. Което с нищо не се различава от другите електронни системи. И да, тъпи са донякъде, но вършат работа за стандартния потребител.
По принцип СУВ манията не я разбирам напълно, но щом тоя тренд го вкараха и в електричките, където теглото е определящо. Не знам...,
  • 2

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 20 May 2021 - 22:35

Premium Plus е нивото и се отнася до екстрите. Quattro системите им са горе долу същите, в последните 20ина години. Или са предно с халдекс, или са с надлъжен мотор и скоростна кутия на правилното място.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 21 May 2021 - 05:56

Явно се бъркам в наименованията. Но това имах предвид, всички малки аудита не са с Торсен, а Халдекс, който се управлява електронно.
  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 21 May 2021 - 10:20

Малко като офтопик, но аз съм много приятно изненадан от поведението на Халдекс тип колите.

Т.е. предно, със задно само при нужда.

Това обяснява и влечението ми по GLА-подобните.

Не знам при 212 как е системата, дали е с раздатка, с електронно управление като при БМВ-тата, които съм виждал, или е с виско муфа.

Единственото ми съображение е, че постоянното 4x4 с отворени дифове и контрол на буксването през ESP, e много смислено на песъчливи терени, и като поведение на пътя. (зимата е прекрасно също).

Обаче си е лакомо, завърташ всичко едновременно и въпреки че не са бензинояди, не са и най-икономичните коли.

Ако разходът е фактор (на практика не е, но всеки си определя сам психологическата граница), е по-смислено по-компактна кола на предно, която си включва задното при нужда. Предвид, че на доста 212ки седан не им падат задните седалки, те не са кой знае колко по-големи от един добре проектиран хечбек :)

 

Кутиите с двойни съединители напреднаха доста и малкото пространство, в което трябва да се съберат, не е чак толкова негативен фактор за здравината им. 

Т.е. спокойно си носят по едни 500 нютона, ако не се правят извращения с тях.

 

Но колегата си пита за 212, а е важно темата да върви :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 21 May 2021 - 10:42

При 212 си фул тайм 4х4, мисля. Която се контролира електронно. Тоест три отворени дифа. Няма общо с колите на предно и задно при нужда

Edited by drjivago, 21 May 2021 - 10:45 .

  • 0

#11 BBRemapping

BBRemapping

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz S-Class W221 500 388hp

Posted 21 May 2021 - 11:38

Малко офтопик и от мен.

Аз лично съм предоволен от Quattro-то при Ауди А6 4F C6. Имах това удоволствие да карам една зима на приятел колицата, да комби 3.0, но все пак си е кола. Невероятно удоволствие, тъй като колите ми всички до сега са били само на задно.

Ако трябва да сравнявам А6цата с W220-ката която карам в момента... Мнооооого далеч е S-класата в тези условия. С чисто нови гуми работата е страшна, кажи речи няма мърдане. Говорим за градско каране, по не толкова добре изчистени улици.

Лично за мен 4х4 е една доста добра екстра, дори и да не се ползва ежемесечно, все пак е хубаво да го имаш, един път ще ти потрябва и то в сезон в който е студено, караш жена и дете и някак си не е удобно да закъсаш някъде. Лично мое мнение.

Успех колега и се надявам скоро да се сдобиеш с въпросния автомобил! 


  • 1

#12 IliyaD

IliyaD

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 2010 4matic

Posted 21 May 2021 - 11:54

Малко като офтопик, но аз съм много приятно изненадан от поведението на Халдекс тип колите.
Т.е. предно, със задно само при нужда.
Това обяснява и влечението ми по GLА-подобните.
Не знам при 212 как е системата, дали е с раздатка, с електронно управление като при БМВ-тата, които съм виждал, или е с виско муфа.
Единственото ми съображение е, че постоянното 4x4 с отворени дифове и контрол на буксването през ESP, e много смислено на песъчливи терени, и като поведение на пътя. (зимата е прекрасно също).
Обаче си е лакомо, завърташ всичко едновременно и въпреки че не са бензинояди, не са и най-икономичните коли.
Ако разходът е фактор (на практика не е, но всеки си определя сам психологическата граница), е по-смислено по-компактна кола на предно, която си включва задното при нужда. Предвид, че на доста 212ки седан не им падат задните седалки, те не са кой знае колко по-големи от един добре проектиран хечбек :)

Кутиите с двойни съединители напреднаха доста и малкото пространство, в което трябва да се съберат, не е чак толкова негативен фактор за здравината им.
Т.е. спокойно си носят по едни 500 нютона, ако не се правят извращения с тях.

Но колегата си пита за 212, а е важно темата да върви :)

W212 е с раздатка

Изпратено от моят SM-N975F с помощта на Tapatalk
  • 0

#13 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
Garage View Garage

Posted 21 May 2021 - 18:41

За 212 не знам, но 211 беше с постоянно 40/60 (преден/заден мост). Много е добро не само за кал/трева/сняг, но и по принцип - бръчка асфалта направо, но трябва да се примириш с цената :)

 

Ако имаш възможност е препоръчително според мен, единствено ако се хвърчи с максимална скорост по магистралата често излиза скъпичко!


  • 0

#14 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 21 May 2021 - 19:16

"W212 е с раздатка"

Раздатка....на какво казваш раздатка?

Не, не е раздатка!
  • 0

#15 IliyaD

IliyaD

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 2010 4matic

Posted 21 May 2021 - 19:23

"W212 е с раздатка"

Раздатка....на какво казваш раздатка?

Не, не е раздатка!

Здравей,
Раздатъчната кутия е свързана със скоростната кутия. От нея излиза едно каре "опашката на вторият кардан" и не съм съгласен с вас, понеже аз карам същият модел кола. Дори в момента колата ми е в сервиз заради въпросното каре в раздатъчната кутия!

Изпратено от моят SM-N975F с помощта на Tapatalk
  • 0




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users