Дилема относно покупка на w208 Kompressor.
Started by EseAmor, 29 May 2020 - 10:23:36
217 replies to this topic
#1
Posted 29 May 2020 - 10:23
Здравейте.
От известно време оглеждам този модел, поради факта, че ми трябва втора кола. Имам обаче дилема и тя се състои в това, че не знам кой точно да избера - 200 или 230. Имат няколко коня разлика и няколко стотин кубически милиметра (вие това го знаете). Споменаха ми, че по-добрия избор бил 5-те скорости, защото с 6-те бил проблемен и скъп. Аз нямам наблюдения и затова искам да питам вас. Има ли някакви съществени разлики между двата мотора и двете кутии, както и какви са типичните проблеми за тези деигатели? Вярно ли е, че 6 степенната ръчка действително е по-проблемна от 5 степенната? На какво да наблегна, когато отида на оглед на 230-ка, която съм харесал? Как се чува компресор, който е изправен и работи добре? Ако се сетите нещо - допълвайте.
Благодарности и поздрави!
От известно време оглеждам този модел, поради факта, че ми трябва втора кола. Имам обаче дилема и тя се състои в това, че не знам кой точно да избера - 200 или 230. Имат няколко коня разлика и няколко стотин кубически милиметра (вие това го знаете). Споменаха ми, че по-добрия избор бил 5-те скорости, защото с 6-те бил проблемен и скъп. Аз нямам наблюдения и затова искам да питам вас. Има ли някакви съществени разлики между двата мотора и двете кутии, както и какви са типичните проблеми за тези деигатели? Вярно ли е, че 6 степенната ръчка действително е по-проблемна от 5 степенната? На какво да наблегна, когато отида на оглед на 230-ка, която съм харесал? Как се чува компресор, който е изправен и работи добре? Ако се сетите нещо - допълвайте.
Благодарности и поздрави!
#2
Posted 29 May 2020 - 15:31
Вземи най-запазената която намериш, задължително от Италия или южна Испания заради ръждата.
Аз лично карам втора 200 Компресор 192кс. Първата беше автоматик и не ми хареса. Сега съм с 5-степенна ръчни скорости.
Аз лично карам втора 200 Компресор 192кс. Първата беше автоматик и не ми хареса. Сега съм с 5-степенна ръчни скорости.
#3
Posted 29 May 2020 - 16:21
Тази, която съм си харесал не знам от къде е, но знам, че няма ръжда. Освен въпросите по-горе, може ли някой да ми обясни каква точно е разликата между 230 - 193 коня и 230 - 197 коня, освен мощността? Двигателите са M111.975 и другия - M111.982 EVO. Единия май е слаган преди фейслифта, а другия след фейслифта, но до тук се изчерпва моята информация.
Edited by EseAmor, 29 May 2020 - 16:21 .
#4
Posted 29 May 2020 - 20:57
M111 Evo- Направени повече от 150 промени, произвежда са от 2000 до 2002 г. Постоянно зацепен Компресор с усложнена с система за контрол на налягането, което впоследствие става източник на голям брой повреди. Причините са както в окабеляването, така и в някои възли - като дросела. M111 EVO използва система за управление на двигателя SIM4 (Siemens). Използва се двойна вентилационна система на картера. За първи са използвани триелектродни свещи с ресурс 1100000 км. За да се намали шума по време на работа на верижното задвижване, всички зъбни колела имат подобрено покритие. Намалено време за достигане на работна температура на катализатора. Блока е допълнен с усилващи ребра за намаляване на шума, оптимизирани канали на цилиндровата глава Нова 6-степенна скоростна кутия. Компресор Eaton M45, със значително намалено ниво на шума. Премахва се електромагнитният съединител за включване на компресора поради желанието да се намали теглото на двигателя и увеличения шум от задвижването на празен ход. Ползва се сензор, поставен на 1ви цилиндър, чиято функция е да следи за положението на разпределителния вал, съответно за оптимално запалване при студен старт.
И други неща пишеше, но технически съм зле и не успях да ги разбера.
И други неща пишеше, но технически съм зле и не успях да ги разбера.
#5
Posted 29 May 2020 - 21:39
Фейслифтов 200К е истината.
#6
Posted 30 May 2020 - 09:38
Много съгласен с горните постове.
Имах 200К 192к.с. и 200К 163к.с.
230ките не ги разбирах като мотори, сякаш няма смисъл от тях. 163к.с. на 200К версията се усеща, ако не по-пъргава от 230К, то по същия начин.
Това не трябва да те спира да си вземеш 230К, ако си попаднал на запазен екземпляр.
Супер надеждни коли са, също търси 6ск. ръчна кутия, много по-добре е от 5ск като усещане. Селекторът на 5ск. е много дърварски и мен лично ме дразнеше.
#7
Posted 30 May 2020 - 09:51
Първо - искрени благодарности на колегата az_be, както и на другите, които се включват. Истината е, че ме посъветваха да избягвам 230-ката, най-вече заради 6-те скорости, които били сравнително по-трошливи от 5-те, както и доста по-скъпи за ремонт. Също ми казаха да избягвам и този EVO мотор. Явно има доза истина в това, което са ме посъветвали. Най-вероятно ще се насоча единствено към варианта със 192 коня. Иначе, видях обява за един доста запазен екземпляр, който обаче е 163 коня, а на мен сякаш ми се иска повече. Има ли голяма разлика между 163 и 192 коня, било то във вървежа, поддръжката или разхода?
Edited by EseAmor, 30 May 2020 - 09:53 .
#8
Posted 30 May 2020 - 18:34
Не мисля, че са толкова значими разликите в модификациите за да пропуснеш едната ако е по запазена от другата - аз бих ги гледал като 1 мотор, не 4.
Но мога да ти изброя някои разлики, като ако съм обръкал нещо, моля колегите да ме поправят.
Преди фейслифт:
- Виско
- 2 бобини и 2 кабела
- 1 ламбда сонда
- не съм сигурен, но първите години на производство могат да хващат проблемната инсталация, която се разгражда и да трябва да се сменя
Фейслифт:
- Ел.перка
- 4 бобини
- 2 ламбда сонди - което може би значи и по висок евро стандарт и следователно по-нисък данък
- ESP система - голям плюс за мен, спасявал ме е няколко пъти на лед
6 степенната кутия - с такава съм на е класа, не виждам голяма разлика с 5 степенната, може би по нисък разход на дълго - със 140 е към 2800 оборота. Ако сменяш маслото е важно да налееш 1.2 литра, не 1.5 както е излязла от завода - помага за по лесно влизане на първа и втора скорост, има WIS документ за това.
Ако ще караш на бензин, имай предвид, че 200 се кара с 98 октана, а 230 с 95.
Иначе поддръжката е една и съща, на този линк можеш да намериш интервали и спецификации на масла и антифриз: http://web.archive.o...ids/typ/208.htm
Ремонти, които най-вероятно ще ти се наложат след като закупиш колата:
- течащ ел.магнит на разпределителния вал (ваноса) - маслото се стича по инсталацията и стига до компютъра. Вариантите са два - единия е да купиш нов ванос (мисля, че има и афтърмаркет на Pierburg), другия е да ремонтираш твоя, т.е. да му направиш нови гарнитури, има тема във форума за това.
- запушва се картерната вентилация - трябва да смениш маркучетата които отиват от клапана на картерната вентилация към главата. Кофтито е, че се сваля всм. колектор и е играчка, та е хубаво да смениш и гарнитурите на колектора и о-пръстените на инжекторите като разкачваш всичко.
- ако горния проблем не е оправен навреме, дебитомера се зацапва с масло и колата почва да не върви, тъй като сензора дава грешни данни. От моя опит, спрейчетата за почистване не помагат, но поне нов не е скъп (към 120 лв Pierburg за бош електрониката, за фейсовата мисля, че е по-скъп)
- почват да текат уплътненията на капака на клапаните около свещите
#9
Posted 30 May 2020 - 22:24
За момента май нямам какво друго да попитам. Бяхте много изчерпателни. Бях останал с впечатлението, че тези модели не страдат от течащи гарнитури на капаците на клапаните.
#10
Posted 01 June 2020 - 08:23
Сега остава да намериш "вярната" кола.
Спомням си преди 2 години, като трябваша да намеря моята.
За около месец се нагледах на толкова гробници и нищо нормално, че започнах да се замислям за сериозна промяна относно модел и марка.
Пък аз не съм някой маниак нито пък бях сериозно ограничен от бюджет.
Много одъртя W208.
#11
Posted 01 June 2020 - 11:42
Надявам се да попадна на нещо читаво, а и да е в бюджета ми - до към 4500. Не съм голям специалист, но задължително гледам да няма пушеци, преди и след като загрее и бъде изфорсирана. Да не е мазно в ауспуха, да не са надути маркучите, когато колата е загряла, оборотите да са равномерни, да не тресе при спиране, да не скърца при пълен ляв/десен, да няма съмнителни течове, преди да я карам, проверявам до къде стига съединителя - на първа и втора, с натисната ръчна (крачна при Мерцедесите), проверявам маслото, антифриза... При този модел вероятно трябва да се ослушвам и за компресора, но не знам как точно трябва да се чува ако е наред. Ако пропускам нещо, споделете.
Edited by EseAmor, 01 June 2020 - 11:43 .
#12
Posted 01 June 2020 - 12:03
+ ръждата!!! И да има екстри разбира се. Бих купил кола без газ.
#13
Posted 01 June 2020 - 12:36
Ръждата...
Да, като е нов внос поне в началото е хубаво да няма.
Аз имах W210 та знам какво е ръжда.
Тази сега пак беше от Италия. Нямаше точица ръжда преди 2 години.
Понастоящем определено е избила. На класическите места - около лайсни, заден капак...
Изобщо около W2K няма модел, който генетично да не е обременен с ръжда.
В Италия ги спасява само и единствено климата.
#14
Posted 01 June 2020 - 14:51
Да, ръждата я забравих, но и това гледам. Вие бихте ли направили компромис със 163 коня ако попаднете на добър? Там май са само 6 скорости обаче.
Edited by EseAmor, 01 June 2020 - 14:51 .
#15
Posted 01 June 2020 - 18:17
Не си прочел коментара ми по-горе внимателно.
163 на усещане върви поне колкото 2.3.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users