Към съдържанието

  •  

Снимка

да се похвалясмених маслото и стана АД


  • Please log in to reply
69 мнения по тази тема

#46 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 22 юни 2007 - 21:50

Може ли да се намеся малко.
Дори и да отговаря вискозитета на 10W40,тук не трябва да се забравя въпроса за натовареност на двигателя.На тежките машини,моторите им работят с часове в един режим на натоварване.Няма такава динамика на оборотите,а и те сами по себе си са около 1500-2000 об/мин.
Нека не забравяме че също така на колите двигателите са доста по натоварени-от 2000-3000 куб.см дизелов мотор се вадят от 60 до 150 конски сили,а на един камион от 12 000 кубика се вадят 400-500 коня.Масления клин осигурен от маслото на колата трябва да е доста по-устойчив от този на камиона или на стационарния двигател.
Следващото което е че тежките машини задължително са снабдени с маслени радиатори осигуряващи оптимално охлаждане на маслото,и най важното-сменят се филтри на часове а не на километри.А там филтрите са си бая басамаци..
Важни също така са и присадките-за колите са едни,за камиони други,а принципно за строителни и други тежки машини са различни.
На камионите се наливат масла с удължен ресурс-около 25-30 000 км.Но това не означава че ако това масло се сипе на кола ще можем да си я караме 30 000 км без да го сменяме.Един ТИР минава на ден около 8-900 километра,докато с кола нормално до 50.А една комбайна ако работи днес 10-12 часа по никакъв начин неможем да я сравним с работата на една лека кола която за час час и половина работа е палена два пъти от нулата.
Така че дали да се сипе на мотора масло за тежки машини е малко сложен въпрос.
Предния собственик на моя Мерцедес е бивш тираджия.След като прочетох за идеята ти да сипеш такова масло на колата си,и като слизах до магазина,го видях и го питах дали си е правил такъв експеримент.Отговори ми че е правил,и то с хубаво немско камионджийско масло,но след няколко дни го е източил.Мотора изведнъж е млъкнал след като му е налял такова масълце.Въпреки че е било с подходящ вискозитет,ми каза че като че ли е сипал маргарин а не масло.Всякакви хлабини и леки шумове са изчезнали.Дори и загрят,мотора по-мудно се е изфорсирал,а на дълго му е дал около литър отгоре разход.За разхода е сигурен понеже за тираджия нафтата не е проблем и като си е бил в България е грабвал жената и са обикаляли цялата страна.То в това му е минал живота на Мерцедеса ми де-от гаража до морето и обратно,до Добрич до Видин до Петрич...Само на дълго.И така...просто човека не беше доволен от тези масла,били те и с подходящия вискозитет.
Все пак вискозитета не е всичко.
  • 0

#47 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 23 юни 2007 - 07:55

Оп колегата Lorinser е един от хората който е помагал на доста хора в този форум / включително и на мен / така, че тона и заяждането е най малкото неуместен и то от хора който се появяват в този / един от малкото не засегнати от всеобщата простотия / форум, явно не разбрали къде се намират . Ако някой не е разбрал тук има дух на сътрудничество на хора вярващи в една идея а не място където да си чешат езиците хора който я са завърши 8-мо отделение я не / поне средно интелигентен човек не би написал подобни простотии / . А аз на колегата Lorinser мога само да благодаря и това едва ли зависи от това с какво си кара колата
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#48 tdd2003

tdd2003

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 23 юни 2007 - 08:55

Малийй,е те тоя пост ме лепна с кирка в главата.
Абре Лоринсър,може ли да си такава невежа и такъв болен маняк?!
Сега призовавам всички колеги да не четат постовете на Лоринсър,без значение че са едни от най-полезните във форума.Голяма работа че пича схваща от мотори и бая се е цапал с тях.Също така нека пренебрегнем и доста солидната му теоретична подготовка.
Така че сори Лори,ама АНАТЕМА!!!

Хе,абе Миме,вземи се поразходи из форума и виж кой какви постови пише и кой какви проблеми има,и кой дава компетентни решения на проблема.После се огледай дали има човек който до сега да си е позволил да говори така за Лоринсър,Децки,Двигателист,Вени,Куис...(извинявам се че изтървах някого).
Така че си натискай парцалите и не ни обяснявай че повдигач чука понеже 15W40 било гъсто.Ако прочетеш ще забележиш че това се случва до около 70 градуса.Е кво?Маслото на 60 градуса е още гъсто ли?Е па ако видиш че и датата на която е писан поста е средата на април,току виж ти просветне че дори времето е били топло.
Сега докато даваш акъли,вземи хубаво се информирай за това що е масло вискозитет и т.н. и прочети темата на Само Дизел още 3-4 пъти току виж се ограмотиш и разбереш кой в случая е невежа.
Малко със закъснение ама...
Значи някъде мнооооого назад ми е темата за Пристата,моторното им масло и това за автомата.Без да звучи като реклама,но повече не ме тормози въпроса какво масло да наливам.Сега сипах и на спирачките ДОТ4,и остава на диф-а и хидравликата да сменя.Познай каква марка че бъдат.Това е може би единствения път когато съм доволен от нещо българско и ще продължавам да го ползвам.

Много добър коментар мисля...и изчерпателен...Значи направо се успокоих с тези масла.Налях Валволин наливен 15W40 и ми пречуква един повдигач и то не на студен или горещ мотор, ами в градуси от 55-70С диапазон. Нема да купувам никви повдигачи ами сте го покарам 2000-3000км и сте го махна. Наливам 15/40 и сте чакам да се оправи. Май тва е истината!!!
  • 0

#49 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4552 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 23 юни 2007 - 13:44

темата е разчистена от ненужните постове
  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#50 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 23 юни 2007 - 16:10

темата е разчистена от ненужните постове

благодаря, колега W140 !! имахме леко ненужно претрупване!

сега ще отделя 30тина минути, да разясня истината за хидравличните повдигачи, мисля че ще им бъде интересно на хора, които се чудят, аджеба защо тракат?

някъде из форума дезки беше пуснал чертеж на надлъжен разрез на кубилица с повдигач, моля ако някой има време да я прикрепи към поста ми. аз ще карам насляпо.

ПОВДИГАЧА се състои от цилиндър и буталце, (обърнати обратно на представите ни за двигателя, т.е челото на буталцето е надолу).такаче кухата част на буталцето се получава резервоарче за масло(представете си обикновенно БУТАЛО, обърнато наобратно). за уплътняването между цилиндъра и буталцето се разчита на точната изработка и уплатняването на маслото.(така уплътнява, че ако извадиш буталцето, после неможеш да го вкараш до дъно, тъй, като въздуха неможе да излезе). в челото на буталцето има отвор около 1 мм, който се запушва от ЕДНОПОСОЧЕН СЪЧМЕНО ПРУЖИНКОВ клапан. посоката на пропускане е ясна, от резервоарчето, през едномилиметровия отвор(кедето е съчмата с пружинката, към камерата на буталцето, т.е посоката е "надолу". когато стартирате мотора, и вала започне да се върти, луфта между гърбицата на вала и кобилицата се обира от повдигача, а това по точно става,като когато има луфт, ЦИЛИНДЪРЧЕТО на повдигача пада надолу, буталцето (тъй като стърчи с около 1мм при свито състояние, над цилиндъра) остава неподвижно и залепено за горната част на кобилицата, при падането на цилиндърчето надолу, разтоянието между буталцето и цилиндъра се пълни с масло през клапанчето, което теоритично НЕ излиза от никъде, т.е посоката е еднопосочна. и така при следващото завъртане гърбицата, повдигача вече е обрал луфта и няма тракане.

след като обясних че имаме резервоарче с масло, следва че при студен старт, при изправни повдигачи, двигателя не трябва да изтрака дори и веднъж, ако ще налягането на маслото да дойде по магистралите и след 10секунди(може да се е задръстил сериозно масления филтър)

ТОГАВА ЗАЩО ТРАКА??? когато повдигача вече е изхабен,т.е имаме износени стени на буталце и цилиндър, маслото вече започва да минава покрай буталото и излиза навън, друга причина е счупена пружинка на съчмения клапан, и той вече неможе да уплътни добре., новото масло допринася за по-доброто уплатнение, особено ако е качествено и с подбран вискозитет
ТОГАВА КАК СПИРА ИЗВЕДНЪЖ?? след като повдигача започне да загрява, имаме температурно разширение на материала, респективно--уплътняване, и друга причина, маслото като загрее, малко или много си променя вискозитета, т.е уплътнението.

ще питате, повдигача няма толкова много движение на бутало и цилиндърче, как така се износва. силата на пружината на клапана е доста сериозна(около70кг) особено при студен старт, гърбицата, като натисне кобилицата, а тя натиска повдигача за буталцето, буталцето чрез събралото се масло в камерата натиска цилиндърчето, а то натиска клапана. при тази сила на натискане(70кг) колкото и да е нов повдигача, той изпуска малък процент от маслото в камерата, между стените на буталото и цилиндърчето, така че имамме известно движение, т.е триене, колкото по износен е повдигача, толкова по сериозно е изпускането, и от там триенето, докато в един момент не започне да изпуска на всяко натискане на гърбицата, т.е кобилицата и да се чува чукане.

т.е извода е: ако имаме добро уплатняване на буталце-цилиндър, каквото и масло да сипеме, стига да е отбелязано че е позволено на пред, пред последната страница от ръководството за експлоатация на мерца ни, НЕ ТРЯБВА СЕ ЧУВА ГЪГ И ТРАК от мотора.

нека припомня че при мен имаше тракане на един повдигач, а след смяната на маслото се разтракаха всички 12 броя !!!!!! от изведнъж!! след като налях масло пак 15W40, но от германия, тракането спря, след 2-3 минути работа!! все още пазя 2 литра от злополучната пратка ако някой е много ербап, ще му я дам да си я сипе но пред мен :0_evil:
  • 0

#51 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 371 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 29 юни 2007 - 13:53

Сменях масло във Франкфурт в Германия във фирмен сервиз на Мерцедес и след процедурата попитах: "какво масло сложихте в двигателя" а немеца ме погледна и каза "как какво? В двигателя на Мерцедес се слага само МОБИЛ"... От тогава не мърдам от тази марка и проблеми слава Богу не съм имал.
  • 0

#52 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 29 юни 2007 - 14:04

Сменях масло във Франкфурт в Германия във фирмен сервиз на Мерцедес и след процедурата попитах: "какво масло сложихте в двигателя" а немеца ме погледна и каза "как какво? В двигателя на Мерцедес се слага само МОБИЛ"... От тогава не мърдам от тази марка и проблеми слава Богу не съм имал.

Е да колега ама нали се сещаш Мобил-а у немско и същия тук в БГ. На старата А160 и бяха сложили ЕССО 0w30, а на сегашната А190 Mobil 15W40. Не съм чак такъв фен относно маслата но и при двете, колите си се държат нормално. Но все пак съм у немско :kill_myself:
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#53 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 29 юни 2007 - 15:32

Публикувано изображение

Къде е Мерцедес къде е Мобил,моите го карам само с немска синтетика,последното е това на снимката,смяна на 7-8000 мили максимум.Немеца не е далече от истината,но не ги боли и пълната немска синтетика ако да съм в страната на Мобил. :flagMB new:
  • 0
.

#54 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 29 юни 2007 - 15:37

http://www.whnet.com/4x4/oil.html

Те и маслата които стават за Мерца.
  • 0
.

#55 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 29 юни 2007 - 16:25

Мммммдааа...
Темите за маслата направо ме кефят отвсякъде.
Айде най-накрая да вземем да пишем за маслата както трябва.Що ми се струва че това е тема за неизчерпваеми въпроси и отговори.
Ама какво да сложа,ъъъ...що па такова,мене тва ме кефи,от онова съм много доволен...
Куп безмислици и бисери.
Аре да го направим така.Примерно реши някой да пуска мнение за маслото Х!Много ме кефи изказването-много съм доволен.Е ко си доволен?!Да не го пиеш че има хубав вкус,или си го мажеш на филия,или си го мажеш другаде че не те боли кат ти влиза "буталото"?!Еиии,фащам къра понякога...
Ми обосновете се бе хора.Ето Лоринсър казва що не е доволен от бозата де е сипал-като го налял и му се разхлопали повдигачите.Друг например е доволен че с еди кое си масло зимата колата по-лесно.Трети пък за разлика от нам си кво масло там,не е доволен понеже за разлика от другите му гори по кило горница.На мен пък ме кефи тва де съм сега с него щото за разлика от другите при загряла кола,в жегата на малки обороти ми държи 1,7-1,8 атмосфери.
Е ми това е начина да се изрази човек аджеба кво толкова му харесва на това масло,а не щото било Мобил,Кастрол,Валволин или квото и да е,и майстора му казал че това е най-убаво и най-страхотното на света че даже и във вселената.Ми че мноо ясно че ако съм някъв маслар или сервизджия и работя с маслата КЕНЕФол,ще кажа че те са върха щото така ми изнася.Няма да кажа вместо КЕНЕФол си сипи Л@ЙНОлин от конкуренцията...
Така че аре който неможе да се обоснове що маслото което ползва е по-убаво от другите 2 или 3 марки които е сипвал преди,да си мълчи и да не изказва безмислени простотии колкото да вее вятъра!!!
  • 0

#56 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 29 юни 2007 - 17:02

Из големите форума по света теми за маслото има на всеки 3 дни,няма как да се спре това колкото и да ни се иска,не се нерви,просто няма начин.Говоря за страна където няма мнго ментета с маслото,за БГ как няма всеки ден такива теми се чудя. :friends:
  • 0
.

#57 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 29 юни 2007 - 22:46

Здравейте,
Така и не разбрах дали някой ползва минерално масло 15w50 на която и да е марка? Дали по принцип минералното масло трябва да се избягва или може да се използва безпроблемно? Разбрах, че на по-стари двигатели минералното масло се отразява добре... А моя е вече на 17 години ;-)

Аз използвам такова и съм доста доволен. Датчика за налягането отчита при загрял двигател не по-малко от 2 атмосфери на празен ход. За разлика от предишния елф(полусинтетика) 15w40, когато се е стигало и до 0.3 атмосфери.

Всякакви коментари за минералното масло са добре дошли.

Поздрави,
-Николай
  • 0

#58 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 30 юни 2007 - 11:18

Абе колеги
Чудя се защо пак подхванахте пак тази тема с маслата. Има толкова много марки масла(утвърдени или не) и толкова много видове. Lorinser e заредил , опарил се е и е споделил. Отскоро съм в бранша с маслата и мога да ви кажа че и аз незнам за коя марка да дам съвет. Има реномирани марки които се ментелясват и нереномирани които ясно защо нямат ментета. Това е най-разтегливата от всички теми. Всеки дава акъл и всеки си хвали неговото. Има и различни партиди, нови модификации и т.н. Няма защо да се карате и после да се създават дразги и изречения които всички четем. Придържайте се към добрия тон а за изречения от типа "не четете постовете на ... " най-малкото което мога да кажа е че ги намирам за хлапашки
П.С. Много ми е чудно обаче как някой досега не се е изцепил нещо за естерните масла :nono:
  • 0

#59 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 30 юни 2007 - 21:51

А най-доборото е http://www.rama.de/ туй като го турите у двигателя хахахаха............................. Сори за спама ма тази тема стана еднаааааа, направо епика!
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#60 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 30 юни 2007 - 22:14

Я да се вместя и аз тука за маслата.Викторе бе бате...па нещо си объркал!Тва де си го дал като линк е за лагери...ето това което се налива на двигателя Цък тук
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни