Колега, ще споделиш ли после в максимални подробности кое точно са ти сменили и за колко пари, че ми е интересно. Аз мисля да се наема лятото профилактично да я направя тая операция на cl203 m271.8, но мисля да извадя мотора направо, че по-удобно. Поздрави и успех!
М271.860 разтегната ангренажна веригаВече и при любимата марка
Започната от Praetorian, 22 яну 2019 - 20:57:14
82 мнения по тази тема
#16
Публикувано 25 януари 2019 - 22:27
#17
Публикувано 31 януари 2019 - 22:34
Да, но има един парадокс - за Голф-а пише: на еди колко си хиляди километра сменяш ангренажен ремък.
При Мерцедес няма инструкции за рутинна смяна на верига на определени километри. Въпреки, че е описано как се сменя веригата, не е ясно кога се сменя - ясно е, че не е на километри, но по лошото е, че не намерих официална информация при какво разтегляне се сменя и как се измерва това разтегляне. Ако някой е намерил ОФИЦИАЛНО инфо да каже.
Примерно за 642 и 651 има инструмент за измерване колко е разтеглена веригата.
И като видяха, че има проблем с веригата, защо не са го оправили при по новия М271?
Мога само да гадая, защо 15 години МБ не са изкарали сервизен бюлетин за превантивна подмяна на веригата при м271. Заради имидж; дела заради вече счупени мотори; желание за продажбна на скъпи услуги/нови двигатели/нови автомобили; през Дунава им е вече за репутацията им при ДВГ, понеже при електричките картите ще се раздават наново.....
Ако погледнеш клипчетата, които съм качил - има скала в градуси на коляновия вал за разтягането, ако съм разбрал правилно.
За съжаление моят е "по-новия 271". Следващото поколение 4цилиндров е м270. Там засега няма такива проблеми.
Колега, ще споделиш ли после в максимални подробности кое точно са ти сменили и за колко пари, че ми е интересно. Аз мисля да се наема лятото профилактично да я направя тая операция на cl203 m271.8, но мисля да извадя мотора направо, че по-удобно. Поздрави и успех!
(Заповядай колега, но имай предвид, че двигателите ни леко се различават.)
Днес взех колата от официалния сервиз. Ремонтът включваше и смяна на зъбчатките. Не мога да знам със сигурност, дали се е налагало.
Това е пълният списък по фактурата:
верига A0009931078
капачка обтегач A0009976220
2 х О-пръстени А0249977445
гарнитура глава свещи A2710161221
4 х гарнитури А2710161321
капак челна страна А2710161406 (това ми се струва пресилено)
2х централни винтили А2710500578
обтегач A2710500911
зъбчатка изпускателни клапани A2710501500
зъбчатка всмукателни клапани A2710501400
два малки успокоителя A2710521416
плъзгач A2710521616
силикон
труд
диагностика
Крайна цена 2300 евро. Цената беше най-добрата от официалните сервизи в региона и беше под горната граница, която ми бяха казали първоначално.
От моя списък не виждам:
горен успокоител A2710521516
държач обтегач (опционално) A2710520640
плъзгач 2 A2710500116
Колата си върви нормално. Явно, когато вече се появят симптомите износването на зъбчатките е сериозно и се налага замяната им.
Когато я взимах ги питах кога да мина пак за смяна само на верига, за да избегнем пак смяна на верига + зъбчатки.
Отговориха ми "След 80ина хиляди километра"
Единственото негативно беше, че са ми затрили показанието за среден разход през последните 27 хил км. Беше ми приятно да гледам 8,4/100.
Благодаря на всички включили се.
#18
Публикувано 01 февруари 2019 - 05:55
Цената е много добра, даже отлична.
Аз сменях на Голфа накладки и дискове във Волфсбург, цена на части и труд 900,-€.
Но иначе 80.000км. ми се струва доста малък пробег.
Аз сменях на Голфа накладки и дискове във Волфсбург, цена на части и труд 900,-€.
Но иначе 80.000км. ми се струва доста малък пробег.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#19
Публикувано 01 февруари 2019 - 09:17
Явно "веригата' вече не е верига,ами си е чист ангренажен ремък...Цената е много добра, даже отлична.
Аз сменях на Голфа накладки и дискове във Волфсбург, цена на части и труд 900,-€.
Но иначе 80.000км. ми се струва доста малък пробег.
Да им ши@ам технологиите!
#20
Публикувано 01 февруари 2019 - 15:11
Явно "веригата' вече не е верига,ами си е чист ангренажен ремък...
Да им ши@ам технологиите!
Тошко, тя наистина прилича повече на ремък отколкото на верига. В момента са разпространени из всички нови модели на немските марки.
+ По лека
+ Продаваш мотор с верига на клиента
+ Малко по дълъг живот от ремъка, което клиента не знае
+ Клиентите ще се убедят, че ДВГ не е надежден и е скъп за поддръжка ....и ще им пробутаме електрички
Не виждам защо икономистите на не са ЗА такъв тип вериги.
#21
Публикувано 01 февруари 2019 - 17:29
Тошко, тя наистина прилича повече на ремък отколкото на верига. В момента са разпространени из всички нови модели на немските марки.
+ По лека
+ Продаваш мотор с верига на клиента
+ Малко по дълъг живот от ремъка, което клиента не знае
+ Клиентите ще се убедят, че ДВГ не е надежден и е скъп за поддръжка ....и ще им пробутаме електрички
Не виждам защо икономистите на не са ЗА такъв тип вериги.
Убеден съм че икономистите са накарали инженерите да ги вградят.
2 бр. C 200 KOMPRESSOR CL203.745
#22
Публикувано 01 февруари 2019 - 18:20
Сега видях, че колата била на 101хил. км.
и механик те консултирал да не се пипа.
Тази кола не е ли с 5г. гаранция?
При мен е 2 заводска без ограничение на км +3години одължена до 100.000км.
и механик те консултирал да не се пипа.
Тази кола не е ли с 5г. гаранция?
При мен е 2 заводска без ограничение на км +3години одължена до 100.000км.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#23
Публикувано 01 февруари 2019 - 18:58
Следващото поколение 4цилиндров е м270.
М270 е за предно.
За новите ц-класи мотора е М274
Ремонтът включваше и смяна на зъбчатките. Не мога да знам със сигурност, дали се е налагало.
Ти не си ли взе старите части????????
Разгледай ги и прецени.
+ Малко по дълъг живот от ремъка, което клиента не знае
Хм, има мотори на Пежо, дизел, на който се сменя ангренажен ремък на 240 000 км!
#24
Публикувано 01 февруари 2019 - 20:50
Сега видях, че колата била на 101хил. км.
и механик те консултирал да не се пипа.
Тази кола не е ли с 5г. гаранция?
При мен е 2 заводска без ограничение на км +3години одължена до 100.000км.
Доколкото знам, заводската стандартна гаранция на МБ е 2 години. Не знам да съм имал удължена.
Когато я гледа техник, колата беше на 5 години и 10 месеца.
След 100 хил км МБ даже и по Kulanz покрива разходи рядко и малък процент. Това при условие, че колата е обслужвана само там.
#25
Публикувано 01 февруари 2019 - 21:25
Да, съгласен- след 100те вече е по тяхна преценка и милост и удължената няма да помогне.
Докато е в гаранция задължително при тях за всичко или оторизиран сервиз.
Но бях свидетел как на фв голф с развалена ДСГ кутия (извънгаранционна) беше заменена с нова, клиента заплати 5 или 10% от цялата стойност.
Докато е в гаранция задължително при тях за всичко или оторизиран сервиз.
Но бях свидетел как на фв голф с развалена ДСГ кутия (извънгаранционна) беше заменена с нова, клиента заплати 5 или 10% от цялата стойност.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#26
Публикувано 01 февруари 2019 - 21:49
A2710520640 - това е конзолата на която е навит обтегача на веригата. Наистина няма нужда да се сменя.
A2710521516 - е левия банан. Той също не се сменя. Горния обтегач са ти го сменили.
Взели са ти пет бона и ти си доволен?!?!?!
И даже не знаеш какво са ти сменили и защо са ти го сменили!
Този капак за който казваш, че е сменен пресилено - да, единствения вариант да е имало причина е да са го счупили.
И пак не е трябвало ти да го плащаш.
Авансаторите не ти ли дадоха смислено обяснение защо ги сменят? Все пак те са половината сметка.
Нещо не ми излизат сметките - пътна помощ до България - 800лв, верига IWIS 100 лв, гарнитурки 100лв, 300лв труд.......
За кое по точно си доволен?
#27
Публикувано 02 февруари 2019 - 08:06
A2710520640 - това е конзолата на която е навит обтегача на веригата. Наистина няма нужда да се сменя.
A2710521516 - е левия банан. Той също не се сменя. Горния обтегач са ти го сменили.
Взели са ти пет бона и ти си доволен?!?!?!
И даже не знаеш какво са ти сменили и защо са ти го сменили!
Този капак за който казваш, че е сменен пресилено - да, единствения вариант да е имало причина е да са го счупили.
И пак не е трябвало ти да го плащаш.
Авансаторите не ти ли дадоха смислено обяснение защо ги сменят? Все пак те са половината сметка.
Нещо не ми излизат сметките - пътна помощ до България - 800лв, верига IWIS 100 лв, гарнитурки 100лв, 300лв труд.......
За кое по точно си доволен?
Колега, мисля вече, че търсиш заяждане с мен.
Първоначално ми писа "Е, винаги можеш да я резнеш с флекса, да я превъртиш през мотора и да я занитиш с чука..." това щеше да е ситуцията в неофициален сервиз поради липса на специалните МБ инструменти. Сега си силно заинтригуван, защо и как е подходил официалния сервиз.
Ако ми огледнеш първото мнение - търсих процедурата по WIS и потвъждение, дали наистина се ползват специални инструменти. Не ги получих. Но получих акъл на кого-какво да говоря, как да го контролирам и как да си харча парите разумно. Благодаря, това мога да си го преценя сам.
Или ако перифразирам снимката на ХаРи - "Някой, ако има WIS процедурата ти дава WIS процедурата. Ако я няма - ти дава акъл."
Още ведъж - благодаря за всички за мненията в темата. Нека да спрем дотук, че да не се стига до заключване, за да могат по-нататък колеги с този проблем да пишат за съвет или помощ.
#28
Публикувано 02 февруари 2019 - 09:23
Иво,
със здраве си карай колицата, не се вързвай на нечии тънки сметки, защото си направил най-правилното нещо, предвид обстоятелствата, а и пари се изкарват, 2300 евро не са кой знае какъв ремонт, ако колата не ти дава други ядове и сега си е ОК, важното е че не загуби много време и може да си разчиташ на колата.
Поздрави
#29
Публикувано 02 февруари 2019 - 10:09
Праеториан - няма и грам заяждане в поста ми!
Парите са си твой и можеш да ги харчиш/прахосваш както намериш за добре. Може би се дразниш от това, че ти казвам неща, за които и ти сам виждаш, че съм прав.
Остави ги парите.
Но тук е технически форум и както сам казваш може темата да е полезна за някого в бъдеще.
Та в тоя ред на мисли - защо са ти сменили капака, защо са ти сменили авансаторите, защо са ти сменили централните болтове на авансаторите? Има ли причина? Износени, счупени? Каква диагностика са ти направили? Във всеки нормален сервиз, особенно в белите държави се процедира така: обаждат ти се от сервиза след диагностиката и ти казват - господине разглобихме това онова, измерихме това онова, имате разтеглена верига, дължите за диагностика еди колко си евра, да продължаваме ли нататък?
Иначе някой четящ темата би помислил, че се сменят задължително тези железа. Затова не се цупи като ощипана мома, ами сподели.
Парите са си твой и можеш да ги харчиш/прахосваш както намериш за добре. Може би се дразниш от това, че ти казвам неща, за които и ти сам виждаш, че съм прав.
Остави ги парите.
Но тук е технически форум и както сам казваш може темата да е полезна за някого в бъдеще.
Та в тоя ред на мисли - защо са ти сменили капака, защо са ти сменили авансаторите, защо са ти сменили централните болтове на авансаторите? Има ли причина? Износени, счупени? Каква диагностика са ти направили? Във всеки нормален сервиз, особенно в белите държави се процедира така: обаждат ти се от сервиза след диагностиката и ти казват - господине разглобихме това онова, измерихме това онова, имате разтеглена верига, дължите за диагностика еди колко си евра, да продължаваме ли нататък?
Иначе някой четящ темата би помислил, че се сменят задължително тези железа. Затова не се цупи като ощипана мома, ами сподели.
#30
Публикувано 02 февруари 2019 - 13:45
Официален сервиз за това е официален, щото не е Бай Гошо с гаража с две кутии Gedore и два чука, дето разбира от всички марки и модели коли. Бай Гошо може да ти вземе само 300 лв. за такава работа и да ти смени само това, което му кажеш, но гаранция за нищо нямаш.
Официалният сервиз не може да се позволи рекламация. За това се сменя всичко необходимо и не до там необходимо, за да не се върнеш 2 месеца по-късно и да ги вдигнеш във въздуха.
Бай Гошо ще вдига рамене, ще се чеши по главата, ще ти каже да оставиш колата за още максимум 2-3 седмици, да я поогледа. И пак ще си платиш.
И двата варианта са кофти, но това е положението. Другият вариант, най-евтиният, е сам да си правиш всичко. Там ако сговниш нещо, сам си си виновен. Сменяш само това, което искаш и така.
Официалният сервиз не може да се позволи рекламация. За това се сменя всичко необходимо и не до там необходимо, за да не се върнеш 2 месеца по-късно и да ги вдигнеш във въздуха.
Бай Гошо ще вдига рамене, ще се чеши по главата, ще ти каже да оставиш колата за още максимум 2-3 седмици, да я поогледа. И пак ще си платиш.
И двата варианта са кофти, но това е положението. Другият вариант, най-евтиният, е сам да си правиш всичко. Там ако сговниш нещо, сам си си виновен. Сменяш само това, което искаш и така.
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни