По-старите във форума, с които се познаваме, вероятно помнят, че имам >10 год. работа в планината в зимни условия и също така помнят, че през 2007-ма причината да се смени w203 (задно, 5G-tronic) с w211 (4matic, 5G-tronic) беше точно съмнителното поведение в сложни зимни условия на първата.
Подчертавам, че не става дума да се изстреляш от града до пистите - ако няма спиране всеки го може с всяка бангия, дори и не толкова добри гуми (имам бележки в този смисъл и за един Фиат Аржента 2000, задно, тристепенен автомат на GM, и БМВ 325ix, т.нар. "междинна тройка" за хората 40+).
ДРАМАТА Е КОГАТО СЕ НАЛОЖИ ДА СПРЕШ, a при няколко качвания дневно това се случва сравнително често - тогава автомата със задно е много "трики", особено с пе*ерас*ките системи, дето се мислят за по-умни от водача (за съжаление нерядко е така, но задкормилното е виновно). Да не говорим ако се наложи да помогнеш на някого, дето се е спасил в преспите... 4матика в това отношение е светлинни години напред – не излиза само от рохки "затъващи" преспи когато и 4-те колела са вътре, като в общи линии е достатъчно да натискаш "газта" без много да се вживяваш какво става под теб.
На всички желаещи мога да демонстрирам какви недоразумения може да се получат с 209-ката само при качване на бордюр ДОРИ НА СУХО - имам си специално място за целта (паркинг пред един магазин), на което желаещите "майстори" на волана, които ме убеждават, че причината е в САМО в мен, могат да се убедят, че при тези автомобили не е само до "майсторлък" ...е разбира се, че в 95% от случаите опира до задкормилното, но това е автомобилче за магистрала, в което електрониката се мъчи да обуздае масовото неумение да се справиш с 200+ "коня" и да намали риска за участващите в най-екстремния спорт: движението по пътищата
Този пост е редактиран от Momchil: 20 март 2021 - 10:51