Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

CLK през зимата


  • Please log in to reply
66 мнения по тази тема

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 17 октомври 2018 - 13:16

Колеги, моля споделете впечатления от поведението на CLK в зимни условия, моля.
Конкретно за W208 питам, автомат.

Аз имах 12-13 години дизелово комби W210 с ръчни скорости.
Никакви, ама никакви проблеми през зимните сезони.
Нито с проходимост, нито със старт, спомням си случаи до към -27 градуса.
Никога не се е налагало да ползвам вериги, сега даже ги продавам.
Твърдо мога да кажа, че никога преди това не съм шофирал по-предвидим автомобил!

CLK-то обаче, подозирам още от сега, че няма да има ама нищо общо!
В тази конфигурация и конкретно автомата.
Аз не съм карал активно автомат, особено пък в зимни условия.
Естествено за това купе вече купих зумни гуми, още са в гаража.
Но от "крупните" 200-300км за 6 месеца с този автомобил до момента...
Някак имам някакво смърно подозрение за драми.

Дано греша но реших да питам какво ме чака през следващите 6, когато все пак ще се наложи да я ползвам по-активно :)
 


  • 0

879897.png


#2 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 17 октомври 2018 - 15:03

Много неща са от значение като твърдото окачване и широките гуми са минус


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 октомври 2018 - 15:07

здравей мога да ти споделя моите впечетления пък ти си направи извод. Имам 124ка купе с ръчни скорости и без блокаж- както казваш много предвидима и за 6 години само веднъж ми се наложи да ме побутнат (можеше и да успея да тръгна ама след 1-2 опита ме бутнаха) . В преспите и по завоите буксува и върти задницата ама се наема напред.  W203 комби автомат- като тръгнеш да излизаш от много сняг не е като ръчната да я разклатиш и залюлееш напред назад и да преодолееш препятствието от неутъпкан сняг . Голям зор видях да излезна от паркинга - имаше неутъпкан сняг от 2 дена валежи и беше поне 20см. и трябваше да мина 4-5 метра да стигна да утъпкано от коли. Бутнаха ме и впоследствие видях мръсна следа по снега- опирала е по корем дето се казва, но все пак бях с чисто нови сравнително добри зимни гуми. Отделно се мъчих с ESP , без ESP все не става. Отделно някой завой пълен с сняг и киша като го взема бавно и пробуксува ESP ми отнеме газта или набие спирачки да не боксува и направо умалява и още малко да си остане на завоя. Впечетленията са ми сравнително малко и само от 4-5 снеговити дена, но комбинацията от автоматик и система  против приплъзване на колелата  не ми харесва като добра комбинация за проходимост. Старата си буксува ама се придвижва по-лесно. С шпер диференциал предполагам ще е още по-добре зимно време, но само лятно съм имал щастието да пробвам :) Тази година живот и здраве ще натрупам още впечетления и ще експериментирам с ESP-то :D

Иначе наистина е полезна система особенно за неопитни водачи на кола с задно- пробвах да разклатя предницата с волана да поднесе- държи я в пътя поне при умерени опити. 


  • 0

#4 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 17 октомври 2018 - 15:22

Мерцедес през зимата, или 4 матик, или с много добри зимни гуми, това е истината. Говоря за зима зима, а не за кишавица. Освен това, Мерцедеса тръгне ли, ако не спираш на кофти места и в най-големия сняг ще минеш.

Ако го закъсате на определено място, може да пробвате да карате назад, при мен е помагало.

Това с общи приказки, но поне за мен са валидни за мередесите които съм карал.


  • 1
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 17 октомври 2018 - 20:59

За годините, които съм ползвал W210-ката имам спомен в сняг само 1 път да се е налагало да и се помага.

Помня, че вкарах 1 скорост, оставих я на празен ход да си "кърка" и си я бутнах сам от шофьорската врата!

 

Това с ръчни скорости, без блокажи и ESP, което не можеше да се изключва.

 

При CLK-то може но както казах нямам никакъв опит както без него, така и с автомата.

Не зная как и каква разлика имат W/S режимите на автоматичната кутия.

Имам буквално няколко стотин километра с това купе за половин година но на прах/мокра трева и наклон поведението при потеглянето ми идва като такова на луд с картечница!

 

Затова и пуснах темета.

 

Иначе за гумите е ясно.

Задно предаване без ГУМИ освен за дрифт, за нормална употреба не става!

 

Ще видим.

Аз нямам избор - така или иначе съм си избрал "зимна" кола.

Няколко човека вече ме гледат странно като разберат, че съм взел точно CLK за да го карам единствено зимата :)


Този пост е редактиран от Esper: 17 октомври 2018 - 21:02

  • 0

879897.png


#6 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 18 октомври 2018 - 08:27

Пичове истината си е в хубавите гуми и ако ви е по-малък въртящия момент е по-лесно. Аз с CLS-a в най-големите снегове се качвах 3 пъти на Алеко миналата зима. Един път ме върнаха куките щото нямах вериги(голям скандал им направих), а втория път се отказах в подножието защото наистина беше прясно натрупал много пухкав мек сняг, а там има сериозни нагорнища.

 

Но имаш ли премиум нови гуми в града освен на някой зверски баир с елементарни умения ще излезеш от всяка ситуация.


Този пост е редактиран от vonko1988: 18 октомври 2018 - 08:27

  • 1

#7 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 октомври 2018 - 08:46

Хубава кола за зимата си избрал   :D И аз като теб  може и тази зима да изкарам с купето :)  Иначе за режимите W/S , при моята са C/S което е същото според мен . Предполагам че са комфорт/стандарт , въпреки че на S някои викат спорт ама се чудя за какъв спорт може да става дума. Идеята е че на W(зимен или C комфорт) тръгва от 2ра скорост и превключва при по-ниски обороти и по-плавно . На по-висока предавка въртящия момент е по-нисък и по-малко вероятно да пробуксува на снега. Съответно поне при скоростна кутия 722.6 има различно предавателно число за задна скорост- по-дълга е и с по-малък въртящ момент отново. Нещо като втора задна си го обяснявам ( в таблицата R1/R2) .

https://en.wikipedia...ic_transmission

 

PS: Много зависи и от снега според мен- дали е много пресен, овлажнен или  направо на лед замръзнал. Самата влага в снега колко . Както помните сигурно с някой сняг се прави много хубави топки сняг стават направо ледени блокове, с друг не става (като е много сух направо се разпада). Така и грайфера на гумата може да го оформи и ако се получи твърда основа за опора да се набере на нея . Така ги виждам нещата, може и да греша някъде :)  


Този пост е редактиран от Chavalinov: 18 октомври 2018 - 08:53

  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 октомври 2018 - 08:58

Аз откакто се помня карам само коли със задно и съм стигнал до няколко много важни извода, съжалявам ако се повторям.

 

Зимните гуми са много важни. Трябва да са 4 задължително и с хубава зимна шарка, мека смес, мек борд и ламели, и пресен дот. По-дборе по-евтини нови, отколкото по-скъпи и втора ръка.

 

Другото важно нещо е усета за боравене с педала на газта. Лятото забравяме колко чувстителен може да бъде автомобила към положението на десния крак, но с първите мъгли, слани и черен лед, постепенно си спомняме.

 

Третото важно нещо е да разделим мислено шофирането на ускорение, завиване и спиране и да не правим никога две от трите едновременно. Ако се опитвате да ускорявате, не завивайте рязко. Ако сте в завой, не натискайте рязко спирачакта или газта и т.н. Много е важно при потегляне в тежка обстановка воланът да сочи направо. Първо потегляме и после насочваме автомобила в желаната посока.

 

И последно и най-важно (но и най-трудно в наши дни) е да шофираме с главата си. Да предвиждаме, да мислим, да действаме активно, а не реактивно.


  • 2

#9 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 18 октомври 2018 - 09:05

Пичове истината си е в хубавите гуми и ако ви е по-малък въртящия момент е по-лесно....

 

Безспорно е така.

То и комбито, което беше егаси бруталният трактор на сняг със зимни гуми е някакъв комикс при най-малката киша с летни...

Та въпросът с хубавите гуми изобщо не го поставям като въпросителна.

За съжаление се наложи да си продам 15-ките от него защото не намерих подходяща джанта на този размер за CLK.

Вероятно е пропуск, защото имам приятел, който кара неговото 200 Kompressor с някакви 15 цола джанти от цетка.

Аз пробвах 2 варианта, които не ставаха отпред заради офсета.

Не че някъде официално се коментира вариант за CLK с 15 цола размер на гумите.

Както и да е, имам вече 4 нови 16-ки, ще видим кон боб яде ли на 1 сняг.

 

 

Хубава кола за зимата си избрал   :D

 

Аз като моторист бих предпочел кабриолет но това дори на мен ми се видя съвсем екстравагантна идея :wacko

 

...

 

Другото важно нещо е усета за боравене с педала на газта. Лятото забравяме колко чувстителен може да бъде автомобила към положението на десния крак, но с първите мъгли, слани и черен лед, постепенно си спомняме.

 

...

 

Точно това е доста различно в случая при този модел.

Теглото е различно, съвсем различен двигател и въртящ момент, автомата и липсата на контрол върху съединителя.

Това последното изобщо не си го представям като краен резултат на сняг.

Но както казах нямам никакъв опит с автомат та вероятно е нормално да нямам представа :)


Този пост е редактиран от Esper: 18 октомври 2018 - 09:05

  • 0

879897.png


#10 Иван_Иванов

Иван_Иванов

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Враца / София
  • Автомобил:
    Mercedes - Benz CLK 230 Kompressor (W208) '98 AT<br />

Публикувано 18 октомври 2018 - 09:26

Колега, мнение от мен, ползващ този автомобил на всичкото отгоре и като семеен. Конкретно w208/230 kompressor. Миналата зима смятам, че имаше къси периоди, които могат да си се броят за доста сериозна зима (София/Враца). Имаш режим на автомата за тръгване от 2-ра, който поне до сега не съм използвал активно. С включен ESP ми се е случвало да се движа с около 3 км/ч, поради простата причина, че ти блокират колелата. Действието се развиваше на около 5см утъпкан сняг със смесица между смрад и сол върху него. Излизал съм от блокирано парко място от снегорин с няколко маневри и изключен ESP, понякога на заден, значително по-лесно е. За мен най-критичния момент е спирането до 0. Понякога ми се е налагало да си играя с лоста и като стигна до към 5км/ч да го бутна от D на N, за да спра, поради наличие на лед, но съм се закрепвал до сега, надявам се и занапред. Винаги изключвам от скорост спирайки на място, а когато потеглям си махам крака от спирачката непосредствено след бутането на селектора на D за да няма евентуално приплъзване на предните колела. Това се сещам за момента. Ако имаш други конкретни въпроси и мога да съм от помощ - питай.

 

PS: Зима/лято карам със стандартния размер - 225/45/17 (Sava Eskimo HP2).


  • 0

#11 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 18 октомври 2018 - 10:39

...За мен най-критичния момент е спирането до 0. Понякога ми се е налагало да си играя с лоста и като стигна до към 5км/ч да го бутна от D на N, за да спра, поради наличие на лед, но съм се закрепвал до сега, надявам се и занапред. Винаги изключвам от скорост спирайки на място, а когато потеглям си махам крака от спирачката непосредствено след бутането на селектора на D за да няма евентуално приплъзване на предните колела. Това се сещам за момента. Ако имаш други конкретни въпроси и мога да съм от помощ - питай.

 

PS: Зима/лято карам със стандартния размер - 225/45/17 (Sava Eskimo HP2).

 

Благодаря колега.

Това по-горе не го разбирам съвсем, обаче.

С какво помага на спирането превключването на неутрална?

 

При мен зимните са стандартните за модела на 16 цола на метални джанти: 205/55/16

 

Като марка аз винаги съм ползвал Мишлен за зимна гума.

Преди няколко години обаче за комбито купих 2 броя Бриджстон LM001 и установих драстична разлика към по-добро от мишелина на сняг.

На мокро не съм хванал нещо значимо.

Сега реших да тествам континентал но като цяло не ми се иска да отваряме поредната дискусия относно гуми.

Не че не пряко свързана с темата :dry


  • 0

879897.png


#12 Иван_Иванов

Иван_Иванов

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Враца / София
  • Автомобил:
    Mercedes - Benz CLK 230 Kompressor (W208) '98 AT<br />

Публикувано 18 октомври 2018 - 10:57

Малко е странно за описване. При въпросната ситуация бях с някакви галоши, с които реално купих колата, като за няколко часа натрупа пресен мокър сняг и беше достатъчно да мине 1 автомобил пред теб за да остави след себе си следа от заледен коловоз. CLK-то има доста тяга и при мен поне при превключване от N на D колата прикляка и усещам как дава зор да тръгва чакайки само да отпусна леко спирачката. В случая примерно задните ми гуми успяваха да намерят сцепление и продължаваха да рият, докато предните не можеха да застопорят колата на леда и реално не спираше в покой, а продължавахе да се движи с 3-4км/ч с блокирани предни гуми. След слагането на нови гуми не ми се случи пак. Както и да е, във въпросната ситуация изключването от скорост ме спасяваше да не бутна приятелски колата пред мен. Това беше и последния път, в който чакам реално да видя сняг преди да сложа зимните гуми, които вече са обути :)


  • 0

#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 октомври 2018 - 11:37

Аз като моторист бих предпочел кабриолет но това дори на мен ми се видя съвсем екстравагантна идея :wacko

Имах кабрио, карах го зимата, беше лудост... липсва ми :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#14 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 18 октомври 2018 - 11:52

То и аз в първите ми моторджийски години до късна есен стържех лед от седалката докато останалите го стъжеха от стъклата...

Напоследък взе да ми "минава"  дори предвид лавинообразното увеличаване на задръстванията.

Вероятно го дължа на "преоткритият" автомат :)


Този пост е редактиран от Esper: 18 октомври 2018 - 12:02

  • 0

879897.png


#15 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 октомври 2018 - 16:37

По принцип това са рецептите. Хубави гуми и много леко с педала на газта. Ако се зариеш хубаво в пряспа изключваш ЕСП-то и на задна. Успех, но напоследък няма сериозни зими и в зависимост къде живееш може и да нямаш никакви проблеми.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни