Към съдържанието

  •  

Снимка

Грешка 262600


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 09 юни 2018 - 20:33

Здравейте момци, имам нужда от съвет.

 

Колата е 212ка на реални 115 хиляди, двигател М271.860 - 184 кс. Няма газ и други извращения, колата е гледана и карана спокойно. Масло се сменя на 10 хил. В момента я движа основно градско по около 15 км на отсечка. Извънградското ми е два-три пъти месечно по 60-120 км на ден.

 

Преди около месец ми светна чек-енджин. Прочетох я с Carly и Torque Pro - показа ми грешка 262600. Това е логът на Carl:

 

Motor Electronics (MB: 0034468840)

Fault: The trimming resistor connection of oxygen sensor 1 (cylinder bank 1) has an electrical fault or open circuit. _ / Fault: O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open Bank 1 Sensor 1 no sub type information / Fault: The connection of the trim resistance of the lambda probe 1 (Bank 1) has an electrical fault or interruption. _ / Fault: LSUIAsig: O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open Bank 1 Sensor 1 no sub type information

Code: 262600

 

Ако си зачистя грешката, тя се появява отново след 20-30 км. Не мога да възпроизведа при какви условия се появява. Разлика във вържежа или разхода няма.

 

Ходих на майстор, чете я с Делфи - каза "Ламбда", което беше и моето предположение. Смених я с НГК. Той направи и инициализация на някакви еко-стойности. След 100ина километра (което е малко повее от обичайната дистанция) - пак същата грешка. Проблемът ми е, че СтарДиагностика тук има само официалния сервиз. Другата седмица я вкарвам там, но им нямам много доверие, понеже два пъти леко се изложиха.

 

Ако някой има идея какво да се погледне /тества преди това ще съм много благодарен.


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2018 - 22:13

262600 = P2626
Стойности на сонда при Банка 1, преди катализатор.
Ти си я сменил, новата грешка е същата като преди?

Ако да, то това изключва проблем по буксата на сондата.
Няма да е умряла сонда, щом е нова.

От там нататък...
Някой разкачен вакуум, много възможно да не може да се усети кое ѝ прави проблема и да дъни грешка в сондата.
Някоя дюза или бобина, но колата е достатъчно умна и щеше да се насочи към тях и да си каже.
Чудя се дали ще се усети на бобина, ама май се усещат де.

Ти си с единична генерация и 2 сонди само, нали?
M271 DE 18 AL
Да не ѝ умира катализатора... ама що пък да квичи предната. а не задната сонда
Пробвай на следващо зареждане да забържеш грешката и да сложиш някакъв скъп бензин и добавка, интересно ми е дали ще удължи периода на светване на лампата.
  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2018 - 22:57

То и от дебитомер може да дъни грешка за предна сонда.


  • 1

#4 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 юни 2018 - 23:50

Благодаря ви за включването, колеги.

Да, грешката е същата със старата и новата ламбда.

Да, единична генерация, 2 сонди. Сменихме предната.

Колата я карам само с 98 октанов. По-добър няма. Каква добавка да търся? Преди слагах два пъти мерцедесова. Да търся такава или можете да ме насочите към друга?

 

Дебитомер, бубина, дюза няма ли да се отразят на вървежа? В момента не откривам разлика.


  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2018 - 09:35

Хм... малко стреляне на тъмно.

Свали я на премиум 95 (да не е най-базовия).

От Wynn's добавките съм много доволен, а и са евтини. Принципно има една на Bardahl, която правеше Е90ката ми да откача, но ми се струва прекалено "злобна" за турбо кола, така че... Wynn's-a със сигурност няма да навреди, а са хубави, евтини и лесни за намиране. https://www.wynns.eu...trol-treatment/

 

Можеш ли да гледаш живи данни с твоята, май можеше...

Огледай ако има функция за инжекторни времена и живи данни на сондата.

 

Да, бобина, дюза ще имат ефект на поведението, така че отпадат.

Дебитомер не непременно, особено ако смуче допълнително въздух около него.

Засега не мога да измисля защо стандартна грешка, която се отнася до сонда се повтаря при смяна на сондата, но търсенето продължава :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 11 юни 2018 - 20:00

Днес пак си говорих с майстора. Уверява ме, че проблемът е минимален и е от зацалапани клапани/инжектори. И той ме насочи към добавка - Marly WX2. Но не мога да намеря никакви тестове и ревюта и предвид цената й (60 евро за доза, без доставката) съм резервиран.

Ще търся някоя по-известна и достъпна (откъм предлагане в търговска мрежа, не цена) добавка и ще тествам. С Wynn's удрям греда тук.

Отивам до бензиностанцията на разузнаване....


  • 0

#7 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 юни 2018 - 23:18

Лики моли добавка и бензин 95.

 

http://www.senax.bg/...nzhektsion.html

 

Аз със 100 октанов бензин на купето бях като коледна елха. Като го източихме го пробвахме.Имаше сладникав вкус и лепнеше като мед.

На една мазда също създаде проблем такъв бензин.Там дори се разложи дръжката на отвертката.


  • 0

#8 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 11 юни 2018 - 23:55

За добавка ще се насоча към MB вариантa A000989254516 или оригиналния източник Vaico V60-1010. Утре ще разбера кое-кога и на каква цена идва.

 

Благодаря за съветите. Дано се оправи само с добавка. Ще пиша, при развитие, но поредполагам ще трябва да изгоря поне половин резервоар.

 

И все си мисля, че по-високооктановият бензин не трябва да прави мизерии, особено на нови двигатели.


  • 0

#9 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 07 юли 2018 - 21:07

Няма особено развитие по темата, но посъбрах информация. За съжаление изгледите не са добри.

 

Това е едно много добро и ясно обяснение за инженерните слабости на директното впръскване при бензиновите двигатели:

 

За съжаление имам всички предпоставки за събиране на нагар около всмукателните винтили:

- предимно каране на кратки отсечки, особено зимата

- работа на място за загряване на двигателя (пак зимата)

- спокойно каране (на ниски обороти)

 

Хубаво масло, смяна на 10 хил км и премиум бензин само отлагат проблема. Магическо решение (например спрей, добавка) няма. Всички бензини с директно впръскване са засегнати.

 

Най-ефективното предложение на пазара е чистене със смлени орехови черупки. За 700 евро. Сериозно!

 

Ще пиша нанатък как съм решил проблема.

Дори и да е друг, ще е добре да го има в тема, понеже дялът на тези двигатели естествено ще расте.


Този пост е редактиран от Praetorian: 07 юли 2018 - 21:10

  • 4

#10 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 22 юли 2018 - 20:06

Малко развитие по темата.

Миналата седмица оставих колата за диагностика в местния Мерцедес дилър.

 

Изводите от посещението - тия бяха "БСтар" от всякъде:

 

 

 

При оставянето на колата разказвам, че ми свети чек-енджин, че съм сменил предна ламбда с оригинална НГК, но няма подобрение.

Диалогът накратко след външен оглед на колата и подаване на контакт:

Аз: Имате ли случаи на нагар по всмукателните клапани на този двигател? Зимата я карах често на къси разстояния.

Приемчик: Не. Затлачен Ви е катализаторът най-вероятно.

Аз: Не би трябвало. Задната ламбда не дава грешка, само предната.

Приемчик: А задната ламбда сменихте ли? Те двете се сменят заедно.

Аз: За пръв път го чувам. А и задната ламбда не дава грешка, само предната.

Приемчик: Ми ще я видим до ден-два. 80 евро.

Аз: Моля да ми направите и разпечатка на грешките, за да си ги видя след диагностиката.

Приемчик: Изключено. Това е вътрешна информация, нямаме право.

Аз: ?! Тогава ми дайте само кодовете на грешките.

Приемчик: Нямаме право, но ако има някакви общи грешки ще Ви ги кажа.

Аз: А ако са специални грешките?

Приемчик: Няма как да ги разберете.

Аз: Вие ми ги дайте, аз ще се оправя :)

 

2. След диагностиката:

Приемчик: Трябва да се смени ламбдата. Грешката е 2626. Други грешки в управлението на двигателя няма.

Аз: Ламбдата я сменихме и тази грешка не изчезна. Имате ли други предположения?

Приемчик: Трябва да се смени ламбдата. Имаме оферта, като за Вас 410 евро.

Аз: Какви други грешки излязоха?

Приемчик: Никакви. Трябва да се смени ламбдата.

Аз: В колата има поне още 2 постоянни грешки от проблем с печката.Четохте ли за други грешки?

Приемчик: Не сме ги гледали. Ние четохме само управлението на двигателя. Трябва да се смени ламбдата. Имаме оферта, като за Вас 410 евро.

Аз: Какво ще стане, ако приема офертата и грешката остане?

Приемчик: Имате гаранция върху частта - ще я сменим пак.

Аз: Не, не това имах предвид. А ако нова смяна на ламбдата въобще не отстрани проблема?

Приемчик: Имате гаранция върху частта - ще я сменим пак.

Аз: А ако се окаже, че сте работили върху грешния проблем?

Приемчик: Ами ще трябва да поговорим и ще видим. Имаме оферта, като за Вас 410 евро.

Аз: Нали помните, когато Ви казах, че тази ламбда е сменена преди 500 км и грешката не изчезна?

Приемчик: Лош монтаж може би.

Аз: Грешката остана същата. Т.е. смяната на ламдата не е решила проблема първият път. Защо мислите, че сега ще го реши?

Приемчик: Много ментета има напоследък. Може би сте попаднали на такова.

Аз: Благодаря. Нека приключим дотук, може ли да си взема колата?

 

Когато си взех колата, даже не бяха изчистили грешките. БСтар отвсякъде!

 

Добрите новини са няколко:

- Carly за Андроид чете грешки доста добре. Ще му се доверявам повече.

- Грешката 2626 май наистина се дължи нагар/затлачване по горивната система. За късмет 2 дни след диагностиката чек-енджин-лампата изгасна от само себе си. Не се чете даже малко F с моите две програмки. Единственото, което съм правил е да сложа 50% по-висока концентрация от мерцедесовата добавка, за която писах по-горе, за два резервоара разстояние. На третото пълнене сложих един флакон от добавката, но заредих Арал Ултимът 102 октана.

 

Ще пиша след няколкостотин километра пак. Стискайте палци да е толкова лесно/евтино.


Този пост е редактиран от Praetorian: 22 юли 2018 - 20:16

  • 2

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 07 март 2019 - 22:20

Ъпдейт след близо 15 хил км. - грешката не се е появявала. Не съм си променил транспортните нужди - продължавам да имам чести отсечки по около 5 км.

Зареждам от време на време от 102 октановия бензин с добавен Керопур или през няколко месеца изспивам едно флаконче в резервоара. (Има го и като разфасовка на BASF.)


Този пост е редактиран от Praetorian: 07 март 2019 - 22:20

  • 1

#12 Lopols

Lopols

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 67 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Интереси:Е350 W212 M276
  • Автомобил:
    Е350 W212 M276

Публикувано 25 март 2019 - 19:50

Здравей, 

 

Много се радвам че си намерил пътя ! Благодаря за информацията и подробното обяснение, искам да попитам няколко неща - 

 

Какво масло ползваш? 

Пробвал си да отидеш към Истанбул или Солун - отзивите за там са просто отлични... 

 

Предполагам сервиза - Силвър Стар- София или бъркам?


  • 0

#13 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 25 март 2019 - 22:43

Здрасти колега,

 

маслото е задължително по спецификация - най-често 229.3. По-рядко 229.5.

Като марки - Репсол, Кастрол и каквото-е-на-промоция-в-сервиза.

Не съм ходил за масло до Истанбул, Солун или София. Германия ми е по-близо и евтино. :)

 

За мен проблемът може и да се ускорява от нискокачествено масло, но причината е директното впръскване.


  • 0

#14 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 26 март 2019 - 21:16

Не е проблема в директното впръскване - правил съм 5-6 мотора, V6 от по старото поколение, със оплакване нагар на клапаните. От късите преходи се получава на някой мотори, не е свързано с типа впръскване.

И си прав - този нагар е много упорит не се маха с добавки. Ако спреш да слагаш добавки и грешката не се появи повече, значи проблема не е бил в нагара.
  • 0

#15 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 27 април 2021 - 18:13

Да актуализирам темата след около 2 години.

Грешката не се я появявала повече.

 

Още я карам на кратки разстояния, но сменям масло на 8-8500 км.

Продължавам да слагам добавката на всяко 5-6 зареждане, а на всяко второ слагам 102 октанов бензин, който пак си има керопур.


  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни