Малко развитие по темата.
Миналата седмица оставих колата за диагностика в местния Мерцедес дилър.
Изводите от посещението - тия бяха "БСтар" от всякъде:
При оставянето на колата разказвам, че ми свети чек-енджин, че съм сменил предна ламбда с оригинална НГК, но няма подобрение.
Диалогът накратко след външен оглед на колата и подаване на контакт:
Аз: Имате ли случаи на нагар по всмукателните клапани на този двигател? Зимата я карах често на къси разстояния.
Приемчик: Не. Затлачен Ви е катализаторът най-вероятно.
Аз: Не би трябвало. Задната ламбда не дава грешка, само предната.
Приемчик: А задната ламбда сменихте ли? Те двете се сменят заедно.
Аз: За пръв път го чувам. А и задната ламбда не дава грешка, само предната.
Приемчик: Ми ще я видим до ден-два. 80 евро.
Аз: Моля да ми направите и разпечатка на грешките, за да си ги видя след диагностиката.
Приемчик: Изключено. Това е вътрешна информация, нямаме право.
Аз: ?! Тогава ми дайте само кодовете на грешките.
Приемчик: Нямаме право, но ако има някакви общи грешки ще Ви ги кажа.
Аз: А ако са специални грешките?
Приемчик: Няма как да ги разберете.
Аз: Вие ми ги дайте, аз ще се оправя
2. След диагностиката:
Приемчик: Трябва да се смени ламбдата. Грешката е 2626. Други грешки в управлението на двигателя няма.
Аз: Ламбдата я сменихме и тази грешка не изчезна. Имате ли други предположения?
Приемчик: Трябва да се смени ламбдата. Имаме оферта, като за Вас 410 евро.
Аз: Какви други грешки излязоха?
Приемчик: Никакви. Трябва да се смени ламбдата.
Аз: В колата има поне още 2 постоянни грешки от проблем с печката.Четохте ли за други грешки?
Приемчик: Не сме ги гледали. Ние четохме само управлението на двигателя. Трябва да се смени ламбдата. Имаме оферта, като за Вас 410 евро.
Аз: Какво ще стане, ако приема офертата и грешката остане?
Приемчик: Имате гаранция върху частта - ще я сменим пак.
Аз: Не, не това имах предвид. А ако нова смяна на ламбдата въобще не отстрани проблема?
Приемчик: Имате гаранция върху частта - ще я сменим пак.
Аз: А ако се окаже, че сте работили върху грешния проблем?
Приемчик: Ами ще трябва да поговорим и ще видим. Имаме оферта, като за Вас 410 евро.
Аз: Нали помните, когато Ви казах, че тази ламбда е сменена преди 500 км и грешката не изчезна?
Приемчик: Лош монтаж може би.
Аз: Грешката остана същата. Т.е. смяната на ламдата не е решила проблема първият път. Защо мислите, че сега ще го реши?
Приемчик: Много ментета има напоследък. Може би сте попаднали на такова.
Аз: Благодаря. Нека приключим дотук, може ли да си взема колата?
Когато си взех колата, даже не бяха изчистили грешките. БСтар отвсякъде!
Добрите новини са няколко:
- Carly за Андроид чете грешки доста добре. Ще му се доверявам повече.
- Грешката 2626 май наистина се дължи нагар/затлачване по горивната система. За късмет 2 дни след диагностиката чек-енджин-лампата изгасна от само себе си. Не се чете даже малко F с моите две програмки. Единственото, което съм правил е да сложа 50% по-висока концентрация от мерцедесовата добавка, за която писах по-горе, за два резервоара разстояние. На третото пълнене сложих един флакон от добавката, но заредих Арал Ултимът 102 октана.
Ще пиша след няколкостотин километра пак. Стискайте палци да е толкова лесно/евтино.
Този пост е редактиран от Praetorian: 22 юли 2018 - 20:16