Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Съвет за масло на C350 S203 M272


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#61 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 17 March 2018 - 21:52

От това, коета аз научих в тази тема и от многото разходки из наръчници за колата и теми за масла и литература, е да си спазиш изискването за спецификацията. В сличая М272 иска 229.5 или по-старото 229.3. Всичко извън тая спецификация би крило риск. Това си е моето мнение и сипах 229.5. Колата звучи по-добре и ше видим след година как ще е. Бяха ми сипали 229.31 последната година и тя не спря да мрънка да и проверявам маслото и двигателя беше по-шумен.

И при мен 1000км след смяна предимно по магистрала с доста натискане почна да вади индикация да проверявам маслото при следващо зареждане, гледам го на щеката е на средата, винаги над средата ли трябва да е за да не мрънка за проверка ?
Маслото което сложих е фукс 5w40 super syn long life 299.5 по спецификация


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Slav_1101, 17 March 2018 - 21:55 .

  • 1

#62 vixbg

vixbg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C350 (S203) Sport Edition

Posted 17 March 2018 - 22:26

И при мен 1000км след смяна предимно по магистрала с доста натискане почна да вади индикация да проверявам маслото при следващо зареждане, гледам го на щеката е на средата, винаги над средата ли трябва да е за да не мрънка за проверка ?
Маслото което сложих е фукс 5w40 super syn long life 299.5 по спецификация


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ами аз още не съм излизам на извънградско за да видя как ще е след смяната ми, но сега като смених маслото не мрънка. Ще кажа кога и дали пак ще почне да се оплаква.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#63 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 22 March 2018 - 15:27

А относно тези тапи на двигателя, има ли някаква специфика при смяната ? 

Миналата седмица забелязах че има лек теч от лявата глава от една от тапите и ги поръчах и 3 те .


  • 0

#64 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 22 March 2018 - 16:51

Мне, аз като ги сменявах само махнах старите с една плоска отвертка и сложих новите. Ако много са зле щипките на тапите внимавай като я махаш да не се отчупи и да остане вътре. Като свалиш тапата огледай дали всички крачета са си там, ако не мини с един пръст вътре да провериш дали не е останало нещо там. Преди да сложиш новите може леко да намаслиш самото гумено уплътнение.


  • 0

#65 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 22 March 2018 - 18:01

ОК, мерси за информацията  :beer


  • 0

#66 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 28 March 2018 - 10:19

А имате ли представа какво е количеството масло от минимума до макса на щеката ? При смяната налях 8 литра и маслото ми беше малко над средата. Днес смених и тапите от лявата страна защото имаше видим теч от по голямата, но явно при мене и мотора си похапва масло. За 2к километра маслото ми е малко над минимума и колата почна с индикации да проверя маслото при следващо зареждане. От тези километри 1К са магистрала с доста натискане, при следващата смяна мога да пробвам и с оригинално масло но ме съмнява да е от маслото. 

В момента съм с фукс 5w40 super syn long life 299.5 по спецификация 


  • 0

#67 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 28 March 2018 - 10:44

Единственото което мога да помогна в момента е, че разликата между минимума и максимума на щеката при м272 е 2 литра.


  • 0

#68 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 28 March 2018 - 13:10

М272 не яде масло, той не е такъв мотор. 

Провери за още течове. Преден и заден семеринг на колянов вал, уплътнение на картер.?

Свали всички кори под колата и разгледай много внимателно и обстойно.

При магистрално каране теч от двигателя може да се лепне чак на диференциала.


  • 1

#69 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 28 March 2018 - 13:53

Да ще погледна пак, но при смяната на масло корите бяха сухи, видимо от горе не се вижда нищо освен теча от тези тапи които смених. 

Иначе няма пушек и миризма на масло , но е факт че за 2К километра е заминало някакво количество 


  • 0

#70 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 02 April 2018 - 08:08

Тези дни минах пак 1500-600 км от които 1к  само магистрала и днес гледам маслото пак е малко над минимума а беше почти на средата. Гледах за течове но не видях нищо фрапиращо, само леки омаслявания на места явно си го гори маслото. 

Иначе относно вървене и върви перфектно, няма пушек няма миризма на масло но това може да се се дължи и на катализаторите . 


  • 0

#71 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 02 April 2018 - 08:28

А колко е горе-долу количеството, което е изчезнало?
  • 0

#72 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 02 April 2018 - 09:04

Ами сега за 1600 км може би 600-800 грама масло. като основно е магистрала, но съм забелязал че маслото си спада и в града.  


  • 0

#73 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 02 April 2018 - 09:06

Сега се сещам, че има възможност за течове от уплътнителя на масления охладител и/ или от соленоидите на разпределителните валове. Но и двата теча биха били видими, като свалиш пластмасовия капак на мотора.
Но определено не е нормално толкова масло да гълта, от смяна до смяна най-много на мен ми е похапвало 1л. и пак не е редно да ми го гори.


  • 0

#74 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 02 April 2018 - 09:16

Няма как да не гори масло, такива двигатели няма, 1 литър си е напълно нормално за един интервал от 15К примерно . Но това при мене не е нормално и ме дразни и ще трябва да се види от къде е . Един колега с А8 4.2 ме успокоява че неговата от почти нова харчи по 1литър на 1000км. :D :D

Бих пробвал на следващата смяна да сложа друго масло но много ме съмнява да има някакъв ефект .


Edited by Slav_1101, 02 April 2018 - 09:17 .

  • 0

#75 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 02 April 2018 - 09:48

Няма как да не гори масло, такива двигатели няма, 1 литър си е напълно нормално за един интервал от 15К примерно . Но това при мене не е нормално и ме дразни и ще трябва да се види от къде е . Един колега с А8 4.2 ме успокоява че неговата от почти нова харчи по 1литър на 1000км. :D :D

Бих пробвал на следващата смяна да сложа друго масло но много ме съмнява да има някакъв ефект .

 

Маслото от официален вносител ли го взимаш? Аз никога не съм имал проблем с Титан Фукс от АутоПлюс без да им правя някаква реклама... Ако гореше масло това щеше да си личи по ауспуха, освен син пушек ще има мазен и черен нагар. Свалял ли си кори отдолу да гледаш дали все пак няма някакъв теч?

 

Иначе има и по-фрапантни случаи, Cayenne турбо, нов от магазина на не повече от 40 000км, от София до Бургас над 1л. масло, дори дилъра му обяснява как е супер нормално този мотор да гори масло...


  • 0





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users