За и Против OBD
Започната от mitkofitnes, 03 юни 2017 - 10:51:46
31 мнения по тази тема
#16
Публикувано 04 юни 2017 - 22:54
Нищо не разбрах от написаното въпроси с ясен отговор повече провокативни отколкото смислени и понеже не искам да се разваля темата с промяна на тона и размяна на епитети мисля да ми е последно писане по темата,кой разбрал разбрал кой не е както казваш има гугъл.Само да добавя понеже се опитваш да блеснеш в някаква светлина на знания,познавам доста такива които наистина знаят но самочувствието им пречи и освен на теория др не могат,не се отнася за теб а за това как се опитваш да ме изкараш некомпетентен в настройките може и така да е др ще кажат аз не е редно да се оценявам,но миналата седмица като бяхме на семинар мн задаваха въпроси и обсъждаха проблеми и то със стари автомобили...ма сигурно е било излишно те добрите са родени научени.Все пак в заключение ще кажа същото от първи си пост че OBD при по висок клас ГИ работи и е нужно мн малко да се настрои един автомобил,не да се кара и да се мапва едва ли не и няма нужда от корекции за това е то.Желая безаварийно на колегите и ме извинете ако съм ви засегнал по някскъв начин или съм рекламирал,целях да помогна аз също се лутах преди време както по-старите членове знаят.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#17
Публикувано 04 юни 2017 - 23:06
Е, ти пък се сърдиш кати ощипана мома...
Нямал съм идея да те засегна, все пак не те познавам, негативните неща които писах са по адрес на болшинството, може би ти си вършиш работата както трябва. Ако съм те обидил, извинявай! Но ако смяташ, че не съм прав в нещо - кажи, обясни. Все пак е фирум, не е монолог. Колкото повече се разисква, толкова по добре.
И все пак - напиши кое става, кое не, защо става, защо не става.
Нямал съм идея да те засегна, все пак не те познавам, негативните неща които писах са по адрес на болшинството, може би ти си вършиш работата както трябва. Ако съм те обидил, извинявай! Но ако смяташ, че не съм прав в нещо - кажи, обясни. Все пак е фирум, не е монолог. Колкото повече се разисква, толкова по добре.
И все пак - напиши кое става, кое не, защо става, защо не става.
#18
Публикувано 04 юни 2017 - 23:27
аз не се старая да правя графиката копие на бензиновата, а по време на каране следя адаптациите на живо и корегирам сместа. На газови без ОБД я правя графиката по този начин в целия товарен диапазон, така, че чека не светва и при най капризните компютри. Което леко обезмисля ОБД ГИ. Обаче отнема доста време. То затова на "газаджиите" не им се занимава.
Случва се и на мотор с адаптации близки до горна или долна граница, но в норми и не светещ чек или други проблеми, при монтаж на ОБД газовия комп се опитва да ги оправя постоянно и става мазало. Изключвам ОБД-то, правя настройка каквато АЗ искам и край на проблемите.
Добре, приемаме че хващаш и правиш една перфектна карта и всичко е ОК с разумно каране, допускайки че на газаджията му се занимава (който и да е той) и ОБД ГИ е безсмислено... Картата е статична, записана е и няма грижи.
Като хванеш да мачкаш колата (много по-агресивно шофиране), графиката която е реално прости коефициенти не отива ли на съвсем друго място?
@mitkofitnes, ако аз провокирам нещо, извинявай човек! Просто ми е любопитно дали има развитие в системите през последните 5-6 години.
#19
Публикувано 05 юни 2017 - 04:20
Нищо не разбрах от написаното въпроси с ясен отговор повече провокативни отколкото смислени и понеже не искам да се разваля темата с промяна на тона и размяна на епитети мисля да ми е последно писане по темата,кой разбрал разбрал кой не е както казваш има гугъл.Само да добавя понеже се опитваш да блеснеш в някаква светлина на знания,познавам доста такива които наистина знаят но самочувствието им пречи и освен на теория др не могат,не се отнася за теб а за това как се опитваш да ме изкараш некомпетентен в настройките може и така да е др ще кажат аз не е редно да се оценявам,но миналата седмица като бяхме на семинар мн задаваха въпроси и обсъждаха проблеми и то със стари автомобили...ма сигурно е било излишно те добрите са родени научени.Все пак в заключение ще кажа същото от първи си пост че OBD при по висок клас ГИ работи и е нужно мн малко да се настрои един автомобил,не да се кара и да се мапва едва ли не и няма нужда от корекции за това е то.Желая безаварийно на колегите и ме извинете ако съм ви засегнал по някскъв начин или съм рекламирал,целях да помогна аз също се лутах преди време както по-старите членове знаят.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Митко,не се отказвай и не спирай!
Винаги ще има хора с негативни мнения по каквато и да е тема.
Като любител на алтернативните горива и иновации в автомобилната сфера за мен всеки пост и тема от такова естество са приятно и полезно четиво.
#20
Публикувано 05 юни 2017 - 07:31
Обд е плюс, но за непретенциозни мотори като 112,113 ( масови старци тук) само и единствено монтажа и настройката са важни.
Аз повече на тая схема с LPG не се хващам. Ако искам евтино има хибриди, природен газ и електрички. Защо сам да си усложнявам живота, то си е измислено !
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
Аз повече на тая схема с LPG не се хващам. Ако искам евтино има хибриди, природен газ и електрички. Защо сам да си усложнявам живота, то си е измислено !
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
#21
Публикувано 05 юни 2017 - 07:57
КДЛ не ме е засегнал,напротив демонстрира знания в областа.Но колегата Прокопи се прави на ощипан,не аз...той започна с обръщението към мен Фитнес и зная защо и че газаджия било обидно,аз към теб трябваше да се обърна с Копи или с 69 ли,схвана ми мисълта .Усещам че търси да ме компрометира по някакъв начин но няма как това да стане понеже няма кой да потвърди или отрече,но ми прави впатление че повечето колеги са запознати с настройките и картите на ГИ и разбират какво говоря.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#22
Публикувано 05 юни 2017 - 08:53
Ха-ха, извинявай Митко, с фитнес по никакъв начин не съм искал да те засегна!
За "газаджиите" - това за мен е термин, синоним на мърляч. Надявам се ти не се припознаваш като такъв. Човек който квалитетно монтира ГИ и после ги настройва и се грижи гаранционно за тях, не може да е мърляч. За съжаление, повечето са...
И въобще не търся начин да те компрометирам.
Само, че темата се разводнява да се извиняваме...
И темите не са за колегите който са запознати с картите, а за тези който са любопитни.
Стегната и градивна тема се получава ако има какво да научиш от нея - точни и конкретни неща. Ти не ми отговори на нито един въпрос...
Затова напиши ,моля те, кой комп става, кой не и най важното - ЗАЩО.
За "газаджиите" - това за мен е термин, синоним на мърляч. Надявам се ти не се припознаваш като такъв. Човек който квалитетно монтира ГИ и после ги настройва и се грижи гаранционно за тях, не може да е мърляч. За съжаление, повечето са...
И въобще не търся начин да те компрометирам.
Само, че темата се разводнява да се извиняваме...
И темите не са за колегите който са запознати с картите, а за тези който са любопитни.
Стегната и градивна тема се получава ако има какво да научиш от нея - точни и конкретни неща. Ти не ми отговори на нито един въпрос...
Затова напиши ,моля те, кой комп става, кой не и най важното - ЗАЩО.
#23
Публикувано 05 юни 2017 - 09:11
@kdl - ами то за това настройката се прави при различни натоварвания, не по обороти. Като правя настройки като чета тримовете на живо, се получава доста точна във целия диапазон на натоварвания. Тя такава е идеята на ГО с ОБД. Само, че нещо не се получават нещата. Иначе по принцип не съм против ОБД. Там е бъдещето.
Затова твоя въпрос от началото на темата е много правилен - дано Митко да внесе яснота.
Затова твоя въпрос от началото на темата е много правилен - дано Митко да внесе яснота.
#24
Публикувано 05 юни 2017 - 20:41
Ех, че хубави неща се коментират в тоя форум, само така!
Усещам обаче някакъв негативизъм или пренебрежително отношение към старите коли/мотори. Не че нещо, но М104, М111, М112 и М113 са се доказали с годините, следващите мотори нито са кой знае колко по-ефективни, нито кой знае колко по-икономични, а за надеждност няма да отварям дума.
Та по темата - живо ме интересува всеки един възможен вариант за подобряване работата на колата на газ. Прилагам един откъс от документ на WIS относно корекциите, което обяснява защо колата може да има 0% корекция, но да не работи адекватно.
А относно OBD, поправете ме ако греша, но смисълът му не е ли в следене конкретно на LTFT, т.е. да променя настройките спрямо нуждите на мотора в по-голям обхват от време. ГИ от край време си има, които се вързват към ламбда сондата за осъществяване на моментните корекции, което става достатъчно бързо. Но за дългите корекции алгоритъма на ГИ няма как да е същия като този на бензиновия ЕКУ, затова е необходимо OBD, което да коригира смесите според LTFT. Там не гоним скорост, понеже тези адаптации са резултат от десетки до стотици километри (в зависимост от карането), а адекватност.
Да призная иначе опит с OBD нямам, пък и в България логиката е "върви ли колата, върви" и "колкото по-малко бараш, толкова по-добре ще работи колата", от които приказки вече ми се повдига, та затова и нямаме много опит с аванс процесори, OBD и качествени настройки...
#25
Публикувано 29 юли 2017 - 20:46
Аз съм ЗА с две ръце. Имах случай с турбинирано БМВ 2.8 М52б28туб. Там заради смяната на инжекторите с по-големи и не изпипан ремап в атмосверните режими на бензин праскаше LTFT -20% с което ГИ (няма да казвам марка) се справяше и на газ беше порядъчно.
Този пост е редактиран от Speedo: 29 юли 2017 - 20:54
#26
Публикувано 29 юли 2017 - 21:17
Наскоро чух мнение, че ОБД-то замества напълно каквито и да е настройки. Двигателя, на който беше монтирано е 6.3 на CL w216 преди фейса, където е само атмосферен. Този мой познат е много доволен от работата на газ, според него не се усеща разлика с бензина.
#27
Публикувано 30 юли 2017 - 06:38
Какво се има предвид под "напълно" и "каквито и да е" настройки? Без нужда от интерфейс ли?
#28
Публикувано 30 юли 2017 - 09:31
Какво е интерфейс,че не разбирам чужди езици?Какво се има предвид под "напълно" и "каквито и да е" настройки? Без нужда от интерфейс ли?
Нещо като международна известна проститутка ли?
#29
Публикувано 30 юли 2017 - 10:23
Може и да имат нещо общо. Не е така тайно обаче. Повече хора биха споделили, че ползват интерфейс от колкото биха споделили за проститутка.
#30
Публикувано 30 юли 2017 - 22:33
Какво се има предвид под "напълно" и "каквито и да е" настройки? Без нужда от интерфейс ли?
В контекста на газаджийството нямам идея какво е интерфейс. Може би това, през което комоютъра на АГУ общува с компютъра на колата?
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни