Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За и Против OBD


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 03 юни 2017 - 10:51

Много са си задавали този въпрос, трябва ли ми OBD на газовия ми инжекцион или без OBD ще ми свърши работа. Много пъти везните клонят към по-евтиния вариант и не се взима впредвид препоръката на квалифициран газаджия.

 

Каква е разликата,какво може да стане и защо е толкова коментирани ГИ-тата с OBD, ще се опитам да ви обясня, понеже ми се струва че аудиторията не го разбира много и понякога се появяват заблуди.

 

Предполагам всеки е чувал за въпросните тримове които са дългосрочна и краткосрочна корекция, за който все пак му е още мъгла ще спомена накратко, но препоръчвам да прочете за по-точно формулирано обяснение.

 

Тримовете са показанията на ламбда сондата в проценти, като са в минус или плюс, съответно нужда от обедняване или нужда от обогатяване на сместа, като при излизане от прага на възможностите на моторния компютър ви светва чек енджин лампата за неизправност. Автомобилът при това положение има неточна горивна смес и се характеризира с понижена мощност и колеблива работа, когато се увеличи грешката и нарастне е възможно трудно запалване или дори невъзможно.

 

Защо споменавам това, защото в повечето случаи точно причинител на това е Газовият инжекцион или лошо подбраните компоненти към него или понякога и двете заедно. Интересното е че това не се случва веднага а се натрупва във времето и симптомите са налице след време от монтирането на ГИ а не веднага и оттам и трудното свързване и отправяне на рекламация към сервиза за газ.

 

Какво прави OBD-то на един ГИ? Стреми се да корегира сместа на газ съобразено с показанията на ламбда сондата а не спрямо горивната карта на бензин. За да ви го обясня по разбираемо ще ви кажа че при добра настройка без OBD линиите на картата при бензин и газ са една върху друга но при наличие на OBD не са и точната се явява втория вариант като при първия, ако имате чек енджин лампа тя ще светне.

 

Защо се получава така?

Поради разликата в двете горива и най вече запалването и където споменах в темата за аванса че по-голям аванс иска различна горивна смес. Интересното е че повечето ГИ на пазара имат OBD но то не върши много работа, и ще обясня защо.

Повечето компютри са конструирани да задоволят нуждите на непретенциозните клиенти които използват газта за икономия и не шофират автомобила си в много променлив стил или състезателен. OBD то което е заложено чете тримовете на празен ход и при натоварване, а друго всичко калкулира по дефолт, което всеки разбиращ знае че това е много неточно и понякога добавянето на компютър с OBD от нисък клас ви взима само парите без да върши друга работа освен наблюдателна.

 

Аз препоръчвам ако се прави нещо да е както трябва, или си взимате висок клас ГИ с OBD, или по-добре не си давайте парите и си вземете без.

Несъмнено предимствата са много големи на първото но много използват автомобила си както те казват ,,нали ме вози,, и не са претенциозни, но пиша защото тук аудиторията са с един от най-високите класове автомобили-Мерцедес и мисля че много желаят най-доброто за него и безпроблемна работа.

 

На всички които имат Чек Енджин лампа е задължително, а на другите препоръчително. Свидетел съм на изключване на тези лампи при монтаж на газ и връзване на емулатори при по-новите модели да не изписва на дисплея грешки. Все пак всеки сам преценява, аз се опитах да обясня за OBD то и ме извинете ако не съм успял трудно обяснявам, въпреки желанието ми.


  • 6

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юни 2017 - 11:07

Появи ли се нещо достатъчно бързо, което да смогва на 10 годишните бараки? :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 03 юни 2017 - 19:51

Извинявай не разбрах въпроса


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юни 2017 - 20:46

Първите OBD ECU-та на ГИ бяха безкрайно бавни и не смогваха да адаптират картата (STFT & LTFT) дори и на стари коли, които се предполага да са с по-примитивни бензинови ECU-та.

Факт е, че това беше основно свързано с комуникационния протокол (CAN или К).

Промениха ли се нещата вече и има ли адекватни самоадаптивни LPG/CNG ECU-та?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 03 юни 2017 - 22:45

Не!
Ще го кажа така - газово с ОБД, ако са му кофти настройките, НИКОГА няма да влезе в норми. Газово с правилни настройки - няма проблеми и с доста нови компютри, даже и без ОБД.

Фитнеса е търговец, нормално е да си хвали стоката, да не ми се разсърди...
  • 0

#6 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 03 юни 2017 - 23:09

Ами не се сърдя но ще направя забележка ако не възразяваш,никъде не споменавам продукт става въпрос само за OBD ГИ без да съм споменавал марка само препоръка да се бяга от евтини такива.Сигурно или не сте ме разбрали или се засягате поради някаква причина.Съгласен съм за едно от твърденията,че с лоша настройка не може да го изправи въпреки че лимита на OBDто пак да подчертая без да изброявам марки във водещите ГИта висок клас та справя се до 15% корекции,след това не може.По принцип старите автомобили с по-старите протоколи,няма да задълбаваме в Гугъл всеки може да се поинтересува за комуникацията и трансфера,та мисля че е напълно достатъчна при OBD комуникация с корекция на повече от две точки да се настрои вследствие на изместване авансовата карта която се получава когато се кара на газ.Затова ще повторя,може да се наблюдава мн добра карта а тримовете да са такива че да светне чек енджин,а при OBD корекция картата е неточна на места но тримовете са в норма и не светва чек енджин...който разбрал разбрал който мисли че е реклама да не чете никъде не споменавам продукт,а в др теми ако съм го направил не е за една марка а съм се опитвал да ги класифицирам според това което се предлага на пазара.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юни 2017 - 23:11

@prokopi69, Не мога да се съглася. Мешаме концепциите тук.

Газово с ОБД обезсмисля настройките! Идеята е да си чете само тримовете и да си напасва коефициентите по горивната карта. Проблемът е, че или комуникационните им протоколи са бавни, или самите те са бавни и не смогват на корекциите на бензиновото ЕКУ.

Газово със статични настройки не може да работи коректно на каквато и да е кола от 90те години насам, която има плаваща карта. Т.е. може да се направи да работи някак си, но ще е компромис.

 

Не виждам колегата да "си хвали стоката", обсъждат се принципи!


  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 04 юни 2017 - 10:48

Газово с ОБД обезсмисля настройките!

Е, тука ме изгуби като слушател!
Липсата на МНОГО добра настройка води до светещи ламби. Даже и с най модерното газово.

И обратното - М271, M272/273, последното поколение преди директно впръскване, си работят съвсем нормално с газово без ОБД, с добри настрйки. Без светещ чек.

Обаче съм забелязал, че квалитетно газово с ОБД, добри настройки, не светещ чек с хиляди км., всичко ОК, но при превключване на бензин, пъвите двайсетина км. забива грешка за смеси. Държа да отбележа, че мотора и на бензин и на газ е с идеални адаптации.

Мнение?
  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 юни 2017 - 12:30

За какво ти е тогава OBD ГИ ЕКУ, което го караш на ръчен режим?

Нали искаш да следи бензиновите инжекторни времена на всеки цилиндър и да си прилага сам коефициентите на газово време за впръскване, като следи ламбдата?

 

Ако не го пускаш това, а настройваш ръчно, го ползваш като обикновено ЕКУ?

 

---

Къде бъркам според теб? И какво е "много добра настройка" на ОБД еку?

Изкл. хардуерните фактори като дебит, редуктор, налягането му и тръбите.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 юни 2017 - 15:08

Само да кажа, че четенето на данните по OBD винаги ще е бавно. Те комуникационните протоколи на OBD стандарта не са се променили. Точно поради този факт никога няма да работят толкова бързо като бензинов. Бензиновия чете данните от ламбдата в реално време. OBD-то го чете от бензиновия компютър с известен лаг по измислен протокол с бауд рейт от 1200 до 10400 бита в секунда. ISO14230-4 (KWP2000) или ISO 9141-2

 

На стария ми голф имах газова от най-евтините ловато. Тя можеше да се връзва към ламбда сондата директно с кабел и да си я чете. Никакви проблеми не съм имал нито с чек енджин нито с мощност.

 

OBD ще имат смисъл ако колата и газовата си комуникират по ISO 15765 CAN протокола.


  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 юни 2017 - 15:54

Е, те и като CAN ги рекламират, но без детайлна информация, което породи въпросът ми във втория пост на темата. Това ми е интересно. Дали най-накрая има нещо, което работи добре с Мерцедес, в режим на самоадаптация.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 04 юни 2017 - 16:04

"Нали искаш да следи бензиновите инжекторни времена на всеки цилиндър"

Те всички ГИ четат бензиновите инжекторни времена. Идеята на ОБД ГИ е да четат късите и дългите тримове директно от бензиновия комп и да корегира газовите времена за да станат адаптациите перфектни.

Представи си сега сутуация - перфектен мотор, работещ идеално на бензин и на газ. С идеални корекции - близки до нулата.
В един момент обаче, започва да смуче неизмерен въздух поради проблемен маркуч, например.
С десет процента, примерно. Газовия комп вижда, че дългия трим е +10%. И го корегира до нула. След време поради увеличаване на неизмерения въздух - корекцията се увеличава с още 10%. Общо 20%. Бензиновия комп отдавна би светнал чека, но газовия корегира и всичко е "перфектно". Не, не става така!

Фитнеса се оправдава, че не споменава марки и модели? Ами споменавай. Кажи - сложих еди какъв си комп на еди какъв си мотор и не се получи защото...после смених еди какво си и всичко е идеално защото...

Иначе темата се обезмисля!
  • 2

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 04 юни 2017 - 19:30

От това което чета Прокопи се държи като компетентен газаджия но се оказва че аудиторията тук е повече вчас от него.Нищо лично питаш отговарям ти и след като си газаджия защо питаш нали знаеш :) .Та да изброя компютрите които не съм демонтирал ще е по-лесно,да подчертая след като е направено републиканско пътешествие преди това.Статистиката ни е че Ланди е най-демонтираната писъл съм по въпроса.БРЦ сме поправяли и то бе на 3 месеца.Фобоса не става ако не си мапер :))).Може би Тамоната е що годе добре,да не забравя и Стаг. Ловатото някой път става някой не зависи от автомобила.Аз като търговец монтирам това което ми е най лесно и ми става всеки път,на кскъдто и да е автомобил.И да ви кажа в началото го ядохме с един мерцедес 2001 г уж старичък но му светва след време чек лампата и то при перфектна карта.Щом се включи OBD я размести картата но пък сместа бе перфектна и никога не светна повече.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#14 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 04 юни 2017 - 21:56

Да съм газаджия? - сега ще се обиждаме ли?

Не съм газаджия. Газаджиите са хора, които монтират маркучи и кабели из колите, пускат автоматична настройка и казват на клиента - то така ще си свети чека, сигурно нещо на бензин не ти е наред...


По темата - ако ги правиш така нещата на проба грешка, по добре седни почети малко.

Какво означава демонтирани компютри?
Защо ги демонтираш?
На БРЦ-то какво му поправяш? Защо не го настроиш? Не знаеш как ли?
За Фобос - какъв мапер...
Темата не беше ли за ОБД?

Щом се бориш с коли 2001г., как се справяш с 2010г.?

В общи линии не казваш нищо в тази тема, нищо повече от гугъл.

Писах по горе - за да си осмислиш темата, напиши - Ланди не става защото...Фобос бива защото...

Питах защо при каране на бензин след доста каране на газ светва чека, при добри адаптации и на двете горива. Някой няма ли мнение?
  • 2

#15 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 04 юни 2017 - 22:22


Къде бъркам според теб? И какво е "много добра настройка" на ОБД еку?

 

Нищо не бъркаш.

На всички газови им трябва такава добра настройка. От там нататък е въпрос на софт на различните фирми колко и как да се корегират адаптациите.

Какво е добра настройка - аз не се старая да правя графиката копие на бензиновата, а по време на каране следя адаптациите на живо и корегирам сместа. На газови без ОБД я правя графиката по този начин в целия товарен диапазон, така, че чека не светва и при най капризните компютри. Което леко обезмисля ОБД ГИ. Обаче отнема доста време. То затова на "газаджиите" не им се занимава.

 

Случва се и на мотор с адаптации близки до горна или долна граница, но в норми и не светещ чек или други проблеми, при монтаж на ОБД газовия комп се опитва да ги оправя постоянно и става мазало. Изключвам ОБД-то, правя настройка каквато АЗ искам и край на проблемите.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни