Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

За и Против OBD


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#16 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 04 June 2017 - 22:54

Нищо не разбрах от написаното въпроси с ясен отговор повече провокативни отколкото смислени и понеже не искам да се разваля темата с промяна на тона и размяна на епитети мисля да ми е последно писане по темата,кой разбрал разбрал кой не е както казваш има гугъл.Само да добавя понеже се опитваш да блеснеш в някаква светлина на знания,познавам доста такива които наистина знаят но самочувствието им пречи и освен на теория др не могат,не се отнася за теб а за това как се опитваш да ме изкараш некомпетентен в настройките може и така да е др ще кажат аз не е редно да се оценявам,но миналата седмица като бяхме на семинар мн задаваха въпроси и обсъждаха проблеми и то със стари автомобили...ма сигурно е било излишно те добрите са родени научени.Все пак в заключение ще кажа същото от първи си пост че OBD при по висок клас ГИ работи и е нужно мн малко да се настрои един автомобил,не да се кара и да се мапва едва ли не и няма нужда от корекции за това е то.Желая безаварийно на колегите и ме извинете ако съм ви засегнал по някскъв начин или съм рекламирал,целях да помогна аз също се лутах преди време както по-старите членове знаят.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 2

#17 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 04 June 2017 - 23:06

Е, ти пък се сърдиш кати ощипана мома...

Нямал съм идея да те засегна, все пак не те познавам, негативните неща които писах са по адрес на болшинството, може би ти си вършиш работата както трябва. Ако съм те обидил, извинявай! Но ако смяташ, че не съм прав в нещо - кажи, обясни. Все пак е фирум, не е монолог. Колкото повече се разисква, толкова по добре.

И все пак - напиши кое става, кое не, защо става, защо не става.
  • 0

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 04 June 2017 - 23:27

аз не се старая да правя графиката копие на бензиновата, а по време на каране следя адаптациите на живо и корегирам сместа. На газови без ОБД я правя графиката по този начин в целия товарен диапазон, така, че чека не светва и при най капризните компютри. Което леко обезмисля ОБД ГИ. Обаче отнема доста време. То затова на "газаджиите" не им се занимава.

 

Случва се и на мотор с адаптации близки до горна или долна граница, но в норми и не светещ чек или други проблеми, при монтаж на ОБД газовия комп се опитва да ги оправя постоянно и става мазало. Изключвам ОБД-то, правя настройка каквато АЗ искам и край на проблемите.

Добре, приемаме че хващаш и правиш една перфектна карта и всичко е ОК с разумно каране, допускайки че на газаджията му се занимава (който и да е той) и ОБД ГИ е безсмислено... Картата е статична, записана е и няма грижи.

 

Като хванеш да мачкаш колата (много по-агресивно шофиране), графиката която е реално прости коефициенти не отива ли на съвсем друго място?

 

@mitkofitnes, ако аз провокирам нещо, извинявай човек! Просто ми е любопитно дали има развитие в системите през последните 5-6 години.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1,012 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new

User's Awards

101
10
3
Garage View Garage

Posted 05 June 2017 - 04:20

Нищо не разбрах от написаното въпроси с ясен отговор повече провокативни отколкото смислени и понеже не искам да се разваля темата с промяна на тона и размяна на епитети мисля да ми е последно писане по темата,кой разбрал разбрал кой не е както казваш има гугъл.Само да добавя понеже се опитваш да блеснеш в някаква светлина на знания,познавам доста такива които наистина знаят но самочувствието им пречи и освен на теория др не могат,не се отнася за теб а за това как се опитваш да ме изкараш некомпетентен в настройките може и така да е др ще кажат аз не е редно да се оценявам,но миналата седмица като бяхме на семинар мн задаваха въпроси и обсъждаха проблеми и то със стари автомобили...ма сигурно е било излишно те добрите са родени научени.Все пак в заключение ще кажа същото от първи си пост че OBD при по висок клас ГИ работи и е нужно мн малко да се настрои един автомобил,не да се кара и да се мапва едва ли не и няма нужда от корекции за това е то.Желая безаварийно на колегите и ме извинете ако съм ви засегнал по някскъв начин или съм рекламирал,целях да помогна аз също се лутах преди време както по-старите членове знаят.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Митко,не се отказвай и не спирай!

Винаги ще има хора с негативни мнения по каквато и да е тема.

Като любител на алтернативните горива и иновации в автомобилната сфера за мен всеки пост и тема от такова естество са приятно и полезно четиво.


  • 1
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#20 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 05 June 2017 - 07:31

Обд е плюс, но за непретенциозни мотори като 112,113 ( масови старци тук) само и единствено монтажа и настройката са важни.
Аз повече на тая схема с LPG не се хващам. Ако искам евтино има хибриди, природен газ и електрички. Защо сам да си усложнявам живота, то си е измислено !


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#21 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 05 June 2017 - 07:57

КДЛ не ме е засегнал,напротив демонстрира знания в областа.Но колегата Прокопи се прави на ощипан,не аз...той започна с обръщението към мен Фитнес и зная защо и че газаджия било обидно,аз към теб трябваше да се обърна с Копи или с 69 ли,схвана ми мисълта :).Усещам че търси да ме компрометира по някакъв начин но няма как това да стане понеже няма кой да потвърди или отрече,но ми прави впатление че повечето колеги са запознати с настройките и картите на ГИ и разбират какво говоря.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#22 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 05 June 2017 - 08:53

Ха-ха, извинявай Митко, с фитнес по никакъв начин не съм искал да те засегна!

За "газаджиите" - това за мен е термин, синоним на мърляч. Надявам се ти не се припознаваш като такъв. Човек който квалитетно монтира ГИ и после ги настройва и се грижи гаранционно за тях, не може да е мърляч. За съжаление, повечето са...

И въобще не търся начин да те компрометирам.

Само, че темата се разводнява да се извиняваме...

И темите не са за колегите който са запознати с картите, а за тези който са любопитни.

Стегната и градивна тема се получава ако има какво да научиш от нея - точни и конкретни неща. Ти не ми отговори на нито един въпрос...

Затова напиши ,моля те, кой комп става, кой не и най важното - ЗАЩО.
  • 2

#23 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 05 June 2017 - 09:11

@kdl - ами то за това настройката се прави при различни натоварвания, не по обороти. Като правя настройки като чета тримовете на живо, се получава доста точна във целия диапазон на натоварвания. Тя такава е идеята на ГО с ОБД. Само, че нещо не се получават нещата. Иначе по принцип не съм против ОБД. Там е бъдещето.

Затова твоя въпрос от началото на темата е много правилен - дано Митко да внесе яснота.
  • 0

#24 SandokanD14

SandokanD14

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes CLK W208 200K 192ps 111.944

Posted 05 June 2017 - 20:41

Ех, че хубави неща се коментират в тоя форум, само така! 
Усещам обаче някакъв негативизъм или пренебрежително отношение към старите коли/мотори. Не че нещо, но М104, М111, М112 и М113 са се доказали с годините, следващите мотори нито са кой знае колко по-ефективни, нито кой знае колко по-икономични, а за надеждност няма да отварям дума.
Та по темата - живо ме интересува всеки един възможен вариант за подобряване работата на колата на газ. Прилагам един откъс от документ на WIS относно корекциите, което обяснява защо колата може да има 0% корекция, но да не работи адекватно. 

Self%20adaptation_zpsa6w2a2cw.jpg

А относно OBD, поправете ме ако греша, но смисълът му не е ли в следене конкретно на LTFT, т.е. да променя настройките спрямо  нуждите на мотора в по-голям обхват от време. ГИ от край време си има, които се вързват към ламбда сондата за осъществяване на моментните корекции, което става достатъчно бързо. Но за дългите корекции алгоритъма на ГИ няма как да е същия като този на бензиновия ЕКУ, затова е необходимо OBD, което да коригира смесите според LTFT. Там не гоним скорост, понеже тези адаптации са резултат от десетки до стотици километри (в зависимост от карането), а адекватност. 

Да призная иначе опит с OBD нямам, пък и в България логиката е "върви ли колата, върви" и "колкото по-малко бараш, толкова по-добре ще работи колата", от които приказки вече ми се повдига, та затова и нямаме много опит с аванс процесори, OBD и качествени настройки... 


  • 0

#25 Speedo

Speedo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W208 200kompressor
    W210 m112.941

Posted 29 July 2017 - 20:46

Аз съм ЗА с две ръце. Имах случай с турбинирано БМВ 2.8 М52б28туб. Там заради смяната на инжекторите с по-големи и не изпипан ремап в атмосверните режими на бензин праскаше LTFT -20% с което ГИ (няма да казвам марка) се справяше и на газ беше порядъчно. 


Edited by Speedo, 29 July 2017 - 20:54 .

  • 0

#26 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 29 July 2017 - 21:17

Наскоро чух мнение, че ОБД-то замества напълно каквито и да е настройки. Двигателя, на който беше монтирано е 6.3 на CL w216 преди фейса, където е само атмосферен. Този мой познат е много доволен от работата на газ, според него не се усеща разлика с бензина.


  • 0

#27 Speedo

Speedo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W208 200kompressor
    W210 m112.941

Posted 30 July 2017 - 06:38

Какво се има предвид под "напълно" и "каквито и да е" настройки? Без нужда от интерфейс ли?


  • 1

#28 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 30 July 2017 - 09:31

Какво се има предвид под "напълно" и "каквито и да е" настройки? Без нужда от интерфейс ли?

Какво е интерфейс,че не разбирам чужди езици?
Нещо като международна известна проститутка ли? :)
  • 0

#29 Speedo

Speedo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W208 200kompressor
    W210 m112.941

Posted 30 July 2017 - 10:23

Може и да имат нещо общо. Не е така тайно обаче. Повече хора биха споделили, че ползват интерфейс от колкото биха споделили за проститутка.
  • 0

#30 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 30 July 2017 - 22:33

Какво се има предвид под "напълно" и "каквито и да е" настройки? Без нужда от интерфейс ли?


В контекста на газаджийството нямам идея какво е интерфейс. Може би това, през което комоютъра на АГУ общува с компютъра на колата?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users