Аз бих направил така: отивам при тоя с проблемния мотор, карам колата напред назад здраво да видя окачване, скорости и т.н. Ако всичко е ОК предлагаш му 12000 и нито лев повече.Ако иска - ОК. Ако не - здраве да е.
С бюджет 15к смятам, че нямаш друг избор.
Ще ти кажа какво направих преди точно една година. Търсех 211 бензин V6 след 2005-та тоест или последните бройки преди фейса или фейслифт. търсих, гледах около 30 коли в диапазона 11-14К. Нито една нямаше история за СБЦ, за баланс вал, някои бяха и 4матик, където си има други драми, абе иначе казано котка в чувал. НЕ знаеш какво си купуваш - коли на 10-12г с отдавна изтекла гаранция.
Накрая видях моята - черен седан, задно предаване, платнен салон с подгрев, телефон, парктроници, ксенон с пръскалки и голямата навигация, СТРОШЕН мотор М272 (биелата ми махаше през блока) Цена 6800 Викам си тази ще е.
Директно на репатрака и следва смяна на блок, комплект вериги, бабани, обтегач, баланс вал, сегменти и биелни лагери профилактично, нови свещи, ново масло с филтри, масло на автомат, каско, номера, труд за ремонта, Гражданска и данък за цялата 2017та. Всичко 12500 с колата. Тогава 11500-12000 беше най евтиния V6 след 2005та без номера,седящ тъжно в някоя автокъща и без застраховки с евентуален проблем с вала незнайно кога...
ДА - почаках месец да стане готова, покарах 3000км до 3-4000 оборота, видях, че драми няма, сложих ГИ и вече 24000км по-късно сипвам газ, сменям масло на 10К и карам... И всеки ден дебна за кола със строшен М272 на ниска цена. И нея ще я купя и направя - после ще карам или продам.