Придърпване при автоматична скоростна кутия на S211 Е270
Started by Flameff, 16 May 2017 - 10:25:00
автоматик хидротрансформатор скоростна кутия S211 E270 Придърпване
60 replies to this topic
#46
Posted 24 January 2020 - 11:51
Мерси много.
Значи правилно съм запомнил 8Nm.
Значи правилно съм запомнил 8Nm.
#47
Posted 24 January 2020 - 13:42
Погледни тази тема.
Има и препратка към "Сонакс".
http://forums.mbclub...леноид-на-7226/
Благодаря, колега. Изчетох темата и стигнах до извода, че е много вероятно моят проблем да е точно този клапан. Надявам се и диагностиката тези дни да ми даде потвърждение и да го сменям.
#48
Posted 24 January 2020 - 14:55
Само да уточня,че не диагностиката,а диагностицика ще ти даде потвърждение и то само ако е професионалист и чете живи данни.Тоест в движение.Благодаря, колега. Изчетох темата и стигнах до извода, че е много вероятно моят проблем да е точно този клапан. Надявам се и диагностиката тези дни да ми даде потвърждение и да го сменям.
За мен правилния начин е да се свалят мозъка и клапанното тяло и да се гледа,ремонтира и сменя каквото трябва.
Пиши в ютуб и разгледай клиповете.Има доста подробни.
Успех!
#49
Posted 25 January 2020 - 09:28
Само да уточня,че не диагностиката,а диагностицика ще ти даде потвърждение и то само ако е професионалист и чете живи данни.Тоест в движение.
За мен правилния начин е да се свалят мозъка и клапанното тяло и да се гледа,ремонтира и сменя каквото трябва.
Пиши в ютуб и разгледай клиповете.Има доста подробни.
Успех!
Съгласен съм. Имам го предвид. Гледах в тубата как се тестват соленоидите. Дано се получат нещата.
#50
Posted 28 January 2020 - 10:36
Здравейте отново!
Малко нова информация по моя проблем. Ходих на диагностика. Съответния майстор е "общопрактикуващ" по Мерцедес, не е специалист по автоматици. Наред с многото не дотам значителни грешки, имаше и няколко, които можеше да свържем със съответния проблем. Първо го качих в колата да усети придърпването, преди да закачим Star-a. Според него идвало от двигателя. Имаше грешка Р2053, прекъсване 3-ти цилиндър както и доста подобни грешки за целия двигател. Те, обаче според мен идват от това, че вече 220 000км. карам на газ и дюзите на бензина са в трагично състояние, въпреки че съм ги чистил. Понеже каза, че не разбира от автоматици, не настоявах пред механика да закачим скоростната кутия на живи данни в движение, както и пробата със заключване/отключване на ХДП-то. Диагностиката не показа никакви грешки в самата кутия. В компютъра обаче имаше запаметена друга грешка- Р2001, която показва дефект в EGS модула, който управлява кутията. Механикът предположи, че това може да е проблем свързан с т.н. капилярен ефект и масло да е попаднало в EGS-а. Аз редовно преглеждам буксата на скоростната кутия и бях сигурен, че нямам такъв проблем. Отворихме кутията с управляващите блокове в двигателния отсек и прегледахме буксите на EGS-а. Кабелите бяха сухи и аз се успокоих, но не за дълго. Като махнахме буксите, бяха омаслени. Човекът ми обясни, че маслото избивало през пиновете на платката в кутията и по самите жици, буквално под изолацията, катери към модула. В този случай се сменяла платката в кутията и буксата. Ако нямам
Изтрихме грешките, рестартирахме адаптациите на кутията и се разбрахме като се прибера да отворя EGS модула и да го почистя ако има масло в него. На път за вкъщи не останах с впечатление проблемът да е изчезнал, но разстоянието не е много и не можах да я изпробвам на 100%. Както и да е, свалих EGS модула, обърнах го и....пълен с масло. Разглобих го. Реших да рискувам и го изчистих обилно с brake cleaner и продухах с компресор. Майсторът каза да обърна внимание на кондензатора, дали не е надут. Не беше. Сглобих си отново модула, изчистих и буксите, и започнах да се моля колата да включва поне не по-зле от преди.
Два дни по-късно каране, все още не усещам проблема с придърпването. Рано е да се успокоявам, но определено мисля, че е различно...поне за сега. Може и триенето на грешките и адаптациите да е помогнало, но мисля, че почистването на EGS-а свърши най-голяма работа.
От тук нататък въпросът е дали да бързам да сменям платката в кутията и буксата или има и друго лечение- примерно нещо по кабелите, което да спира походът на маслото към модула. Не ми се иска да човъркам иначе перфектно работеща скоростна кутия, за да сменя платка, която иначе работи, но пропуска масло.
Изводът до тук- редовно преглеждайте буксите и EGS-а за масло. От тук тръгват досат проблеми.
Благодаря за всяко мнение и съвет.
#51
Posted 03 February 2020 - 08:46
Никой ли няма мнение относно кабелите и маслото?
#52
Posted 03 February 2020 - 09:45
Никой ли няма мнение относно кабелите и маслото?
Аз мисля че се сменя само буксата.Мисля че се сменя точно за да не се качва масло към платката.Така съм чувал.Това се прави при всяко обслужване на кутията.
#53
Posted 06 February 2020 - 21:00
По горе писах ,че ще предприемам смяна на lock up solenoid ,поради гадния проблем със сецането при превключване на скоростите при студено време и студени скорости и лашкане на обортомера със сто, двеста оборота при около 60-70 км/ч.Е резултата е на лице,успешен,колата заспа,а и да кажа,адаптации на кутията не съм трил (просто защото намам SD).
И не на последно място ,ОГРОМНИ благодарности на бай Васо,за това че отдели време да ми обясни как да отлеголирам грешка допусната от мен, при монтиране на мозъка и недоглеждане от моя страна.
А и да кажа ,че не съм затягал мозъка и картера с динамометричен ключ,а на ръка и малко отгоре,8nm ми се видяха много и не посмях,да не превърти някой болт.
И не на последно място ,ОГРОМНИ благодарности на бай Васо,за това че отдели време да ми обясни как да отлеголирам грешка допусната от мен, при монтиране на мозъка и недоглеждане от моя страна.
А и да кажа ,че не съм затягал мозъка и картера с динамометричен ключ,а на ръка и малко отгоре,8nm ми се видяха много и не посмях,да не превърти някой болт.
Edited by mimo160, 06 February 2020 - 21:06 .
#54
Posted 07 February 2020 - 08:41
И при мен операцията със соленоида мина успешно без триене на адаптации.Вече имам SD , но от тогава мина 1 година и не знам дали има смисъл от обучение. Каква грешка си допуснал колега , ако не е много дълго и сложно за писане .
#55
Posted 07 February 2020 - 09:51
Не бях догледал ,че не съм оцелил да вкарам чопчето на селектора за избирача долу в мозъка.
Attached Files
#56
Posted 10 February 2020 - 10:51
Пак добре, че не си го счупил че пластмасата като остарее само усложнения щеше да си навлечеш.
#57
Posted 10 February 2020 - 14:09
Имал съм късмет.То това беше първото предположение.
Само още нещо ще вметна,тази събота се наложи да попътувам и установих ,че още един дразнещ проблем не се усеща,а именно имах една вибрация от 130 до 150км/ч.Вибрацията мислех че е от крива джанта или гума ,ама като сложих зимният комплекта вибрацията намаля ,но не изчезна,след което се бяха насочил към гуменото каре между скоростите и кардана ,защото го виждам леко понапукано.Обаче клапана в скоростите беше по важен, и хоп ,след смяната му ,всичко си дойде на мястото.
Само още нещо ще вметна,тази събота се наложи да попътувам и установих ,че още един дразнещ проблем не се усеща,а именно имах една вибрация от 130 до 150км/ч.Вибрацията мислех че е от крива джанта или гума ,ама като сложих зимният комплекта вибрацията намаля ,но не изчезна,след което се бяха насочил към гуменото каре между скоростите и кардана ,защото го виждам леко понапукано.Обаче клапана в скоростите беше по важен, и хоп ,след смяната му ,всичко си дойде на мястото.
Edited by mimo160, 10 February 2020 - 14:22 .
#58
Posted 18 February 2020 - 17:20
При мен проблемът пак се завърна. Започна отново придърпването. Разглобих отново EGS-а, но си беше сух. Свалих и буксата на скоростите- и там всичко изглеждаше добре. Явно стм я сменил при предишната смяна на масло и сега си е суха. Маслото в EGS-а явно си е било там отпреди. Сега съм малко объркан защо все пак колата се оправи за известно време. Ще се опитам да намеря друг EGS, с който да пробвам и ако няма разлика ще трябва да подхващам мозъка.
#59
Posted 18 February 2020 - 20:57
изтрий адаптациите и ако се оправи тогава търси друг модул
има сервизен бюлетин по въпроса
#60
Posted 21 February 2020 - 09:06
Някаква връзка към този бюлетин?
Also tagged with one or more of these keywords: автоматик, хидротрансформатор, скоростна кутия, S211, E270, Придърпване
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users