Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

220CDI w212 какво трябва да знаете


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 bora77

bora77

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Posts:

Posted 13 March 2017 - 16:22

Здравейте колеги

 

Прочетох всичко, което е написано във форума за W 212. От скоро съм собственик на такава машина и ще ви споделя моите впечатления.

Има три модификации на 220 CDI. Разликата е в турбините: Най малката е 136 коня, средната 170 коня и най голямата е 205 коня. Моторетката като цяло е класическата 220 CDI Монтира се W210, W211 имам предвид бутала и блок, разликата е в електрониката и дюзите. W212 се произвежда от 2009 до 2016. От 2013 до 2016 е фейслифта като се разлиава по фаровете (има само два фара) Има и така нареченият малак фейслифт. Моделите след 06.2011. Разликата е в дневните светлини и в скоростната кутия. Започват да монтират 7G с превключване на скоростите от волана. Всички модели до 06.2011 са 6 скорости ръчни или 5 скорости автомат каквито са при W211. Ако купувате модел преди тази дата пеоблем са дюзите Делфи. Рециклират за по 200-300 лева пърчето.

В W212 се вгражда Audio 20, Audio 50 и Command. Разликите са: Аудио 20 няма навигация. Аudio 50 няма видео, чете DVD дискове, но не плейва видео. Можете да си запишете mp3-ки на DVD диск и да си ги слушате. Command има всичко плейва и видео, демек можете да си гледате филмчета в колата. Важно е да знаете че не всички модели имат UCI. Тоест на някои модели не можете да връзвате флашка или SD карта с музика. Това се отнася най вече за моделите с Audio 20 и Audio 50. В жабката трябва да имате порт на които се слагат включват различни кабели: USP, AUX, Ipad. SD се поставя в централната конзола с приставка. Ако е нямате срещу 150 лева я получавате. Някои имат и двете опции. SD слот на централната конзола  и UCI жабката

7G скоростите превключват много леко. В ръчен режим почти никога няма да ви се наложи да карате или най много 1-2 пъти като го пробвате. Механиката е много добра, проблем може да ви направи електрониката но срещу 1000 лева се оправя.


  • 1

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 13 March 2017 - 20:06

Разликите не са само в електрониката и дюзите. Има сериозна разлика и в турбото и още куп разлики, ама няма да издребняваме. Същия е мотора, като 604, само че, не е с бренери и има компютър.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Edited by mradulov, 14 March 2017 - 08:09 .

  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 13 March 2017 - 20:07

В обема също. Ом651 е 2.1 литра с едноредова верига
  • 0

#4 bora77

bora77

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Posts:

Posted 14 March 2017 - 10:25

Окачването основно е два типа. Класически макферсони (амортисьори ) или на въздушни възглавници. Според мен първото е за предпочитане иначе рискувате да имате проблеми, не са кои знае колко скъпи около 200-300 лева на колело не все пак съществува вероятност. Ефекта е че можете да си е вдигате и сваляте колата в три степени, което според мене няма кой знае какъв смисъл. При комбитата съществува така нареченото комбинирано окачване. Отпред е на макферсони отзад на възглавници. Имайте на предвид че само се регулира и ръчно не можете да го вдигате или сваляте. Целта му е когато натоварите комбито, колата да не клекне отзад. Не можете ръчно да го регулирате! Почти всички комбита имат автоматично затваряща се врата на багажника, която мисля че е серийна. Ако се повреди може ръчно да си го отваряте и затваряте, срещу 800 лева се оправя.

Адаптивните светлини е друга екстра която според мен е малко излишна. Моята е оборудвана с такива, ама ако си малко по-тъп може и да не разбереш, че има такава екстра. Колата сама  преценява кога и какви светлини да ползва дневни, къси, дълги, като завиваш да ти осветява по добре завоя.

Интериора в купето е добре направен. Изглежда качествен и скъп. Единствените ми забележки са за средната конзола  която прилича много на тези в Опел Астра и изглежда евтина и за големия будилник, който са изпраскали в таблото на моделите преди 2013. Определено мястото му не е там.

Повечето модели след 06.2011 имат start/stop система. Мене лично не ме кефи. Не си мислете, че е направена да икономисва гориво, направена е от екологична гледна точка по-малко да  замърсява въздуха. Като спрете на светофара гасне, като пуснете спирачката пали и тръгва. Можете да си я изключите от таблото, има си копче.  

Навигацията на колата Audio 50 или Command е с хард дискНа първата е 40 ГБ на втората  80 ГБ. Навигацията се записва на харда, което ви позволява едновременно да си имате  навигация и да си плейвате музикални  или видео дискчета. Не мога да кажа дали двете навигации използват един тип карти, ако някои има повече инфо да сподели. Моята е с Аудио 50 2011/2012 и досега не съм попадал на улица която да я няма на картата, поне за София. Мисля че магистрала Тракия ги няма новите отсечки. Най актуалната версия е 2015/2016. Балкан Стар искат 550 лева за актуализация, ИвайДжет 120 лева. Има някаква особеност, че се генерира някакъв код към колата  за да не могат да се менкат дисковете между различните коли. Тука ще помоля ако някои има повече инфо да сподели как става, че в темата за навигациите само са си чешали езиците и никои нищо конкретно не каза. Иначе дисковете 2015/16 ги има в GPS underground

За 4matic  нищо не мога да кажа, никога не съм карал такава, макар че минах през всички модели  W210, W211 и сега W212. Ако някои колега има впечатления да ги сподели.


  • 1

#5 ipbin

ipbin

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Posts:
  • Град:Козлодуй

Posted 14 April 2017 - 15:11

Здравейте !
От скоро и аз съм собственик на такъв автомобил и мога да кажа, че до момента колата се представя страхотно найстина много комфортен автомобил.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#6 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Posted 15 April 2017 - 14:26

Каква е разликата в турбините,ако може да поясните?250CDi знам,че е битурбо,но при 200CDi и 220CDi,поне тези с електрониката на Delphi уж са еднакви.


  • 0

#7 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 15 April 2017 - 14:28

И 220 е с две турбини.

The 170 ps and 204 ps versions employ a twin-turbo charger with a small, high pressure turbo providing quick boost at low RPM and a large, lower pressure turbo providing increased performance at higher RPM. The 100kW lower output version has only a single turbocharger.

Edited by drjivago, 15 April 2017 - 14:30 .

  • 1

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 15 April 2017 - 15:17

Това RPM какво означава?Въртящ момент или?
И дали всички 170-коньови са туинтурбо?
  • 0

#9 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 15 April 2017 - 15:28

Rpm обороти в минута
  • 0

#10 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 15 April 2017 - 16:31

Малкия мотор демек Е200 е с една турбина която е с променлива геометрия и е производство на IHI.

E220/250 моторите с 2 турбини производство на BorgWagner. Не са с променлива геометрия а със стандартен уейстгейт.

Има и разлика при дюзите.

E200 мотора е със стандартни електромагнитни дюзи.

Е220/250 до около средата на 2012 излизат с пиезо дюзи на Delphi. Пиезо дюзите не връщат обратна нафта.

След средата на 2012 и на Е220/250 сменят дюзите с електромагнитни както и тече акция по заменянето на дефектните дюзи на гаранционни автомобили от пиезо към електромагнитни. Сменя се компютъра на колата както и се прекарват тръбите за обратната нафта до резервоара.

Друг проблем за, който пишат по немските форуми е течаща водна помпа.

И може би най-скъпия проблем при двигателите с много километри се оказва едноредовата верига или обтегача на веригата. Скъп е откъм труд защото е разположен отзад на мотора откъм скоростната кутия както при повечето Аудита.


  • 0

#11 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 15 April 2017 - 17:29

Аз сменях водна помпа. Наистина често текат и няма поправяне, директно нова. Аз сложих такава от фейслифта, била нещо уж подобрена.
  • 0

#12 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Posted 15 April 2017 - 17:42

Интересно как маперите изкарват от Е200CDi и Е220CDi(с ЕDC17 електроника),еднакви коне-190-200к.с.,при положение,че Е200 е с една турбина.Иначе това с дюзите го знам,но дори и след сервизната акция пак си страдат от дюзи.Разбира се,у нас нафтата ни е главен виновник за това.


  • 0

#13 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Posted 15 April 2017 - 17:55

А някой има ли представа дали турбините при 250CDi не са с малко по-дебели оси от тези на 220 и дали не работят на по-високо налягане и колко,защото извличат повече въртящ момент и к.с. от мотора,а това без повече въздух и гориво няма как да стане.


  • 0

#14 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 15 April 2017 - 19:24


Най актуалната версия е 2015/2016. Балкан Стар искат 550 лева за актуализация, ИвайДжет 120 лева. Има някаква особеност, че се генерира някакъв код към колата  за да не могат да се менкат дисковете между различните коли. Тука ще помоля ако някои има повече инфо да сподели как става, че в темата за навигациите само са си чешали езиците и никои нищо конкретно не каза
 
 
Ивайджет казват 120 лева наизуст. И при мен беше така. Като казах "Хайде!" се оказа, че това е цената на НТГ4. т.е. със стандарните дискове. Били се объркали хората. Нищо не могат да направят относно генериране на код. Оставят БС или които са там сега. Цената на БС беше такава някаква.
 
За алтернативният вариант има дискове и кодове от нета.
Сваляш, записваш, скачаш със 100 евро за код в МХХАУТО например и пишеш после тема как ти се е получило, та да не си и ти в групата на "чешали езиците".

Edited by Praetorian, 15 April 2017 - 20:20 .

  • 0

#15 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 15 April 2017 - 21:43

Интересно как маперите изкарват от Е200CDi и Е220CDi(с ЕDC17 електроника),еднакви коне-190-200к.с.,при положение,че Е200 е с една турбина.Иначе това с дюзите го знам,но дори и след сервизната акция пак си страдат от дюзи.Разбира се,у нас нафтата ни е главен виновник за това.

Не знам колко коне изкарват маперите, но тук явно имаш грешна представа. При варианта с двете турбини те са свързани последователно като имат байпасен клапан. Малката турбина прави високо налягане при ниски обороти. Голямата турбина прави налягане при високи обороти. Двете турбини не работят едновременно. Реално имаш 1 работеща турбина в зависимост от оборотите на двигателя и натоварването. Дали е малката или голямата.

 

При 200 имаш само 1 турбина която работи в целия диапазон на двигателя.

 

За дюзите, първо ги сменят с уж "подобрена" версия на пиезо дюзите. Впоследствие се оказва, че тези подобрените нямат особенно голяма разлика и пак дефектират. Затова започват да ги сменят с електромагнитни дюзи.

 

А някой има ли представа дали турбините при 250CDi не са с малко по-дебели оси от тези на 220 и дали не работят на по-високо налягане и колко,защото извличат повече въртящ момент и к.с. от мотора,а това без повече въздух и гориво няма как да стане.

Мисля, че са еднакви. Поне по EPC ми излизат еднакви парт номера и за двата двигателя Е220/250.


  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users