Че е политическа патерица, такава е, но не може да работи на загуба. Ако е на загуба и чака политически дивиденти, бая пара трябва да е налял досега, тоест чака се да се крадне мноого.
Ако средно една бензиностанция прави между 10 и 20 000 лв оборот на ден, да приемем средно 15К, ВМ петро има 16 обекта вече, това прави 240К лв на ден всички. Средната надценка на горивата от традиционните вериги е около 10%, тоест те печелят по около 200 лв на тон. Работил съм с почти всички вериги на пазара, като доставчик за магазините им и са ми казвали, че от магазина печелят повече, отколкото от продажба на горива. Та ВМ продава под цените на едро с 2%, но има разходи за помещение, режийни и персонал, което за един обект е сигурно към 40-50 хил лв на месец. Та ако продава на цени на едро, има логистика сигурно към 3-4%, до тук са около 5% общо и разходи на обект от 40К на месец. За всички обекти разходите му ще са около 600К на месец и още към 50К оперативни разходи, тотал 650, при оборот от 6 мил. лв на месец, а вече си е "дал" надценката на потребителя или губи по над половин милион лв всеки месец или се губят още едни към 15-20%, 10 за разходи и още 5-10% за печалба. Има два варианта, да купува горива на супер по-ниски цени от борсовите, 15-20% което в този бранш според мен е невъзможна разлика или да си спестява от акцизи, данъци и мита. Някакси не излиза сметката.
Да е проект на вальо златев не знам, но не виждам логика, той сам да си клати къщичката.
У нас най-големия печеливш е лукойл, които поне от 10 години не плащат корпоративен данък на държавата ни, тоест едни 100 мил лв на година е едното им перо, после разни шмекерии по данъци, акцизи и мита още едни 300, от разни дреболийки като търговия на дребно сигурно изкарват още 100 и ето ти ги половин милиард лева, годишно, необложена печалбица! Естествено много се плаща по цялата верига, политици, митници и къде ли още не, ама едва ли този резултат пада под 250 мил годишно, от нашите парички! В Румъния май 2015 им треснаха 500 мил. евро глоба, заради данъчни и митнически злоупотреби, има заведени дела срещу директорите и рашките завиха на умрело, че ще се изнасят от региона. Явно на ниво ЕС им се затваря лека-полека кранчето на далаверите, което рано или късно ще стане и у нас, така че, Добро пожаловать братушки!
Инфото за лукойл обобщено е тук:
http://www.capital.b...si_v_bulgariia/
За цените на едро на горива от Круиз или Сакса, което е фирмата им:
http://www.saksa-bg....wholesale-fuels
P.S. Да добавя още едно разсъждение, ВМ не може да си позволи по-кофти качество на горивата, тъй като това веднага ще се разбере и социалните мрежи ще гръмнат, а точно в този момент, това би било най-нежеланото за тях.
Този пост е редактиран от Marukian: 19 март 2017 - 21:42