Дневни светлини
Started by Borovkata, 12 Dec 2016 - 23:11:50
127 replies to this topic
#1
Posted 12 December 2016 - 23:11
Колеги търсих в нета за дневните светлини но не намерих някой отговори.Искам модул който да ми пали дългите на 50% да не свети тъблото и едновременно копчето на фаровете да е на алто.Знам че се продават такива модели но дали е възможно да стане така както искам.Ако някой може да препоръча такъм модол ще съм много щастлив
#2
Posted 13 December 2016 - 07:44
На времето имаше едни модули - SmartDRL. Сложил съм си такъв (двуканален) на дългите. Когато се пуснат габаритите (ръчно или ауто), DRL-то спира. Светят на 30% и е достатъчно. В момента има някакви CarDRL. Май са нещо подобно.
Свързването обаче е малко "трики". Моя го сложих в кутията на бушоните отпред при мотора.
#3
Posted 27 January 2017 - 20:58
Колега nag живо се интересувам как си го свързал, слагал съм такъв модул / български/ на Голф 3 но там няма проблем да се присъединиш към кабелите на фаровете докато на w211 мисля че има огромно рискове да се прецака някои САМ модул. Ако е удобно да опишеш как си осъществил проекта - Моля!
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
#4
Posted 27 January 2017 - 21:01
Модулът който искам да сложа е от тази страниц http://cardrl.eu/models.htm
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
#5
Posted 27 January 2017 - 22:22
Модулът който искам да сложа е от тази страниц http://cardrl.eu/models.htm
Sent from my iPad using Tapatalk
Колега поръчай смело.На всичките коли съм с DRL модули от съответния сайт.Работят перфектно и са много надеждни.Настройваш си процентите на светене и още много неща.
#6
Posted 27 January 2017 - 22:30
Проблема е свързването! Модулът подава + към крушката на дългата светлина и не знам какво ще се случи в съответния момент защото този + ще отиде към САМ модула на светлините и може да стане беля с електрониката! Искам съвет от някои които е изпълнявал процедурата.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
#7
Posted 27 January 2017 - 23:44
Здравей имах идея, всъщност напра вих една малка програмка за ардуино и идеята беше според осветеността навън да променя интензитета на светене, но понеже всичко работи все още само на бред борд няма как да ти предложа работещ модул ето все пак линк към темата: http://forums.mbclub...д-осветеността/
Ако ти представлява интерес мога да ти предложа помощта си.
Ако ти представлява интерес мога да ти предложа помощта си.
#8
Posted 27 January 2017 - 23:50
Проблема е свързването! Модулът подава + към крушката на дългата светлина и не знам какво ще се случи в съответния момент защото този + ще отиде към САМ модула на светлините и може да стане беля с електрониката! Искам съвет от някои които е изпълнявал процедурата.
Sent from my iPad using Tapatalk
Беля няма да стане,ако го свърже кадърен човек.Щом на моя Спринтер 2007г. става без проблем,който също е с модул....
#9
Posted 28 January 2017 - 10:08
Това с кадърните хора в моя град е малко под въпрос - оставяш колата и започват да се учат на нея, затова искам обяснение от колегата nvg как го е направил.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
#10
Posted 28 January 2017 - 22:01
Здравей n_niki,
DRL Модула при мен е двуканален. Това е наложително, защото както знаеш двата фара се управляват отделно от двата SAM модула.
Изходите се свързват директно към кабелите на дългите. Няма проблем, че ще "върне" "+" към SAM модулите.
Останалите кабели "постоянен +", "+ контакт" и "габарити" съм ги взел от различни куплунзи в релебокса отпред при мотора. Там съм сложил и самия DRL модул. За съжаление процедурата я правих преди две години и не помня точните позиции и кои куплунзи ползвах. Като разгледаш схемите на колата ще се ориентираш.
#11
Posted 28 January 2017 - 23:20
Модулът който искам да сложа е
Колега, на W211 би трябвало да има заводски дневни светлини, които трябва само да активираш от менюто или от Стар Диагноза.
#12
Posted 28 January 2017 - 23:27
Да има управление на светлините и то е автоматично при старт на колата като светват късите - ксенона / аз съм рециклирал фаровете и съм купил оригинал крушки=500+лв / просто не искам да ми светят ксеноните просто така, всъщност всички светлини работят все е едно фаровете са включени нарочно - габарит, вътрешно осветление и т.н. - тази функция за мен не е дневни светлини!
Edited by n_niki, 28 January 2017 - 23:30 .
#13
Posted 28 January 2017 - 23:32
Благодаря за инфото колега ntg- а няма ли да стане с един канал които захранва и двете крушки, и само + ли подаваш или и маса? Присъединяването къде го направи близо до таблото с бушони или при самите фарове?
Edited by n_niki, 28 January 2017 - 23:37 .
#14
Posted 29 January 2017 - 13:37
Аз мисля, че обясних, но пак ще повторя
DRL модула трябва да бъде двуканален, защото всеки SAM модул (ляв/десен) управлява собствената си "дълга" крушка. Той извършва и диагностика, като очаква съпротивление в някакви граници. Ако се сложи едноканален модул, той ще свърже двете крушки в паралел и от там ще се обърка работата на двата SAM модула.
Отпред в при двигателя от страната на шофьора има един бушон бокс. Там се намира и шофьорския SAM модул. В този бокс съм сложил DRL модула защото ще бъде добре защитен от влага.
Там има и всички връзки. които са необходими за да работи DRL-a. За съжаление са на различни конектори. Единствено трябва да се пусне, е кабел към дясната/пасажерската дълга крушка, защото тя се управлява от пасажерския SAM и няма връзка с бокса, за който говоря.
По отношение на "заводския" DRL. Това е просто едно автоматично включване на ксеноните, което е различно от моята представа за дневни светлини. Колата, като дойде при мен (втора ръка разбира се) беше останала буквално без фарове поради постоянно включените къси. Наложи се да рециклирам фаровете, като смених прожекторите с нови. Не ми се искаше тази скъпа и трудоемка инвестиция да се пропилява, като се опитвам да светя по-силно от слънцето.
С 30% на дългите:
- запазвам ксеноните за това, за което са предназначени.
- постигам достатъчна яркост в секцията на дългите за да ме видят отдалеч, защото рефлектора е конструиран да свети на далеч, а не да разсейва светлината, както е при късите. Идеята е да ме видят, а не да осветявам.
- при 30% товар на крушката рефлектора на дългите почти не се загрява, с което се амортизира/изгаря минимално.
Сега се сетих, че ако крушките се захранят през диод от изхода на DRL модула ще стане и с едноканален. Така се свързваха едно време левите и десните мигачи на колите към афтърмаркет алармите.
Edited by nvg, 29 January 2017 - 13:50 .
#15
Posted 29 January 2017 - 16:59
Това е схемата на модула който искам да поставя - мисля че е двуканален - има лява и дясна светлина! Стана ми ясно всичко още с първото обяснение - просто исках да уточня това за "двуканалния модул" Този според теб двукнален ли е?
Edited by n_niki, 29 January 2017 - 17:03 .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users