Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Смяна на изпуснал амортисьор


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#16 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 09 September 2016 - 09:49

Интересен казус...

Доста съгласен съм с grosmaster-a... аз бих отишъл да премеря състоянието на всички на стенд и тогава да преценя.

Не познавам модела, може би там има специфики.

Ако е обикновена кола, която понася по-извратено каране (визирам някоя маалко по-бърза и нервна кола), бих сменил винаги 2.

За семеен шлеп с поведение на надуваема лодка и скъпи специфични консумативи, смяна само на дефектния, при условие че другите са мнооого в нормите, не би следвало да е проблем.

И без това ще е някаква част за без пари, която ще се предаде заедно с другия. когато й дойде времето.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#17 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
Garage View Garage

Posted 09 September 2016 - 10:33

Ами аз затова по-горе казах, че преди да сменям каквото и да било искам да отида да ги проверя тези аморт. Още повече сега предварително знам, че единият е заминал и ако стенда е настроен правилно и задкормилното устройство също, то това ще ми послужи като ориентир за останалите. След това ще имам вече и яснота как да процедирам, но ако под някаква форма само задния ляв е заминал, а десния е примерно на 70% или дори 60% + предните в този диапазон, не мисля да ги сменям и тях. Първо е доста необоснован разход след като работят в норми, а и ако трябва да са и 4те, то тогава би ме притеснило и самата сума. Както казах по-горе имам възможност за момента да ги сменя и 2та, но ако не е наложително, просто не виждам защо да не си ги спестя тези 300 лв. Пак казвам, че съм го играл този мач и тогава не усетих голяма разлика след смяната, но и колата си беше среден клас, японка. Както някой спомена напълно възможно е и другият/те да са заминали, защото съм на 99% сигурен, че това са оригиналните заводски аморт. на колата и до сега не са сменяни, а тя вече е на 90 200км и горе-долу им е дошло времето. На Витарата ги смених някъде на около 70 000км, като единия (пак заден ляв) беше тотално изпуснал. Поразрових се вчера и днес за подобни сервизи със стендове и се спрях първо на Радиал-а на Сливница, защото е един от сервизите с добри отзиви от други форуми и ми е сравнително близко и с удобно за мен работно време. Вторият който гледах е Дунев Моторс, считан за един от добрите сервизи в София, но ми идва малко далечко и трудно ще нагодя моето спрямо тяхното раб. време, но ако се наложи има начин. Ако някой е ходил в един от двата сервиза ще съм му благодарен за мнението от 1ва ръка или ако се сещате за някой Гуру-майстор на амортисьори може да ме насочите и към него.

Колкото до самата кола тя е евридейка и определено не става за някакви големи извращения по пътя. Случвало се е няколко пъти да я натоваря до горе 4 човека+ багаж и един път да й смъкна задните седалки за да пренеса инцидентно едни кошери, но тва е друга тема. Мисълта ми е че колата не се кара натоварена непрекъснато, нито пък е постоянно в лютеницата (а и тя повече от 210-220 не може, пробвах я май месец, едвам ги докара тези 215 км/ч).

Благодарен съм на абсолютно всички за съветите, мненията и дори забележките с по-остър тон и ще се радвам темата да се продължи в същия дух и след като замеря състоянието на амортисьорите. Надявам се утре да мога да ги измеря и веднага ще кача резултатите в темата.


  • 0

#18 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Posted 09 September 2016 - 11:52

Явно коментарите са излишни от тук натам... очевидно си взел решение да сменяш само единия и сега си дириш начин как да се чувстваш комфортно с тази ти нагласа... до тука виждам само 2-ма дето те подкрепят (и то с никакви сериозни аргументи) срещу всички останали... но и 1 би ти стигнал... И да ти напиша, че дори и 20% разлика в поведението на амовете могат да ти строшат главата няма да има ефект... нито ще разбереш и това, че тая квадратна тухла с висок център на тежестта и тегло от 2 тона ще има коренно различно поведение при ляв и десен завой, което в някоя ситуация дори и с 60км/ч (за по-голяма скорост дори и не ми се иска да си помислям) може да ти помогне да загубиш управление и да се пребиеш (недай си Боже да пребиеш и някой невинен)... В крайна сметка всеки си носи отговорност за глупостите, които прави и начините, по които избира да се утрепе... Жалко само за невинните...

 

А на въпроса:

....но ако са ти по 3 500лв. броя к'во правим драги "майсторе"....

отговорът е прост: "не си купуваш кола, която не можеш да си позволиш да поддържаш" защото се превръщаш в потенциален (само)убиец, колкото и прекалено да ти звучи. Примери колкото искаш, но си представи следната съвсем реална ситуация - поднасяш в завой при наложила се рязка маневра и се натрисаш в някоя корса или подобна... Как мисилиш какъв им е шанса на тез в черупката да оцелеят след удара?


  • 6

#19 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 09 September 2016 - 12:28

Форум е, всеки изказва мнение, няма нищо по нормално от това, Форум е. 

 

Скоро писах в друга тема за мой "отношения" с Балкан Стар. 

Днес бях в официален сервиз на друга марка автомобили (случайно), на кратко; 

Приемчика всякак си се опитваше да убеди клиента че са сменили предни спирачни накладки успешно, Но по 

спирачните дискове имало Следи от корозивни петна и било най добре да сменят и тях. Клиента се чудеше що така е станало и какво да прави. Приемчика го нокаутира с думите: за едни 700лв не си струва да рискувате живота на семейството си и не дай си боже на няколко невинни хора. Клиента се съгласи да изчака веднага още 2.5 - 3.5 часа да му сменят и дисковете че инак можело да си запише час за другата седмица, евентуално. 

Така се прави. 

 

Точните думи на приемчика бяха:

"Това което ми обясниха механиците от сервиза е че има следи от корозивни петна по дисковете и накладките няма да прилягат добре, от там и спирането ще е под голям въпрос" , така че ...


Edited by vencislav, 09 September 2016 - 12:35 .

  • 3

#20 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 09 September 2016 - 13:48

За 350-400 лв. не си заслужава "икономията". смсм

 

Амортисьори не се сменят всеки месец, а сигурно горивото на МЛ-а е повече от 400 кинта на месец.


  • 1




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users