Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на изпуснал амортисьор


  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2016 - 15:28

Здравейте колеги, след дълго безаварийно каране дойде и ред за някой друг проблем. Днес като смених маслото и вдигнахме колата за да се огледа майстора видя, че задния ляв амортисьор си е заминал. Следва смяна и въпроса ми е дали следва да се смени и заден десен заедно с левия? Колата е W164 БЕЗ въздушното окачване.


  • 0

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 08 септември 2016 - 16:00

Сменяш само този който е изтекъл ;)


  • 0

logo-600-1002.png


#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 08 септември 2016 - 16:03

Аз бих сменил и двата или поне да проверя другия дали има луфтове или износване на стеблото.
  • 1

#4 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2016 - 16:09

Grosmaster* Това малко ме успокой по отношение на финансовия резултат. Попитах дали не се сменяват 2х2 заради 4matic-a. А иначе огледахме веднага и другия, но на пръв поглед не показваше да е заминал или тръгнал. Но преди смяната му/им ще отида и на тест за амортисьори. Ако може да ми препоръчате и къде да отида за такива тестове, защото четох, че някои сервизи мерят поведението на цялото окачване, а други самият амортисьор.

П.С. Някой да има представа за добър и качествен замесител на оригиналните?


  • 0

#5 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 08 септември 2016 - 16:55

Ще изкажа лично мнение.

Каква е гаранцията,

че новия амортисьор е със същите характеристики като останалия стар? Просто нулева.

Цената на човешкия живот два амортисьора ли струва?

Винаги се сменят по двойки.

Който си сменя само изпусналия просто прави упражнение за малоумници и весели самоубийци.

Колега, взел си хубава кола, която би трябвало да поддържаш като хората.

Все едно вместо хубаво месо да вземеш за децата си кренвирши на промоция.

Е това не го разбирам.

Карайте колело тогава или ходете пеш!

Не икономисвайте от неща, от които зависи вашия живот и този на останалите на пътя.

Извинявам се за острия тон, но тези в пунктовете за ГТП в 99% от случаите са директно за разстрел.

Затова се трепем като мухи по пътищата.

Поздрави!


Този пост е редактиран от sv_trener: 08 септември 2016 - 16:56

  • 5

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#6 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2016 - 16:56

Задължително поне за всеки мост.
  • 2

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 08 септември 2016 - 18:53

Не само, че няма гаранция новия мутресьор да е като стария, ами точно обратното. Има гаранции, че единия е нов а другия стар и поведението им е коренно различно.
Само малко попресили нещата с човешкия живот и мутресьора, да прав си, препоръчитемно е да се сменят всички заедно, ако не е възможно поне по двойки, ама чак човешки животи... Все още има коли и без мутресьори и не мрат много в тях.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Този пост е редактиран от mradulov: 08 септември 2016 - 18:54

  • 1
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2016 - 19:05

Задължително се сменяват двата за да са еднакви, иначе ако другия е изпуснал (най-логично е) ще натовари повече новия, а стария нов няма да стане и тогава вече ще купиш два нови + един преди това = 3 амортисьора. Ако си го окършил от към пари по-добре купи един втора ръка за временно отколкото да батисаш новия. Естествено не е препоръчително (амове, накладки, дискове и окачване като цяло се сменя само с ново) ,но няма никакъв смисъл да купиш е
ЕДИН нов амртисьор.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 08 септември 2016 - 19:07

Теоретично и в някакъв процент тренера е абсолютно прав,защото в дадена екстремна ситуация(завой с дупки,аквапланинг,избягване на препятствие(лосов тест))лош амортисьор може да преобърне каруцата.
  • 0

#10 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2016 - 19:12

Да, но тогава статиската ще пише- шофьор утрепал се от несъобразена скорост или недостатъчно умения ( което в повечето случаи е така), а не утрепал се от икономия на един амортисьор :).
  • 0

#11 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 08 септември 2016 - 19:37

Grosmaster* Това малко ме успокой по отношение на финансовия резултат. Попитах дали не се сменяват 2х2 заради 4matic-a. А иначе огледахме веднага и другия, но на пръв поглед не показваше да е заминал или тръгнал. Но преди смяната му/им ще отида и на тест за амортисьори. Ако може да ми препоръчате и къде да отида за такива тестове, защото четох, че някои сервизи мерят поведението на цялото окачване, а други самият амортисьор.

П.С. Някой да има представа за добър и качествен замесител на оригиналните?

 

Производителя никъде не е отбелязал да се сменят два амортисьора при изпуснал един на мост. Отделно, при калибриран стенд за амортисьори, нов автомобил  след 1г. пробег и 40 000км. десните (логично сещате се защо) са с 10-20% по амортизирани от левите. Амортисьорите са в стойности, но реално са по-износени. Обаче какво става когато ти е изпуснал един, отиваш при "майстор" (сервиз) и той ти казва двата задължително и тн.... и започва да ти чете лекции като Тренера за безопасност и тн.... Лошо няма ако са ти по 100-200лв. бройката, може и 4-те да смениш, но ако са ти по 3 500лв. броя к'во правим драги "майсторе" пълним ви гушите. Същата работа е и с рециклираните боклуци, ама да не отваряме темата че е банална.

Моя съвет е ако може да намериш хубаво калибриран стенд, да видиш състоянието на всичките, вероятно ако не си го сменял и десния ти е заминал, но виж преди това стойностите. Ако е в норми над 60-70% си го карай, но ако е под 50% го сменяй.

По добре един нов оригинален от колкото два aftermarket без никакво качество и съмнителни гаранции...


  • 0

logo-600-1002.png


#12 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2016 - 19:38

Колеги, благодаря за отговорите и съветите. Няма да задълбавам в отклоненията за хубавата кола и икономията от това и онова. Дали съм я купил за 50 000 или 5000 лв, аз съм ги дал и аз я поддържам колата. Въпроса не се върти основно около парите, да 320лв за един Феби в изневиделица ми звучат лошо. Няма да ме събори толкова много и разход от 600 за два амортисьора, но въпроса е дали наистина е задължителна смяната и на двата. Днес като забелязах омасления веднага огледах всички останали, е не видях да има наченки да изпускат (не претендирам за някакво набито око или спец по окачването). Но да сменям и съседния заради презумпцията, че след като единия е изпуснал значи и другия е на път някак си не ми се вижда обоснован разход. Правих подобно упражнение с предишното 4х4 и накрая третия го подарих. Там по препоръка на официалния сервиз на Сузуки ми казаха, че трябва да се сменят и 4те заедно, заради бързите и бавните предавки + блокажа на средния диф. И ми твърдяха усилено, че се износват абсолютно равномерно и 4-те. Е смених само задните (единия от задните беше изпуснал) и я карах още 2 години, ми не изпуснаха грам. Веднага бързам да уточня, наясно съм с факта, че Сузуки Гранд Витара и МЛ-а са доста различни джипки, но амортисьорите са си амортисьори.

Поправете ме ако греша, но ако аморт. не изпуска, маслото в него не би следвало да се изпарява, а пружина нямам на задния. Тоест единственото което се износва с годините е гумата и от там и протичат. Защо тогава поведението на по-стария да е толкова по-различно от това на чисто новия?

 

EDIT: Поразрових се относно аморт. за колата и се оказа, че аморт. ги прави Феби. Като имало два варианта Comfort i Heavy Duty. Заводски, тези без Еърматика излизали с Комфорт-а, но от чужди форуми видях, че повечето ги сменят с HD заради дупките, а като знам какви са дупките там и какви са тук почти не се замислям... Лошото е че не успях да открия дали започва да вози още по-твърдо. Аз затова попитах и за стенд, който да е изпробван от колеги и да отида да ми измерят състоянието на аморт. Предпочитам да дам 10-20-30лв за единия тест и да се убедя, че имам още за смяна, отколкото директно да взимам поне още един.


Този пост е редактиран от Klimfilt: 08 септември 2016 - 19:51

  • 0

#13 koleto_70

koleto_70

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 182 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S500L 4Matic Facelift 2003

Публикувано 08 септември 2016 - 19:54

Ами... по твоята логика... за какво вобще ще купуваш нов... щом както казваш, ако не е изтекъл си е ОК и поведението му не би трябвало да е ТОЛКОВА по-различно от новия.... иди до някоя морга и си вземи един непротекъл за 20 лева и си карай и си сФиркай...


Този пост е редактиран от koleto_70: 08 септември 2016 - 19:54

  • 0

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 09 септември 2016 - 06:06

Колега,
И в двигателя има масло и разни гуми, що го сменяш, като не тече?
Всяко нещо си има живот, маслото също, метала също. В рамките на тоя живот нещото си върши работата, а след края му, не е ясно кога ще спре да си върши работата и дали я върши както се очаква.
Както писах и преди, според мен няма драма да смениш един мутресьор, но колегите са прави, има голяма вероятност скоро да купуваш още два нови. Освен това, вероятно караш колата в това състояние доста дълго и си се стреснал щото си погледнал, ако не беше гледал нямаше да разбереш. Аз бих покарал без да пипам нищо(по-разумно каране) докато се подготвя финансово и бих ги сменил всички или поне по двойки, предни и после задни.
В крайна сметка ти си водача и ти ще си решиш.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 3
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 септември 2016 - 08:42

То и спирачните дискове,шарнирите,втулките,пружини и накрайниците се продават по единично,но се сменят комплект на дадената ос нищо,че от ляво са износени повече от колкото от дясно поради ред причини.Наскоро едно приятелче-колега от службата имаше същата дилема(финансова) смени само левия преден и след определено време му протече и дясния - та масрафа му излезе двойно.

Да не забравяме,че караме коли на по 10+години които са имали забележки при техническия преглед в дадена "бяла" държава и собственика й вместо да извади няколко евра я продава и си взима нова от магазина.А ние включително и мoя милост влизаме в дилемата примерно: "всички филтри ли да сменя или само въздушния".Бедни сме,но караме лъскави гробници.

Извинете ме за по-острия тон!


  • 5
Публикувано изображениеПубликувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни