През климатроника на W210 и W220 можеше да се види точната температура на двигателя.
Как да си направя масломерни пръчки за Двигател и Скорости W 211 , дизел , автоматик , 2002 год .
Started by mitko_rupite, 04 Sep 2016 - 21:17:04
68 replies to this topic
#46
Posted 29 September 2016 - 20:14
#47
Posted 29 September 2016 - 21:10
Има два начина за мерене на нивото на маслото през таблото.
При единия показва само OK или не, а при другия показва точното ниво до десета от литъра. Клипът който ти пуснах е с комбинация на бутоните, при която излиза точното ниво. Пробвай го пак, бъди сигурен, че не пропускаш нещо. Без значение от температурата, ако всичко работи нормално трябва да изкараш точното ниво. Друг е въпроса, че при топъл мотор е правилното ниво. Просто при студен показва с 200мл по-малко.
За това ти казвам, че може би има някакъв проблем с датчика.
Sent from my iPhone using Tapatalk
При единия показва само OK или не, а при другия показва точното ниво до десета от литъра. Клипът който ти пуснах е с комбинация на бутоните, при която излиза точното ниво. Пробвай го пак, бъди сигурен, че не пропускаш нещо. Без значение от температурата, ако всичко работи нормално трябва да изкараш точното ниво. Друг е въпроса, че при топъл мотор е правилното ниво. Просто при студен показва с 200мл по-малко.
За това ти казвам, че може би има някакъв проблем с датчика.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#48
Posted 01 October 2016 - 20:12
Да внеса малко яснота по въпроса .
1. Комби инструмента е обучен да не показва грешките на SBC-то ,защото то си е заминало а от там и скритото меню е изключено от списъка .
2. Маслото се покачва до 95-97 градуса и минава критичните 80 градуса , без да пуска въобще перката . Направихме нужните измервания и скоро ще се сменява и термостат и датчика за темпeратурата .Иначе колата е на реални 133 к км и е доста запазена предвид факта ,че е 2002 година . Ще си поиграя да влезе в релси и комби-то и останалите неща , но всичко с времето му . Митко да не се притеснява ,той човека и не спи заради нея но като му светне на дисплея маслото е нормално да се шокира .
#49
Posted 01 October 2016 - 20:37
Колегата wertion... е казал за какво иде реч..
Изказвам му публични благодарности !!!
Момчето имаше най-вече ТЪРПЕНИЕ за търсенето на проблемите .
Има същата кола с (по голям мотор ) ... наясно е с нещата ( преминал е през доста перипети с неговата кола ) , и се надявам в скоро време да се поздравим с отстранени дефекти ..
#50
Posted 02 October 2016 - 02:44
Може и да му е наред температурния датчик. Перката и термостата се грижат за точната на температурата на антифриза, а по принцип работната температура на маслото и антифриза е различна. При нормално загрял двигател е нормално маслото да поддържа по-висока температура от тази на антифриза....Маслото се покачва до 95-97 градуса и минава критичните 80 градуса , без да пуска въобще перката...
Например повечето Аудита от тия години имат на таблото показател на температурата на маслото и когато антифриза е около 90гр, маслото е около 100, а може и отгоре, а по магистралата си поддържа 120гр.
#51
Posted 02 October 2016 - 08:54
Може и да му е наред температурния датчик. Перката и термостата се грижат за точната на температурата на антифриза, а по принцип работната температура на маслото и антифриза е различна. При нормално загрял двигател е нормално маслото да поддържа по-висока температура от тази на антифриза.
Например повечето Аудита от тия години имат на таблото показател на температурата на маслото и когато антифриза е около 90гр, маслото е около 100, а може и отгоре, а по магистралата си поддържа 120гр.
Ама няма може аз затова съм отишъл и съм го премерил , и прочети в какви стойности трябва да бъде маслото на тоя двигател и тогава ми говори за 120 градуса . А колкото до датчика той си е комплект с корпуса на термостата ,( не че не се продава отделно , а колегата го е поръчал комплект ). А казваш перката и термостата се грижат за темепратурата ,а според теб кое се грижи да пусне перката ? Пак термостата сигурно ...
Edited by wertion, 02 October 2016 - 09:00 .
#52
Posted 02 October 2016 - 10:14
Ти се засегна.
Имах предвид съвсем друго - че охлаждането на маслото не ползва отделен термостат, датчик и перка и не може да поддържа температура колкото антифриза. Винаги е по-висока, обикновено с около 10гр над антифриза.
А иначе термостата си е консуматив, не е лошо да се смени.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Имах предвид съвсем друго - че охлаждането на маслото не ползва отделен термостат, датчик и перка и не може да поддържа температура колкото антифриза. Винаги е по-висока, обикновено с около 10гр над антифриза.
А иначе термостата си е консуматив, не е лошо да се смени.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#53
Posted 02 October 2016 - 10:20
Ти се засегна.
Имах предвид съвсем друго - че охлаждането на маслото не ползва отделен термостат, датчик и перка и не може да поддържа температура колкото антифриза. Винаги е по-висока, обикновено с около 10гр над антифриза.
А иначе термостата си е консуматив, не е лошо да се смени.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Да де ясно ,че държи по висока ,но температурата по датчик стигна 78 градуса а тая на маслото 95 . И като отворихме казанчето антифриза почна да излиза ,меря му температурата 97 градуса и нито перка се пуска нито нищо за да охлади извадих буксата и дадох принудително на късо за да се стартира перката да охлади мотора .
#54
Posted 23 October 2016 - 06:58
Със колегата wertion източихме маслото от картера - 6,2 литра събрахме ..
Сега като загрее пак светва лампа за високо ниво - но предполагам Датчика НЕ работи както трябва ...
Кат светне лампата - меря го - около 165 мм е ... но и със пръчката прецизни мерения от 5мм .. немогът да се направят .. Понеже е мека ... понякога се огъва до около 5 мм ..., + тва по тялото на пръчката има едни пласмасови ограничители ( да я насочват надолу у тръбата ) ..... ако ги разместиш пръчката явно отива в друга посока - и дава разлика около 7-8 мм ..
-----------
Говорихме пак с прдния собственик - и тои каза , че е направил около 10 смени на маслото .. и лампата все си свети ( ако се налее повече от 5,5 литра )
Този въпрос го приключвам като :
- с диагностика колегата wertion - ще Деактивира тоя датчик да не ме дразни ...и ще си меря маслото с пръчката ..
- Функцията на датчика е само за НИВО нали ??
--------
Edited by mitko_rupite, 23 October 2016 - 06:59 .
#55
Posted 03 January 2017 - 21:25
Здравейте момчета, до сега само четях този форум, сега вече и пиша в него като гледам че има и други хора като мене (дето не спът, като имат проблем с колата)...
Проблем с датчика за нивото нямам, но искам да си меря с пръчка, като ги знам тези пикливи датчици... човек може да си осе.е двигателя.
Имам едно кратко питане: Като опре пръчката в картера на какво ниво трябва да е маслото (между колко и колко). Двигателя е: 646961 (същия като на Димитър)
В моя картер има 6.4л масло (точно толкова сипахме) а на пръчката показва 140мм. Бихте ли дали някакво логично обяснение.
Какво може да се случва с колата, къде може да греша и т.н.
Защо при 6.4 масло ми показва минимума на пръчката?
Благодаря предварително на всички.
Имам едно кр
#56
Posted 04 January 2017 - 18:30
Здравейте, днес погледнах картера ми е с номер R 646 014 11 02 дали някой може да погледне на какви коли го монтират.
Отделно днес помолих един пич да качим и неговата да видя номера на картера (колата е 1:1 като моята W211 220cdi 150hp) неговия картер пък е с номер R 646 014 18 02.
Благодаря предварително.
#57
Posted 05 January 2017 - 13:28
...
Attached Files
#58
Posted 05 January 2017 - 17:36
Vencislav какво трябва да означава това, че не са оригинални ли или какво, след като няма инфо за нито един от тях?
#59
Posted 11 February 2017 - 16:26
Имам молба към хората които имат СИНЯ масломерна щека .
Интересува ме като щеката е опряла в картера - колко милиметра показва на ръба на тръбичката в която се бута щеката.
Синята щека е оразмерена цялата , така че като опре в картера требва само да се погледне колко милиметра е на ръба на тръбичката .
Интересувам се за автомобил Е класа CDI 2,2
Благодаря Ви много предварително
#60
Posted 10 July 2017 - 01:36
Здравейте отново
Като мине време и човек се научава на някой неща :
1. за да се мери прецизно с пръчката , трябва да се позиционират правилно пластмасовите ограничители ( които не и позволяват да опира в тръбата , от там пръчката се маже всеки път различно )
2. Пръчката няма как да се "подхлъзва" в картера , щото тръбата ( в която се мушка пръчката ) - слиза точно на 2-3 мм от дъното на картера ( аз го свалях картера - нямаше боклуци )
3.Смених датчика , който мери нивото на маслото , ( по точно го смениха в сервиз , където им казах да свалят и картера ) , наляха 6,2 литра .... и лампата за високо ниво - пак ми светка ( когато колата е добре загряла и най вече на дълъг път над 120 км в час -- винаги тогава светва , после сама си изгасва и грешката сама си изчезва при следващото стартиране на колата .... така беше и със стария датчик )
-------------------------
Преди 2 дена смених маслото :
-източване през пробката , нов маслен филтър , и наливане на 6 литра - меря с пръчката ( колата е студена ) - 160мм
- давам я на магистрала - и хоп пак светна високо ниво .... отбивам веднага , чакам 3 мин , меря 163 мм ..
Което означава ,че датчика си работи правилно ..
-------------------------
Картера НЕ е сменяван !
Защо при 6 литра - показва 160мм на пръчката .. ?
Дали има някой маслен радиатор през който върти маслото , и той да е сменяван с по малък , или нещо като "запушена маслена магистрала "
-------
A тва е снимка в движение преди около месец със старото масло дет беше 6,2 литра
Тея 102 градуса хич не ми харесват ( меренето е коректно ... щото почнах да меря на загрял мотор от 90 и вдигна до стотачка ) (средно се движеше около 95- 97 градуса )
http://i67.photobuck...ge.jpg~original
Edited by mitko_rupite, 10 July 2017 - 03:24 .
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users