"ЗА" и "Против" 4х4Мнения и коментари относно задвижване на всички колела
Започната от grosmaster, 31 авг 2016 - 14:04:21
54 мнения по тази тема
#31
Публикувано 12 септември 2016 - 19:13
Аз преди от 5.0 306кс на задно като давах газ с идеята да дръпна някой си мислех само да зацепя и ще видиш.... Сега 230кс дизел 4х4..... Тръва и тръгва и тръгва.... блокажи не светят дори на мокро с газта до долу. Брутална тяга от старта.... Трябва да съм луд за да си купя кола с предно или задно вече...
#32
Публикувано 12 септември 2016 - 19:51
Не съм съгласен,че да не можеш да караш задно е извинение.Просто ситуациите в които можеш да закъсаш са в пъти повече отколкото,ако караш 4х4.Да караш задно във Варна или София не е проблем,стига както казваш да имаш малко умения и мозък в главата.Макар,че ако падне и там повечко сняг,ставаш пешеходец.В планински район обаче нещата са други и колкото умения да си мислиш,че имаш не можеш да прескочиш законите на физиката.
Няма как задно предаване да е толкова проходимо,колкото двойно.Прост факт в който се е убедил всеки,качил се на 4х4.
Колега, както казах мнението ми е дадено в контекста на големите градове Миналата година в София имаше доволно сняг, е36-цата с 3-4 годишните гуми ме води всеки ден на работа успешно, А имай предвид, че до нас с паркирането си ебало мамата и нямаше голям избор от разчистени места, където можеш да избегнеш катеренето.
За планинските райони мнението ми ще бъде коренно различно. Просто не съм живял на такова място и ми е трудно да си го представя напълно
Този пост е редактиран от vonko1988: 12 септември 2016 - 19:51
#33
Публикувано 12 септември 2016 - 20:12
Е36-ицата ти може да те е водила вярно, само ако е била с шпер.
При положение, че съм сменил 4 Е36-ици, това не бих казал, че е най-приятната кола за каране зимата
Иначе определено те учи да караш. Колкото по-малък мотор, толкова по-добър учител.
Учудващо големите мотори се карат много лесно зимата при Е36 (визирам М52Б25 и М52Б28)
#34
Публикувано 14 септември 2016 - 07:41
Е36-ицата ти може да те е водила вярно, само ако е била с шпер.
При положение, че съм сменил 4 Е36-ици, това не бих казал, че е най-приятната кола за каране зимата
Иначе определено те учи да караш. Колкото по-малък мотор, толкова по-добър учител.
Учудващо големите мотори се карат много лесно зимата при Е36 (визирам М52Б25 и М52Б28)
Мда е36 е чудесна учебна кола. Усеща се изразително по всеки един параграф, а мотора ти говори без да се налага да поглеждаш оборотите.
Това което твърдиш за по-силния двигател и снега ми е странно. Проблема при снега не е ли основно при тръгването, когато шанса да превъртиш задните гуми с по-мощен двигател е по-голям? Аз на сняг май само на потегляне съм закъсвал. Никога не съм имал проблем да спра например, само няколко непредвидени дрифта, но там винаги си изправях колата без проблем.
Този пост е редактиран от vonko1988: 14 септември 2016 - 07:41
#35
Публикувано 14 септември 2016 - 13:11
Малките двигатели имат пик на нютоните в относително високи обороти.
т.е. 316ка си караш спокойно по малко по-гаден път (разбирай леко заснежеш, леко заледен, ама ставащ за каране), решаваш да изпревариш, минаваш 3000 оборота с примерно 70-80км/ч на 4та и рязко отворения диф ти бие камшик и почваш да караш на всички посоки.
Същото важи за 318, is-ките и 325 от старите (М50Б25).
М52ките са по-кротки и там се живее. Т.е. камшици по-рядко, а и не са с такава сила като на малолитражките.
Относно превъртането. Мощен мотор тръгва на полусъединител с мнооооого малко газ.
Малък мотор винаги превърта в снега, че иначе ще загасне.
Това горното е изцяло в контекста на Е36 бензинки. Други модели и марки се усещат по различен начин.
И другото забавно нещо...
Най-добре се кара компакт в снега Дава ти отлична обратна връзка за всичко, което се случва под колелата.
Всички останали първо хлъзват, после разбираш. На изцяло заснежен път е много по-тегаво от Компакта.
#36
Публикувано 14 септември 2016 - 17:14
И за мен 4x4 е много по-добре от задно. Харесва ми да се плъзгам настрани, но ако реша да карам по-бързо на мокро е по-тегаво отколкото на кола 4х4. Странно ми е защо големите AMG модели ги правят само със задно - S65 AMG например няма 4MATIC вариант. За мен всяка кола над 250 коня трябва да има вариант 4x4.
#37
Публикувано 14 септември 2016 - 17:54
Е айде сега и Амг щар по щар. Това си е фън Кар, а не семейна каляска.
#38
Публикувано 14 септември 2016 - 20:36
+1 за удоволствието от задното.
Вече съм с 4х4, ама реално до момента ползи не съм усетил, че е сухо и сцеплително, точа зъби за зимата. Пъра кола 4х4 ми е, така че чакате първи сняг за впечятления. За сега установих, че като се опитам, по стар навик, да завивам с газ по кръстовищата цялата кола се наежва и тръгва напред, вместо задницата да се изнесе живописно и елегантно, ама се се свиква и нормално да завиваш. За мокрото имам подозрения, че ще трябват тренировки, че поведението на 4х4 е съвсем различно от задното. На мокро за сега съм кротък, че не ми се отдало да проуча и имам само теоритични познания.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Вече съм с 4х4, ама реално до момента ползи не съм усетил, че е сухо и сцеплително, точа зъби за зимата. Пъра кола 4х4 ми е, така че чакате първи сняг за впечятления. За сега установих, че като се опитам, по стар навик, да завивам с газ по кръстовищата цялата кола се наежва и тръгва напред, вместо задницата да се изнесе живописно и елегантно, ама се се свиква и нормално да завиваш. За мокрото имам подозрения, че ще трябват тренировки, че поведението на 4х4 е съвсем различно от задното. На мокро за сега съм кротък, че не ми се отдало да проуча и имам само теоритични познания.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#39
Публикувано 14 септември 2016 - 20:36
Вече има AMG-та с двойно предаване,не всички.Динамиката се увеличава значително,проблема с потеглянето го няма,завоите ги взима по-бързо и като цяло става стабилна кола без да се разваля кефа от карането.Дрифта се притъпява,но за това се предлагат и само със задно.Бъдещето на тези коли ще е двойното задвижване,понеже няма как да се предаде увеличаващата се мощност на двигателите на пътя.БМВ също се усетиха и следващата М5-ца ще е с двойно предаване специално разработено за модела.Ауди са напред отдавна в това отношение.
#40
Публикувано 14 септември 2016 - 20:45
...ама се се свиква и нормално да завиваш.
))))))
#41
Публикувано 14 септември 2016 - 20:51
Факт. За един месец почти спрях да се опитвам
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#42
Публикувано 14 септември 2016 - 23:27
За зимата помни че 4×4 като тръгне напред с вратите,спиране няма!Така,че с опитите лека полека.Факт. За един месец почти спрях да се опитвам
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
#43
Публикувано 14 септември 2016 - 23:40
Опитите на полигон да усетя, за това казах, че не съм имал време и съм кротък. На първи сняг проби на полигон и после малко по свободно на празен път за натрупване на опит. За сега кротко. Кат му видя рогите на полигона ще преценявам...
П.С.
Както казах теоритично съм подготвен. Искам обаче практически да се убедя в това ми твърдение.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
П.С.
Както казах теоритично съм подготвен. Искам обаче практически да се убедя в това ми твърдение.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Този пост е редактиран от mradulov: 14 септември 2016 - 23:41
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#44
Публикувано 15 септември 2016 - 10:38
За зимата помни че 4×4 като тръгне напред с вратите,спиране няма!Така,че с опитите лека полека .
Що ,някои се справят
NO PAIN - NO GAIN!
#45
Публикувано 15 септември 2016 - 14:56
Туй к'ва кола беше,че не можах да я позная!?Що ,някои се справят
https://www.youtube....h?v=2QvSymMUL4A
Всъщност на такъв сняг си е шест и е голямо удоволствие!
Издънките стават на лед и особено при спиране в завой...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни