Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

"ЗА" и "Против" 4х4Мнения и коментари относно задвижване на всички колела


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#31 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 902 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 12 September 2016 - 19:13

Аз преди от 5.0 306кс на задно като давах газ с идеята да дръпна някой си мислех само да зацепя и ще видиш.... Сега 230кс дизел 4х4..... Тръва и тръгва и тръгва.... блокажи не светят дори на мокро с газта до долу. Брутална тяга от старта.... Трябва да съм луд за да си купя кола с предно или задно вече...
  • 3

#32 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 12 September 2016 - 19:51

Не съм съгласен,че да не можеш да караш задно е извинение.Просто ситуациите в които можеш да закъсаш са в пъти повече отколкото,ако караш 4х4.Да караш задно във Варна или София не е проблем,стига както казваш да имаш малко умения и мозък в главата.Макар,че ако падне и там повечко сняг,ставаш пешеходец.В планински район обаче нещата са други и колкото умения да си мислиш,че имаш не можеш да прескочиш законите на физиката.

Няма как задно предаване да е толкова проходимо,колкото двойно.Прост факт в който се е убедил всеки,качил се на 4х4.

 

Колега, както казах мнението ми е дадено в контекста на големите градове :) Миналата година в София имаше доволно сняг, е36-цата с 3-4 годишните гуми ме води всеки ден на работа успешно, А имай предвид, че до нас с паркирането си ебало мамата и нямаше голям избор от разчистени места, където можеш да избегнеш катеренето. 

 

За планинските райони мнението ми ще бъде коренно различно. Просто не съм живял на такова място и ми е трудно да си го представя напълно :)


Edited by vonko1988, 12 September 2016 - 19:51 .

  • 0

#33 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 12 September 2016 - 20:12

Е36-ицата ти може да те е водила вярно, само ако е била с шпер.

При положение, че съм сменил 4 Е36-ици, това не бих казал, че е най-приятната кола за каране зимата ;)

Иначе определено те учи да караш. Колкото по-малък мотор, толкова по-добър учител.

Учудващо големите мотори се карат много лесно зимата при Е36 (визирам М52Б25 и М52Б28)


  • 1

#34 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 14 September 2016 - 07:41

Е36-ицата ти може да те е водила вярно, само ако е била с шпер.

При положение, че съм сменил 4 Е36-ици, това не бих казал, че е най-приятната кола за каране зимата ;)

Иначе определено те учи да караш. Колкото по-малък мотор, толкова по-добър учител.

Учудващо големите мотори се карат много лесно зимата при Е36 (визирам М52Б25 и М52Б28)

 

Мда е36 е чудесна учебна кола. Усеща се изразително по всеки един параграф, а мотора ти говори без да се налага да поглеждаш оборотите.

 

Това което твърдиш за по-силния двигател и снега ми е странно. Проблема при снега не е ли основно при тръгването, когато шанса да превъртиш задните гуми с по-мощен двигател е по-голям? Аз на сняг май само на потегляне съм закъсвал. Никога не съм имал проблем да спра например, само няколко непредвидени дрифта, но там винаги си изправях колата без проблем.


Edited by vonko1988, 14 September 2016 - 07:41 .

  • 0

#35 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 14 September 2016 - 13:11

Малките двигатели имат пик на нютоните в относително високи обороти.

т.е. 316ка си караш спокойно по малко по-гаден път (разбирай леко заснежеш, леко заледен, ама ставащ за каране), решаваш да изпревариш, минаваш 3000 оборота с примерно 70-80км/ч на 4та и рязко отворения диф ти бие камшик и почваш да караш на всички посоки. 

 

Същото важи за 318, is-ките и 325 от старите (М50Б25). 

М52ките са по-кротки и там се живее. Т.е. камшици по-рядко, а и не са с такава сила като на малолитражките.

 

Относно превъртането. Мощен мотор тръгва на полусъединител с мнооооого малко газ.

Малък мотор винаги превърта в снега, че иначе ще загасне.

 

Това горното е изцяло в контекста на Е36 бензинки. Други модели и марки се усещат по различен начин.

 

И другото забавно нещо...

Най-добре се кара компакт в снега :) Дава ти отлична обратна връзка за всичко, което се случва под колелата.

Всички останали първо хлъзват, после разбираш. На изцяло заснежен път е много по-тегаво от Компакта.


  • 0

#36 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 325 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 14 September 2016 - 17:14

И за мен 4x4 е много по-добре от задно. Харесва ми да се плъзгам настрани, но ако реша да карам по-бързо на мокро е по-тегаво отколкото на кола 4х4. Странно ми е защо големите AMG модели ги правят само със задно - S65 AMG например няма 4MATIC вариант. За мен всяка кола над 250 коня трябва да има вариант 4x4.


  • 1

#37 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 14 September 2016 - 17:54

Е айде сега и Амг щар по щар. Това си е фън Кар, а не семейна каляска.
  • 1

#38 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 14 September 2016 - 20:36

+1 за удоволствието от задното.
Вече съм с 4х4, ама реално до момента ползи не съм усетил, че е сухо и сцеплително, точа зъби за зимата. Пъра кола 4х4 ми е, така че чакате първи сняг за впечятления. За сега установих, че като се опитам, по стар навик, да завивам с газ по кръстовищата цялата кола се наежва и тръгва напред, вместо задницата да се изнесе живописно и елегантно, ама се се свиква и нормално да завиваш. За мокрото имам подозрения, че ще трябват тренировки, че поведението на 4х4 е съвсем различно от задното. На мокро за сега съм кротък, че не ми се отдало да проуча и имам само теоритични познания.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#39 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Posted 14 September 2016 - 20:36

Вече има AMG-та с двойно предаване,не всички.Динамиката се увеличава значително,проблема с потеглянето го няма,завоите ги взима по-бързо и като цяло става стабилна кола без да се разваля кефа от карането.Дрифта се притъпява,но за това се предлагат и само със задно.Бъдещето на тези коли ще е двойното задвижване,понеже няма как да се предаде увеличаващата се мощност на двигателите на пътя.БМВ също се усетиха и следващата М5-ца ще е с двойно предаване специално разработено за модела.Ауди са напред отдавна в това отношение.


  • 0

#40 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,027 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
Garage View Garage

Posted 14 September 2016 - 20:45

...ама се се свиква и нормално да завиваш.



:)))))))
  • 0

#41 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 14 September 2016 - 20:51

Факт. За един месец почти спрях да се опитвам :)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#42 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 14 September 2016 - 23:27

Факт. За един месец почти спрях да се опитвам :)
Sent from my SM-N910C using Tapatalk

За зимата помни че 4×4 като тръгне напред с вратите,спиране няма!Така,че с опитите лека полека:).
  • 0

#43 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 14 September 2016 - 23:40

Опитите на полигон да усетя, за това казах, че не съм имал време и съм кротък. На първи сняг проби на полигон и после малко по свободно на празен път за натрупване на опит. За сега кротко. Кат му видя рогите на полигона ще преценявам...

П.С.
Както казах теоритично съм подготвен. Искам обаче практически да се убедя в това ми твърдение.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Edited by mradulov, 14 September 2016 - 23:41 .

  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#44 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 15 September 2016 - 10:38

За зимата помни че 4×4 като тръгне напред с вратите,спиране няма!Така,че с опитите лека полека :).

Що ,някои се справят ;)


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#45 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 15 September 2016 - 14:56

Що ,някои се справят ;)
https://www.youtube....h?v=2QvSymMUL4A

Туй к'ва кола беше,че не можах да я позная!?:)
Всъщност на такъв сняг си е шест и е голямо удоволствие!
Издънките стават на лед и особено при спиране в завой...
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users