Ако ми трябва 4 матик бих се насочил към ML GL иначе караш нито кола нито джип.
Споделям мнението ти, но бих добавил на първо място G
Публикувано 02 септември 2016 - 09:59
Ако ми трябва 4 матик бих се насочил към ML GL иначе караш нито кола нито джип.
Споделям мнението ти, но бих добавил на първо място G
Публикувано 02 септември 2016 - 10:56
Публикувано 02 септември 2016 - 12:16
Този пост е редактиран от daimler1: 02 септември 2016 - 12:26
Публикувано 02 септември 2016 - 16:03
До преди време карах "Benz"-ове само със задно "стандарт" ,но си взех 4-matic."Голяма грешка" допуснах - сега каквато и кола да погледна, ако не е 4-matic или 4x4 - я пропускам!
Колата я карам ежедневно и единя литър гориво в повече не ми е проблем - нищо,че не е - нито "джип"- нито "кола",но е 4-matic - когато ми потрябва - го има.А в "Софийската градска джънгла" е просто - незаменимо!
Личен опит.
"За"
Публикувано 02 септември 2016 - 20:12
Публикувано 02 септември 2016 - 20:28
Публикувано 02 септември 2016 - 21:11
Публикувано 02 септември 2016 - 22:45
Куатрото е голяма работа,факт.Карал съм А4 с него и буквално буташе снега върху капака,но не спираше.Направо бях в шок,как е възможно.В комбинация с ESP се получава страшно стабилна кола,а на какви наклони спира и тръгва от място не е истина.
Тази зима и аз ще съм AWD и ще го видим как ще се държи.На сухо в завой усещам как предницата се опитва да презавие,но после се включва задния мост и влизам в релси.Интересно усещане е.
Публикувано 02 септември 2016 - 22:57
Куатрото при А4 до 2006-2007, (не съм карал по-ново), е велико!
БМВ X-drive съм карал Е90 и X1/X3... също не мога да се оплача. Някак по-нормално ми идваше на Х-овете.
Абе... хубаво си е. Има особености при карането, но си е гот.
И най-добре е на автомати малък дизел или малко бензиново турбо, като аз съм си фен на второто
Много хвалят японските, предполагам има доста резон, но като знам, че ламарините са им от капачки за буркани, как да си вземе човек такава кола.
Публикувано 02 септември 2016 - 23:00
Публикувано 02 септември 2016 - 23:21
Куатрото при А4 до 2006-2007, (не съм карал по-ново), е велико!
Куатрото до 2008 е 50:50 при нормални условия,като при необходимост се прехвърля до 75% на задия мост.От 2008г. вече е по-ново поколение торсен,който предава 60:40 при нормални условия за по-малко презавиване.Може да прехвърли до 85% на задния мост.И двете поколения са еднакво проходими и дават кеф.
Публикувано 02 септември 2016 - 23:30
Публикувано 11 септември 2016 - 18:26
Има една проста максима,четири е повече от две.Двойното задвижване винаги си е необходимост,къде по-често,къде не толкова.Защо,за да си вземе човек 4х4 трябва да има зима по 6 месеца и 2 метра сняг?В нашите географски ширини,двойното е предимство през цялата година.Лятото,когато завали или просто росне и стане асфалта,като масло с 4 задвижващи колела си много по стабилен и уверен на пътя.Когато започнат да падат слани,да се заледяват определи участъци от пътя,пак с предимство са тези с 4х4.Стабилноста в завой с по-голяма скорост е в пъти повече от която и да е кола с предно или задно.Зимата може да ми се наложи един,два пъти да ми свърши работа двойното,но съм спокоен.Карах Мерцедес 10г. и знам как се кара задно зимно време,но това мислене постоянно,дали ще излезна някъде си,къде да спра,за да мога да тръгна после и т.н ми се насити.С 4х4 всичко това става маловажно и ти дава сигурност при всякакви условия.
Колегата го съветвам да взима 4matic без колебание.Вярно е,че е кофти за ремонт,но при кола от такъв калибър,не би трябвало да е проблем.Иначе,аз предпочитам quattro пред 4matic.Проходимо и като цяло никаква поддръжка.
Колега, ако ми позволиш да изразя и моето скромно мнение, което е противоположно на твоето.
Досега съм карал коли само на задно. Е36-цата я карах 4 зими, едната от които ми беше първа зима като шофьор и се случи една от малкото зими със сняг във Варна(там живеех по това време). Беше много зле, особено първия ден когато снега хвана всички по бели гащи и само джиповете кръстосваха пътя Обаче причината беше една единствена - не можех да карам в сняг. Не знаех, че като влезеш в преспа не можеш да излезеш или че като тръгнеш рязко ще заореш снега и си до там. Когато обаче се научих как се кара кола на задно в сняг нямах почти никакви проблеми. Дори не е научаване, а си е повече усещане. Мога да изпиша поне една страница какво трябва да се прави и какво не, но мисля че е излишно.
Предната зима изкарах в София с е36ката и 3 годишни зимни гуми Гиславед. Почти никакви проблеми в снега. Пред мен на 90-градусовите завои в края на студентски град коли със предно се пързаляха, при все че караха със значително по-малка скорост от мен. Всичко е умение. Да не може да караш задно зимата е ИЗВИНЕНИЕ. Всичко може и може да се научи и не е нищо особено. Все пак ще спомена, че имах 3 леки инцидента - когато в края на Коледа рязко заледи се опитах да закарам приятелката на Симеоновските езера и не успях да взема един баир в стъкления лед. Колата просто не можа да продължи от един момент. Обаче, после забелязах, че един човек с Пежо закъса още по-надолу от мен И 2 пъти затънах в преспи около нас, понеже се бях изнервил от липсата на паркоместа и се заврях в дебелия снях. Единия път се бутхаме със съседа с 221-цата, първо той мен после аз него. Но и трите инцидента бяха в екстремни ситуации, където е ясно че не трябва да попадаш независимо дали колата е със задно.
Относно 4 - matic, за мен това е неоправдано висок разход по подръжката. А разликата в разхода на гориво дори не го включвам в сметката. Разликата в подръжката със кола на задно е наистина сериозна, по-сериозна отколкото при BMW или Audi. За мен Мерцедес 4матик си оправдава парите само ако:
1)Наистина не ти пука за парите ти ама изобщо
2)Катериш с него планини зимата или живееш в Симеоново или Драгалевци
Поздрави и нека колегата с въппроса добре да прецени какво му е нужно и за какво е разумно да си дава парите.
Публикувано 11 септември 2016 - 23:00
Да не може да караш задно зимата е ИЗВИНЕНИЕ. Всичко може и може да се научи и не е нищо особено.
Не съм съгласен,че да не можеш да караш задно е извинение.Просто ситуациите в които можеш да закъсаш са в пъти повече отколкото,ако караш 4х4.Да караш задно във Варна или София не е проблем,стига както казваш да имаш малко умения и мозък в главата.Макар,че ако падне и там повечко сняг,ставаш пешеходец.В планински район обаче нещата са други и колкото умения да си мислиш,че имаш не можеш да прескочиш законите на физиката.
Няма как задно предаване да е толкова проходимо,колкото двойно.Прост факт в който се е убедил всеки,качил се на 4х4.
Публикувано 12 септември 2016 - 18:53
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни