Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

"ЗА" и "Против" 4х4Мнения и коментари относно задвижване на всички колела


  • Please log in to reply
54 мнения по тази тема

#16 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 02 септември 2016 - 09:59

Ако ми трябва 4 матик бих се насочил към ML GL иначе караш нито кола нито джип. 

 

Споделям мнението ти, но бих добавил на първо място G :)


  • 1

logo-600-1002.png


#17 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2016 - 10:56

Е G-то не е 4matic там филма е друг;)
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#18 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 02 септември 2016 - 12:16

По логиката на някои трябва да се кара танк или БТР,щото видиш ли можело нещо да стане ха ха ха.
За мен лично 4.4 си е просто кеф,както и един голям двигател,ако можеш да си го позволиш защо не,но не е задължително.
Съжалявам че на снимки не може да се придобие представа нито за прогизналия терен около язовира,нито за неравностите,нито за слалома между дърветата без нито едно превъртане,нито любопитните погледи на джипаджиите чакащи да закъсам с умрелия мерцедес на задно с лети джанти и летни гуми на 235 ширина...
Само да допълня,че при зимно време при обявено "бедствено положение" съм изпреварвал в неразчистената лента ,когато преднячките и някои паркетни джипки тътрят в дясната изчистена лента.Естествено с хубави зимни гуми и леко носене по корем :)

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  image.jpeg   255,91K   30 Брой сваляния
  • Прикачен файл  image.jpeg   238,58K   27 Брой сваляния
  • Прикачен файл  image.jpeg   289,68K   28 Брой сваляния

Този пост е редактиран от daimler1: 02 септември 2016 - 12:26

  • 3

#19 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2016 - 16:03

До преди време карах "Benz"-ове само със задно "стандарт" ,но си взех 4-matic."Голяма грешка" допуснах - сега каквато и кола да погледна, ако не е 4-matic или 4x4 - я пропускам!

Колата я карам ежедневно и единя литър гориво в повече не ми е проблем - нищо,че не е - нито "джип"- нито "кола",но е 4-matic - когато ми потрябва - го има.А в "Софийската градска джънгла" е просто - незаменимо!

Личен опит.

"За" 


  • 2
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#20 valyon

valyon

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 151 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес бенц W124 АМГ 1992 4matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2016 - 20:12

Карам 4 матик и съм твърдо ЗА.На колегите които не го харесват им пожелавам да карат,това което им е на сърце. А колкото до довода ,че гори литър два повече,щом искат кола по на сметка , защо не се замислят има и по икономични малки коси които харчат с литър два по малко от мерцедесите които карат.
  • 2

#21 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 02 септември 2016 - 20:28

Вече карам куатро, от няма и месец, ама още не съм усетил разлика от задното, освен че там където със задното минавах със леко свърхзавиване(леко заради ESP) и се ухилвах от ухо до ухо, сега минавам с куатрото безчуватвено, чак леко скучно. Чакам зимата, че миналата година едни с предно ми се подиграваха в големия сняг, ще има дам урок тая година. С читави гуми не съм имал проблем със задното, а кола 4х4 притежавам за пръв път, така че предстои да оценя плюсове и минуси. Карал съм няколко 4матика, ама не в подходящите условия за да оценя предимства и недостатъци.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#22 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 02 септември 2016 - 21:11

Ами аз за втори път си купувам куатро и зимата чакам да падне сняг че да се накефя,ама бързо се топи ммммм :)
Може да нямам късмет.Иначе колата е с най-високото окачване и в завой с голяма скорост доста се накланя,докато мерца се чувства доста стабилен.
А бе който живее по гори и планини ще е добре с четворката.
  • 1

#23 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 02 септември 2016 - 22:45

Куатрото е голяма работа,факт.Карал съм А4 с него и буквално буташе снега върху капака,но не спираше.Направо бях в шок,как е възможно.В комбинация с ESP се получава страшно стабилна кола,а на какви наклони спира и тръгва от място не е истина.

Тази зима и аз ще съм AWD и ще го видим как ще се държи.На сухо в завой усещам как предницата се опитва да презавие,но после се включва задния мост и влизам в релси.Интересно усещане е.  :)


  • 0

#24 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2016 - 22:57

Куатрото при А4 до 2006-2007, (не съм карал по-ново), е велико!

БМВ X-drive съм карал Е90 и X1/X3... също не мога да се оплача. Някак по-нормално ми идваше на Х-овете.

Абе... хубаво си е. Има особености при карането, но си е гот.

И най-добре е на автомати малък дизел или малко бензиново турбо, като аз съм си фен на второто ;)

Много хвалят японските, предполагам има доста резон, но като знам, че ламарините са им от капачки за буркани, как да си вземе човек такава кола.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#25 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2016 - 23:00

Според колегите от ягуар форума при мачките е 60:40 в полза на задното, но според това, което виждм си е 4х4 с три отворени дифа и ако някой от двата моста започне да боксува виско муфата на раздатката захапва и дефакто блокира средноя, та затова немога да си обясня от къде ще дойде това 60:40?
  • 1
NO PAIN - NO GAIN!

#26 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 02 септември 2016 - 23:21

Куатрото при А4 до 2006-2007, (не съм карал по-ново), е велико!

 

 

Куатрото до 2008 е 50:50 при нормални условия,като при необходимост се прехвърля до 75% на задия мост.От 2008г. вече е по-ново поколение торсен,който предава 60:40 при нормални условия за по-малко презавиване.Може да прехвърли до 85% на задния мост.И двете поколения са еднакво проходими и дават кеф.


  • 0

#27 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 02 септември 2016 - 23:30

По-интересното при първичното куатро е мигновенната реакция...
Но все пак темата е за форматика.
  • 0

#28 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 11 септември 2016 - 18:26

Има една проста максима,четири е повече от две.Двойното задвижване винаги си е необходимост,къде по-често,къде не толкова.Защо,за да си вземе човек 4х4 трябва да има зима по 6 месеца и 2 метра сняг?В нашите географски ширини,двойното е предимство през цялата година.Лятото,когато завали или просто росне и стане асфалта,като масло с 4 задвижващи колела си много по стабилен и уверен на пътя.Когато започнат да падат слани,да се заледяват определи участъци от пътя,пак с предимство са тези с 4х4.Стабилноста в завой с по-голяма скорост е в пъти повече от която и да е кола с предно или задно.Зимата може да ми се наложи един,два пъти да ми свърши работа двойното,но съм спокоен.Карах Мерцедес 10г. и знам как се кара задно зимно време,но това мислене постоянно,дали ще излезна някъде си,къде да спра,за да мога да тръгна после и т.н ми се насити.С 4х4 всичко това  става маловажно и ти дава сигурност при всякакви условия.

 

Колегата го съветвам да взима 4matic без колебание.Вярно е,че е кофти за ремонт,но при кола от такъв калибър,не би трябвало да е проблем.Иначе,аз предпочитам quattro пред 4matic.Проходимо и като цяло никаква поддръжка.

Колега, ако ми позволиш да изразя и моето скромно мнение, което е противоположно на твоето.

 

Досега съм карал коли само на задно. Е36-цата я карах 4 зими, едната от които ми беше първа зима като шофьор и се случи една от малкото зими със сняг във Варна(там живеех по това време). Беше много зле, особено първия ден когато снега хвана всички по бели гащи и само джиповете кръстосваха пътя :) Обаче причината беше една единствена - не можех да карам в сняг. Не знаех, че като влезеш в преспа не можеш да излезеш или че като тръгнеш рязко ще заореш снега и си до там. Когато обаче се научих как се кара кола на задно в сняг нямах почти никакви проблеми. Дори не е научаване, а си е повече усещане. Мога да изпиша поне една страница какво трябва да се прави и какво не, но мисля че е излишно.

Предната зима изкарах в София с е36ката и 3 годишни зимни гуми Гиславед. Почти никакви проблеми в снега. Пред мен на 90-градусовите завои в края на студентски град коли със предно се пързаляха, при все че караха със значително по-малка скорост от мен. Всичко е умение. Да не може да караш задно зимата е ИЗВИНЕНИЕ. Всичко може и може да се научи и не е нищо особено. Все пак ще спомена, че имах 3 леки инцидента - когато в края на Коледа рязко заледи се опитах да закарам приятелката на Симеоновските езера и не успях да взема един баир в стъкления лед. Колата просто не можа да продължи от един момент. Обаче, после забелязах, че един човек с Пежо закъса още по-надолу от мен :) И 2 пъти затънах в преспи около нас, понеже се бях изнервил от липсата на паркоместа и се заврях в дебелия снях. Единия път се бутхаме със съседа с 221-цата, първо той мен после аз него. Но и трите инцидента бяха в екстремни ситуации, където е ясно че не трябва да попадаш независимо дали колата е със задно.

 

Относно 4 - matic, за мен това е неоправдано висок разход по подръжката. А разликата в разхода на гориво дори не го включвам в сметката. Разликата в подръжката със кола на задно е наистина сериозна, по-сериозна отколкото при BMW или Audi. За мен Мерцедес 4матик си оправдава парите само ако: 

1)Наистина не ти пука за парите ти ама изобщо

2)Катериш с него планини зимата или живееш в Симеоново или Драгалевци

 

Поздрави и нека колегата с въппроса добре да прецени какво му е нужно и за какво е разумно да си дава парите.


  • 5

#29 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 11 септември 2016 - 23:00

 

Да не може да караш задно зимата е ИЗВИНЕНИЕ. Всичко може и може да се научи и не е нищо особено. 

 

Не съм съгласен,че да не можеш да караш задно е извинение.Просто ситуациите в които можеш да закъсаш са в пъти повече отколкото,ако караш 4х4.Да караш задно във Варна или София не е проблем,стига както казваш да имаш малко умения и мозък в главата.Макар,че ако падне и там повечко сняг,ставаш пешеходец.В планински район обаче нещата са други и колкото умения да си мислиш,че имаш не можеш да прескочиш законите на физиката.

Няма как задно предаване да е толкова проходимо,колкото двойно.Прост факт в който се е убедил всеки,качил се на 4х4.


  • 2

#30 valyon

valyon

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 151 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес бенц W124 АМГ 1992 4matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 септември 2016 - 18:53

Колега vonko1988 , преди години когато карахме руски бангии,и си мечтаехме за климатик в колата.Та тогава съм чувал подобни обяснения за климатика." Че за какво ти е притрябвал колко е лятото в България?".Но мисля ,че си съгласен че си е нужен. А дали може да се кара без него,безспорно,зле е когато започнеш на усещаш липсата му.Същото е с 4х4,някак си по - приятно е и зимата и при дъждовно време.Книжката ми е от 1979г. и имам доста стаж на коли със задно и до сега слава богу не съм имал произшествие.
Избора си е личен на всеки от нас и зависи от много фактори и не на последно място от финансите с които разполагаме и сме склони да изразсховаме.
А темата е малко от рада на : За коя да се оженя русата или черната?
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни