4-matic не ти трябва, които и от двата да избереш няма да сгрешиш.
"ЗА" и "Против" 4х4Мнения и коментари относно задвижване на всички колела
Started by grosmaster, 31 Aug 2016 - 14:04:21
54 replies to this topic
#1
Posted 31 August 2016 - 14:04
#2
Posted 31 August 2016 - 15:34
[quote name="grosmaster" post="377928" timestamp="1472645061"]4-matic не ти трябва, които и от двата да избереш няма да сгрешиш.[/quote.
Навсякъде пишеш"форматик не ти трябва".
Би ли се обосновил защо?Чупи ли се,не си върши работата ли,какво?
Имам двама близки с форматик,една це класа и една ес класа,и двете дизелови.Не само че нямат проблеми,а и благославят тази система зимно време.
Навсякъде пишеш"форматик не ти трябва".
Би ли се обосновил защо?Чупи ли се,не си върши работата ли,какво?
Имам двама близки с форматик,една це класа и една ес класа,и двете дизелови.Не само че нямат проблеми,а и благославят тази система зимно време.
#3
Posted 31 August 2016 - 16:29
[quote name="grosmaster" post="377928" timestamp="1472645061"]4-matic не ти трябва, които и от двата да избереш няма да сгрешиш.[/quote.
Навсякъде пишеш"форматик не ти трябва".
Би ли се обосновил защо?Чупи ли се,не си върши работата ли,какво?
Имам двама близки с форматик,една це класа и една ес класа,и двете дизелови.Не само че нямат проблеми,а и благославят тази система зимно време.
Ако говориш за 203-ка и 220-ка там работата е друга, по-малко зло.
4-matic само чисто нов, мое мнение.
Много от собствениците не са наясно с доста неща, а по сервизите да не говорим.
Обикновено се карат докато се строши нещо, повечето дори не знаят че имат нещо разбито или за смяна, поради простата причина че трябва да е пред падане нещо за да го чуеш. Малко са 4-matic-ците където съм виждал на вторичния пазар или нов внос в добро състояние. Обикновено това са автомобили поддържани до последно при дилъра.
Иначе като система е чудесна, но скъпа за поддръжка, трудоемка и тегава (ако го правиш ти), трябват си специализирани инструменти (ако нямаш..... )
За нашите географски ширини с 1 месец има няма сняг, инвестицията в подобен автомобил е безсмислена.
#4
Posted 31 August 2016 - 16:34
Да,едната е купена нова,а другата в гаранция.За 221 и 204 конкретно говоря.
За зимата съм абсолютно съгласен!Колкото пъти си купя 4/4 се псувам че няма къде да я карам,а цлогодишно търпя по-високия разход
За зимата съм абсолютно съгласен!Колкото пъти си купя 4/4 се псувам че няма къде да я карам,а цлогодишно търпя по-високия разход
Edited by daimler1, 31 August 2016 - 16:45 .
#5
Posted 31 August 2016 - 16:37
Да,едната е купена нова,а другата в гаранция.
За зимата съм абсолютно съгласен!Колкото пъти си купя 4/4 се псувам че няма къде да я карам,а цлогодишно търпя по-високия разход
#6
Posted 01 September 2016 - 04:49
Тук 99 процента са 4матик. Защото в ню йорк сигурно 10 процента от шофьорите сменяват зимни и летни гуми. Всички карат с всесезонни гуми. Пълна глупост. Колата ще е на не повече от година и все още има гаранция. Аз я взимам от дилър. Разликата в цената е 50-60 долара. И аз съм за 550. Все пак в бг последният бенц беше 500. Да не падам надолу. За форматика знам за проблемите в каретата на предните полуоски. Но това за 211. При 212 не знам. Утре ще ходя да видя оферта и за новата е класа. Май е 213 ама не съм сигурен
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
#7
Posted 01 September 2016 - 07:35
550 е новия мотор, ако се кара на бенз и не се прави извращение с газ или метан.... 4х4 е за предпочитане. Това нещо ускорява за под 5сек. Без 4х4 ще сменяш гуми доооста по често. Имал съм 500, ако го караш на спорт е много трудно да тръгне без да превърти, на комфорт капне ли водичка също. Тоест вземи си 4х4 задължително. Виж ако е 200дизел хич няма нужда от нищо, тоя мъртвец едвам си носи килата хихи
#8
Posted 01 September 2016 - 21:55
Има една проста максима,четири е повече от две.Двойното задвижване винаги си е необходимост,къде по-често,къде не толкова.Защо,за да си вземе човек 4х4 трябва да има зима по 6 месеца и 2 метра сняг?В нашите географски ширини,двойното е предимство през цялата година.Лятото,когато завали или просто росне и стане асфалта,като масло с 4 задвижващи колела си много по стабилен и уверен на пътя.Когато започнат да падат слани,да се заледяват определи участъци от пътя,пак с предимство са тези с 4х4.Стабилноста в завой с по-голяма скорост е в пъти повече от която и да е кола с предно или задно.Зимата може да ми се наложи един,два пъти да ми свърши работа двойното,но съм спокоен.Карах Мерцедес 10г. и знам как се кара задно зимно време,но това мислене постоянно,дали ще излезна някъде си,къде да спра,за да мога да тръгна после и т.н ми се насити.С 4х4 всичко това става маловажно и ти дава сигурност при всякакви условия.
Колегата го съветвам да взима 4matic без колебание.Вярно е,че е кофти за ремонт,но при кола от такъв калибър,не би трябвало да е проблем.Иначе,аз предпочитам quattro пред 4matic.Проходимо и като цяло никаква поддръжка.
#9
Posted 01 September 2016 - 22:21
Да споделя и аз няколко народни мъдрости:
- като не можеш да тръгнеш защо си мислиш че ще можеш да спреш (спирачните системи при 4х2 и 4х4 са еднакви)
- 4х4 дава лъскавата представа за стабилност в завой, тръгне ли настрани ситуацията е обречена...
Има една проста максима,четири е повече от две.Двойното задвижване винаги си е необходимост,къде по-често,къде не толкова.Защо,за да си вземе човек 4х4 трябва да има зима по 6 месеца и 2 метра сняг?В нашите географски ширини,двойното е предимство през цялата година.Лятото,когато завали или просто росне и стане асфалта,като масло с 4 задвижващи колела си много по стабилен и уверен на пътя.Когато започнат да падат слани,да се заледяват определи участъци от пътя,пак с предимство са тези с 4х4.Стабилноста в завой с по-голяма скорост е в пъти повече от която и да е кола с предно или задно.Зимата може да ми се наложи един,два пъти да ми свърши работа двойното,но съм спокоен.Карах Мерцедес 10г. и знам как се кара задно зимно време,но това мислене постоянно,дали ще излезна някъде си,къде да спра,за да мога да тръгна после и т.н ми се насити.С 4х4 всичко това става маловажно и ти дава сигурност при всякакви условия.
Колегата го съветвам да взима 4matic без колебание.Вярно е,че е кофти за ремонт,но при кола от такъв калибър,не би трябвало да е проблем.Иначе,аз предпочитам quattro пред 4matic.Проходимо и като цяло никаква поддръжка.
#10
Posted 01 September 2016 - 22:29
най добре някой модератор да отдели мненията относно 4х4, че много офтопик стана, но да споделя и аз няколко народни мъдрости:
- като не можеш да тръгнеш защо си мислиш че ще можеш да спреш (спирачните системи при 4х2 и 4х4 са еднакви)
- 4х4 дава лъскавата представа за стабилност в завой, тръгне ли настрани ситуацията е обречена...
Никога не съм си мислил,че кола с 4х4 спира по-бързо или по-добре от кола без двойно задвижване.Също така,че карам ли 4х4 и не ми трябват зимни гуми.Това е грешка голяма,която българинът допуска често.
"Лъскавата представа" съществува и в действителност,но разбира се си има граници,като всяко нещо.
#11
Posted 02 September 2016 - 07:28
Пускам темата за да се бистрят тук системите за 4х4. Какви са плюсовете и минусите на системите за задвижване.
Аз лично от 2 години исках 4х4 ,защото зимата и пролеттна на 2014-2015 имах повече километри на бутане отколкото на ход
Вчера например валеше много силен дъжд ,а при нас асфалта е нов от този хлъзгавия и аз стоя и чакам да има по-голяма проука между колите за да се включа безопасно (по навик) ,чакх ,чаках и се сетих ,че карам 4х4 - газ до ламарината колата се изстреля като на сухо и се включих като победител. Аз лично съм много ЗА 4х4 ,е*ал съм го в 1-ния литър на 100км. За жалост нямам почти никакво наблюдение над 4матик-а , карал съм много Х драйф (страхотна стойка зимата) ,а отскоро карам AWD и засега нямам много за казване.
NO PAIN - NO GAIN!
#12
Posted 02 September 2016 - 08:04
Само пак ще ви припомня ето тази снимка дето постнах преди време:
http://static.mbclub...-1466616392.jpg
Веднъж ще се наложи да се мине през такова място и ако е само задно няма да стане....
#13
Posted 02 September 2016 - 08:18
Не забравяйте , че не само възможностите на колата са важни , но и тези на шофьора . И аз съм За 4x4 , защото зимно време в моето мездре сняг си пада и докато не спре да вали никой не бута . Също така много важен фактор е и какви гуми ще сложиш . Ако са на 2-3 сезона и 6x6 да е резултати няма как да се очакват .
#14
Posted 02 September 2016 - 08:29
Миналата Неделя бях на поляните над Железница и един галфон със Субару беше се качил горе, какво дири с кола там само той си знае ( не беше единствен за жалост) и закъса на едно баирче в сухо време. Всичко върти колата не мърда . Това в подкрепа на горното мнение, че е по-важно задкормилното устройство. А там се бяха качили къде къде по-обикновенни колици с предно. Мерцедеси нямаше за сравнение
Та заведох детето на чист въздух и случих на офроуд "състезание"
Та заведох детето на чист въздух и случих на офроуд "състезание"
Edited by drjivago, 02 September 2016 - 11:56 .
#15
Posted 02 September 2016 - 08:36
Всичко е въпрос на скъпи гуми, с пурата съм се качвал на доста по дебел сняг от този на снимката. А пурата може би е най лигавата кола зимно време. На мен лично ми е много скучен 4 матика дори и V8.
Ако ми трябва 4 матик бих се насочил към ML GL иначе караш нито кола нито джип.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users