Здравейте колеги! Ето, че дойде и моя ред да се похваля с чисто нов газов инжекцион.
Колата ми е Mercedes E200 (w210) Kompressor / 1998г. / 186 к.с. и вече е официално газифицирана.
Реших да направа тема по случая, не само за да се хваля с това, но и за да споделя моите впечатления относно монтажа, вървежа и разхода на колата. За да бъде полезна темата също така горещо бих препоръчал мястото където ми монтираха ГИ на колегите, които се колебаят дали да слагат и къде да отидат за да нямат ядове с колата след монтажа.
Първоначално доста се притеснявах за това при кой да отида и какво трябва да знам преди монтаж на един газов инжекцион, затова и доста се рових из нета, както и във форума за да изкопча някаква полезна информация. Има доста теми, които са полезни и ти дават ясна представа за един монтаж на ГИ, но за мен по-важното беше при кого да отида за да не бера ядове след това.
Съвсем случайно разбрах за майстор в Харманли, с.Бисер за който чух само положителни неща, като едно от най-впечатляващите за мен беше, че на същата кола като моята е слагал ГИ преди време и в момента тази кола е минала около 100000 км. на газ безпроблемно. Не се поколебах и се обадих на човека, който се занимава и още по телефона ми се стори доста начетен и си личеше, че разговарям с човек, който има богат опит.
МОНТАЖ
За мен важното беше да сложа читава газ при читав майстор, затова му казах че държа на качествени компоненти, с които да нямам ядове след време - нямам намерение да пестя пари за сметка на качество. Разбрахме се за ден и час, и за по-малко от 6 часа вече имах чисто нов газов инжекцион. От това което съм прочел тук във форума знаех, че качествените марки са BRC и Ланди Ренцо и естествено не се стърпях да го попитам дали мисли да слага една от двете – отговора беше отрицателен, въпреки че на склад ги има и двете, но все пак му се доверих.
Компонентите, които ми сложи са следните:
- изпарител „Shark” - усилен до 250 к.с.
- бързи рейки „Baracuda” – 1,9 ома
- компютър Optima Pro-tec
Според него с тези компоненти няма да имам проблеми за в бъдеще с газовия инжекцион, в което няма как все още да съм сигурен, но въпреки това вярвам че ще бъде така. Гаранцията която дава е 2 години или 50 000 км. (което се достигне първо).
ВЪРВЕЖ
Без да се изхвърлям или да преувеличавам вървежа на Бенца си е същия както и на бензин, ускорението също, а работата на двигателя на празен ход е по-добра от тази на бензин. За сравнение – при бензин съвсем леко играят между 750-900 оборота, докато при газ е заковано на 900 (все едно е дизел).
При тестовете след монтирането реших да я "изпъна" както се казва и се стигна до скорост от 180 км., като се усеща как иска и може и още, с което мисля че въпроса с това как върви е изчерпан.
РАЗХОД
Що се отнася за разхода, до момента извънградския съм го засякъл – 12л./100км. с натискане, което в пари ще рече за 50км. 5 лева газ. Мисля, че това също е много добре предвид, че колата е 1500 кг. и почти 200 коня.
ЦЕНА
Да не забравя да кажа и колко ми излезе това удоволствие – 1000 лева. Тук също имаше изненада за мен, тъй като бях подготвен за около 1300-1500 лева, предвид това, че бутилката е на мястото на гумата, и че зарядното за газ е до капачката за бензина.
Може би за някои от Вас това, че хваля този майстор звучи като реклама, но моята цел далеч не е това. Целта ми е да споделя положителните впечатления и да препоръчам един добър газаджия, тъй като това е важен жокер за хората, които не знаят къде да отидат за да им монтират газов инжекцион.
Този пост е редактиран от Velazkes: 20 март 2016 - 14:18