Може да прозвучи малко крайно...
Правиш евтини сметки с високи залози.
Купуваш кола, на която газовата струва 50% от покупната цена, а гледаш разходи от порядъка на 50лв... при това дори без да помислиш какво ще ти струва да вкараш тази кола на пътя, за да върви както трябва.
Преди да сложиш газовата, може да се окаже, че трябва да налееш една торба пари да направиш v8-мака изряден. И то само около дебитомери, ламбди, и дреболии.
Нафтата от друга страна вероятно ще е на 500+х.км. Та колко още ще изкара преди да кихне нещо?
Ти вече мислиш да слагаш чипове и генерации.
Единственото което има значение е кое от двете ти се кара повече: бензин или дизел.
Дизелът има страшна тяга, бензинът има страшен звук. И двете ще вървят.
Аз лично не обичам черни пушеци зад колата и тракане от двигателя и си карам бензини.
Колко км. караш на година
колко години държиш една кола
какви са ти доходите
колко е критично за теб колата да ти е на разположение (щото ако ще имаш кола, която трябва да седи по сервизите постоянно, си е проблем)
и други такива на пръв поглед глупави въпроси...
Явно не съм се изразил правилно. Мисля, че казах това, което и ти но с различни думи.
Никакви чипове не мисля, а просто се хванах на думите на колегата, че " чип и ... вдигали еди колко коня и .... и вървели.. ". При мен нещата изглеждат в следния вид - искам да карам w210, защото ми харесва на външен вид, леко група ми идва, широко удобно купе, вози по-добре от 90% от чисто новите автомобили, маневрена е, пътя не се усеща! Освен това за една не голяма сума можеш да получиш страшно много глезотии И вътре в самото купе! Няма да говорим, че колата е от последните, които не са "сервизни"(имам в предвид намери рено меган сценик 2005г и му смени крушка от фара, ще разбереш какво разбирам под сервизни). Аз в началото търсих 200К автомат, но не мога да попадна на автомобил, който да ме грабне(и не съм се отказал от този мотор). След много месеци се качих на 3.2 и ми хареса. Доста ми хареса и първото за, което се поинтересувах беше какъв му е мастрафа... ще мога ли да си го позволя. И се оказа, че ако попаднеш на читав автомобил нещата не са много страшни. Оказа се че разбит мерцедес струва най-скъпо независимо коя година и кой мотор е. В търсенето си стигнах и до малко по - големия мотор 4.3. Днес карах такъв и много ми хареса. Да мастрафа му е различен от на 3.2. При този мотор това, което ме притеснява, е че не е толкова масов и това води след себе си + и - .
Мисля, че и преди съм писал, че идеята ми не е да мина метър в някой елемент от избор и покупка на кола. Фактите са че 200К, 3.2, 4.3 струват приблизително еднакво, обслужването им е приблизително еднакво(масла филтри и т.н.). Разликите идват при данъците, застраховките и "болежките" при различните типове мотор. Единия иска от "доктора 100, а другия 600" примерно... Аз карам на газ, защото е възможно и е по-ефтино и защото не ми пука какво причинява огъня в цилиндрите. За дизел не съм мислил, защото не съм карал и защото знам, че дюзите им не са цвете и те като идат на "доктор" нещата не са мн ефтини, но ще карам защото може да намеря нещо, което си заслужава и да се променя. Не вярвам, че мотор 3.2 ще гори 6л от каквото и да е гориво. Тук се опитвам да събера информация за това какво да съм подготвен като падне "колата" и реша че ще е тя.
Единствено ще те помоля - щом ми казваш " при това дори без да помислиш какво ще ти струва да вкараш тази кола на пътя, за да върви както трябва " , а аз мисля, че предимно това мисля. Моля те кажи ми в цифри колко струва да вкараш един 8мак на пътя както трябва и колко ще струва един 6так.
Ще ти бъда наистина много благодарен! Поздрави!