Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

w210 3.2 vs. w210 4.3 /бензин 1999-2001г.От дълго време търся моята w210 все не изпада нещо читаво.


  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#16 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Posted 17 November 2015 - 17:07

Предполагам че ще ти обявят цена между 3500лв - 4000лв за 8 цилиндъра.

При моя газаджия нещата седят така :

 Варианти за 8 цилиндрови автомобили:

BRC - Plug&Drive

2900 - 3100 лв. 

Варианти за 6 цилиндрови автомобили:

BRC - Plug&Drive 2050 - 2250 лв. 

т.е. разликата за 8мак няма да е фрапантна...


  • 0

#17 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Posted 17 November 2015 - 17:08

Няма никакъв + на мощността, в най-добрия случай нямаш осезаем спад.

Колкото по-мощна е, толкова повече се усеща спада при газ.

Пишат че имало охлаждащ ефект и се чуствало... аз не съм карал и не мога да кажа. Моята 1.8/122кс няма спад на мощността, но на тежък крак има + на количеството газ...


  • 0

#18 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 17 November 2015 - 17:18

По цените които си дал разликата между 6 и 8 е 800лв. Течна фаза газови имат Vialle и ICOM JTG. BRC също имат ама само за двигатели с директно впръскване като GDI, FSI, CGI и т.н.

Доколкото знам Vialle за 6 цилиндъра е на цена 2990лв. Затова ти казах, че за 8 сигурно ще е между 3500-4000.


  • 0

#19 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 17 November 2015 - 22:50

От моя скромен опит, до 150ина коня, може да имаш илюзия, че няма разлика във вървенето.

Към 300 коня, нещата седят коренно различно :)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#20 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 18 November 2015 - 17:08

разхода при сравнение на 320цди и 420 бензин съм го писал среден, не градски.

 

моята кола е 300-24кл. дизел шестак, но е без турбо, понастъпвам я, и при все сравнително тежкото купе, в града ми гори 9. цди-то върви с по-голяма лекота, и разходът в градски условия ще бъде в рамките, че и под каталожната цифра... 

 

бензинов осмак на газ, каквато и да е уредбата, няма да падне под 18-20 газ, и то при леко каране. дотук като пари са равни спрямо дизела, но отделно е разходът ти за бензин всеки месец и това, че трябва да се избиват над 3 бона за уредба, което при дизелова кола го няма. при повечеко изминати километри си дава осезаема разлика.

 

иначе газаджията ми е от най-добрите във Варна, и именно той е монтирал сигурно стотина Виале течни фази на единствената марка, която масово ги ползваше на нови коли в България :)   ако си мислиш, че пропана е по-малко калпав от нафтата, се заблуждаваш, отделно, че за нафтата има възможност за присадки и добавки по желание, а за газта - не

 

не се опитвам да те убеждавам или да те разубеждавам.. просто за приготвените ти пари може да се намери страхотна 320цди с чудесни екстри и при малко късмет само ще караш, а не да стартираш с над 3 000 лева назад само за едната уредба.... но парите са твои, тук можем да дадем единствено съвет... като казах съвет - харесай си една 320цди и отиди да покараш, току-виж се получил ефекта като тогава, когато си покарал 320бензин и си го сравнил с 200 компресор ;)

 

http://www.mobile.bg...23&slink=bcsqoz

http://www.mobile.bg...34&slink=bcsqoz


Edited by Marto BS, 18 November 2015 - 17:10 .

  • 1

#21 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Posted 18 November 2015 - 18:41

разхода при сравнение на 320цди и 420 бензин съм го писал среден, не градски.

 

моята кола е 300-24кл. дизел шестак, но е без турбо, понастъпвам я, и при все сравнително тежкото купе, в града ми гори 9. цди-то върви с по-голяма лекота, и разходът в градски условия ще бъде в рамките, че и под каталожната цифра... 

 

бензинов осмак на газ, каквато и да е уредбата, няма да падне под 18-20 газ, и то при леко каране. дотук като пари са равни спрямо дизела, но отделно е разходът ти за бензин всеки месец и това, че трябва да се избиват над 3 бона за уредба, което при дизелова кола го няма. при повечеко изминати километри си дава осезаема разлика.

 

иначе газаджията ми е от най-добрите във Варна, и именно той е монтирал сигурно стотина Виале течни фази на единствената марка, която масово ги ползваше на нови коли в България :)   ако си мислиш, че пропана е по-малко калпав от нафтата, се заблуждаваш, отделно, че за нафтата има възможност за присадки и добавки по желание, а за газта - не

 

не се опитвам да те убеждавам или да те разубеждавам.. просто за приготвените ти пари може да се намери страхотна 320цди с чудесни екстри и при малко късмет само ще караш, а не да стартираш с над 3 000 лева назад само за едната уредба.... но парите са твои, тук можем да дадем единствено съвет... като казах съвет - харесай си една 320цди и отиди да покараш, току-виж се получил ефекта като тогава, когато си покарал 320бензин и си го сравнил с 200 компресор ;)

 

http://www.mobile.bg...23&slink=bcsqoz

http://www.mobile.bg...34&slink=bcsqoz

Преди минути говорих със собственика на първата кола. Чипосал я е над 240 к.с. е в момента, от Италия я е докарал. Разхода се колебае между 9-11. Ще отида да покарам дизел както ме посъветва, за да видя как е. Ще ходя да видя как е и едно 430. Ще пиша впечатления. 


  • 0

#22 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 18 November 2015 - 23:09

считай, че тая кола ще отвее всяко читаво 430, където го хване ;)     по мое мнение това е един от най-подходящите мотори на 210, и съжалявам, че не се напънах да взема такава.


Edited by Marto BS, 18 November 2015 - 23:12 .

  • 0

#23 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 19 November 2015 - 08:55

Да нека колегата се качи на такъв дизел,съгласен съм че ще му хареса на усещане,но стига се упорства как може да отвее 4.3 бензин...това сериозно ли го мислите или ги сравнявате на усещане.Не искам да пораждам спор но Мерцедес като марка са известни с добрите си осмаци и нека поне тук във форума на марката не заблуждаваме читателите.Дори с чип няма шанс дизела срещу такъв бензинов мотор...да сравнен с 320 и 200к съм съгласен :)
http://www.zeperfs.c...duel498-236.htm


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#24 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 19 November 2015 - 11:36

320цди-то с един чип качва поне едни 80 нютона и 30 коня, като в комбинация с хубава генерация става доста сериозен мотор и не по-лош като вървене от осмака... съгласен съм, че е готино, и аз бих карал ве-осем, но колегата очевидно си прави сметката и иска оптимален избор, а по неговите критерии ве-8 ще е прекалено, мисля, и то по няколко параграфа.. но да покара сам и после да сподели мнение, само да не попадне на някой издухан варел за тестдрайва.


  • 0

#25 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Posted 19 November 2015 - 14:27

320цди-то с един чип качва поне едни 80 нютона и 30 коня, като в комбинация с хубава генерация става доста сериозен мотор и не по-лош като вървене от осмака... съгласен съм, че е готино, и аз бих карал ве-осем, но колегата очевидно си прави сметката и иска оптимален избор, а по неговите критерии ве-8 ще е прекалено, мисля, и то по няколко параграфа.. но да покара сам и после да сподели мнение, само да не попадне на някой издухан варел за тестдрайва.

Днес карах 4.3 - много добре звучи, много добре върви, нямаше газ..в смисъл видях V8 както трябва без доработки. Прекрасен автомобил. Колегата каза, че ако караш нормално си харчи литър повече от 3.2(той ми показа предишната му кола, която е 3.2), но ако ти е тежък крака 17.

 

Марто, искам да те попитам колко пари струват тези чипове и гнерации, за които говориш ? Не съм запознат и ще търся информация доста време, докато стигна до най-добрия чип и най-хубавата генерация(каквото и да значи това).

Искам да разгледам това, което ти ми казваш по следния начин. - купувам 3.2  дизел слагм най-якия чип в най-якия сервиз... и после получавам ..... / купувам 3.2/4.3 слагам най - яката газова и получавам.....  т.е. ако дам 6к за кола и 3 за lpg и карам уникален комфортен автомобил със звук от който ми става (13,5*0,87лв).... с +/- на доработката / ако дам 6к за кола и Х за доработка и карам уникален комфортен автомобил с +/- на доработката (10*2,10лв) , кое е по-доброто( по ефективното, по-лесно ремонтируемото, по-масовото,с по-голям гаранционен сервиз, по-ефтиното, по-практичното ....... )

Защото ако за тези дизелови доработки трябва да дам пак 1.5-2к за най-хубавото и да получа гаранция, а не компромисния вариант и после да карам за 21лв на 100 и да имам данък с 50 лева по-малък........ отколкото да карам с 50 лева по-вече данък и гражданска, но за 12лв на 100км и да имам същия комфорт + звук, който Е фактор. +/- на доработки винаги има и в това съм сигурен, за това гледам гаранционен сервиз/срок условия.

Пиша толкова много и толкова изчерпателно, защото това е форум и това е тема в четен форум и след време, а може и в момента някой. който не познавам да си задава същите въпроси. Стотици пъти съм получавал информация от такива източници и съм взимал правилни решения. Тук за един ден може да ми пишат 30 души, аз днес не мога физически да обиколя 30 майстора, автосервиза, салона и да събера информация от хора, които искат да си продадат труда, по - полезна от тази, която ще получа тук. Истината, е че целя дискусия точно с хора като теб!

Поздрави!! 


  • 0

#26 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 19 November 2015 - 14:58

Може да прозвучи малко крайно...

Правиш евтини сметки с високи залози.

Купуваш кола, на която газовата струва 50% от покупната цена, а гледаш разходи от порядъка на 50лв... при това дори без да помислиш какво ще ти струва да вкараш тази кола на пътя, за да върви както трябва.

Преди да сложиш газовата, може да се окаже, че трябва да налееш една торба пари да направиш v8-мака изряден. И то само около дебитомери, ламбди, и дреболии.

 

Нафтата от друга страна вероятно ще е на 500+х.км. Та колко още ще изкара преди да кихне нещо?

Ти вече мислиш да слагаш чипове и генерации.

 

Единственото което има значение е кое от двете ти се кара повече: бензин или дизел.

Дизелът има страшна тяга, бензинът има страшен звук. И двете ще вървят.

Аз лично не обичам черни пушеци зад колата и тракане от двигателя и си карам бензини.

Колко км. караш на година

колко години държиш една кола

какви са ти доходите

колко е критично за теб колата да ти е на разположение (щото ако ще имаш кола, която трябва да седи по сервизите постоянно, си е проблем)

и други такива на пръв поглед глупави въпроси...


  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#27 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Posted 19 November 2015 - 17:01

Може да прозвучи малко крайно...

Правиш евтини сметки с високи залози.

Купуваш кола, на която газовата струва 50% от покупната цена, а гледаш разходи от порядъка на 50лв... при това дори без да помислиш какво ще ти струва да вкараш тази кола на пътя, за да върви както трябва.

Преди да сложиш газовата, може да се окаже, че трябва да налееш една торба пари да направиш v8-мака изряден. И то само около дебитомери, ламбди, и дреболии.

 

Нафтата от друга страна вероятно ще е на 500+х.км. Та колко още ще изкара преди да кихне нещо?

Ти вече мислиш да слагаш чипове и генерации.

 

Единственото което има значение е кое от двете ти се кара повече: бензин или дизел.

Дизелът има страшна тяга, бензинът има страшен звук. И двете ще вървят.

Аз лично не обичам черни пушеци зад колата и тракане от двигателя и си карам бензини.

Колко км. караш на година

колко години държиш една кола

какви са ти доходите

колко е критично за теб колата да ти е на разположение (щото ако ще имаш кола, която трябва да седи по сервизите постоянно, си е проблем)

и други такива на пръв поглед глупави въпроси...

Явно не съм се изразил правилно. Мисля, че казах това, което и ти но с различни думи.

Никакви чипове не мисля, а просто се хванах на думите на колегата, че " чип и ... вдигали еди колко коня и .... и вървели.. ". При мен нещата изглеждат в следния вид - искам да карам w210, защото ми харесва на външен вид, леко група ми идва, широко удобно купе, вози по-добре от 90% от чисто новите автомобили, маневрена е, пътя не се усеща! Освен това за една не голяма сума можеш да получиш страшно много глезотии И вътре в самото купе! Няма да говорим, че колата е от последните, които не са "сервизни"(имам в предвид намери рено меган сценик 2005г и му смени крушка от фара, ще разбереш какво разбирам под сервизни). Аз в началото търсих 200К автомат, но не мога да попадна на автомобил, който да ме грабне(и не съм се отказал от този мотор). След много месеци се качих на 3.2 и ми хареса. Доста ми хареса и първото за, което се поинтересувах беше какъв му е мастрафа... ще мога ли да си го позволя. И се оказа, че ако попаднеш на читав автомобил нещата не са много страшни. Оказа се че разбит мерцедес струва най-скъпо независимо коя година и кой мотор е. В търсенето си стигнах и до малко по - големия мотор 4.3. Днес карах такъв и много ми хареса. Да мастрафа му е различен от на 3.2. При този мотор това, което ме притеснява, е че не е толкова масов и това води след себе си + и - .

Мисля, че и преди съм писал, че идеята ми не е да мина метър в някой елемент от избор и покупка на кола. Фактите са че 200К, 3.2, 4.3 струват приблизително еднакво, обслужването им е приблизително еднакво(масла филтри и т.н.). Разликите идват при данъците, застраховките и "болежките" при различните типове мотор. Единия иска от "доктора 100, а другия 600" примерно... Аз карам на газ, защото е възможно и е по-ефтино и защото не ми пука какво причинява огъня в цилиндрите. За дизел не съм мислил, защото не съм карал и защото знам, че дюзите им не са цвете и те като идат на "доктор" нещата не са мн ефтини, но ще карам защото може да намеря нещо, което си заслужава и да се променя. Не вярвам, че мотор 3.2 ще гори 6л от каквото и да е гориво. Тук се опитвам да събера информация за това какво да съм подготвен като падне "колата" и реша че ще е тя.

Единствено ще те помоля - щом ми казваш "  при това дори без да помислиш какво ще ти струва да вкараш тази кола на пътя, за да върви както трябва " , а аз мисля, че предимно това мисля. Моля те кажи ми в цифри колко струва да вкараш един 8мак на пътя както трябва и колко ще струва един 6так. 

Ще ти бъда наистина много благодарен! Поздрави!


  • 0

#28 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 19 November 2015 - 17:47

дали ревизираш v6 или v8, няма разлика.

Имат по 2 свещи на цилиндър. Това са 12 или 16 свещи.

Една свещ струва минимум 15ина лева = 240лв.

Дано не сменяш дебитомер и ламбди, иначе още поне 5-600лв.

Гарнитури на капаците на главите = 100ина лева.

Не знам дали 210 си скапва инсталацията. До около 2000г. при Мерц има широко-застъпен проблем на саморазграждаща се изолация на кабелните снопове. Цената е голяма въпросителна. Може и да можеш да си я оправиш сам. 

Някой друг вакуум, някоя друга дреболия.

Масла и филтри не са проблем при двигателя.

След това имаш обслужване на автомата.

Желателно и на диференциала.

Автоматът и дифа са ти 300+лв. в добър случай.

 

И тук не говорим за реставрации.

Т.е. си приготвяш минимум 1000лв. за елементарно обслужване и то без да броим спирачки и разни по окачването


Edited by kdl, 19 November 2015 - 18:24 .
една малка корекция, че гарнитури на глави е съвсем друго :)

  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#29 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Posted 19 November 2015 - 18:08

дали ревизираш v6 или v8, няма разлика.

Имат по 2 свещи на цилиндър. Това са 12 или 16 свещи.

Една свещ струва минимум 15ина лева = 240лв.

Дано не сменяш дебитомер и ламбди, иначе още поне 5-600лв.

Гарнитури на главите = 100ина лева.

Не знам дали 210 си скапва инсталацията. До около 2000г. при Мерц има широко-застъпен проблем на саморазграждаща се изолация на кабелните снопове. Цената е голяма въпросителна. Може и да можеш да си я оправиш сам. 

Някой друг вакуум, някоя друга дреболия.

Масла и филтри не са проблем при двигателя.

След това имаш обслужване на автомата.

Желателно и на диференциала.

Автоматът и дифа са ти 300+лв. в добър случай.

 

И тук не говорим за реставрации.

Т.е. си приготвяш минимум 1000лв. за елементарно обслужване и то без да броим спирачки и разни по окачването

1fe84c49aefa7e51.jpg


  • 0

#30 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 19 November 2015 - 21:13

320цди извънградско не е проблем да харчи под 7 с прилична скорост, да речем 120-130. моята кола гори толкова, при все, че и е по-тежко от цди-то да мъкне това купе.

 

какво ти е казал тоя пич с 4,3-то не знам, но 14-15 газ градско гори 200-16клапана мотора... тоя осмак под 18 градско е абсурд да падне. а за правилно изчисление на разхода си прибави едни 40лв поне за бензин на месец. при сегашните цени както и да го смяташ, дизела ще гори една идея по-малко като пари.

 

добър чип е 400-500лв, махане на средно гърне и хубаво крайно - 300-400 (иначе една нова генерация с по-голям диаметър е хххх лева, но само с чип не е нужно повече от леко отпушване)....  хубави 320цди-та се намират достатъчно. то немеца като си вземе 4,3, също го купува за мачкане по аутобана, та и там пробега си казва думата ;)

 

каквото и да избереш, все е риск - но дюзи се рециклират, както и турбини... но голям 15 годишен бензин да го подкараш на гз обре - трябва да не трепва на бензин - а там колегата ти обясни какви филми могат да са.... и като добавя огромната сума за самата газова уредба... ти за тия пари ще направиш всяко 320цди чисто ново с ресурс за години наред каране.

 

пак казвам - покарай читаво цди и после сподели впечатления ;)


  • 2




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users