Щом влиза трудно при спряло положение и лесно когато се движиш леко целия проблем според мен отива или към съединителя или по-скоро към синхронизатора (просто не синхронизира ) щом успяваш да вкараш другите скорости освен 1-ва по-евтиния вариант като цяло да смениш маслото на скоростите и течността както каза колегата "sv_trener" (и да се окаже съединителя няма да му навреди) но пак са си пари особено ако накрая се окаже, че трябва да се отварят скоростите.
Трудно влиза първа скорост /ръчна скоростна кутия/
Започната от Bokouser, 27 сеп 2015 - 08:53:37
43 мнения по тази тема
#16
Публикувано 07 октомври 2015 - 21:05
#17
Публикувано 07 октомври 2015 - 22:19
Няма значение колко е карана (и каква е температурата), мисля, че е все едно.Кога влиза по-трудно първа - на студено или след като си я карал досте и е загряла добре?
Ако е съединителя какво може да му е, за да не отделя добре?Щом влиза трудно при спряло положение и лесно когато се движиш леко целия проблем според мен отива или към съединителя...
Ако е синхронизатор, мисля, че не би трябвало изобщо да влиза първа, дори и в движение....или по-скоро към синхронизатора (просто не синхронизира )...
Sent from my iPhone using Tapatalk
#18
Публикувано 10 октомври 2015 - 07:35
Нямаше особен ефект след реглаж на щангите отдолу, всъщност оказа се, че и няма голяма възможност да мърдат.
Сега след няколко дни каране установявам, че при напълно загрял мотор и скорости, се подобряват нещата (не напълно), поради което ще премина към смяна на маслото, макар, че доколкото намерих информация го дават до живот на възела.
Под колата няма никакъв теч, нито е имало (ако не е старателно измита), но нивото на маслото в скоростната кутия е около половин см под отвора на самата пробка. До колкото разбрах за тази кутия това е нормалното ниво, даже процедурата била да се напълни до страничната пробка и тогава да се извади точно определено количество масло.
Въпросът е колко точно трябва да извадя от точно тази кутия и с каква спецификация трябва да бъде маслото за тази кутия. Гледах отдолу за номер на кутията, но не успях да видя.
Другото което си мисля е, че колата е наистина много запазена за годините си, с пълна сервизна история и чак не ми се вярва на 170000 да замине скоростна кутия или дори маслото да си загуби качествата.
Сега след няколко дни каране установявам, че при напълно загрял мотор и скорости, се подобряват нещата (не напълно), поради което ще премина към смяна на маслото, макар, че доколкото намерих информация го дават до живот на възела.
Под колата няма никакъв теч, нито е имало (ако не е старателно измита), но нивото на маслото в скоростната кутия е около половин см под отвора на самата пробка. До колкото разбрах за тази кутия това е нормалното ниво, даже процедурата била да се напълни до страничната пробка и тогава да се извади точно определено количество масло.
Въпросът е колко точно трябва да извадя от точно тази кутия и с каква спецификация трябва да бъде маслото за тази кутия. Гледах отдолу за номер на кутията, но не успях да видя.
Другото което си мисля е, че колата е наистина много запазена за годините си, с пълна сервизна история и чак не ми се вярва на 170000 да замине скоростна кутия или дори маслото да си загуби качествата.
Този пост е редактиран от Bokouser: 10 октомври 2015 - 07:49
#19
Публикувано 10 октомври 2015 - 09:22
Явно кутията е за ремонт наистина.
#20
Публикувано 10 октомври 2015 - 09:30
Мога ли да разбера номера на кутията чрез VIN-а?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този пост е редактиран от Bokouser: 10 октомври 2015 - 09:33
#21
Публикувано 10 октомври 2015 - 13:47
Здравейте колеги,
към колегата Bokouser ако правилно съм те разбрал, искаш да кажеш, че това масло го дават доживотно, както и за пробег от 170.000км. маслото да не загуби вискозитета си и изобщо качествата.
За толкова километри е възможно да стане на парцали.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#22
Публикувано 10 октомври 2015 - 15:05
Да, дават го "за целия живот на възела", но от Балкан Стар ми казаха, че не пречи да се смени.
Аз ще го сменя, защото това е последното нещо, което мога да направя преди да падне кутията, но съм скептично настроен, има коли на толкова километри с оригиналното масло и скоростите са безпроблемни, та тези километри не би трябвало да са проблем.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Аз ще го сменя, защото това е последното нещо, което мога да направя преди да падне кутията, но съм скептично настроен, има коли на толкова километри с оригиналното масло и скоростите са безпроблемни, та тези километри не би трябвало да са проблем.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#23
Публикувано 10 октомври 2015 - 15:17
Ако скоростната кутия е необслужваема тогава е трябвало да бъде капсулована, а тя има пробки.
За моята W210 ми дават смяна на всеки 50-60хил.км.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#24
Публикувано 10 октомври 2015 - 15:52
Да не би да говориш за автоматична скоростна кутия?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#25
Публикувано 10 октомври 2015 - 17:32
Говоря за ръчна скоростна кутия.
Наскоро сменях маслото на W203та ми тя е автоматик, освен маслото съм сменил филтъра, гарнитурата и буксата вътре + 2литра масло за промивка.
Все отлагам замяната на маслото в трансмисията на W201цата (понеже не се кара) с показатели на километража 178.000км.
проверявал съм го на цвят (чистота) леко мътно но ясно се отличава червен цвят.
Допитвах се до Балкан Стар (преди време) на което ''специалистите'' събрани от кол и въже ми отговориха:
,,То на тези автомобили скор. кутии са много здрави, и вода да им налееш им няма нищо".
Всеки един автомобил и всеки един компонент в него се амортизира и на определен период (пробег) се ремонтира или заменя,
да неговорим, че за 170.000км (ако се реални) вътре в скор. ти кутия се е събрало не малко количество метални частици (стружки)
в комбинация с конденза през годините, старото масло може да е довело до този проблем. Отнася се и за диференциала!
Това извън контекста,
дори не знам дали имам магнит на пробката (W201) тъй като отворихме колкото да отлеем за пробата,
на W210 има както и на W203 магнитна плочица в картера.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#26
Публикувано 10 октомври 2015 - 20:32
Който е казал, че маслото на механичните трансмисии е за целия живот на механизма е меко казано луд. Това е пълна простотия.
С времето всяко масло поема от влагата и губи смазващите качества.
Но който не го сменя да е жив и здрав. Така дава хляб на майсторите на скоростни кутии.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#27
Публикувано 10 октомври 2015 - 22:31
...Допитвах се до Балкан Стар (преди време) на което ''специалистите'' събрани от кол и въже ми отговориха:
,,То на тези автомобили скор. кутии са много здрави, и вода да им налееш им няма нищо".
Всеки един автомобил и всеки един компонент в него се амортизира и на определен период (пробег) се ремонтира или заменя,
да неговорим, че за 170.000км (ако се реални) вътре в скор. ти кутия се е събрало не малко количество метални частици (стружки)
в комбинация с конденза през годините, старото масло може да е довело до този проблем. Отнася се и за диференциала!...
Има логика, дано да не е късно и да има ефект.
Който е казал, че маслото на механичните трансмисии е за целия живот на механизма е меко казано луд. Това е пълна простотия.
С времето всяко масло поема от влагата и губи смазващите качества.
Но който не го сменя да е жив и здрав. Така дава хляб на майсторите на скоростни кутии.
Не си го измислям аз, най-вероятно производителя го е казал. В няколко руски форума намирам информация, че е точно това казва производителя и това е отбелязано в документ SI26.00-P-0002A в WIS, но нито успях да издиря тoзи документ, нито разбрах какво е WIS. Както казах по-горе в БС не отрекоха, точните думи на "сервизния консултант" бяха - По принцип няма определен интервал за смяна на маслото в тази кутия, но може да ви го сменим, няма проблеми.
Именно за това се допитах и тук.
#28
Публикувано 13 октомври 2015 - 10:25
Разбира се то и автоматичната 722.6 както и ръчната 5 степенна скоростни кутии излизат като "необслужваеми" (sealed for life), но когато започнали първите ремонти на кутиите дилърите на Мерцедес излезнали със становище въпреки, че са необслужваеми е хубаво на всеки 60 хил. км. да се обслужват.
#29
Публикувано 13 октомври 2015 - 15:34
Така или иначе проблема няма да се оправи със смяна на маслото.
#30
Публикувано 13 октомври 2015 - 17:34
Ако се наложи отваряне на кутията ще ми препоръчате ли човек в София?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни