Публикувано 12 април 2017 - 15:07
Абе излиза, че всички сте много примерни и предпазливи, а статистиката показва, че сме на първо място в Европа по смъртни случей следствие на ПТП. Парадокс или? Защото много от хората обичат да казват Германия и как тука всичко е най-най, та и аз да се включа с моя опит. В Германия е пълно с идиоти, дори и по-големи от нашенските (представете си нашите BMW джигити, ама с пари и истински нови м3 и амг-та). Има и заспали смотаняци, които не знаят къде и как да се движат. Разликата е само, че тука управляващите наистина мислят за безопасността на хората и са направили всичко възможно всичко да е "идиоти устойчиво" и с цел пазещо живота на хората, а не като в България, само да се пълни хазната с нашите пари. Пример:
1. Много хора минават на късно жълто или направо на червено. Редовно виждам на светофари държащи дълго как поне две коли се изнасят на червено. Решението? При светване на червено другият светофар държи още 4-5 сек. отсрещният трафик и така, който е тарикат и е минал на червено си се изнася без проблем. Ако е рецидив и е станало произшествие или има опасност за пешеходци се набучва една камера отсреща и ако минеш с 1.5 сек. след червения сигнал, бай бай книжчице.
2. НИКЪДЕ не съм видял булевард или улица с изцопана пешеходна пътека по средата, където 3 лентово движение трябва да гледа дали някой няма да скочи изневиделица да пресича. Всички пешеходни пътеки са със светофар и копче. Който пресича, натиска, светва червено и цялото движение спира. И там важи правилото за секундите толеранс.
3. Аутобана няма ограничение само, когато времето и обстановката го позволява. През трудни условия се слага 130, 100, 80 и дори 60. Знаците са електронни в 90% от случейте и се сменя скоростта на трафика при необходимост. Всичко е обаче наистина съобразено. Няма недомислени знаци, ограничения и камери.
4. Полиция има повече в кварталите отколкото по булевардите и аутобаните. Защо? Защото там може някой джигит или бързащ да направи по-голяма беля със скорост 55км/ч отколкото на аутобана с 200.
Мисълта в този пост е, че държавата трябва да търси начини за облекчаване на трафика, за по-добри пътища и по-малко проблемни участаци, а не за налагане на тежки глоби на редовия водач, щото видиш ли, така се прави модерен транспорт. Глобата сама по себе си не носи безопасност. Безопасността идва от добра инфраструктура и премислени решения.