Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мерцедес 126 500 сел загрява


  • Please log in to reply
48 мнения по тази тема

#1 svetlio2604

svetlio2604

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес 126

Публикувано 08 юли 2015 - 22:22

Здравейте колеги,колата е мерцедес 126 500 сел 84 година двигателят е М117 Прикачен файл  IMG_0371.jpg   139,84K   9 Брой сваляния. Проблема ми е следният,главно в градски условия двигателя загрява. Доста вдига температурата,100 градуса и продължава нагоре  .Това се получава общо взето по светофарите като седя ,иначе като се движи колата градусите са нормални около 85-90. Термостатът го смених наскоро отваря на 75 градуса ,сложих и заварена перка за да съм сигурен че не е от виското.Радиаторът е еднакво топъл навсякъде когато е загряла колата,преди няколко дни ми протече и водната помпа, та и нея я смених с чисто нова. :unsure И пак продължава това греене.Колата има и газова уредба,старата ми пура която е 280 se,като зацепи стрелката на 86-87 градуса и не мърда оттам,предполагам и на тази трябва да е нещо такова.Също така маслото е чисто няма вода в него,нито прави балончета в охладителната система и не надува маркучите,не е заминала някоя гарнитура поне за момента.Прочетох доста за загряването,но явно не мога да намеря решението.Ако някой може да помогне с нещо ще съм много благодарен!

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от svetlio2604: 08 юли 2015 - 22:30

  • 0

#2 zvezd0

zvezd0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W220 S320 1999
    W163 ML320 1999-ex
    W140 S350TD 1993-ex
    W126 280SE 1985-ex
    W124 230CE 1989-ex

Публикувано 09 юли 2015 - 00:02

Колега климатичната перка пред радиатора не се ли включва ?


  • 0

#3 svetlio2604

svetlio2604

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес 126

Публикувано 09 юли 2015 - 05:45

Не колега не се включва,сигурно датчика и не работи или е прекъснат кабел някъде,но и нея я пуснах да работи постоянно и пак си загрява
  • 0

#4 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 09 юли 2015 - 06:39

Огледай газаджиите как са вързали изпаритела,ако са с тетки виж ги къде са ги сложили.Обикновенно е по лесно да циркулира течността имено в този новообразуван кръг от изпарителя.Много мразя такова връзване,защото ги мързи да си го вържат последователно,а не с тези гадни пластмасови тетки.Дано се сещаш за какво ти говоря,ако ли не погледни си под капака и ще разбереш.


  • 0

#5 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2015 - 08:49

Ако стрелката седи там като на снимката и не се покачва много на горе е идеално.Това е около 90 градуса,а не 100.Перката на климатика се включва аварийно при 100 и над 100 градуса.


  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#6 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2015 - 09:24

Ники тази стрелка е за 100-те (или 98) там ,няма работа тоя мотор ,моята пура над 84С не вдигаше и при бърнаут, колата има проблем!


  • 1
NO PAIN - NO GAIN!

#7 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2015 - 11:02

На мен  такъв проблем ми правеше един роудстар и всичко идваше от виското,по светофарите грееше и като го сложех на неутрална и го изфорсирам   (задържам на около 2500 оборота за малко) и охлаждаше до нормална температура.Виж намери едно читаво виско и пробвай с него,мани го това завареното.


  • 0

#8 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 09 юли 2015 - 11:11

Е той точно, като е заварил виското, го е изолирал, като потенциална причина.....

 

 

Ако не е причината от това с газовата, както са го обяснили по-горе, не остават много други причини.

 

Може да е затлачена от наслоявания система, която се чисти с препарати и много търпение и промивки.

Може да е замърсен с гадини и кочина радиатор, въпреки че казваш, че при движение се охлажда, това не значи, че не е затлачен с насекоми, което пречи 

да се охлажда лесно, когато колата е на място и няма насрещен силен вятър.

 

Може да е некоректно работеща ел.перка, но щом казваш, че си я дал накъсо да работи постоянно и пак загрява, тя отпада, обаче я оправи да работи, както си трябва - имаш като потенциална причини датчик и релетата, които я управляват.


Този пост е редактиран от shotgun600: 09 юли 2015 - 11:17

  • 0

#9 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 09 юли 2015 - 11:43

Аз съм пресен по въпроса и да си кажа как излекувах мойта болка. На СЕКа почна да грее над втората стрелкичка /което е 100 градуса по целзии/ и се видях в чудо. Точно като писаното тук се държеше каручката с единствената разлика ,че в движение пак трудно падаше. Пробвах и аз перката дали работи като и подадох ток направо ,работеше. Но сама не се включваше и изпаднах в шаш ,а уж съм е виждал да се включва сама ,явно нещата са умирали постепено. Проверих предпазителите и връзките всичко си е нареред и накрая размених двете букси които предават дани от термостатното тяло и ураа перката заработи. Двете букси се намират на самото термостатно тяло тая дето е пред теб като застанеш челно на колата е за температурата която е на скоростомера ,другата е малко по в страни от нея ,размени ги и перката трябва да си тръгне сама ако всичко друго е наред. Иначе провери и как сте сглобили термостатаното тяло и да кажеш какво е станало.

 

П.П. Пробвах да направя мост между двете букси за да си работи и температурата и перката докато отсраним неизправността ,е не става.


Този пост е редактиран от Ванюша: 09 юли 2015 - 11:46

  • 0

#10 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юли 2015 - 11:57

Заварил го но то се върти с оборотите на вала и като спре на светофар и на ниски обороти не може да смогне да охади достатъчно за това му казвам да намери хубаво виско.

На роудстара който споменах по горе взехме виско от 250лв "оригинално" чисто ново и пак придължиха дертовете докато не си купи човекО -собственика виско за 800лв този път действително оригинално,а в промеждутъка докато му пристигна виското си направи перките или една от перките не помня точно на климатика на копче и като влезнехме някъде по задръстванията щракаш копчето да въртят принудително и не се стигаше до високи градуси на загряване.


  • 0

#11 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 09 юли 2015 - 12:03

Заварил го но то се върти с оборотите на вала и като спре на светофар и на ниски обороти не може да смогне да охади достатъчно за това му казвам да намери хубаво виско.

 

 

Нещо не разбирам - изправно виско ще се държи по същия начин в загрято състояние и задръстване, като завареното. Изправното се вкоравява от жегата и то започва да се върти с оборотите на вала, точно както завареното. Разликата е, че завареното продължава да се върти с оборотите на вала, дори когато вече не е нужно....

 

 

 

Щом човекът е изолирал ел.перката, като причина, пускайки я да бичи постоянно, и колата пак е греела, виското е заварено, за мен като вероятни причини остават единствено замърсен радиатор отвън, или затлачена охладителна система с ниска проводимост от котлени камъни и всякакви други дрисни, трупани през дългият живот на тази кола.

 

Аз имам абсолютно същият проблем от години - колата ми работи на по-висока температура от нормалното, въпреки че всико по охлаждането е ново и оригинално - радиатор, виско, водна помпа и т.н.

Радиаторът на климатика съм го изчистил от буболечки, за да не пречи на въздуха да преминава към водния радиатор, и колата пак работи една на една идея по-висока температура.

Всичко ми е изправно по ел.перките.

 

Остава затлачена от наслоявания система, което е абсолютно възможно, тъй като колата е стара, карана е с кой знае какви гадости през тези дълги години, включително от нас като собственици през последните 15+ години. 

Купил съм си още преди година един български препарат против котлен камък - "Антикалц" се казваше по-спомен, червен на цвят, който все нямам време да пусна в системата, защото отнема доста време и нерви, за да се направи както трябва. 

Изчетох доста за него в нета и го пробвах на дъртия пикап на баща ми, който беше каран с още по-големи дрисни - системата направо лъсна отвътре и изкара какви ли не парчета и лайна при промивката, обаче при него беше лесна самата процедура...

 

Има и негативни коментари за препарата, поради съображения, че може да протече някоя гарнитура, обаче каквото и да се говори, ако системата е компрометирана, това е единственият начин, за да се изчисти до почти фабрично състояние.


Този пост е редактиран от shotgun600: 09 юли 2015 - 12:13

  • 2

#12 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 09 юли 2015 - 14:04

Ае да кажем само ,че двигател може да грее и от неправилни смеси. ,сигурен съм ,че знаете защо. Иначе да питите не е лошо да се промиват отвсякъде и антифриза да си е бистър. Аз предлагам на момчето да си кара колата на заводското гориво за да пробва дали пак ще се получава това при пуснати всички перки естесвено.


Този пост е редактиран от Ванюша: 09 юли 2015 - 14:05

  • 0

#13 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Публикувано 09 юли 2015 - 20:35

А водната помпа? Че на Хари така му беше на 140-та и се оказа, че нямала перки :)
  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 юли 2015 - 22:22

Аз пък мисля, че е нормална тази температура за това време, за градски цикъл. Мерцедес са една от малкото марки, които са честни за градусите. Много от марките усредняват показанията в широк диапазон (80-100), за да изглежда че Т на мотора на мърда и на таблото всичко да изглежда красиво.

 

Термостатът може и да отваря на 75, но виското зацепва едва на 100. На светофар няма как да се охлади течността в радиатора.

 

Климатичната перка се сключва чак на 110.

 

Щом колата не грее е движение, което е по-важно, всичко е наред. 

 

Профилактика на система - смяна на антифриз, почистване на радиатора, проверка изправността на климатичната перка и всичко е окей. Зацепването на перката не е добра идея - виското над 4000 оборота приплъзва и това е направено нарочно за да не товари мотора и перката.

 

Виждал съм зацепена перка, която изглежда като стреляна със сачми, вероятно заради продължителна работа на високи обороти.

 

И въобще - защо мислите червената зона е чак на 120 градуса?


  • 0

#15 svetlio2604

svetlio2604

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес 126

Публикувано 09 юли 2015 - 22:24

Мерси на всички за отговорите, това за газовата уредба от много време ми се върти из главата,та най вероятно ще я махна, ще запуша маркучите за проба,точно с такива пластмасови тетки е,сложени преди входа на маркучите в купето посока към парното и след като излиза маркуча от другата страна,беше тъмно и не можах да го снимам.Пробвах това което каза колегата Ванюша.Размених  буксите на датчиците и перката наистина тръгна  и то с доста по-голяма сила въртеше от колкото като и давам директно ток.Все едно е с две степени.Днес само това погледнах че нямах много време.Явно ще трябва някакъв датчик да намеря.Иначе си мисля че няма как повече да върти виско перката,от заварена виско перка ,та тя отпада,Радиаторът миналата година го свалях и чистих даже и промивки му правих, пак по същата причина!


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни