Имал съм W202 и W210 и не съм останал впечатление, че частите са толкова скъпи. А доколкото съм запознат от форума W208 бил подобен на W202 може и да бъркам.
Да те предупредя отрано, да не кажеш, че не си знаел, ама БЪРКАШ и то бая! Частите, дето са еднакви са си ОК, ама има и много части, дето не са еднакви (нищо, че изглеждат еднакви) и там приказката е невъобразима. Само за сравнение ти казвам, че като чисто нова W208 е струвала 1.5 пъти колкото чисто нова W210. На W210 фаровете изглеждат като на W208, обаче нямат нищо общо, не само като крепежи, изцяло различна форма имат, ако паркираш двата модела един до друг ще видиш колко различни са. Чисто нови фарове за W208 струват почти двойно на фаровете на W210. В резултат на това и в моргите фар за CLK е много по-скъп от фар за E класа. Да не коментираме количеството E класи по моргите и количеството CLK-та. С огледалата нещата стоят по еквивалентен начин. Чисто ново огледало за CLK в Балкан Стар е почти 1000 лв. В морга (с мигач) едвам намерих за 350 лв. като прозвъних над 30 морги и обяви! И пак беше в друг цвят, та доплатих и пребоядисване. Друг пример - гъзарските стъкла без рамки на вратите. Чисто ново стъкло в Балкан Стар е 330 лв. Питай ме да ти кажа, че са ми го чупили! В кобрата - стъкло за врата на W208, ако не броим китайските и турските, дето чеп за зеле не става от тях, най-евтиното е 110 лв. В Балкан Стар монтажът на такова стъкло е още 150 лв. и ако си с фейслифта (дето стъклата слизат сантиметър надолу, като отвориш вратата) повярвай ми - има защо да струва 150 лв. само работата, защото в кобрата се бориха 3 часа (ДА, ТРИ ЧАСА) и така и не можаха да го сложат като хората, като вали и на автомивките влизаше вода, та ходих пак да го правят. Ако искаш, можеш да сравниш и цените на нещо банално, като махагоните в купето - за CLK са от 2 до 3 пъти по-скъпи от тези на E класата.
А по темата с ремонтите за 1000 лв. още нещо да ти кажа - при тези автомобили има проблеми, които водят до това, че колата става паметник. Понеже стана дума за разликата от фордове и опели... разликата е, че там нещо като се счупи, можеш да го вържеш със свинска опашка, да дложиш санитарен силикон, да го подлепиш с тиксо и да продължиш да караш още три смени на маслото, без да пипаш... а при мерника има проблеми, дето един тъп датчик се прецаква, който е тотално ненужен и колата може да си върви още 20 години без него, обаче влиза в сервизен режим и ти се разказва играта и щеш не щеш - трябва да го смениш. И ако имаш късмет, ще се скъса някой маркуч за 20 лв. ама ако нямаш късмет, ще се нае@е нещо по електроника, ще влезе в сервизен режим и влизаш в джаза с двата крака. Това е голямата разлика!
В никакъв случай не се заяждам, просто и аз коментирам. Казвам ти мое мнение, да си го имаш предвид. А за това че цената не е пряко свързана с качеството като цяло си прав... ама си има и изключения, нали знаеш.
Поздрави от Германия