Отговора е много прост, но от лична гледна точка естествено Аз на ръчката гледам единствено и само като добавка към изживяването от шофирането. Малотражните автомобили според мен нямат никакъв смисъл да са на ръчка, тъй като трябва да сменяш като откачен за да вървят нормално и това си го припомних най-добре, като ми се наложи да взема 3 пъти кола под наем през последните няколко месеца, където едиствената причина да ми хареса че бяха с ръчка, беше че е от ляво и просто ми беше фън да я ползвам. Цялото останало усещане от ръчката беше просто досадно при коли с 70-100 коня. 160кс е добре попринцип, но пак не е достатъчно мощно за да е интересно на ръчка.
Дадох 250-300 за пример, защото там вече става интересно, но вярно зависи много от колата. Няколко пъти имах възможност да покарам едно леко поусилено Subaru STI, което доближаваше 330кс, и на това нещо никога не бих се качил ако е с автоматик... просто убива кефа. В същото време в момента на аудито ми дори след ремапа като го ударя на 260-270кс, пак няма да и да си помисля да го карам с ръчка, просто щото не е такъв тип кола.
От там и идва коментара за камерите, на база на това ми разбиране за ръчката... че предполага по-раздвижено шофиране, което не се разбира добре с камерите за скорост
Т.е. с две думи, моето мнение е, че ръчката има място само в спортни коли. Прав си, че модерните супер седани/комбита са 99% с автоматици и това е най-вече защото шофирането с ръчка при подобни мощности и въртящ момент, далеч не е за всеки. Отделно че специалисти които да правят ръчни кутии почти няма вече и едва ли не излиза по-скъпо пред това серийно да си слагат някви автоматици. Затова и при повечето коли вече ръчката едва ли не се смята за екстра и аз лично я приемам точно като това.
Що се отнася до парктрониците и аз съм на мнение че всеки трябва да може да паркира и без тях, но е факт че тази кола си е със скапано виждане назад и висока задница. Парктроника си е една много полезна екстра и неведнъж ми е била от полза, особено като щях да згазя едно колело дето някво момиченце реши да си паркира зад колата, докато се качвам