Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W124 проблем празен ход


  • Please log in to reply
106 мнения по тази тема

#91 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 ноември 2015 - 02:59

Значи се оказа комутатора в крайна сметка.
А за лабда има захранване само когато двигателя е запален 11-14V когато е на контакт няма захранване.Пин 16 на буксата.
Тези които са с 1-вите w124 200Е-16 имат подгрев на всмукателния колектор от там може да се вземе захранване защото го има само когато двигателя работи.
Не сещам къде другаде има захранване само тогава.
  • 0

#92 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 27 ноември 2015 - 10:10

Да колега мръсния комутатор е.

Задари него ревизирах дросела, инсталацията, взкуумите и всички датчици и кабелни свръзки и минах няколко диагностики на които нищо което да не знам не ми казаха...

Та ако има ток само когато колата работи е лесна работа. Аз така съм си направил и автоматично пускане на фаровета като запаля колата.

Едно реле съм вързал към тънкото кабелче на алтернатора което отива къл лампата на таблото. Като се развърти динамото по това кабелче тръгва ток и угася лампата на таблото, съответно релето затваря и силовите му кабели дават на късо кабелите на ключа за фаровете, все едно ключа е включен. Когато изгася колата и фаровете загасват.

Може да направя същото уоравление да подава + към ламбда. Но все пак ще закача уреда към стария ми комутатор и ще карам известно време да видя постоянно ли дава ток към ламбда и нещо променя ли се.

Някой има ли снимка на въпросния подгрев на всмукателя, че ми е интересно...


  • 0

#93 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 ноември 2015 - 12:05

опорното напрежение е 0.5V към сигналния кабел ламбда сондата. Не можеш да пуснеш 12.

 

Подгревът на сондата е 12V.


  • 0

#94 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 27 ноември 2015 - 16:02

Подгрева ще и го вържа да работи лесно.

Обаче ако е изгоряло звеното на комутатора което чете сигнала от самата сонда някак какво да се направи, или греша?


  • 0

#95 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 ноември 2015 - 20:32

Премери какво дава сигналния кабел на контакт, на загасен мотор.

 

Вероятно някой може да ремонтира тези комутатори, но не съм запознат в детайли.


  • 0

#96 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 27 ноември 2015 - 21:55

Ще премеря колага, какво дава стария ми комутатор, който е с изправно управление на ламбдата и ще премеря какво се случва със сегашния.

В София ми обявиха 450лв. за ремонт на комутатор и се изсмях.....


  • 0

#97 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 30 ноември 2015 - 14:51

Значи при запален двигател постоянно напрежение 11-14в. към подгрева няма но на сигналния кабел показва 0.5-1в.


  • 0

#98 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2015 - 15:09

Пробвай и самата сонда да измериш съпротивлението на подгрева, по спомен беше 3 или 4 ома (въпреки че ме съмнява от сондата да е). Напрежение може и от контактния ключ да се вземи ако е заминало захранването от комутатора. Другото което е по кабелите да не се губи напрежението докато стигне до буксата на сондата, предполагам там си мерил.


  • 0

#99 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 30 ноември 2015 - 15:40

Здравей колага, като върна стария ми комутатор сондата работи коректно но неговия проблем е празния ход :D

Проблема не е в кабелите. Сондата си работи коректно и е бърза.

Този другия комутатор го сложих с ясното съзнание, че не му работи управлението на ламбда сондата.

Идеята ми е някак ако може да го излъжа и да тръгнат нещата. И да не се занимавам повече с търсене на комутатори.

До момента съм установил, че напрежение към подгрева не отива. А на сигналния кабел се менят някакви миливолтове 0,5 - 1v.


  • 0

#100 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 ноември 2015 - 22:08

Да чрез тези миливолтове ти се определя бедна или богата смес.
  • 0

#101 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 08 януари 2016 - 23:05

Здравейте колеги и за много години!

Да споделя как реших проблема си напълно.

Както вече споделих бях взел комутатор, който ми го дадоха със забележката, че ламбда контрола му не работи.

Направих си диагностика с един VAG KKL и HFM Scan и освен грешка за ламбдата показа и нетипични стойности на мап сензора. Понеже имам друг здрав мап сензор реших да го подменя и да видя какво ще стане. Свалих горния капак на комутатора който е на четири винта тип еврейска звезда. След това нагрях с пистолет за горещ въздух капачето на комутатора под което се намира мап сензора и внимателно с права отвертка го отворих. Мап сензора се оказа пълен до горе и запекъл с масло както и кухината в пластмасовото капаче на комутатора което свалих. Презапоих го с другия сензор който пак си е оригинален от 124ка. А въпросната кухина в капачето изчистих хубаво със спрей за почистване на дросели Вюрт.

Голяма изненада беше, че видях няколко откъснати от електроспойките проводника от пиновете отиващи към платката. Малко трудно се калайдисват но ги запоих и сглобих комутатора.

В момента колата пали и поддържа перфектни обороти във всякакви условия.

Като запаля на бензин на HFM Scan-a не показва грешки. Като превключа на газ и изфорсирам колата показва грешка за богата смес но превключа ли пак на бензин грешката изчезва, което си е напълно нормално предвид, че съм с обикновена газова уредба.

Успях да го преборя!

 

Някой знае ли как мога да активирам пълните възможности на HFM Scan?

:)


  • 1

#102 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 януари 2016 - 00:46

Да. Пишеш e-mail на руснака и той ще ти обясни какво да направиш.Ще ти струва 60лв.Ако не знаеш руски ползвай гугъл.Аз така общувах с него.
  • 0

#103 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 13 януари 2016 - 16:47

Здравейте колеги!

За много години на всички!

Много се надявам това да е проблема и при мен! Мъча го от години и дойде ли зимата почва мъката. Сменях дросели, компютри - винаги го има проблема. Като се позатопли ще отворя комутатора да видя как стоят нещата при мен. 


  • 0

#104 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 януари 2016 - 11:22

За много години и от мен ! При мен тази година се обадиха повдигачите на клапаните и тях сега ще правя. Иначе толкова сигурно съм свикнал с зимния проблем ,че скоро не ми е правил впечетление. Друго ми направи впечеление-зимата ако запаля и веднага тръгна сякаш се държи добре докато е в подгряващ режим според мен. Най-често това обаче не се случва ами стоя 2-3 мин на място преди да тръгна и тогава вече включва ламбда сондата в управлението. А тя според мен е бавна (особенно докато е студена още), с нарастването на оборотите се ускорява сигнала и по-бива. Изчетох няколко файла на производители ,като някои от тях даваха графики за нормално работеща сонда близки до моята и се отказах да я сменям за сега. Универсалната е към 100 ама едни пишат ,че не били толкова добри, друг вика че била същата като тази с букса която струва към 160. Ако знам, че колата ще се промени в положителна насока ще ги дам без да се замисля, но се съмнявам...


  • 0

#105 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 18 януари 2016 - 15:18

Колега ognian1981

аз имах основание да се пробвам да отворя комутатора защото на диагностиката изкара и некоректни данни от мап сензора освен проблема с празния ход.

Но въпреки това нямаше да го барам ако нямах втори комутатор под ръка защото при евентуален неуспех оставах без кола!

Там момента е доста тънък и мога да те посъветвам първо да пробваш с други комутатори, пък може и да тръгне празния ход.

На мен миналата зима ми правеше отвратителни мизерии колата. То не бяха гаснения по светофарите и после не палеше защото се давеше от газта, то не бяха замръзвания на изпарителя защото не работеше добре на бензин. Но най-вече ме дразнеше, че неможех да включа обдухването което размразява предния джам. Предполагам и при теб положението е подобно.

Колегата 200E-16V е описал в една тема кои номера на комутатори са така да се каже взаимозаменяеми и какво трябва да се гледа като търсиш комутатор.

Но, честно казано не ти препоръчвам да го отваряш комутаторa защото шанса да се развали непоправимо е много по-голям от колкото да се оправи.

В общи линии аз моя го отворих с иследователска цел защото не ми пукаше дали ще тръгне повече.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни