Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Дебитомер и ЕГР клапан w202 / 220cdiПроблем с егр-а от не работещ дебитомер

дебитомер egr проблем

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 15 February 2015 - 13:53

Здравейте! Имаме проблем с дебитомер и ЕГР клапан на mecedes w202 / 2000г. комби / 220cdi - 125 коня. След като закарахме колата на Стар диагностика, този който гледаше колата установи, че дебитомера не работи, следствие на което ЕГР-а не се включва.

 

Свали дебитомера от колата и сложи такъв, който работи и след подаване на газ забелязахме, че лостчето което включва ЕГР-а започна да се движи, а преди това не мърдаше изобщо. Сега търсим дебитомер, но ни интересува дали трябва да се ходи на Стар диагностика след като го подменим. Дали трябва да се обучава, разпознава или настройва по някакъв начин новия дебитомер ?

 

Относно вървежа проблем няма и ни казаха, че няма и да има след смяната на дебитомера, но значително ще се промени разхода на гориво.


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 16 February 2015 - 09:11

Хубаво е преди всички интервенции да се изчисти тоз ЕГР.  

 

 

 

Относно вървежа проблем няма и ни казаха, че няма и да има след смяната на дебитомера, но значително ще се промени разхода на гориво.

 

 

Ааааа НЕ! ... в този случай, разхода и вървежа вървят ръка за ръка.  Ще има положителна промяна и при двете!


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 16 February 2015 - 11:08

Сега търсим дебитомер, но ни интересува дали трябва да се ходи на Стар диагностика след като го подменим. Дали трябва да се обучава, разпознава или настройва по някакъв начин новия дебитомер?

Не е задължително, но ще е полезно да се рестартират адаптациите на дроселовата клапа, а и така и така всичко ще се разчекне, ако не е чистена и добре и тя да се изчисти. Първите няколко дне след рестартирането ще се самообучава и може да не върви точно както очакваш, но е нормално.
ЕГР и дебитомера нямат нищо за настройване през стара, те са само сензори.
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 16 February 2015 - 11:18

Благодаря за инфото ще направим както ни съветвате и ще пишем за резултата!


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#5 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 22 February 2015 - 19:29

Има добри новини! Проблема има развитие и може да се каже, че е решен! Днес решихме да свалим този ЕГР клапан и да го изчистим преди да сменим дебитомера.

 

Оказа се, че имаше доста нагар по клапата, която не се задействаше, както и по самия ЕГР (горе-долу един пръст черни, твърди налепи). Свалихме цялото това чудо от колата и с обезмаслител и бързосъхнещ спрей го окъпахме както си трябва. Също така почистихме добре и температурния датчик, който се намира в долната тръба, през която преминава въздуха.

 

След около час, час и половина накисване и чистене, монтирахме обратно ЕГР-а и дойде момента да истината. За наша голяма изненада или по-скоро кошмар, след като завъртяхме ключа на запалването, нещо затрака отпред в двигателя и колата вдигна адски големи обороти (към 5000), веднага загасихме, но за още по-голям ужас колата не искаше да изгасне въпреки, че сме врътнали ключа на изгасено. След около 5-6 секунди работа на такива високи обороти изгасна сама. Тогава дойде момента, в който с момчетата се спогледахме втрещени и сякаш и тримата си задавахме един и същ въпрос - "ами сега какво правим?".

 

След кратка консултация с Вай Басо по телефона завъртяхме отново ключа и всичко си дойде на мястото. Явно доста сме си поиграли със спрея, затова се е запалил и докато изгори е работила колата на max.

 

След като сменихме дебитомера с нов, лосчето на ЕГР, което задвижва клапата заработи и започна да се самонастройва. Сега когато колата е на празен ход и работи на място клапата е затворена, а когато подадеш газ се отвара и след като оборотите се нормализират отново се затваря. 

 

Можем да кажем, че операция "дебитомер и ЕГР клапан" е приключена успешно. Единственото нещо което забелязахме след всички интервенции е, че започна да пуши отзад черен пушек, докато преди това работеше като бензинова кола, т.е. без да пуши изобщо. Може би това е нормално заради наслоенията, които изчистихме със спрея и след време ще се изчисти, но пък може и да има нещо нередно в това. Ако някой има някаква идея ще ни е от полза.

 

Съжалявам, че няма снимков материал, просто така ни се стекоха нещата, че никой не се сети за това. 


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#6 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 12 March 2015 - 18:19

Здравейте колеги. Имаме едно питане относно разхода на гориво на w202, 220cdi, 125 коня. Някой знае ли колко трябва да харчи тази кола? След като сменихме дебитомера с нов и съответно лостчето на ЕГР-а заработи, очаквахме че ще има промяна както в разхода, така и във вървенето.

 

Уви резултата е отрицателен. Не само, че разхода не падна,ами може да се каже че леко се е повишил и също така колата е станала малко по-тромава. Момчето казва че с 20 литра е минал 220 км. смесено, като повечето километри са били извънградско, което означава че разхода му е 11л. на 100км. Според нас това не е нормален разход за смесено каране.

 

Каква е логиката с неработещ дебитомер да върви по-добре и да харчи по-малко, отколкото с чисто нов, който задейства клапата на ЕГР-а ?

 

Има още нещо, което може би е ключовия фактор - чукане на едната дюза. За смяна е, но за момента не е намерил друга. Дали това е водещото за харчалъка и вървенето и ако е така защо с неработещ дебитомер не оказва влияние?


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#7 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 12 March 2015 - 20:00

Ами на първо четене математиката не ти е вярна, колега.

С 20 литра изминати 220 км не е 11л. разход, а е около 9и нещо си.

Пак е много, но проблема с дюзата също е съществен за разхода.

Колата закачвана ли е на Стар диагностика?

Може би проблема не е бил само в дебитомера. А какъв е сложен? Нов или втора употреба? И номера същия ли е като оригиналния или е какъвто е намерен? Каква марка е?

Много неща, но все важни са това.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 12 March 2015 - 23:39

Има някакъв друг проблем колата.С нов дебитомер и изчистен егр колата трябва да лети!Или нищо от това не е било за смяна?Ако е бил прецакан дебитомера колата трябва да не може да вдига обороти,да забива и пр.След като се рестартира тръгва нормално,до следващото "сритване" на газта и пак да забие.Само от почистването на нагара и увеличаването на диаметъра на колектора и дебита на всмукването на повече въздух колата трябва да тръгне по-леко.
Какъв е тоя бързосъхнещ спрей?
  • 0

#9 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 13 March 2015 - 11:22

Да колега и аз си видях грешката после. Харченето излиза на 9,09 л. на 100км.

 

Колата е закачвана Стар диагностика, но на нея показва че няма грешка. На живи данни не са я гледали, пък и не знаем колко кг въздух трябва да вкарва дебитомера за да е в норми. Установи се, че дебитомера е за смяна, защото не се задейства клапата на ЕГР-а, а когато е направено проба с друг работещ дебитомер лостчето е заработило.

 

Дебитомера, който е сложен е чисто нов, но е заместител на оригиналния, не е със същите номера. Сменено е само чокърчето, а не целия корпус, но това което ни кара да мислим че новия дебитомер работи е факта, че с него лостчето на клапата започва да се движи, докато със стария непомръдва.

 

Бързосъхнещия спрей е на марката TRW - червен флакон. Attached File  product_3146.jpg   13.07K   7 downloads


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#10 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 13 March 2015 - 13:38

Забравих да попитам за дюзата - най-вероятно ще е втора употреба от някоя морга, дали може да се пробва по някакъв начин за да знаем дали е читава?


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#11 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 13 March 2015 - 14:27

Забравих да попитам за дюзата - най-вероятно ще е втора употреба от някоя морга, дали може да се пробва по някакъв начин за да знаем дали е читава?

Дюза втора употреба не е добро решение...човека ти вече си има четири такива. По-добре да я рециклира, цена около 250 лв с една година гаранция.


  • 0

#12 RINGO

RINGO

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 2500 турбо дизел година 95 и C 220 CDI 1999 г

Posted 23 June 2015 - 22:55

Здравейте колеги може ли някой да ми покаже снимки къде се намира този дебитомер и как се сменя става въпрос за две коли  C250 td 95  и  C220 cdi 99Благодаря


  • 0

#13 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 24 June 2015 - 05:49

На 250-то няма дебитомер.

 

п.п. иначе дебитомера е поставен на тръбата за входящия въздух.


Edited by Ivan W210, 24 June 2015 - 05:50 .

  • 0

#14 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 24 June 2015 - 07:00

Явно при някои модели има 2 дебитомера, но този който е свързан с егр-а е по-възможно да прави проблем.


Edited by Velazkes, 24 June 2015 - 08:55 .

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#15 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 24 June 2015 - 07:18

Едното не е дебитомер, нещо друго мереше....ама кво беше не знам :)
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: дебитомер, egr, проблем

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users