Благодаря ви за изказаните мнения, наистина ми помогнахте много.
дизел или газ
Started by rm1902ss, 02 Jan 2014 - 15:51:18
119 replies to this topic
#16
Posted 05 January 2014 - 14:08
#17
Posted 05 January 2014 - 14:18
Има си полза от газчицата, ако ли не друго започваш да караш повече без да ти пука особено много за разхода на гориво както при бензина. Аз например сега правя около 200-300 км на седмица само градско и с газта ми е екстра, ако бях на бензин щях да се замисля с този разход зимата 12-15/100
Колега каква е тази печка, допълнително ли се слага. Може ли да разкажеш повечеВ интерес на истината - тая зима с печката си паля направо на газ без проблеми. Обаче пък печката гори бензин. И въпреки това е по-добра алтернатива... и за двигателя е полезно да е топъл преди паленето сутрин... пък и за 15 мин. печката изгаря по-малко бензин от работещ двигател и подгрява по-ефективно.
Edited by ///sasho, 05 January 2014 - 14:22 .
#18
Posted 05 January 2014 - 15:11
Това "10000" ми се струва малко наизуст казано. Аз за що-годе читав ГИ за 4 цилиндров Мерц (1300 лева цена) под 15000 км не мога да го изкарам.
Ще покажеш ли твоята калкулация?
Ето ти моята
1000 лева за ГИ за 1,5 100 коня автомат 2009та година
ДДС-то за покупката ми се връща т.е става 850 лева
Гори 8 на 100 градско
На бензин - 20 лева
На газ - 10 лева
10 лева разликата
Зареждам и бензин по 20 лева на всеки 2 седмица - 40 лева е месеца
Газовата ми я сложи колега от форума ( Велизар )
Без проблем мога да кажа , че е качествен инжекциона
Мисля , че избих я за 10к километра важи при мен
П.С За 4 месеца в годината имам 16 ходения до Велико Търново
Tам калкулацията е още по хубава
Edited by Наско, 05 January 2014 - 15:21 .
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#19
Posted 05 January 2014 - 15:42
Ето ти моята
1000 лева за ГИ за 1,5 100 коня автомат 2009та година
ДДС-то за покупката ми се връща т.е става 850 лева
Гори 8 на 100 градско
На бензин - 20 лева
На газ - 10 лева
10 лева разликата
Зареждам и бензин по 20 лева на всеки 2 седмица - 40 лева е месеца
Газовата ми я сложи колега от форума ( Велизар )
Без проблем мога да кажа , че е качествен инжекциона
Мисля , че избих я за 10к километра важи при мен
П.С За 4 месеца в годината имам 16 ходения до Велико Търново
Tам калкулацията е още по хубава
Наско, на ум малко издиша логиката.
1. Взел си си ДДС-то обратно. Това не важи за всеки.
2. Взимаш градски разход. Гледа се среден разход. (@ ///sasho, сещай се )
3. Задаваш равен разход на бензин и на газ. На газ е поне 10% по-висок.
4. Взимаш цена на газта на 50% от цената на бензина. Това не е така.
И още нещо: като се върне ДДС от 1000 лева разходи, чисто не остават нито 800, нито 850, ами 833 лева. Като добър бизнесмен трябва да ги знаеш тези работи наизуст.
Сметни сега с екселчето точната амортизация на ГИ-то. Цифрите не лъжат.
#20
Posted 05 January 2014 - 15:59
Наско, на ум малко издиша логиката.
1. Взел си си ДДС-то обратно. Това не важи за всеки.
2. Взимаш градски разход. Гледа се среден разход. (@ ///sasho, сещай се )
3. Задаваш равен разход на бензин и на газ. На газ е поне 10% по-висок.
4. Взимаш цена на газта на 50% от цената на бензина. Това не е така.
И още нещо: като се върне ДДС от 1000 лева разходи, чисто не остават нито 800, нито 850, ами 833 лева. Като добър бизнесмен трябва да ги знаеш тези работи наизуст.
Сметни сега с екселчето точната амортизация на ГИ-то. Цифрите не лъжат.
Факт
Еднакъв ми е разходът градско и извънградско
Даже пропускаш едни 33 стотинки
Грубо като я слагах бензина беше 2,56 , а газта 1,30. В момента е различно
Зареждал съм и на 1,10 газта и бензин на 2,51 ... както и съм сипвал само 1 път в месеца бензин , а съм минавал доста повече километри сравнение с предишен месец .. много променливи , много нещо
Цифрите ги пиша грубо , а не точно , но спокойно мога да кажа , че 10к за избиване на ГИ важът и не мисля , че е само при мен.
Ако трябва да сме точни с елката и да сме прецизни .. показателите ще са задоволителни и близки
Сподели какво точно излиза при твоите сметки , ако ти се занимава
Едит :
П.С Нито съм бизнесмен , нито съм добър бизнесмен
Просто работя в 1 фирма и имам достъп до информацията
Edited by Наско, 05 January 2014 - 16:14 .
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#21
Posted 05 January 2014 - 16:15
Насе, още 2 неща пропускаш: ДДС на горивото и факта, че в случая с колегата СОБСТВЕНИКЪТ ще дава парички за газовото и поддръжката, а изгодата ще се дели на броя на возещите се
Сметката съм я правил толкова пъти, че ми се повръща направо! За под 10-15К смисъл от АГУ няма.
Ако щете вЕрвайте
#22
Posted 05 January 2014 - 16:23
Не твърдя , че съм прав и че е така
2ра ръка ГИ за 4 цилиндъра пак ли няма смисъл ?
При цена 400 лева , просто като цяло нема начин да нема начин да има изгода
Edited by Наско, 05 January 2014 - 16:26 .
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#23
Posted 05 January 2014 - 16:30
Факт
Еднакъв ми е разходът градско и извънградско
Даже пропускаш едни 33 стотинки
Грубо като я слагах бензина беше 2,56 , а газта 1,30. В момента е различно
Зареждал съм и на 1,10 газта и бензин на 2,51 ... както и съм сипвал само 1 път в месеца бензин , а съм минавал доста повече километри сравнение с предишен месец .. много променливи , много нещо
Цифрите ги пиша грубо , а не точно , но спокойно мога да кажа , че 10к за избиване на ГИ важът и не мисля , че е само при мен.
Ако трябва да сме точни с елката и да сме прецизни .. показателите ще са задоволителни и близки
Сподели какво точно излиза при твоите сметки , ако ти се занимава
Едит :
П.С Нито съм бизнесмен , нито съм добър бизнесмен
Просто работя в 1 фирма и имам достъп до информацията
Наско, прикачил съм си калкулацията за W204. Вижда се:
10000 км годишен пробег
Среден разход на всеки двигател, взет от от spritmonitor.de
Цена на добър ГИ 1600 лева за 4 цилиндъра (2000 лева за Ц300)
Цената (сегашна) на 1 литър газ съм я увеличил с 15%, понеже разходът на газ е по-висок.
Цената (сегашна) на 1 литър дизел съм я закръглил нагоре, понеже смятам да слагам добавки.
В червено са разходите, ако се кара на стандартното гориво.
В зелено са разходите, ако се кара на газ.
Под тях са спестяванията от газта. (Пренебрегнал съм разходът на бензин, докато колата загрее, но винаги мога да добавя 1 резервоар разходи.)
Най-долу е периодът за амортизация на ГИ-то, ако го умножиш по 10000 си дава пробегът за който се изплаща ГИто.
Това, което не се вижда в този отрязък са останалите разходи - (данък и ГО) - които се влияят от двигателя.
Следват и годишните разходи за поддръжка (напр. масла и филтри).
Така ще си сметна ТСО (total cost of ownership) и ще знам, кой двигател е най-добрият за моя тип потребление/шофиране.
Туй-то. Няма нищо наизуст
Attached Files
#24
Posted 05 January 2014 - 16:34
Е , значи - няма
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#25
Posted 05 January 2014 - 20:12
Това го повтарям постоянно, ама никой не ме слуша. Давам пример: офисът ми е на 13 километра. Зимата минавам на газ някъде около 6 - 7 километра. Т.е. на газ карам само половината от пътя, останалата част е на бензин. А ако офисът ми е на 7 километра? Айде - лятото минавам на газ след около 2 километра, ама пак си е бензин.
Да де Илия, ама Боровец е на 70-80км, Пампорово на 250км, Банско и Добринище на 200км, Черноморието на 400-500км, Гърция на поне 350км, че до 1000 зависи къде си тръгнал....отделно още 20-ина непланирани разходки из държавата.... там се пести от разликата в горивата. Ако ще се ходи само до работа и обратно 20км на ден и 55AMG на бензин става.
#26
Posted 05 January 2014 - 23:41
Мда... обаче аз освен до офиса въртя по едни 15 хилки извън страната с тая (или с друга от колите в семейството)... Братото сложи обикновена газ на S-ката, дето 100 човека се изредиха да обяснята, че било невъзможно. С нея ходихме до Италия есента и врътнахме едни 5000 км. само там. При цена на бензина в Италия от 3€, да ти казвам, ли, че АГУ се беше изплатила преди да стигнем границата с Италия
Съвсем не казвам, че всичко е било безпроблемно... Моята има проблеми като паднат температурите започва да гаси единия цилиндър. А в момента, както е с мъгла, съвсем полудява. Ходих при трима газаджии... уж я настройваха, ама пак от време на време си гаси единия цилиндър. На братото с колата като пътувахме за Италия му се прецака единия предпазен клапан. Наложи се да разглобим половината АГУ на един паркинг на МОЛ във Венеция. Добре, че освен 9 куфара с нас носехме и гедоре с 60 части
А като стана дума за 55AMG - братото хич не се смущава да си ходи всеки ден до офиса с S600 V12, верно на газ, ама то и газ гори да го ева.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#27
Posted 06 January 2014 - 00:18
И според мен на оригиналното гориво е най-безпроблемно. Който иска пауър, пауър, който иска икономия да си купи дизел. А някои дизели предлагат и добър компромис между пауър и икономия. Но трябва да се гледат такива от 1.9 нагоре включително
С обикновена газова съм, бях я разкарал за около две години, но бензинът почна да гони 3-те лева и я върнах обратно.
От седенето 2 години гумените уплътнения в изпарителя се бяха втвърдили и нацепили, толкова качествени материали ползват в този афтърмаркет сегмент - трябваше смяна. Смених ги, обаче нямаше оригнален ремонтен комплект за Emmegas, само български. Разлики имаше и с просто око.
И колата почна да гасне на газ при подаване и отнемане на газта докато е студена, а топла работи добре. Ясно, че пропуска газ през клапана на 2-ра фаза и я дави. Логично после пали трудно, с газ до долу за да изчисти газта от цилиндрите. Обаче днес-утре, изтърколи се една година така.
А разходът извънградско беше 12-14/100 (при положение че с нормално каране на бензин 7.5/100 не са трудно постижими). Градско гонеше 20. Вярно, в града не я жаля, но най-големият проблем беше гасненето студена. А преди това изпарителя си се държеше прилично и на студена кола. Палех, излизах от паркинга и като мина 2000 оборота обръщаше и нямах грижи.
Онзи ден купих пак комплект мембрани и гумички, пак български. Монтирах ги след работа и - шаш. Още по-зле - колата въобще не държи обороти под 2000. Директно гасне и после 15 сек. на стартер с педала до метала докато изчисти и запали. Сега само да не замине стартера.
Отворих наново - лостчето на втора фаза ми се стори много извито нагоре. А то направено от тънък алуминиев профил и се гъне на ръка. Възможно ли е като съм вадил мембраната на втора фаза при смяната да съм дръпнал малко по-силно и да съм го изкривил? А сега де - право ли беше или извито нагоре? Гледах един ПДФ схема на изпарителя, но не можеше да се види конкретно. Ако е извито - отваря клапана по-широко и при затваряне гумичката застава хоризонтално върху отвора. Ако е право, отваря по-малко и като затвори гумичката е малко под ъгъл спрямо отвора? Събрах го и се прибрах - беше станало 10 часа вечерта и 3 часа на студено и тъмно не е оферта.
В петък след работа пак пръснах изпарителя. Взех и шублера - капакът е извит навън 7мм, металната част на мембраната, която влиза в лостчето е 16мм - значи лостчето трябва да е 9мм навътре поне за да не опира в капака, да не затваря добре клапана и да дави колата. Значи е право - не извито нагоре. Сглобих, и о чудо - колата тръгна. Сега даже не гасне като я шпоря на газ студена и после спра рязко. Може и при предната смяна на мембрани и гумички преди година да съм го дръпнал нагоре проклетото лостче, а то е толкова кекаво. Нали споменах за качеството на компонентите.
Общо взето, ей това е да караш на газ. И то на обикновена газова, където можеш да настройваш всичко сам.
А на газовия инжекцион - тъкмо му хванат настройките след n-броя диагностики и настройвания.... и ти се запуши филтъра за изпарена газ...
#28
Posted 06 January 2014 - 10:18
Ето ти моята
1000 лева за ГИ за 1,5 100 коня автомат 2009та година
ДДС-то за покупката ми се връща т.е става 850 лева
Гори 8 на 100 градско
На бензин - 20 лева
На газ - 10 лева
10 лева разликата
Зареждам и бензин по 20 лева на всеки 2 седмица - 40 лева е месеца
Газовата ми я сложи колега от форума ( Велизар )
Без проблем мога да кажа , че е качествен инжекциона
Мисля , че избих я за 10к километра важи при мен
П.С За 4 месеца в годината имам 16 ходения до Велико Търново
Tам калкулацията е още по хубава
При тази калкулация няма място за чудене
#29
Posted 06 January 2014 - 10:42
Който иска да кара на икономия кара на газ,като не се притеснява от неравномерна работа,ходене по сервизи за безкрайни настройки и десетки дразнещи проблеми.Който иска да се кефи на колата си и най-важното за него е всичко по колата му да е наред кара на бензин или дизел.От последните две предпочитам модерния дизел поради динамиката и податливостта му към силов тунинг.
#30
Posted 06 January 2014 - 14:20
Е повечето ГИ са без особени последствия за двигателя и в момента в който го изключиш и си минеш отново на бензин - пак си имаш старата кола. Така че - кеф ти днес - икономично... кеф ти утре гъзар.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users