Здравейте! Искам да ви попитам кое е по-добре в моя случай дизелова или на газ? За една година направих 6300км предимно градско (само едно ходене до морето и средно един път месечно извънградско). В града карам на къси разстояния по 2-3 до 6 км (до работа, до университета, някое кафе), общо за целия ден до 20 км. При такива къси разстояния тамън загрее и спирам и изтива. Ако съм съм с газова зимата докато прехвърли ще има да си карам бая на бензин а и така доста бавно ще избия газовата. От друга страна дизела много бавно загрява и също му е по-висок разхода докато загрее.
дизел или газ
Започната от rm1902ss, 02 яну 2014 - 15:51:18
119 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 януари 2014 - 15:51
#2
Публикувано 02 януари 2014 - 15:56
Аз съм привърженик на бензиновите автомобили с монтиран ГИ за икономия,но в твоя случай ...дизела ще е по добре заради късите разстояния които минаваш.
#3
Публикувано 02 януари 2014 - 15:56
А защо просто не си караш на бензин?
С толкова километри на година смятал ли си за колко време ще ти се изплати газовата?
#4
Публикувано 02 януари 2014 - 16:34
Бензиновата кола е по добрия избор. За около 10 000 км си избиваш газовата от разликата в цената на бензина и газта
#5
Публикувано 02 януари 2014 - 18:24
Бензиновата кола е по добрия избор. За около 10 000 км си избиваш газовата от разликата в цената на бензина и газта
Това "10000" ми се струва малко наизуст казано. Аз за що-годе читав ГИ за 4 цилиндров Мерц (1300 лева цена) под 15000 км не мога да го изкарам.
Ще покажеш ли твоята калкулация?
#6
Публикувано 02 януари 2014 - 19:26
Само на бензин определено ще е по-скъпо от нафта. По-скоро да търся нещо с вече монтиран ГИ.
Все пак ще се радвам още мнения да прочета, нещо като анкета да стане
Този пост е редактиран от rm1902ss: 02 януари 2014 - 19:38
#7
Публикувано 02 януари 2014 - 20:24
моята харчи 15/100 и за 10000 км. , са ти 1500 лв. само ако разликата ти е 1 лв. между бензина и газта, а тя е повече от лев. Да не говорим, че може да си купи кола направо с газ и да не му се налага да избива нищоТова "10000" ми се струва малко наизуст казано. Аз за що-годе читав ГИ за 4 цилиндров Мерц (1300 лева цена) под 15000 км не мога да го изкарам.
Ще покажеш ли твоята калкулация?
Този пост е редактиран от ///sasho: 02 януари 2014 - 20:51
#8
Публикувано 03 януари 2014 - 11:59
Чувал съм, че газта прецаква по-бързо двигателя!
Там където другите спират, аз натискам газта!
#9
Публикувано 03 януари 2014 - 12:22
Здравей,
Когато си купих 190-ката (2007) бях в твойто положение, работа, кафе, макс 2 пъти до морето, но да ти кажа разликата между само на бензин (в града, макс 10 км) и бензин + газ е някакви левчета. Почнаха проблемите с ГУ и два пъти щях да се ударя в града (колата гаснеше, ако не стигна 60 градуса, за да прехвърля ръчно) + на магистралата със 190 км изгасна. Махнах я... Смених колата наскоро с дизелова w124 300TD, за разхода ще пиша друг път, защото сега я натискам здраво - върви много. Мисля, че ще е Макс 10 в града, когато карам нормално (автоматик е).
Аз не съм привърженик на ГУ, колата трябва да се кара на такова гориво, с каквото е направена.
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната , която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната , която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.
#10
Публикувано 03 януари 2014 - 12:40
За тези минимални преходи не се вкарвай във филми - само бензин, без АГУ е оптимално по мое мнение (по-евтина поддръжка от дизела, без проблемите на газта, особено ако ще взимаш КЕ-Джетрокик). Не забравяй, че и с монтирано АГУ ще ти трябва немалко бензин
Този пост е редактиран от Momchil: 03 януари 2014 - 12:41
#11
Публикувано 03 януари 2014 - 12:51
Нищо не прецаква газта, ако е добре сложен инжекциона. Кола на газ е по добрия избор от дизел на старо. Просто подръжката на дизела е много по скъпа.
#12
Публикувано 04 януари 2014 - 22:16
Това го повтарям постоянно, ама никой не ме слуша. Давам пример: офисът ми е на 13 километра. Зимата минавам на газ някъде около 6 - 7 километра. Т.е. на газ карам само половината от пътя, останалата част е на бензин. А ако офисът ми е на 7 километра? Айде - лятото минавам на газ след около 2 километра, ама пак си е бензин.Не забравяй, че и с монтирано АГУ ще ти трябва немалко бензин
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#13
Публикувано 04 януари 2014 - 22:56
Зависи от колата и от мотора. Моята газова на ес калсата я избих за прилично време, но там разликата е сериозна. При по голям разход разликата си добра.
Но за малък пробег най добре бензин според мен. Загрява по бързо зимата и има по евтино обслужване.
Но е много вярно, когато си на газ караш и на бензин. Зимата загрявам за около 1,5 км и минава на газ.. но все пак като си видя часовете работа на газ и на бензини 600 към 50.. говорят достатъчно...
#14
Публикувано 04 януари 2014 - 23:15
Моето бмв достигаше определената температура да обърне на газ точно около километър , км и 100-200метра , точно на определено място от вкъщи - по един и същ маршрут всеки ден ( това зимата ) нали нормални градуси на външната температура -7/-10 нещо ей такова
Определено добре инсталираната газова уредба е по добре от дизела
Средно около 15км на ден това и разход на бензин и газ около 12 до 14 / 100
Сметките излизат , че 30 дни минавам около 450км ( груби сметки ) без извънградскато , ако сметнем , че ми е изразходило на бензин - около 20 лева / 7 литра сипвам повече , но по груби сметки трябва да е така при нормално каране , то другите пари са за газ или останалите 400км +- не точно преценените км на прехвърляне от бен/газ .
400км на 12/100 х 1.37= излизат грубо 70 лева ( не е точна сметката до стотинка ) 70лева + 20 за бензин = 90 лева за месеца
Ако се кара само на бензин са 12/100 х цената на бензина = що годе 120 лева !
По прости пиянски сметки ако караш на газ , ще си спестиш едни 40-50 лева на месец или около 600 лева годишно
Реално се пада по един лев и стотинки на ден , което не е фрапираща разлика ( едно кафе например ) и реално ще предпазиш мотора от " вредата " от газта
При дизела играта е да падне под 8 /100 градско , тогава пак ще имаме тънки сметки и то парите ще са пак кафеджийски
Този пост е редактиран от mbthepower: 04 януари 2014 - 23:17
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#15
Публикувано 05 януари 2014 - 00:01
Стилян неговата я изби с едно ходене до ИталияЗависи от колата и от мотора. Моята газова на ес калсата я избих за прилично време, но там разликата е сериозна. При по голям разход разликата си добра.
Колкото повече караш в града и на къси разстояния - толкова по-лошо става съотношението на газ към бензин. Освен това, да не забравяме, че реално на бензин работи двигателя баш когато гори най-много - докато загрее!Но е много вярно, когато си на газ караш и на бензин. Зимата загрявам за около 1,5 км и минава на газ.. но все пак като си видя часовете работа на газ и на бензини 600 към 50.. говорят достатъчно...
В интерес на истината - тая зима с печката си паля направо на газ без проблеми. Обаче пък печката гори бензин. И въпреки това е по-добра алтернатива... и за двигателя е полезно да е топъл преди паленето сутрин... пък и за 15 мин. печката изгаря по-малко бензин от работещ двигател и подгрява по-ефективно.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни