Ако купувачът търси модерен, здрав и сигурен автомобил и иска да разчита/разполага със съвременни системи по отношение на сигурност и комфорт - трябва да заложи на W208...
Моля, но за мен кола на 8-10-12г. не е модерен и съвременен автомобил.
Е, вадиш ми думите от контекста - естествено, че кола на 12 години не е най-съвременното, което се намира на пазара, но все пак в темата сравняваме два модела и другата опция за последно е произвеждана преди 18 години! И това ако купиш от последните, а може да се окаже и на повече от 25 години.
Заклет фен сум на марката, не ме разбирай погрешно, в момента пропутувах 2400км с основно прегледаната ми кола и тя успя да ме изненада като скъса чашката на пружината, за късмет ден след като пристигнах.
Това няма никаква връзка с модерността и съвременността! Естествено, че такъв проблем няма да имаш с автомобил, който сега излиза от завода. Обаче много държа хората да не живеят със заблудата, че чисто новите автомобили излизащи от завода нямат проблеми. Най-пресен пример е автомобил от любимата марка, който е на 1000 км. и една седмица след като излиза от автосалона (чисто нов) влиза в сервиз за гаранционен проблем!
По отношение на съвременност - само ще ти кажа, че масови марки като Шкода, Ситроен, Рено и Дачия стандартно не се предлагат с две автоматични огледала с подгряване (което при Мерцедес е серийно при всички модели от 80-те години насам), със система за сигнализиране при изгорели крушки на сигналните светлини (което при Мерцедес е серийно при всички модели от 80-те години насам), с CAN-BUS шина, с която можеш да откриеш всеки проблем в колата чрез диагностика (което при Мерцедес е серийно при всички автомобили от 90-те години насам), с минимум 4 air bags (което при Мерцедес е серийно при почти всички модели от 90-те насам), с аудио система с оптика (което при Мерцедес е серийно при всички модели от 90-те години насам). Да не коментираме, че при повечето марки наличието на имобилайзер е невиждана екстра (което при Мерцедес е серийно от 90-те години насам), ако хомологацията за европейския пазар не ги задължаваше да имат електронна стабилизация, повечето нямаше да я слагат (което при Мерцедес е серийно от 90-те години насам). Говорейки конкретно за CLK (особено след фейслифта, както аз препоръчвам) - това е автомобил, в който серийно имаш ел. седалки, двузонов климатроник, хидравличен съединител на ръчните скоростни кутии, електронна дроселова клапа, темпомат и speedlimiter, мултифукционален волан, трип компютър. А повече от половината автомобили от този модел имат и кожен салон, подгряване на седалките, памет на ел. седалките, електрохроматично огледало за обратно виждане. Колко от марките, които се купуват масаво в България като чисто нови предлагат всичко това серийно? И колко процента от продадените чисто нови автомобили са поръчани с такива неща допълнително? Това имах предвид под по-модерен и по-съвременен автомобил.
Естествено, че ако сравняваме CLK от 2001 с последните модели на Мерцедес, БМВ или Ауди - новите ще имат несравнимо количество на системи за безопасност и екстри. Но ако ги сравним с масово продаваните марки... ами извинете, ама Дачия и Great Wall дори се продават серийно с прозорци с вътрящи се ръчки... имам предвид моделите, които са излезли на пазара тази година!
Тук някой би казал - ама сравняваш несъпоставими марки. Е ми естествено, че 10 години по-късно моделите на Мерцедес ще са по-добри, все пак през тия 10 години не са си клатили краката. Но мисълта ми е, че неща, които в CLK са слагани серийно (няма автомобил от този модел, в който да ги няма) - голяма част от най-новите модели на някои марки или ги предлагат като топ екстра или дори изобщо не ги предлагат като екстра. А ако сложим един ценови диапазон от 25`000 лв. - в което можеш да се вместиш за чисто нова Шкода, Ситроен или Рено от компактните модели - да ти казвам ли на 10 години от Мерцедес какво можеш да вземеш?
Не ме разбирай погрешно. В никакъв случай не искам да навлизам в някакви задълбочени спорове за и против новите автомобили и автомобилите втора употреба. Това е един много личен избор, който всеки може и трябва сам да направи. Аз съм направил моя избор. Когато купих моето CLK за него съм дал повече от цената на чисто нов Ford Fiesta или аналогичен автомобил на която и да е европейска марка... и поради гореизложените причини не съм съжалявал нито един ден, дори в дните, в които ме е оставял на пътя (а е имало и такива)