Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Съвместимости на двигатели, скорости и купетаИнформация от общ и специфичен характер..


  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#121 SpeedRush

SpeedRush

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Радомир
  • Автомобил:
    w124 E250 TurboDiesel
    w202 C200 Kompressor

Posted 11 February 2018 - 22:21

Здравейте колеги. Имам w202 200 kompressor 192кс., това в комбинация с кофти майстори и газ и резултата е пропаднали(вкопани) клапани. Трябва да сменявам клапани, легла и водачи, но ремонта ще е неоправдано скъп и поради това търся друга глава.
Та, въпроса е, знаете ли дали на всички м111 главите са еднакви? Има ли разлики във валовете, освен променливи ъгъл на всмукателния при компресорния?

Edited by SpeedRush, 11 February 2018 - 22:22 .

  • 0

#122 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 11 February 2018 - 23:34

Съмнява ме главите на всички м111 да са еднакви. В момента нямам достъп до ЕПЦ да проверя дали дават еднакви номера на атмосферните и компресорните, така че не мога да съм 100% сигурен.


  • 0

#123 SpeedRush

SpeedRush

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Радомир
  • Автомобил:
    w124 E250 TurboDiesel
    w202 C200 Kompressor

Posted 21 February 2018 - 13:17

Най-вероятно номерата на главите са различни, но каква е реалната разлика.
Клапаните са еднакви, блока на м111 е еднакъв, така че като захват би трябвало да съвпадне. Двете разлики,за които се сещам са по-големи портове при атмосферния, което ще е в плюс за компресора и разлика във валовете (по-агрвсивни пак при атмосферния, което пак е в плюс).
Всъщност, може би при атмосферния,горивната камера ще е по-малка, тъй като е по-сгъстен -9.5:1, а компресора е 8.5:1.
Някой да добави нещо? Отворен съм за дискусия.
  • 0

#124 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 27 February 2018 - 09:39

По програма са различни главите,но има и съвпадения на компресорна и атмосферна.Тоест по номер на мотора трябва да се сравнява.При валовете има разлика между двете.


  • 0

#125 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 31 July 2018 - 22:48

Здравейте колеги. Имам едно питане за двигател ОМ613 каква кутия ръчна би паснало?


  • 0

#126 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 20 August 2018 - 07:51

От всички редови 4/5/6 цилиндъра от 86/7г. до към 2004г.


  • 0

#127 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 21 August 2018 - 23:47

Ми не стават от нито един от тези дето си ги изброил не става


  • 0

#128 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 03 September 2018 - 07:38

Поради каква причина?Блока е тотално различен от всички 4/5/6 цилиндъра редови?
  • 0

#129 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 08 October 2018 - 20:14

Поради каква причина?Блока е тотално различен от всички 4/5/6 цилиндъра редови?

Чак тотално не е, но е по голям като размер и отпечатък на кутията .


  • 0

#130 radoslav94

radoslav94

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Самоков
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200

Posted 22 April 2020 - 19:58

Правя съчетание м/у двигател ОМ602 и шестстепенна кутия от ОМ646. Захват,камбана и стъпка на шлица 1 към 1. Получава се обаче разминаване на феродовия диск с първичния вал на скоростите, както и дистантия от лагерпомпата и притискателния диск. Маховика и съединителя са от ОМ602. Някакви напътствия или препоръки? Има разлика от 15 мм, която може би ще се наложи да се компенсира с дистанционен фланец м/у коляновия вал и маховика.


Edited by radoslav94, 22 April 2020 - 19:58 .

  • 0

Ако се грижиш за колата си и тя ще се грижи за теб!


#131 vanko57

vanko57

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 4 Posts:

Posted 15 December 2020 - 14:08

здравейте момчета

понеже до сега не съм се занимавал с ДВГ бензин на МБ, може ли някой да ми каже има ли вариант на моно инж за М102 в W201?


  • 0

#132 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 December 2020 - 10:23

М102 идва първоначално при W123 с многоточков механичен инжекцион К-Джетроник при W123. При w201 e с два вида карбуратор - Stromberg и Pierburg 2E-E. В последствие е пуснат с многоточков механичен инжекцион с електронно управление KE-Джетроник.

 

За какво ти е моно? То не управлява сместа толкова прецизно, освен това не е подходящо за големи мотори. Оставете моното за голф 1.4 :)


  • 0

#133 vanko57

vanko57

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 4 Posts:

Posted 16 December 2020 - 10:35

Благодаря исках да съм наясно

 

до колко е надежден КЕ-Джет-а ?


  • 0

#134 vanko57

vanko57

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 4 Posts:

Posted 16 December 2020 - 10:55

до тук намерих два двигателя на 190 с КЕ-Джет:

 

М 102.961 - 90 кВт 122 коня

 

М 102.962 - 87 кВт 118 коня


Edited by vanko57, 16 December 2020 - 10:55 .

  • 0

#135 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 December 2020 - 11:06

Ке-Джетроник е много надеждна система, доколкото не е бил газифициран.

Електронната част, която се износва най-много и причинява проблеми, е потенциометъра на дебитомера. Смяната не е трудна, но си изисква специфични познания, как да се монтира и да се настрои.

След 30 години употреба, е хубаво да се смени гуменото дъно на инжекциона. Както и всички маркучи за въздух за празния ход.

И като всяка механична система изисква добра настойка. Има две-три неща за настройка, далеч по-прост е от карбуратор.


  • 1




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users